Welke kledingmaat (gemiddeld) bij pasgeboren tweeling?

22-09-2019 11:44 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een klein aantal weken en dan wordt ik tante van een tweeling. Ze worden ws geboren bij 37 a 38 weken. Welk kledingmaatje dragen ze dan in het begin??

Wij hebben zelf 4 kinderen maar startten vaak met maat 56. Soms maat 50 in het prille begin.

Nu zijn tweelingen meestal iets kleiner/ lichter dan eenlingen en worsen ze ook iets eerder geboren, vandaar mijn vraag.

Wil even 2 leuke outfitjes scoren voor in het begin, gaf ze ook aan dat ze dat leuk zou vinden. Ik dacht zelf maat 50.

Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ligt echt helemaal aan de grootte vd kindjes en het geboortegewicht. Met 44/50 zit je denk ik wel goed.
Mijn kinderen hebben zeker 6 weken maat 44 gedragen. Geboren rond dezelfde termijn.
De twee kinderen van mijn collega waren beide boven de 3 kg en konden dus gewoon in maat 56. Ze zijn wel tot het eind blijven zitten, en met 39+5 kwam mijn collega nog op de fiets koffie drinken op het werk.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor! Ik geloof wel dat de kleintjes nu gemiddeld zijn geschat. Maar gemiddeld voor een tweeling, of voor '1', dat weet ik niet. Misschien is het een beter idee om kleertjes uit te zoeken en in een verlanglijstje te zetten, en af te wachten tor ze geboren zijn en zo gemakkelijk heel vlug te kunnen bestellen?
MinkeDeWit schreef:
22-09-2019 11:54
De twee kinderen van mijn collega waren beide boven de 3 kg en konden dus gewoon in maat 56. Ze zijn wel tot het eind blijven zitten, en met 39+5 kwam mijn collega nog op de fiets koffie drinken op het werk.
Maat 56 bij de geboorte is voor een tweeling vrij uitzonderlijk. Maar het kan natuurlijk.
TO, ik zou maat 50 kopen of afwachten tot wanneer ze geboren zijn, zodat je de gewichten weet. Een paar setjes is snel gekocht natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweeling was voor 37 weken vrij klein, hebben hun maat 44 een week of 4 gepast. Waar ik in het begin echt niks aan had waren broeken die niet aan te snoeren waren. Paste wel redelijk in de lengte met maat 50 maar als ik ze optilde bleef de broek achter in bed :-D Het was gewoon te wijd.
44 of 50. Zeker geen 56. Dat paste mijn 9 ponder met z'n geboorte na 41+ weken.. Dat verwacht ik toch niet met een tweeling en 37/38 weken.
Naniene schreef:
22-09-2019 12:25
44 of 50. Zeker geen 56. Dat paste mijn 9 ponder met z'n geboorte na 41+ weken.. Dat verwacht ik toch niet met een tweeling en 37/38 weken.
Mijn 8 ponder van 54 cm paste een weekje in maat 56.
Hier is niks van te zeggen.
Het kan ook nog zijn dat ze maat 44 nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-09-2019 12:35
Mijn 8 ponder van 54 cm paste een weekje in maat 56.
Hier 3840g en 54cm en hij heeft een maand in 50 gepast. 56 verzoop hij in.

Dus ik zou zeker op 44-50 mikken.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wachten totdat ze er zijn.

Ik hoor de laatste tijd zo vaak dat de schatting op basis van de metingen er mijlenver naast liggen dat ik de gok niet zou nemen. En het is snel zat gekocht allemaal.
Maat 44 zou ik zelf trouwens niet eens kopen. Ik zie mezelf nog staan met een schattig truitje. Eentje in maat 56 en eentje in 62. Het enige verschil was dat de mouwen van 62 een cm langer waren. Ik heb daarom maat 56 voor een groot deel overgeslagen en later maat 68 ook. De mouwen gewoon twee weken omgeslagen, daarna paste het precies.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Met 50 zit je altijd goed. Is het nog te groot, dan past het met een paar weken. Maat 44 loop je het risico dat het te klein zit of dat ze het heel kort aan kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje wat 3710 gram en 53 cm maar zo’n smal ding dat ik nog flink maat 50 heb moeten inslaan want 56 verzoop ze in en de broekjes zakten allemaal af!

Maat 50 groeien ze ook wel in zelfs al hebben ze maat 44 als ze geboren worden. Qua seizoen zou ik dan kijken naar dingetjes die altijd wel kunnen, zoals broekjes van joggingstof (met een koordje zodat ze ze al snel aan kunnen), rompertjes met lange mouw (ook in zomer heb je koudere dagen) en overslagtruitjes.

En anders wachten tot ze er zijn inderdaad. Tegenwoordig kun je zo makkelijk iets online bestellen dat er de volgende dag is, daar hoef je niet meer tijd voor in te plannen om allerlei winkels af te lopen.

En alvast gefeliciteerd met het tante zijn!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even overleggen met de aanstaande ouders. Wie weet hebben ze al zat aangeschaft in de kleinste maatjes.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
22-09-2019 13:23
Ik zou even overleggen met de aanstaande ouders. Wie weet hebben ze al zat aangeschaft in de kleinste maatjes.
Dat is ook nog een goede tip. Mijn nichtje vroeg specifiek om kleertjes vanaf maat 68 want die zaten al tot over hun oren in de pakjes en kleertjes in kleinere maatjes.
Lekker maatje groter doen!
Mijn dochter van 3500 gram en 50 cm kon maat 50 niet eens aan, ze verzoop overal in, echt niet fijn bij aankleden en niet fijn omdat er altijd een stukje schouder bloot was enzo, het zakte gewoon van haar schoudertjes.

Ik ga dus nu voor mijn, nog te persen, tweeling, zeker wel een paar maatjes 44 kopen. Mocht je het kunnen vinden, iets leuks in 44, dan zou ik daar zelf niet op spugen als aanstaande moeder ;-)
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld is maat 44 voor een tweeling. Maar je hebt uitzonderingen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweeling kwam met 40 weken en paste in maat 50.
Alle reacties Link kopieren
En het verschilt ook nog weer eens heel erg per merk hoe het valt. Dochter was 3400gram en 51cm geboorte pakje maat 56 van feetje. Dat paste vrij goed. Mouwtjes een keer ongeslagen. Kraamverzorgster was verbaasd dat het paste. Die dacht dat het veelste groot zou zijn. Echt maatje 50 was dochter na 2,5 week uitgegroeid.

Voor tweeling zou ik voor maatje 50 gaan. Weten ze wat voor geslacht de kindjes hebben?
yette schreef:
22-09-2019 13:23
Ik zou even overleggen met de aanstaande ouders. Wie weet hebben ze al zat aangeschaft in de kleinste maatjes.
Staat in de OP dat de aanstaande moeder dat leuk zou vinden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tweeling was in week 34/35 geboren. We hadden de allerkleinste maat gekocht en nog verzopen ze er in :-D (we woonden toen in de UK, dus de maat weet ik zo niet meer). Mijns inziens zit je niet snel te klein...

Je kunt ook wat groters kopen, dan komt het vanzelf een keer dat ze er in passen. Of je ruilt het nog een keer.
Mijn tweeling kwam met 37.0.
De een had echt maat 44, de anders eigenlijk 50. Die met 50 had een gemiddeld gewicht voor eenling met 37.0 (2950 gram). Prenatal maat 44 pastte ze nog wel in, Noppies maat 44 niet. Is dus ook erg merkafhankelijk.
Ik zou maat 50 doen, of wachten tot ze geboren zijn
MinkeDeWit schreef:
22-09-2019 12:35
Mijn 8 ponder van 54 cm paste een weekje in maat 56.

Haha ja hier ook. 56 centimeter. Hij zit met 6 weken al in 68. Wij krijgen nu nog bezoek met kleertjes in maatje 50 😂😭 terwijl wij al van tevoren wisten dat hij dat niet zou gaan passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven