Contact met kind na scheiding tijdens verblijf andere ouder

15-09-2019 20:12 284 berichten
De situatie: Dochter in de peuter leeftijd en het komt door onze roosters voor dat zij 3 of 4 dagen bij haar vader verblijft. In ons ouderschaps plan staat dat de andere ouder het contact niet mag belemmeren maar het komt vaker wel dan niet voor dat ik geen contact krijg met kind en ook geen updates ontvang.

Dit vind ik niet in het belang van onze dochter en zelf vind ik het ook gewoon echt niet leuk. De band met ex is stroef maar uit belang van dochter stuur ik om de dag wel een paar fotootjes van wat ze aan het doen is naar hem als ze bij mij is. Tevens kan hij haar videobellen als hij zou willen. Ik beantwoord zijn appjes niet a la minute maar binnen het uur (mits mijn werk of bezigheden het toelaten) is heel normaal.
Andersom is het vaak zo dat hij een dag of langer niks laat horen. Als ik hem hier op aanspreek krijg ik een "ik bepaal zelf wel wanneer ik op jou reageer" .

Ik app hem alleen kort over zaken die over ons kind gaan. Denk aan het afstemmen van wanneer ze bij wie is. Wie haar haalt/brengt en hoe laat.

Ben ik een verbitterde zeur als ik voor een klein meisje 4 dagen echt te lang vind zonder telefonisch / videobel contact?
fashionvictim schreef:
15-09-2019 22:20
Jullie kind kan toch nog niet zelf bellen, dus dat komt neer op contact met elkaar. Ik vind het een absurde afspraak. Als jullie dagelijks jullie kind hadden willen zien en spreken hadden jullie bij elkaar moeten blijven. Je bent zelf uit elkaar gegaan, de consequentie daarvan is dat jullie allebei jullie kind niet meer dagelijks zien en spreken. Het is bespottelijk om uit elkaar te zijn maar dan toch af te spreken dat je elkaar elke dag (!!!!) gaat bellen en appen.
Wow, volgens mij heb jij echt n serieus groot probleem met jouw eigen ex en projecteer je jouw woede jegens hem op het verhaal van TO.

Ex kan kind ook leren (en dat kan een kind van 3) zelf op te nemen. Loopt hij gewoon even de keuken in ofzo, op momenten dat zij even videobellen.
Het kind is 3 hè, geen 30!! Dat jij die behoefte, wat ik tamelijk onnatuurlijk vind, niet had met jouw kinderen, wil niet zeggen dat elke moeder dat zo heeft.
Overigens krijg ik steeds meer de indruk dat jij de scheiding beëindigt hebt TO en dat jouw ex jou hiervoor wil straffen via jullie kind. Misschien heb ik het echt helemaal verkeerd hoor, maar als ex het echt zat zou zijn, zou hij op jouw vraag reageren, toen jij hem vroeg of hij het vervelend vindt als je hem appt voor jullie kindje.
Heb t idee dat hij dit wel fijn vindt zo. Negatieve aandacht is ook aandacht. Geef hem dat niet TO.
Wellicht krijg je meer gedaan als je echt afstand gaat houden. Hij heeft nu nog veel te veel controle over hoe t gaat.
Joyce78 schreef:
20-09-2019 23:03
Overigens krijg ik steeds meer de indruk dat jij de scheiding beëindigt hebt TO en dat jouw ex jou hiervoor wil straffen via jullie kind. Misschien heb ik het echt helemaal verkeerd hoor, maar als ex het echt zat zou zijn, zou hij op jouw vraag reageren, toen jij hem vroeg of hij het vervelend vindt als je hem appt voor jullie kindje.
Heb t idee dat hij dit wel fijn vindt zo. Negatieve aandacht is ook aandacht. Geef hem dat niet TO.
Wellicht krijg je meer gedaan als je echt afstand gaat houden. Hij heeft nu nog veel te veel controle over hoe t gaat.
Precies dit. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt nadat hij in mijn ogen als laatste machtsmiddel me eruit zette omdat ik niet deed of zei wat hij wilde. Die had nooit verwacht dat ik ook daadwerkelijk zou gaan. Daarna een heel charme offensief etc. Het is op knopjes drukken en helaas werkt het omdat ik er tijdens onze relatie al steeds gekker van werd en nu het met hem klaar is ik er geen zin in heb om het alsnog allemaal te doen zoals hij dat wil.

Maar ben inmiddels afgelopen week druk doende geweest met oplossingen zoeken o.a. gesprekken gevoerd met gastouder bureaus en binnenkort gesprek op werk.

Kind nu op deze leeftijd een telefoon geven doe ik niet. Vanwege mijn werk kan ik alleen op zeer gezette tijden bellen of gebeld worden en zij kan nog geen klokkijken en ex kan het ding in een la gooien en dan kan ze er nog niet bij.
En even terugkomend op zijn sociale leven... hij wil om het weekend kindloos zijn zodat hij zijn eigen ding kan doen. Wat vermoedelijk nog steeds gamen is. Daar hadden we ook al ruzie over toen we nog bij elkaar waren. Call of duty spelen mst een peuter in de kamer vond ik niet ok en hij vond dat maar gezeik. Vrienden heeft hij niet. Hij gaat soms wel iets anders doen wat ik niet kan noemen hier ivm herkenbaarheid.
Alle reacties Link kopieren
Wat maakt dat uit als hij een weekend wil gamen ? Ik wil liefst ook 1 op 2 weekends even kindloos zijn om te rechargen. Of ik dan al/niet iets nuttigs doe in de mening van mijn ex doet er toch niet toe. Al zit ik een heel weekend achter het raam in mijn neus te peuteren bij wijze van spreken.
Dus wat hij in dat weekend doet, mag hij helemaal zelf weten.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ja prima maar ik mag dat dus nooit. Ik mag werken en voor kind zorgen en meer niet. Het gamen is bij hem al jarenlang een structureel probleem. Zowel hij als zijn zoons zijn eraan verslaafd de oudste doet helemaal niets behalve dat. Dus dat hij om het weekend vrij is om te gamen eten en slapen en ik nog geen halve middag vrij heb en 2x per jaar bij Gods gratie eens uit kan daar baal ik als een stekker van. Hoe mannen na een scheiding maar door leven zoals hun uitkomt en de ex-vrouw mag alles gaan regelen en alle ballen in de lucht proberen te houden
Maar goed iedereen vind hem super redelijk en zielig en mij een veeleisend kutwijf dus slotje dan maar.
Horror-Clown schreef:
09-10-2019 10:43
Ja prima maar ik mag dat dus nooit. Ik mag werken en voor kind zorgen en meer niet. Het gamen is bij hem al jarenlang een structureel probleem. Zowel hij als zijn zoons zijn eraan verslaafd de oudste doet helemaal niets behalve dat. Dus dat hij om het weekend vrij is om te gamen eten en slapen en ik nog geen halve middag vrij heb en 2x per jaar bij Gods gratie eens uit kan daar baal ik als een stekker van. Hoe mannen na een scheiding maar door leven zoals hun uitkomt en de ex-vrouw mag alles gaan regelen en alle ballen in de lucht proberen te houden

Hoe hij zijn tijd in deelt zijn jouw zaken niet meer.
Het enige wat je kunt doen is een 50/50 regeling maar dat wil je niet.
Echt, het probleem ligt niet alleen bij je ex (die trouwens een jaar geleden nog Gods gift to women was als ik je loep).
Horror-Clown schreef:
09-10-2019 10:43
Ja prima maar ik mag dat dus nooit. Ik mag werken en voor kind zorgen en meer niet. Het gamen is bij hem al jarenlang een structureel probleem. Zowel hij als zijn zoons zijn eraan verslaafd de oudste doet helemaal niets behalve dat. Dus dat hij om het weekend vrij is om te gamen eten en slapen en ik nog geen halve middag vrij heb en 2x per jaar bij Gods gratie eens uit kan daar baal ik als een stekker van. Hoe mannen na een scheiding maar door leven zoals hun uitkomt en de ex-vrouw mag alles gaan regelen en alle ballen in de lucht proberen te houden
Hij mag zijn vrijtijd indelen zoals hij dat zelf wil daar heb je niks mee te maken. Dat je geen tijd voor jezelf hebt en niet uit kunt dat doe je helemaal zelf. Als je een avond uit wil kun je ook oppas regelen en als je meer tijd wil voor jezelf kun je een 50/50 regeling afspreken maar dit wijs je steeds af.

Je zal toch echt los van je ex moeten komen en je eigen leven moeten gaan invullen. Jullie zijn uit elkaar er is geen samen meer. Jullie kunnen dus niet bepalen voor elkaar wat een ander doet. Door voor elkaar op te passen gaan blijven de levens door elkaar lopen.

Spreek een 50/50 regeling af of maak in ieder geval een afspraak over een aantal vaste dagen dat jullie kind naar papa gaat. Die dagen zijn voor jezelf en kun je jndelen zoals he zelf wil. Op de dagen dat ze bij haar vader is moet hij oppas regelen als hij weg wil. Als ze bij jou is regel jij de opvang. Zo krijgt ieder zijn eigen leven en weet iedereen waar hij/zij aantoe is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven