Hoe toch netjes te handelen - hulphond

21-09-2019 08:58 122 berichten
Gisteren was ik met een vriendin naar het dorp. Ze is zeer slechtziend en heeft een hulphond. Op zijn ‘jasje’ staat duidelijk; ‘aai mij niet ik ben aan het werk’. Niet iedereen ziet dat meteen en vooral met kinderen gaat dat soms wel eens mis. Dat leg je dan lief in kindertermen uit en snappen ze meteen. Gisteren echter een dame op de markt die mij nog net niet aanvloog omdat ik haar kindje erop aan sprak (let wel, uitleggend wat voor een taak de hond had en dat hij heel lief is, maar niet geaaid mag worden als hij aan het werk is.) komt me daar toch een schreeuwende moeder bij die ‘zelluf wel bepaalt of haar kind dat lieve hulphondje aait want zo leert ze met dieren omgaat en hij werkt zo hard dus mag een aai best’ etc etc. En dat met decibel niveau straaljager en her en der een niet al te prettig scheldwoord erdoor’. Ik was helemaal flabbergasted en er kwam dus niks meer uit bij mij noch vriendin. Dit heb ik in al die tijd nog nooit gemaakt.

Hoe zouden jullie dit aangepakt hebben zodat ik niet nog een keer achteraf pas een “fuck ik had dit of dat moeten zeggen”. Nu kwam er alleen achteraf ook niets omdat er gewoon een klein kind bij stond.
Ik zou zeggen dat ze het even na moet vragen bij de organisatie waar deze hond vandaag komt en haar een prettige dag wensen.

En het vooral laten gaan. Ze is je energie niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Schouders ophalen en accepteren dat je domme mensen niet kan opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Omdraaien, doorlopen en negeren.
Zo'n persoon is al ontzettend onredelijk en wilt toch niet naar jou luisteren. Ik vind dat je goede handelde met het kindje, en de vrouw is gewoon gek. Wat kan je tegen zulke mensen zeggen?

Misschien nog een keer uitleggen waarom het niet mag. Maar ik geloof niet dat zo iemand daar op zo'n moment rustig naar gaat luisteren.
Alle reacties Link kopieren
'U heeft geen idee waar u het over heeft!'
Alle reacties Link kopieren
Terug zeggen, arm kind zeg met zo'n domme moeder.
Ik heb dit ooit meegemaakt met een kennis met een hulphond. Ook zo'n schreeuwende moeder die meende dat we haar prinsje zo hadden aangevallen toen kennis vriendelijk had gezegd dat de hond niet geaaid mocht worden. Kennis heeft het viswijf alleen maar glimlachend aangekeken en geen woord gezegd. Later zei kennis dat het toch geen zin had om er tegen in te gaan en dat het viswijf eigenlijk heel zielig was, want kennis had haar maar heel even ontmoet, maar het viswijf moest levenslang met haar akelige zelf leven.
Het erge was dat er behoorlijk wat mensen omheen stonden maar niemand ook maar iets zei.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-09-2019 09:07
'U heeft geen idee waar u het over heeft!'
Of " u zult het wel beter weten " als je olie op het vuur wil gooien :P
Wat een maf mens. Sowieso ordinair tekeer gaan is maf, maar ook dat ze haar kind nooit heeft geleerd nooit zomaar op een hond af te gaan om te aaien. Dit is waarschijnlijk een lieve hond (aan het werk), maar ik kan me ook voorstellen dat menig hond hier niet van gediend is.

Eventueel zo’n mens nog een keer uitleggen en daarna gewoon verder negeren en doorlopen. Daar valt niet normaal mee te redeneren.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
21-09-2019 09:11
Het erge was dat er behoorlijk wat mensen omheen stonden maar niemand ook maar iets zei.
Mensen durven vaak niks te zeggen tegenwoordig. Jammer is dat.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
21-09-2019 09:11
Wat een maf mens. Sowieso ordinair tekeer gaan is maf, maar ook dat ze haar kind nooit heeft geleerd nooit zomaar op een hond af te gaan om te aaien. Dit is waarschijnlijk een lieve hond (aan het werk), maar ik kan me ook voorstellen dat menig hond hier niet van gediend is.

Eventueel zo’n mens nog een keer uitleggen en daarna gewoon verder negeren en doorlopen. Daar valt niet normaal mee te redeneren.
Je vraagt je af wat zo iemand haar kind wil bijbrengen over de omgang met mensen ...
Iets zeggen als: ik hoop dat u of uw kind nooit een hulphond nodig zullen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat erg. Een hulphond afleiden kan voor levensgevaarlijke situaties zorgen.
Je zou dat een volgende keer kunnen zeggen maar ik betwijfel of dat nut heeft.
Peponi schreef:
21-09-2019 09:11
Het erge was dat er behoorlijk wat mensen omheen stonden maar niemand ook maar iets zei.
Wat had je dan verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
21-09-2019 09:11
Het erge was dat er behoorlijk wat mensen omheen stonden maar niemand ook maar iets zei.
Omdat als je tegenwoordig iemand op zijn/ haar fatsoen aanspreekt, je voor je het weet slachtoffer bent van zinloos geweld. En schijnbaar is dat tegenwoordig ook niet meer een simpele klap, maar ernstig letsel tot zelfs dood.
En grijp je dan als omstander in, kan jij ook kog vervolgd worden door die hufter voor zinloos geweld/ bedreiging.

TO, alles wat je op zo'n moment terug zegt is olie op het vuur. Doe geen moeite. We hebben inmiddels met z'n allen geaccepteerd dat de maatschappij bestaat uit hufters die vanalles mogen.
machutookunbietjemeerzijn wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:19
0.14% gewijzigd
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Hoe vaak ga jij met vriendin mee over de markt?
Wat zei vriendin hier van?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, die honden worden hun leven lang puur ingezet als slaven om het een ander goed uitkomt en mogen daarom van mij gerust worden geaaid. Dieren im gevangenschap hebben juist liefde en aandacht nodig. Want vrijheid zullen ze nooit krijgen en lekker rondrennen zullen ze nooit mogen. Ze worden hun leven lang gedwongen gefokt, ingezet en behandeld als gebruiksvoorwerpen. Niet als dieren.
hoezoos schreef:
21-09-2019 09:19
Klopt, die honden worden hun leven lang puur ingezet als slaven om het een ander goed uitkomt en mogen daarom van mij gerust worden geaaid. Dieren im gevangenschap hebben juist liefde en aandacht nodig. Want vrijheid zullen ze nooit krijgen en lekker rondrennen zullen ze nooit mogen. Ze worden hun leven lang gedwongen gefokt, ingezet en behandeld als gebruiksvoorwerpen. Niet als huisdieren.
Maar laat het nou net zo zijn dat jij geen reet te zeggen hebt over die hond. Dus leuk dat jij dat vindt, maar geeft je nog geen recht om de hond dús maar te aaien.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
21-09-2019 09:13
Je vraagt je af wat zo iemand haar kind wil bijbrengen over de omgang met mensen ...
Dat je altijd je zin moet doordrijven ook als je geen gelijk hebt of zo. Echt hele vreemde mensen op deze aarde.

Ik zou denk ik ook proberen het te negeren verder, maar die sneer van jou en Dolfje is wel even fijn om te geven.
U zult het wel beter weten :biggrin:
allymcbeal wijzigde dit bericht op 21-09-2019 09:23
1.32% gewijzigd
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
21-09-2019 09:11
Of " u zult het wel beter weten " als je olie op het vuur wil gooien :P
Zelf zou ik inderdaad botter zijn geweest. 'Hallo zeg, doe eens normaal! Nee is nee!'
Maar ook ik bedenk de verstandigste/gemeenste opmerkingen vaak pas achteraf.
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
21-09-2019 09:19
Klopt, die honden worden hun leven lang puur ingezet als slaven om het een ander goed uitkomt en mogen daarom van mij gerust worden geaaid. Dieren im gevangenschap hebben juist liefde en aandacht nodig. Want vrijheid zullen ze nooit krijgen en lekker rondrennen zullen ze nooit mogen. Ze worden hun leven lang gedwongen gefokt, ingezet en behandeld als gebruiksvoorwerpen. Niet als dieren.
De reactie van Yette is hier ook wel op z'n plaats: 'U heeft geen idee waar u het over heeft!'
Alle reacties Link kopieren
hoezoos schreef:
21-09-2019 09:19
Klopt, die honden worden hun leven lang puur ingezet als slaven om het een ander goed uitkomt en mogen daarom van mij gerust worden geaaid. Dieren im gevangenschap hebben juist liefde en aandacht nodig. Want vrijheid zullen ze nooit krijgen en lekker rondrennen zullen ze nooit mogen. Ze worden hun leven lang gedwongen gefokt, ingezet en behandeld als gebruiksvoorwerpen. Niet als dieren.
Wat een onzin. Hulphonden werken niet 24/7, er wordt enorm veel liefde in gestoken èn ze hebben ook gewoon vrije tijd. Bovendien gaan ze op een gegeven moment met pensioen.
Peponi schreef:
21-09-2019 09:11
Het erge was dat er behoorlijk wat mensen omheen stonden maar niemand ook maar iets zei.
Nee, want niemand wil het risico lopen door zo'n sujet uitgefoeterd te worden. Maar reken maar dat ze allemaal een mening hebben over dat mens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven