BSO uitdagingen, hoe doen andere ouders dat?

11-09-2019 19:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Hoe doen andere ouders dat als de BSO niet in de buurt van school is en de BSO niet het vervoer van school naar de BSO regelt?

Binnenkort gaan we verhuizen. We hebben een nieuwe school uit moeten kiezen voor onze oudste die begin volgend jaar 4 wordt. Er moet ook een nieuwe BSO gekozen worden. De BSO bij school kan in november pas laten weten of er überhaupt plek is....
Indien dit niet het geval is heb ik een plan b nodig. Een BSO verder weg kan, maar hoe regelen we dan het vervoer van school daar naartoe? We hebben 3dagen BSO nodig omdat wij zelf ieder 4 dagen werken, dus zelf brengen tussendoor is geen optie.

Alle tips en tricks zijn welkom.
Alle reacties Link kopieren
Onze bso haalt de kinderen van school, net als alle andere bso's hier... Misschien die van jullie ook?
kippetje34 wijzigde dit bericht op 11-09-2019 19:30
Reden: Typo
0.98% gewijzigd
Taxi/ schoolvervoer?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar, daar heb je toch juist bso voor.
Alle reacties Link kopieren
https://wetten.overheid.nl/BWBR0003420/ ... _Artikel45
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Gatinmijnsok schreef:
11-09-2019 19:33
Wat raar, daar heb je toch juist bso voor.
Als het te ver weg is lijkt het me zeer logisch.

Gastouder?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft zes bso’s versleten, allemaal haalden en brachten ze naar school.
Alle reacties Link kopieren
Er stonden op het schoolplein van mijn kinderen wel 6 verschillende bso’s op het plein.

Vraag het eens op school?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Toevallig ontdekte ik deze week dat onze BSO sinds kort alleen nog maar kinderen aanneemt van de drie scholen op loopafstand. Maar tot aan dan, taxi-den ze ook heel onze woonplaats door, net als heel veel andere BSO's. Ik zie dus nog geen probleem of noodzakelijkheid voor een plan B.
Een school zoeken waar een BSO aan is verbonden.
Of een BSO zoeken die kind wel naar school doet / er ophaalt.

Of kijken of er een gastouder in de buurt van school zit die nog plaats heeft.


Eens je verhuisd bent zou ik ook eens rondhoren in de buurt wat de "common" scholen en BSO's zijn.
Misschien zijn er nog mensen in je nieuwe buurt met tips.
Alle reacties Link kopieren
Plan B kan dus niet. Dus zal je een ander plan moeten bedenken. Gastouder? Andere school?
Alle reacties Link kopieren
Een wijk verder dan onze wijk zit ook een school met meer bso-aanvragen dan bso-plekken. Daar speelt onze bso (een wijk verder dus) handig op in door nu de kinderen in die andere wijk met taxi busjes op te halen.
Misschien eens in gesprek gaan met bso’s van andere wijken dan die je nu op het oog hebt? Of school bellen en vragen of ze met meer samen werken dan die ene?
Alle reacties Link kopieren
Hier horen idd. de BSO's bij één of meer scholen. Op die scholen worden de kinderen dan ook opgehaald. Bij een school wat verder weg zou dan dus ook een andere BSO horen. De BSO van deze wijk neemt kinderen van die school dan ook niet aan.
lariba wijzigde dit bericht op 11-09-2019 20:05
16.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mij vorige week compleet verbaasd over een BSO, die de kinderen (ook groep 1) een half uur liet lopen naar de BSO locatie, omdat de Stints nog niet gebruikt mogen worden. Zou daar als ouder niet blij mee zijn.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wij hebben een gastouder aan huis die kind van school haalt.
Alle reacties Link kopieren
De bso haalt de kinderen uiteraard van school.
Hier halen alle Bso's in de omgeving de kinderen gewoon van school. Ook als die school niet om de hoek is.

Staan jij school wel drie verschillende busjes om kinderen op te halen.
*Sjaan* schreef:
11-09-2019 20:43
De bso haalt de kinderen uiteraard van school.
Ja dat lijkt me toch?
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, ik snap je. Wij zijn vorig jaar verhuisd. Zodra we wisten waar we gingen wonen direct alles rondom de opvang geregeld, want: de opvangorganisaties hebben hier allemaal wachtlijsten van bijna een jaar.
Opa en oma hebben ons voornamelijk uit de brand geholpen door heen en weer te rijden naar de opvang. Over een maand zit alles en iedereen weer gewoon hier in de wijk. Wat zal me dat een hoop tijd/energie/frustratie schelen.

Dus tip: vrienden/familie in je omgeving?
Kleur ook eens buiten de lijnen
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
11-09-2019 20:13
Ik heb mij vorige week compleet verbaasd over een BSO, die de kinderen (ook groep 1) een half uur liet lopen naar de BSO locatie, omdat de Stints nog niet gebruikt mogen worden. Zou daar als ouder niet blij mee zijn.
Waarom dan niet? Ik neem aan dat je het over begeleid wandelen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook zoeken op een site als Sitly.nl om een oppas aan huis te zoeken, die de kids van school haalt. Wellicht tijdelijk, totdat de bso ruimte heeft. Of inderdaad een andere school kiezen, die wel een bso heeft met plek.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
11-09-2019 20:13
Ik heb mij vorige week compleet verbaasd over een BSO, die de kinderen (ook groep 1) een half uur liet lopen naar de BSO locatie, omdat de Stints nog niet gebruikt mogen worden. Zou daar als ouder niet blij mee zijn.
Onze kids liepen (lopen?) van school bso. Ik weet eigenlijk niet of ze alweer stints hebben. Voor mij zou dat 10 min lopen zijn, maar die kids doen er wel een half uur over. Ook groep 1, en ook door de regen. Tja, het is niet anders, de bso heeft hier geen auto. En een beetje beweging is best goed voor kinderen, na een hele dag stilzitten op school. (Wel langs de processierups bomen ... )
Ik heb altijd opgepast bij ouders met dit soort problemen. Haalde ze om 14.00 op, nam ze mee naar huis plus eventueel speelafspraken en dan konden ze lekker hun eigen gang gaan. Maakte af en toe avondeten klaar en bleef daar tot 18.00. €20 voor een middagje vond ik als 18 jarige helemaal prima.

Kind lekker thuis, gewoon kunnen afspreken met vriendjes en thuis komen met eten al klaar of al begonnen of zelfs al gegeten. Ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
11-09-2019 21:02
Waarom dan niet? Ik neem aan dat je het over begeleid wandelen hebt.
Wandelen geen probleem, maar dan moet het wel op een redelijke afstand zijn. Dit gaat om 3km met een groep van 30 kinderen, met maar 3 begeleiders en drukke kruispunten.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven