Reflux babytje..

17-09-2019 00:08 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Onze dochter is nu precies 2 maand oud, en al haar hele leventje is ze nog niet vaak rustig geweest. Ze krijst heel vaak en is dan moeilijk rustig te krijgen.

We zijn na wat onderzoek en bezoeken aan de kinderarts/osteopaat erop gekomen dat ze wss koemelkallergie en verborgen reflux heeft. Ze drinkt nu sinds een week novalac allernova ar (voeding tegen reflux en kma). Ze heeft ook meconium in het vruchtwater gehad, en volgens de osteo zijn hierdoor haar darmpjes verbrand en krijgt ze nu sinds een 2 tal weken ook probiotica om dit op te lossen(pro symbioflor en symbioflor 1). Dit alles zou haar reflux moeten verminderen/oplossen en van haar een gelukkig, rustig kindje moeten maken.

Haar bedje staat al hoger, ze slaapt in een inbakerdoek, ik loop ermee rond als ze weent, etc etc. Ze heeft al 6 soorten voedingen gehad (ik geef geen bv, maakte geen melk genoeg aan). Alle keren lijkt het even te helpen, om dan te hervallen. Alleen bij deze voeding leek/lijkt het beter te gaan, maar we merken sinds 2 dagen een terugval, alweer. Onrustig zijn, tong uitsteken, belletjes blazen, kuchen, niet willen slapen overdag (deed ze trouwens nooit veel), waar je haar ook legt, hoe je haar ook legt, ze begint te wenen/krijsen. Ik weet dat de darmpjes moeten wennen aan de melk, zeker met al die soorten die ze al gehad heeft. Maar ik lees overal succesverhalen van baby's die na 2/3 dagen een heel ander kind worden. Behalve mijn kindje. :(.

Het rare is (en ik mag mij heel gelukkig prijzen, zo hou ik de moed erin) dat ze 's nachts wel goed slaapt. En ze van 23u30-5u30 (soms 6u30) doorslaapt. Dan lees je net dat reflux kindjes het ergste zouden zijn?

Ze piept ook vaak als ze ademt, precies of ze stikt. Ook bij elke luier zit er ontlasting in. Gebeld naar de ka, maar die ziet er niets ergs in.

Ik heb alles al geprobeerd, maar het lijkt niet te beteren.. zijn er nog ouders die zoiets gelijkaardig meegemaakt hebben? Hoe oud waren jullie kindjes als de reflux weg was? Zou die probiotica echt helpen?

Misschien moet ik meer geduld hebben, maar ik wil gewoon dat ze geen pijn meer hoeft te lijden. Ik voel me soms zo alleen.. ik zie enkel happy, rustige baby's rondom mij, ik wou dat zij ook zo was.

Bedank om het te lezen alvast.
Alle reacties Link kopieren
Ach griet. Ik hoop zo voor je dat het snel beter gaat. Je klinkt als een hele lieve moeder. En geduld? Volgens mij heb je al laten zien dat je er zeeen van hebt.

Is er hulp? Kan je soms even afschakelen dat iemand het overdag een uurtje overneemt?
Alle reacties Link kopieren
En darmpjes verbrand? Vind ik erg gek klinken.

Wat zegt de KA daarvan en wat vindt de KA van de pro biotica?
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 17-09-2019 00:15
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou stoppen.met die probiotica. Een baby moet m.i. in eigen tempo de darmflora ontwikkelen en niet geforceerd met zoiets.
Kans op gasvorming en meer pijn lijkt me niet inmogelijk (even eigen ervaringen met probiotica en darmgedoe geprojecteerd)

Heb je een draagdoek/drager?
Ik zou haar dragen overdag ipv in een wieg oid leggen. Huidcontact reduceert stress en prikkels, jou hartslag horen ook.

Sterkte
Been there, done that, got the T-shirt.
Hier ervaring met reflux en koemelkallergie.
Bij reflux is het officiële advies niet in te bakeren. 6 soorten voedingen in 2 maanden is ook wel heel veel, ook voor de darmpjes. Het advies is een voeding minimaal 2 weken te proberen voor. Ik weet dat dat een eeuwigheid voelt, maar je kind heeft het echt nodig daar aan te wennen. Die van mij huilde 18 uur per dag en sliep bijna niet.

Je voeding is volgens mij melkeiwit-vrij, dus daar kan de onrust niet aan liggen. Ik zou inderdaad je kind veel bij je dragen. Het is rustgevend en ze zitten omhoog, wat voor de reflux goed is.

Sterkte, het is zwaar. Overigens klinkt de combi kinderarts/osteopaat raar en darmpjes verbrand ook. Ik zou een goede kinderarts zoeken en overleggen. Hier hielp melkeiwit-vrije voeding icm medicatie uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-09-2019 00:12
Ach griet. Ik hoop zo voor je dat het snel beter gaat. Je klinkt als een hele lieve moeder. En geduld? Volgens mij heb je al laten zien dat je er zeeen van hebt.

Is er hulp? Kan je soms even afschakelen dat iemand het overdag een uurtje overneemt?
Ik heb gelukkig een heel lieve, behulpzame vriend. Hij neemt het af en toe over. Maar hij gaat ook nog eens gaan werken, dus overdag is het enkel zij en ik. Mijn schoonmoeder werkt 5 min hier vandaan, zij komt gelukkig soms eens over de middag zodat ik mij kan opfrissen of een boodschap kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Zalmsnipper schreef:
17-09-2019 00:15
En darmpjes verbrand? Vind ik erg gek klinken.

Wat zegt de KA daarvan en wat vindt de KA van de pro biotica?
De huisarts verklaarde ons daarintegen wel zot en zei dat er niet zoiets bestaat als 'verbrande darmpjes'. Maar ik moest het voor het zekerste aan de ka vragen, en zij zag er geen erg in en vond het juist bevorderlijk
.
Alle reacties Link kopieren
zot-83 schreef:
17-09-2019 03:34
Hier ervaring met reflux en koemelkallergie.
Bij reflux is het officiële advies niet in te bakeren. 6 soorten voedingen in 2 maanden is ook wel heel veel, ook voor de darmpjes. Het advies is een voeding minimaal 2 weken te proberen voor. Ik weet dat dat een eeuwigheid voelt, maar je kind heeft het echt nodig daar aan te wennen. Die van mij huilde 18 uur per dag en sliep bijna niet.

Je voeding is volgens mij melkeiwit-vrij, dus daar kan de onrust niet aan liggen. Ik zou inderdaad je kind veel bij je dragen. Het is rustgevend en ze zitten omhoog, wat voor de reflux goed is.

Sterkte, het is zwaar. Overigens klinkt de combi kinderarts/osteopaat raar en darmpjes verbrand ook. Ik zou een goede kinderarts zoeken en overleggen. Hier hielp melkeiwit-vrije voeding icm medicatie uiteindelijk.

Het is ook veel, zijn wij ook van bewust. Maar het was telkens op advies van de arts, dus dachten we wel dat het zo zijn redenen had. Desalniettemin zal het idd geen deugd aan haar spijsvertering doen.

Ze kreeg ook omeprazole voor de reflux, maar dit haalde niets uit en de ka zei dan ook om ermee te stoppen en enkel die kmvrije voeding te geven..

Wanneer is jouw kindje eruit gegroeid?
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter kreeg naast speciale voeding en voorzorgsmaatregelen zantac. Toen pas werd ze rustig en ontspannen. Zij sliep ook ‘s nachts heel goed omdat ze gewoon uitgeput was van een hele dag krijsen.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig herken ik dit verhaal van 3 vriendinnen van me. Echt precies hetzelfde - op de ‘verbrande’ darmen na (wat ik ook wel erg bijzonder vind klinken eerlijk gezegd).

Zij zijn na de novalac voeding teruggegaan op de normale flesvoeding, maar dan in combinatie met Johannes broodpitmeel. Dat bleek voor alle 3 de kindjes het wondermiddel want sindsdien zijn het inderdaad totaal andere baby’s. Ik zeg niet dat dit de oplossing is voor jou, maar jullie verhalen komen zo overeen dat het wellicht het proberen waard is. Heel veel sterkte en succes!!
Alle reacties Link kopieren
Wanderess schreef:
17-09-2019 06:26
Toevallig herken ik dit verhaal van 3 vriendinnen van me. Echt precies hetzelfde - op de ‘verbrande’ darmen na (wat ik ook wel erg bijzonder vind klinken eerlijk gezegd).

Zij zijn na de novalac voeding teruggegaan op de normale flesvoeding, maar dan in combinatie met Johannes broodpitmeel. Dat bleek voor alle 3 de kindjes het wondermiddel want sindsdien zijn het inderdaad totaal andere baby’s. Ik zeg niet dat dit de oplossing is voor jou, maar jullie verhalen komen zo overeen dat het wellicht het proberen waard is. Heel veel sterkte en succes!!
Ik zou dat dus echt niet doen. 6 soorten voeding in 8 weken, probiotica en dan nog wat toevoegen? Meh.


To: kramp en huilen ‘hoort’ er in de eerste 8/10 weken ook bij. Daarnaast moet ze misschien wederom wennen aan een nieuwe voeding. Ik lees alleen dat ze niet weggelegd wil worden. Hoe is ze als je haar bij je houdt?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Dat piepen is van de koemelk allergie en ging bij mijn dochter ook niet over met “verknipte” koemelk en hypo allergene spullen maar pas toen ik haar geitenmelk gaf. Wordt niet vergoed die bussen poeder, maar was het enige wat ze verdroeg.
Is wel duur, maar je kunt ze online kopen zodat ze 33 euro per bus kosten in plaats van 39. (Zoals ik al zei, niet goedkoop maar het was mij elke cent waard en dan aten we zelf maar even geen biefstuk of oid)

Sterkte meisje, ik weet hoe wanhopig je hiervan kunt worden.
Alle reacties Link kopieren
Misschien lees ik er overheen maar is er al meegekeken door een prelogopedist naar de drinktechniek? Te veel lucht binnenkrijgen kan ook voor veel onrust zorgen.

Mijn oudste (ook kma) wilde overdag ook gewoon bij mij slapen. Op zijn buik slapen hielp soms ook.

Iedere luier poep hebben mijn beide zoons eerste 6 weken sowieso gehad.
Jouw verhaal is precies de mijne. Behalve dan dat mijn dochter ‘s nachts alleen op 1 van ons kon slapen. Wij hebben neocate voor haar gekregen en dit hielp. Ze bleef overdag onrustig en reflux moeten ze helaas ook een beetje overheen groeien. Dat piepend ademhalen kwam hier omdat de kraakbeenringen in haar keel nog niet volgroeid waren. Buikslapen heeft hier ook een enorm verschil gemaakt. Op de buik schijnen ze toch wat minder ongemak te hebben van de reflux en krampjes. Wij zijn gestart, met 2 maand ongeveer, met neocate en rond de 3/4 maanden werd ze wat meer tevreden. Je wilt dit misschien absoluut niet horen nu maar het is helaas ook uitzitten. Zoveel mogelijk rechtop houden en overdag sliep onze dochter ook bijna altijd op 1 van ons. Vaak ook in slaap gewiegd in de maxicosi, hier zitten ze wat meer rechtop. Buikslapen, maxicosi, op ons slapen, het wordt allemaal afgeraden maar het maakte haar leven op dat moment makkelijker. Heel veel sterkte het wordt echt beter!
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 09:53
99.81% gewijzigd
Ben je naar een kinderarts of osteopaat geweest? Zijn nogal verschillende dingen.

Reflux is een veel voorkomend iets, klepje is nog niet helemaal volgroeid. En bij de meeste baby's is het niet fijn maar levert het verder geen echte problemen op. En gaat vanzelf over. Doordat klepje wel sluit door groei.

Daar doen ze dus niks mee ( en nee de osteopaat kan dat niet genezen met het dubbel vouwen van de baby/het middenrifje). Echt blijf daar weg.

Waarom je probotica geeft? Het is geen darmprobleem.

Als je kind verborgen relfux heeft is het wel een probleem, dan blijft spuug in de slokdarm zitten en gaat branden of ze gaan zich verslikken en soms lijken ze te stikken ( dat had mijn jongste) dan kan een echte kinderarts daar naar kijken en medicatie voorschrijven.


Dus stop met de osteopaat en rare probotica. En laat een echte kinderarts er naar kijken. En accepteer dat bij normale reflux het van zelf goed komt.
Is ze ziek, heeft ze koorts? Ik zou dat piepen en hoesten even laten weten aan de KA.
Lucifer2018 schreef:
17-09-2019 08:15
Ben je naar een kinderarts of osteopaat geweest? Zijn nogal verschillende dingen.

Reflux is een veel voorkomend iets, klepje is nog niet helemaal volgroeid. En bij de meeste baby's is het niet fijn maar levert het verder geen echte problemen op. En gaat vanzelf over. Doordat klepje wel sluit door groei.

Daar doen ze dus niks mee ( en nee de osteopaat kan dat niet genezen met het dubbel vouwen van de baby/het middenrifje). Echt blijf daar weg.

Waarom je probotica geeft? Het is geen darmprobleem.

Als je kind verborgen relfux heeft is het wel een probleem, dan blijft spuug in de slokdarm zitten en gaat branden of ze gaan zich verslikken en soms lijken ze te stikken ( dat had mijn jongste) dan kan een echte kinderarts daar naar kijken en medicatie voorschrijven.


Dus stop met de osteopaat en rare probotica. En laat een echte kinderarts er naar kijken. En accepteer dat bij normale reflux het van zelf goed komt.
Lees dit! Hierboven een osteopaat is geen arts. Verbrande darmen... echt!? Ga naar een kinderarts. En zoveel verschillende soorten voeding in zo’n korte tijd is ook niet bevordelijk. Welke arts heeft de omeprazol geadviseerd te stoppen? Vraag aan haar/hem waarom? Omdat het niet leek te helpen schrijf je maar was dat ook zo? Er zijn nog andere middelen misschien iets anders proberen?

Sterkte ik snap dat je radeloos bent.
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik ben er net achter gekomen dat mijn zoontje het ook heeft.
Johannesbroodpitmeel is voor hem echt niet goed, krijgt er verstopping van. Ik ben naar de huisarts geweest en hij krijgt maagzuurremmers. Ik baker ook in. Na een voeding hou ik hem heel lang omhoog, heb nu weer een wipstoel staan waarin hij ook helemaal rechtop zit en het is nu voor het eerst na een voeding dat hij langer slaapt dan 3 kwartier. Maar Nutriton ben ik dus mee gestopt, ik had het idee dat hij er nog meer last van kreeg? Verder denk ik dat je in een cirkeltje zit van oververmoeidheid, pijn, willen drinken daardoor etc.. ik zou het nu gewoon bij dezelfde voeding houden want als je van het een overstapt naar het ander moeten de darmen wennen.

Mijn zoontje had ook in zijn vruchtwater gepoept maar ik heb niet het idee dat hij daar nu nog last van heeft.
Het is pittig, i know. Je wilt ook graag dat ze slapen, ook voor je baby zelf. Maar mama wil ook wat rust :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik had er overheen gelezen dat je gestopt bent met de opremazol. Dat duurt even voor het werkt hoor, alles moet weer kalmeren eerst! Dat werkt niet met een dag!
Bovendien, als je kindje al langer verborgen reflux zou hebben dan is die slokdarm geïrriteerd en doet pijn. Dat moet ook helen en drinken doet dan gewoon nog pijn.
Mijn nichtje haar kindje kwamen ze er pas met acht maanden achter dat het toch verborgen reflux was en dat kindje heeft er lang over gedaan te genezen in zijn keeltje.

En Johannesbroodpitmeel werd hier trouwens afgeraden, schijnt achterhaald te zijn volgens mijn arts voor (verborgen) reflux.
naatje2000 wijzigde dit bericht op 17-09-2019 09:08
3.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en wil ze geen speentje? Dat vinden ze ook wel ontspannend en daardoor kunnen ze ook aan de zuigbehoefte voldoen.
Ik heb geen ervaring met reflux, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Wat mij wel opviel is dat je zegt dat je overal om je heen rustige, blije baby's ziet.
Besef je wel dat lang niet alle baby's zo zijn. Mijn kinderen zijn en waren voor zover ik weet kerngezond, maar 3 van de 4 waren allesbehalve gelukkig en rustig, toen ze baby waren. Iemand schreef het ook: onrust en huilen horen ook wel bij veel baby's, zeker in de eerste maanden.

Ik wil je in ieder geval sterkte wensen, want het is gewoon zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Caramelfudge schreef:
17-09-2019 06:44
Ik zou dat dus echt niet doen. 6 soorten voeding in 8 weken, probiotica en dan nog wat toevoegen? Meh.


To: kramp en huilen ‘hoort’ er in de eerste 8/10 weken ook bij. Daarnaast moet ze misschien wederom wennen aan een nieuwe voeding. Ik lees alleen dat ze niet weggelegd wil worden. Hoe is ze als je haar bij je houdt?
Hangt er vanaf. De ene moment lijkt ze er rustiger van te worden, en het andere moment krijst en schopt ze verder.
Vervelend. Mijn kind had ook reflux, en kreeg medicatie. Heeft ook meerdere zuurgraadregistraties gehad, dan krijgen ze een neussonde die een bepaalde periode de zuurgraad van de reflux meet. Die kan NL zo zuur zijn dat hij de binnenkant van de slokdarm aantast.
Ik ben ook vroeg met aangedikte voeding begonnen, rijstebloem erbij gedaan. Mijn kinderarts had geen bezwaar.
2 reflux baby's waarbij de eerste op een goed moment zo 20u per dag krijste. Toen we met 6 weken met medicatie mochten beginnen kon ik voor 't eerst sinds de kraamweek de baby plat wegleggen in de box. Daarvoor was die altijd rechtop, maar ook dan veel aan het krijsen nog. Overigens sliep hij vanaf ook heel goed 's nachts en vanaf 3 maanden zonder nachtvoeding. Terwijl hij overdag dus bijna continue wakker was.

Ik vind wel dat je al veel voedingen hebt versleten maar snap dat je zoekt naar verbetering. Ik ben het eens met eerdere reacties dat is de melk wel de kans moet geven, dus idd 2 weken. Zie je dan nog geen verbetering kun je wellicht de KA vragen of je medicijnen tegen de reflux kan gaan geven.

Verder, sterkte. Het is rete zwaar. Koop een fijne drager en ga wandelen. Uren. Zo kwam ik de dagen door. Werd er wel lekker fit van :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven