Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:04

Vind het wel apart om te lezen hoe er dan van gemaakt word dat ik hem constant app en bel.
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik elke dag of om de dag appjes en belletjes en allerlei gedoe van mijn ex kreeg, hoor. Ik vind het echt veel.

Hoe zou jij het vinden als hij elke dag jou zou bellen terwijl jij net zit voor te lezen ofzo?
Am Yisrael Chai!
Socra schreef:
15-09-2019 21:05
Wat er ook in het ouderschapsplan is afgesproken, als 1 besluit zich er niet meer aan te houden dan houdt het op. Natuurlijk zou het veel fijner zijn, zeker voor het kind, als beide ouders zich volwassen en neutraal kunnen opstellen naar elkaar. Maar de situatie is zoals het is. Het enige wat je echt kunt doen is accepteren. Hoe goed jouw argumenten ook zijn, hij heeft er geen boodschap aan. Het zijn geen dingen die via een rechtzaak af te dwingen zijn. Het zit er niet in met hem. Laat het gaan. Zolang dochter vrolijk en blij naar hem toe gaat en van hem terugkomt, is het meer jouw probleem dan dat van haar. Zodra zij er een probleem mee blijkt te hebben, is het pas tijd voor actie.

Stop met hem foto's en berichten sturen. Hij zit er duidelijk niet op te wachten. Bespaar je de moeite en frustraties. En als ze bij hem is, ga er dan vanuit dat ze het naar haar zin heeft en dat hij goed voor haar zorgt. Het kan zelfs makkelijker zijn voor haar als ze jouw stem niet tussendoor hoort. Kleine kinderen leven erg in het nu en zolang ze jou niet ziet of hoort, merkt ze vaak niet eens dat ze jou mist. Dat effect zie je ook vaak op het kinderdagverblijf. Zorg dat jij ondertussen je eigen rust pakt, werkt, leuke dingen doet die fijner zijn zonder peuter etc zodat jij volledig opgeladen bent en een leuke en goede moeder voor haar kunt zijn als ze weer bij jou is. Daar heeft zij het meeste aan.

Ik wist niet waar mijn ex woonde, werd niet voorgesteld aan nieuwe vriendin(nen) en ik wist niet waar ze in de vakantie waren (wel of niet buitenland en waar). Leuk? Absoluut niet! Wenselijk? Ook zeker niet! Schadelijk voor de kinderen? Nee, zolang ik ze daar niet mee 'lastig viel'. Ontzettend kut en pijnlijk voor mij? Jazeker!
Loslaten en accepteren heeft me ontzettend veel rust en ruimte gebracht. Dat ging niet altijd makkelijk want het is een zwaar en onnatuurlijk proces om je jonge kinderen op die manier te vroeg al los te moeten laten. Maar inmiddels zijn ze groot en is mijn band met hun goed en sterk. En hun vader? Jongste ziet hem helemaal niet meer en oudste heel af en toe een middagje. Als vader zijn gedrag in de loop der jaren niet gaat bijsturen, is het iets wat zich enorm kan wreken. Maar dat is zijn probleem. (Al had ik liever een heel andere uitkomst gezien)

Heel veel sterkte, het is niet makkelijk maar je kunt het!
Dit onderstreepte stukje is natuurlijk een deel van het probleem. Een klein kind hoort niet een van beide ouders te moeten missen, maar ja, daar doe je dus niks aan als je uit elkaar bent, hoe jammer voor kind ook.
lilalinda schreef:
15-09-2019 21:11
Dat zeg ik toch niet???
Ik snap to's behoefte best, maar als kind de behoefte niet heeft en misschien juist slecht reageert, dan kan to beter meer afstand nemen
Wat kost je het je als ouder voor moeite om af en toe een fotootje van je kind te appen?
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:09
KDV houdt een dagboek bij met fotootjes. Maar ik geef toch ook aan dat ik van het niet horen hoe haar dag was geen issue maak (al zag ik het liever anders maar je kan niet alles hebben dus heb ik me daar allang bij neergelegd)
Ik denk dat je gewoon nog niet geaccepteerd hebt dat jij en ex niet meer samen jullie kind opvoeden, maar naast elkaar. Je verwachtingen zijn te hoog en als je het nu zo op de spits blijft drijven kan dat alleen maar verslechteren. Je zegt zelf al: het lijkt erop dat ie je geblokkeerd heeft. Dat is al helemaal niet in het belang van je dochter.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 20:56
Ik weet niet waar jij leest dat ik dagelijks contact wil en hem een stroom aan appjes stuur. Ik ben van hem gescheiden niet van mijn kind. Je weet niet eens waarom we uit elkaar zijn en dat is ook helemaal niet relevant voor het topic vind ik. Bovendien hoeft ie letterlijk alleen maar op te nemen de telefoon aan dochter te geven en even 3 minuten wat anders te gaan doen.

Ik app hem 1x per week om het rooster af te stemmen en als ze bij hem is voor meerdere dagen dan vraag ik op dag 2 of 3 of ik even met haar kan facetimen. Thats it.
En toch kom je heel anders over. Ik denk zomaar eens dat je ex dat ook zo ervaart.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 20:32
Voorbeeld van als hij wel reageert: Ik geef om 3 uur smiddags aan dat ik haar s avonds wil bellen. Krijg terug We zijn boodschappen doen. Daarna blijft het stil. Urenlang. Berichten worden niet gelezen. Telefoon lijkt uit te staan (of ik ben geblokkeerd). Uiteindelijk krijg ik als uitleg "Ja mijn telefoon stond even uit". Kan gebeuren. Heel geloofwaardig is het niet maar het kan. Maar wat ik dan niet snap is wanneer hij hem zelf weer aanzet, een paar gemiste telefoontjes heeft van me, dat er niet even teruggebeld wordt. En dit is als ie wel reageert. Meestal hoor ik dus helemaal niks.
Je schrijft zelf dit, blijkbaar bel je meerdere keren op dezelfde dag en whatsapp je ook nog diverse keren op die dag omdat je perse dochter wil spreken. Dat gaat best ver vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Is dit niet inherent aan scheiden? Het niet meer iedere seconde weten wat je kind doet?

Het lijkt mij ook echt niet leuk hoor mijn kind parttime te zien, maar het lijkt mij ook niet prettig een ex te hebben waar ik rekening mee moet houden op de dagen dat ik mijn kind heb. Je wilt om de dag contact op vakantie, alsjeblieft zeg.
Cootjecatootje schreef:
15-09-2019 20:41
Ben ik nou de enige die vindt dat je wat overdreven reageert? Laat dochter rustig die dagen bij papa. Zit er niet zo bovenop. Als jij een stap terug doet doet je ex misschien wel een stap naar voren.
Helemaal met je eens.

Zelf zat ik niet op foto's te wachten hoe geweldig ze het wel niet bij ex hadden. Foto's waren natuurlijk altijd op "het juiste moment" gemaakt, misschien wil jouw ex die foto's ook helemaal niet zien en vindt hij het veel te confronterend allemaal.
Foto's en telefoontjes zijn meer voor jezelf dan voor je kind. Hier ook de afspraak dat de ene ouder het contact met de andere niet mag weigeren. Maar dan wel contact op verzoek van kind zelf.
Veel te onrustig als je bij papa bent en mama wil ineens bellen of andersom.

Hier alleen tijdens het overdrachtsmoment informatieuitwisseling welke echt belangrijk is en verder niet en dat geeft alle partijen rust.
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
15-09-2019 21:13
Wat kost je het je als ouder voor moeite om af en toe een fotootje van je kind te appen?
Lijkt me echt niet fijn, maar als alle partijen dat prima vinden is er natuurlijk niets mis mee.

Ik zou er bij mijn ex niet op hebben zitten wachten. Bij huidige partner ook niet.
Als uitzondering een leuke foto ontvangen was en is dan weer wel leuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
fashionvictim schreef:
15-09-2019 21:11
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik elke dag of om de dag appjes en belletjes en allerlei gedoe van mijn ex kreeg, hoor. Ik vind het echt veel.

Hoe zou jij het vinden als hij elke dag jou zou bellen terwijl jij net zit voor te lezen ofzo?
Nogmaals ik bel niet. (dat was alleen tijdens de vakantie toen ik een week niks hoorde)

Heb hem nu sinds donderdag niet geappt. Vanmiddag stuurde ik "Ik ben morgen onverwacht een uur eerder klaar met werken, kan ik haar alsnog meteen uit mijn werk ophalen bij jou? PS kan ik haar even welterusten zeggen?" (zijn huis ligt op de route vanuit werk naar mijn huis. Mocht het niet uitkomen voor hem dan hoor ik dat graag. Ik ga niet onaangekondigd een uur eerder voor zijn deur staan. Je kan dan denken Dan haal je haar toch een uur later op? Maar ik werk onregelmatige diensten. Mijn wekker gaat zometeen om 3 uur snachts. Betekent dat als ik klaar ben, ik gewoon in 1x door wil kunnen rijden zonder half kapot nog een uur te moeten rondhangen tot ik haar kan halen. Terwijl ze gewoon thuis zijn.

Officieel moet de ouder waar ze is zorgen dat ze naar de andere ouder komt. Ik kom hem dus al heel vaak tegemoet door haar van/ naar werk op te halen danwel te brengen. Dus het is niet alleen eigenbelang ik probeer alles logistiek gewoon voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Vind het voor ons allebei beetje onzin dat ik langs zijn woonplaats naar huis scheur zodat hij een uur later alsnog in de auto kan stappen. Dan hoor ik graag op mijn beurt of het ok is dat ik haar een uurtje eerder haal. Het is 1 tel werk om een duimpje omhoog te tikken of een duimpje naar beneden.
Ariellle schreef:
15-09-2019 21:15
Je schrijft zelf dit, blijkbaar bel je meerdere keren op dezelfde dag en whatsapp je ook nog diverse keren op die dag omdat je perse dochter wil spreken. Dat gaat best ver vind ik.
Later in het topic heb ik dit verduidelijkt door aan te geven dat dit was tijdens de vakantie. Op dag 7. Ik vraag of ik kan bellen. Hij zegt We zijn boodschappen aan het doen. Dus geen ja, geen nee, alleen dit. Vervolgens app ik 2 uur later of het kan. 1 vinkje. Ik was zonder dochter afgereisd naar de plek waar een paar jaar eerder mijn vader is overleden totaal onverwacht. Ex wist dit. Dus het was sowieso voor mij al een beladen trip. Om dan niet eens je kind te mogen spreken schoot me verkeerd en toen heb ik m 3x gebeld ja. Dat is de uitzondering op de regel geweest. Ik bel hem verder nooit. Nu wordt van de uitzondering hier de regel gemaakt alsof ik m dagenlang bel en app en lastig val. Wat dus gewoon niet het geval is.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
15-09-2019 21:11
Ik zou er niet aan moeten denken dat ik elke dag of om de dag appjes en belletjes en allerlei gedoe van mijn ex kreeg, hoor. Ik vind het echt veel.

Hoe zou jij het vinden als hij elke dag jou zou bellen terwijl jij net zit voor te lezen ofzo?
Dit dus TO. Als je kind bij jou is, stuur je om de haverklap foto's en berichtjes en als ze bij hem is, wil je haar om de dag spreken en begin je te appen. Dat naast de regel appjes. Die ongetwijfeld meer zijn dan strikt noodzakelijk.

Ik denk dat je zelf niet door hebt hoe irritant dit voor je ex kan zijn. Wat jij voelt als af en toe en volledig terecht, voelt je ex zeer waarschijnlijk als om de haverklap een stroom van appjes.

Leer leven met je scheiding en dus minder contact met je kind. Heel kut, maar niks aan te doen.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:20
Nogmaals ik bel niet. (dat was alleen tijdens de vakantie toen ik een week niks hoorde)

Heb hem nu sinds donderdag niet geappt. Vanmiddag stuurde ik "Ik ben morgen onverwacht een uur eerder klaar met werken, kan ik haar alsnog meteen uit mijn werk ophalen bij jou? PS kan ik haar even welterusten zeggen?" (zijn huis ligt op de route vanuit werk naar mijn huis. Mocht het niet uitkomen voor hem dan hoor ik dat graag. Ik ga niet onaangekondigd een uur eerder voor zijn deur staan. Je kan dan denken Dan haal je haar toch een uur later op? Maar ik werk onregelmatige diensten. Mijn wekker gaat zometeen om 3 uur snachts. Betekent dat als ik klaar ben, ik gewoon in 1x door wil kunnen rijden zonder half kapot nog een uur te moeten rondhangen tot ik haar kan halen. Terwijl ze gewoon thuis zijn.

Officieel moet de ouder waar ze is zorgen dat ze naar de andere ouder komt. Ik kom hem dus al heel vaak tegemoet door haar van/ naar werk op te halen danwel te brengen. Dus het is niet alleen eigenbelang ik probeer alles logistiek gewoon voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Vind het voor ons allebei beetje onzin dat ik langs zijn woonplaats naar huis scheur zodat hij een uur later alsnog in de auto kan stappen. Dan hoor ik graag op mijn beurt of het ok is dat ik haar een uurtje eerder haal. Het is 1 tel werk om een duimpje omhoog te tikken of een duimpje naar beneden.

En toch is dat niet fijn. Mijn ex zocht ook heel veel contact, wilde ook steeds tijden anders. Ik vind dat heel storend.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:20
Nogmaals ik bel niet. (dat was alleen tijdens de vakantie toen ik een week niks hoorde)

Heb hem nu sinds donderdag niet geappt. Vanmiddag stuurde ik "Ik ben morgen onverwacht een uur eerder klaar met werken, kan ik haar alsnog meteen uit mijn werk ophalen bij jou? PS kan ik haar even welterusten zeggen?" (zijn huis ligt op de route vanuit werk naar mijn huis. Mocht het niet uitkomen voor hem dan hoor ik dat graag. Ik ga niet onaangekondigd een uur eerder voor zijn deur staan. Je kan dan denken Dan haal je haar toch een uur later op? Maar ik werk onregelmatige diensten. Mijn wekker gaat zometeen om 3 uur snachts. Betekent dat als ik klaar ben, ik gewoon in 1x door wil kunnen rijden zonder half kapot nog een uur te moeten rondhangen tot ik haar kan halen. Terwijl ze gewoon thuis zijn.

Officieel moet de ouder waar ze is zorgen dat ze naar de andere ouder komt. Ik kom hem dus al heel vaak tegemoet door haar van/ naar werk op te halen danwel te brengen. Dus het is niet alleen eigenbelang ik probeer alles logistiek gewoon voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken. Vind het voor ons allebei beetje onzin dat ik langs zijn woonplaats naar huis scheur zodat hij een uur later alsnog in de auto kan stappen. Dan hoor ik graag op mijn beurt of het ok is dat ik haar een uurtje eerder haal. Het is 1 tel werk om een duimpje omhoog te tikken of een duimpje naar beneden.
Ik zou in dit geval het anders aangepakt hebben, dus gezegd hebben ik kan haar ophalen, maar dan een uur eerder ivm werk, anders wil ik graag dat hij haar brengt. En overigens niet in hetzelfde bericht vragen of je haar welterusten kan zeggen. Wat dat laatste betreft, vraag hem gewoon es op de man af of hij dat liever niet wil en dat hij daar gewoon (zonder uitleg) ja of nee op kan zeggen. Dat lijkt mij een hoop duidelijkheid scheppen.
Alle reacties Link kopieren
Clown,
Ik denk dat het voor jullie handig zou zijn om duidelijke, zakelijke afspraken te maken.
Met tijden. En hoeveelheden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
15-09-2019 20:48
Nee hoor, vind ik ook. Recept voor heimwee om steeds contact te zoeken.

TO eerlijke vraag; vraagt dochter om contact met de andere ouder of komt dat vooral uit jou?
Vaak kan ik je bijdrages waarderen maar in deze zit je er als niet gescheiden moeder echt naast.

To: ik bel ook om de dag, ex wilde dat ook niet maar ik heb stug volgehouden. Ondertussen is zoon 9 en belt hij zelf als ik niet bel.
Zijn vader belt hij nooit, die heeft dat voorbeeld en opening nooit gegeven.
Zoon heeft er nooit moeite mee gehad dat ik belde. Wel geregeld als zijn vader niet belde, zoals laatst toen hij op kamp ging.

Ik snap nooit dat het gezien wordt als een behoefte van moeder. Ik ben geïnteresseerd in mijn kind en wat hij hij mee maakt, denkt enz.
Kind vindt het fijn om dit te delen.
Overigens heb ik m na het vakantie voorval ook gevraagd of hij problemen heeft met de huidige regeling en wat de reden is dat er zo lastig over gedaan word. Want nu voelt het alsof we de afspraken voor niks hebben gemaakt.

Dan kan ik op mijn beurt ook heel kinderachtig gaan lopen doen van Oh ze is bij jou dan breng je haar maar (ook al kom ik er langs vanuit mijn werk) maar dat is echt mijn eer te na. Dan ga je elkaar dus zieken om het zieken en daar heb ik helemaal geen zin in.
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:20
Nogmaals ik bel niet. (dat was alleen tijdens de vakantie toen ik een week niks hoorde)

Heb hem nu sinds donderdag niet geappt. Vanmiddag stuurde ik "Ik ben morgen onverwacht een uur eerder klaar met werken, kan ik haar alsnog meteen uit mijn werk ophalen bij jou? PS kan ik haar even welterusten zeggen?"
Ik zou dit als mijn ex dat zou doen echt opvatten als smoesjes om maar weer contact te blijven zoeken. Ik zou denken dat ie me wellicht terug wil ofzo, of op de een of andere manier controle wil hebben, ik zou er in ieder geval niet blij van worden en het ook niet onschuldig vinden.

Ik zou denken dat als het echt om kind ging dat ie dan wel gewoon morgen als ie in de auto zat even gebeld zou hebben "he, ik zit al in de auto, kan ik haar nu al halen of breng je haar zelf?"

Tenminste, zo doe ik het als ik op zijn dag later of eerder ben ofzo, dan bel ik even op het moment zelf en geef dan mondeling door dat ik later ben / eerder ben / in de file sta / weet ik veel.
Am Yisrael Chai!
Ariellle schreef:
15-09-2019 21:26
Ik zou in dit geval het anders aangepakt hebben, dus gezegd hebben ik kan haar ophalen, maar dan een uur eerder ivm werk, anders wil ik graag dat hij haar brengt. En overigens niet in hetzelfde bericht vragen of je haar welterusten kan zeggen. Wat dat laatste betreft, vraag hem gewoon es op de man af of hij dat liever niet wil en dat hij daar gewoon (zonder uitleg) ja of nee op kan zeggen. Dat lijkt mij een hoop duidelijkheid scheppen.
crosspost. Heb ik al gevraagd. Krijg geen antwoord.
Hoe meer ik van je lees, hoe drammeriger ik je vind. Het zal en moet gebeuren zoals jij het wil en dat alles onder het mom “ik probeer het voor iedereen zo makkelijk mogelijk te maken, oh wat doe ik toch mijn best”.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:27
Overigens heb ik m na het vakantie voorval ook gevraagd of hij problemen heeft met de huidige regeling en wat de reden is dat er zo lastig over gedaan word. Want nu voelt het alsof we de afspraken voor niks hebben gemaakt.

Dan kan ik op mijn beurt ook heel kinderachtig gaan lopen doen van Oh ze is bij jou dan breng je haar maar (ook al kom ik er langs vanuit mijn werk) maar dat is echt mijn eer te na. Dan ga je elkaar dus zieken om het zieken en daar heb ik helemaal geen zin in.

Maar wat jij wilt wil je ex niet. Die heeft volgens mij behoefte aan ruimte en een zakelijke benadering.
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:23
Later in het topic heb ik dit verduidelijkt door aan te geven dat dit was tijdens de vakantie. Op dag 7. Ik vraag of ik kan bellen. Hij zegt We zijn boodschappen aan het doen. Dus geen ja, geen nee, alleen dit. Vervolgens app ik 2 uur later of het kan. 1 vinkje. Ik was zonder dochter afgereisd naar de plek waar een paar jaar eerder mijn vader is overleden totaal onverwacht. Ex wist dit. Dus het was sowieso voor mij al een beladen trip. Om dan niet eens je kind te mogen spreken schoot me verkeerd en toen heb ik m 3x gebeld ja. Dat is de uitzondering op de regel geweest. Ik bel hem verder nooit. Nu wordt van de uitzondering hier de regel gemaakt alsof ik m dagenlang bel en app en lastig val. Wat dus gewoon niet het geval is.
Misschien niet leuk om te lezen wat voor indruk je wekt, maar misschien ook iets om over na te denken, misschien hebben mensen toch wel een punt. Wat je schrijft over de reden waarom je graag je kind wilde spreken, versterkt bij mij het idee dat het gaat om wat jij graag wil, voor jezelf en niet voor je kind, jij had het moeilijk en daarom wilde je graag je kindje spreken. Op zich allemaal begrijpelijk, maar het is in het belang van jouw kind dat de omgang tussen haar vader en moeder zo soepel mogelijk verloopt en nogmaals, jij lijkt dat voor hem niet makkelijk te maken.
@ fashionvictim hij weet dat het geen smoesjes zijn om contact. Andersom zou ik het juist heel irritant vinden als ie me op het moment zelf belt terwijl hij het de dag ervoor al wist. Stel je staat dan net in de supermarkt of kind zit net in bad dan sta je ineens last minute voor een voldongen feit. Daarom communiceer ik het op het moment zelf wanneer ik het te horen krijg. Zodat hij kan aangeven of het uitkomt of niet.
Als ik jouw ex was zou ik ook gek worden. Je bemoeit je (te veel) met zijn/hun leven. Jij en je ex zijn niks meer van elkaar en hij geeft duidelijke signalen dat hij niks meer van je wil.

Laat de afspraak zoals hij is. En dan rijdt hij een uurtje later over dezelfde weg met je dochter. Whatever!
Alle reacties Link kopieren
Horror-Clown schreef:
15-09-2019 21:23
Later in het topic heb ik dit verduidelijkt door aan te geven dat dit was tijdens de vakantie. Op dag 7. Ik vraag of ik kan bellen. Hij zegt We zijn boodschappen aan het doen. Dus geen ja, geen nee, alleen dit. Vervolgens app ik 2 uur later of het kan. 1 vinkje. Ik was zonder dochter afgereisd naar de plek waar een paar jaar eerder mijn vader is overleden totaal onverwacht. Ex wist dit. Dus het was sowieso voor mij al een beladen trip. Om dan niet eens je kind te mogen spreken schoot me verkeerd en toen heb ik m 3x gebeld ja. Dat is de uitzondering op de regel geweest. Ik bel hem verder nooit. Nu wordt van de uitzondering hier de regel gemaakt alsof ik m dagenlang bel en app en lastig val. Wat dus gewoon niet het geval is.
Je appt wel degelijk echt heel veel. Vind ik. Echt alle voorbeelden die je zelf geeft en alle argumenten die je noemt komen op mij over alsof je echt nog aan je ex aan het trekken bent.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven