Ik weet het niet meer

22-09-2019 23:49 60 berichten
Hey forummers,

Een poosje geleden heb ik een topic geplaatst over bij elkaar blijven voor je kind.
Ex en ik kunnen goed met elkaar door een deur, bijna nooit ruzie, en met een pittige peuter is het prettig dat je op elkaar terug kan vallen. Vooral ik vind de zorg zwaar, vader heeft daar minder last van.

We doen dit nu dus een aantal weken en voorop gesteld, voor mijn zoontje is dit super. Dit is wat ik ook had verwacht. Papa en mama altijd in de buurt, niet het gesleep van het ene naar een ander huis maar een vaste basis. Ik realiseer me maar weer te meer hoe belangrijk een gezinsbasis is en hoe fucked up het voor kinderen is dat ouders uit elkaar gaan.

Maar.... ondanks dat ik mijn zoontje zie opbloeien, de zorg voor mij stukken minder zwaar is voel ik me enorm ongelukkig. Vooral vanaf het moment dat mijn zoontje naar bed is gebracht. Ik voel me niet op mijn gemak, wil graag naar mijn eigen huisje, mijn eigen ruimte en mijn privacy.
Mijn ex is ‘s avonds bijna altijd weg, vanaf 20:00 uur ongeveer, hij is vaak tussen 22:00 en 23:00 uur weer thuis. Ik ga vaak voor 22:00 al naar bed zodat ik hem niet meer hoef te zien ‘s avonds. Hij vindt het altijd gezellig om samen een kopje koffie te doen, van mij hoeft dat echt niet.
Het grote verschil tussen ons is dat hij juist geniet van een beetje aanspraak in huis en ik echt totaal niet. Ik wil het liefst helemaal met rust gelaten worden vanaf het moment dat zoontje op bed ligt maar dat gaat dus niet helemaal.

Dit weekend ben ik weer in mijn eigen huisje geweest en dat was een verademing, wat heerlijk om alleen te zijn... nu zondagavond weer bij ex in huis en ik voel me weer zo niet happy.

Ik weet niet meer wat te doen. Het voelt egoïstisch om voor mijn eigen geluk te kiezen maar ik ben bang dat ik dit niet kan volhouden... anderzijds als ik weer grotendeels alleen voor de zorg van zoontje kom te staan wordt het ook weer enorm zwaar en zoontje heeft nu eindelijk wat rust en stabiliteit... De momenten met zijn drieën geniet ik trouwens wel omdat zoontje zo lekker in zijn vel zit. Het zijn de avonden/nachten die ik die echt niet trek.

Ik weet niet hoe nu verder, het voelt alsof ik geen kant op kan. Wat zouden jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Zou birdnesting een optie zijn voor jullie? Dus kind woont altijd op dezelfde locatie en de ouders gaan afwisselend heen en weer? Zo zou je tenminste wel je privacy hebben...
Rosanna1985 schreef:
22-09-2019 23:58
Zou birdnesting een optie zijn voor jullie? Dus kind woont altijd op dezelfde locatie en de ouders gaan afwisselend heen en weer? Zo zou je tenminste wel je privacy hebben...
Ja daar had iemand anders het ook over bij het vorige topic. Ik vind het zo’n raar idee als ex in mijn huis gaat zitten maar misschien even aan het idee wennen. Daarnaast is mijn huis een stuk verder weg van het werk van ex dus ik denk dat hij er ook niet echt blij van wordt. Ik ga het er eens met hem over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed dat jullie dit doen (al voelt het voor jou helaas niet zo) misschien kun je dit toch met jouw ex bespreken zodat hij hij hier rekening mee kan houden. Misschien een eigen kamer met tv etc erop? Echt een eigen plekje waar hij niet komt zodra jullie kindje slaapt?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt lastig maar zo te horen kan je het zelf wel af. Privacy is echt een ding en als je een vent hebt die er vaak niet is gaat dat ook op je gevoel werken. Onrustig word je denk ik en als je alleen bent heb je dat niet. De natuur speelt ook mee, mannen hebben een afwezige functie. Gewoon voor jezelf kiezen dat voelt altijd het beste.
Decadence schreef:
23-09-2019 00:04
Ja daar had iemand anders het ook over bij het vorige topic. Ik vind het zo’n raar idee als ex in mijn huis gaat zitten maar misschien even aan het idee wennen. Daarnaast is mijn huis een stuk verder weg van het werk van ex dus ik denk dat hij er ook niet echt blij van wordt. Ik ga het er eens met hem over hebben.
Hij zou dan ook zijn eigen huis hebben, 3 huizen dus.
Allemaal mooi idealistisch, tot een een nieuwe partner en nog wat kinderen krijgt.

Het lijkt me verschrikkelijk om geen enkele ruimte voor jezelf te hebben en al helemaal om met je ex in 1 huis te moeten leven.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
23-09-2019 00:04
Ja daar had iemand anders het ook over bij het vorige topic. Ik vind het zo’n raar idee als ex in mijn huis gaat zitten maar misschien even aan het idee wennen. Daarnaast is mijn huis een stuk verder weg van het werk van ex dus ik denk dat hij er ook niet echt blij van wordt. Ik ga het er eens met hem over hebben.
Ex zit niet noodzakelijk in jouw huis hé. Bij birdnesting is het idee eigenlijk dat er drie locaties zijn, beide ouders een eigen woonplaats en dan een vaste woonplaats voor het kind, waarbij de ouders dan om beurt verhuizen. Dat is natuurlijk wel een dure optie, dus het zou in principe ook kunnen met maar twee locaties waarbij je dan om beurt alleen op dezelfde locatie verblijft, maar dat is niet zo ideaal natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Een eigen kamer met TV, internet etc. zodat je daar 's avonds privacy kan hebben zou misschien ook al iets zijn? Eventueel ook een koelkastje in de kamer zetten (of in de buurt ervan, wegens geluid) zodat je iets te drinken kan nemen zonder hem tegen te komen in de keuken? Allemaal niet ideaal maar misschien wel toch al een beetje een verbetering?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-09-2019 00:09
Hij zou dan ook zijn eigen huis hebben, 3 huizen dus.
Allemaal mooi idealistisch, tot een een nieuwe partner en nog wat kinderen krijgt.
Inderdaad, met een nieuwe partner wordt het al heel moeilijk want die zal weinig zin hebben om elke week te verhuizen waarschijnlijk, en met nog meer kinderen zo goed als onmogelijk, want je kan moeilijk de jongere kinderen dan wél elke week laten verhuizen, en de jongere kinderen telkens een week achterlaten is ook weer zoiets... Dus ik denk dat in de praktijk de birdnesting op dat moment dan meestal wordt stopgezet?
Alle reacties Link kopieren
Suðri schreef:
23-09-2019 00:09
Hij zou dan ook zijn eigen huis hebben, 3 huizen dus.
Allemaal mooi idealistisch, tot een een nieuwe partner en nog wat kinderen krijgt.
Inderdaad, met een nieuwe partner wordt het al heel moeilijk want die zal weinig zin hebben om elke week te verhuizen waarschijnlijk, en met nog meer kinderen zo goed als onmogelijk, want je kan moeilijk de jongere kinderen dan wél elke week laten verhuizen, en de jongere kinderen telkens een week achterlaten is ook weer zoiets... Dus ik denk dat in de praktijk de birdnesting op dat moment dan meestal wordt stopgezet?
Rosanna1985 schreef:
23-09-2019 00:55
Inderdaad, met een nieuwe partner wordt het al heel moeilijk want die zal weinig zin hebben om elke week te verhuizen waarschijnlijk, en met nog meer kinderen zo goed als onmogelijk, want je kan moeilijk de jongere kinderen dan wél elke week laten verhuizen, en de jongere kinderen telkens een week achterlaten is ook weer zoiets... Dus ik denk dat in de praktijk de birdnesting op dat moment dan meestal wordt stopgezet?
Ja ik denk dat dit voor ons geen optie is, nog een huis erbij. Dus dit gaat niet werken voor ons. Je andere voorstel is een goed idee, eigen kamertje meer inrichten als woonkamer zodat ik me daar kan afzonderen nadien.
Ik zou ook afspraken maken over s avonds thuis zijn. Nu is hij kennelijk iedere avond weg en ben jij dus verplicht thuis. Als je dat nou eens 50-50 doet?
Is je eigen huis in de buurt? Dan zou je misschien een paar avonden na bedtijd van de kleine naar je eigen huis kunnen gaan, daar de avond doorbrengen en slapen en 's ochtends vroeg pas weer terugkomen?
ClumsyNinja schreef:
23-09-2019 06:38
Ik zou ook afspraken maken over s avonds thuis zijn. Nu is hij kennelijk iedere avond weg en ben jij dus verplicht thuis. Als je dat nou eens 50-50 doet?
Is je eigen huis in de buurt? Dan zou je misschien een paar avonden na bedtijd van de kleine naar je eigen huis kunnen gaan, daar de avond doorbrengen en slapen en 's ochtends vroeg pas weer terugkomen?
Dit zou inderdaad een stuk schelen, maar helaas is dit niet bespreekbaar. Ex werkt 4 avonden in de week (naast zijn 40 urige) werkweek en is niet bereid om hier concessies in te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het geloof ik niet.
Je wil graag privacy s avonds en hij is er niet? Dat is toch juist goed?
Alle reacties Link kopieren
Rilena schreef:
23-09-2019 07:53
Ik begrijp het geloof ik niet.
Je wil graag privacy s avonds en hij is er niet? Dat is toch juist goed?
Dat dacht ik ook. Ex werkt savonds, ideaal!
Rilena schreef:
23-09-2019 07:53
Ik begrijp het geloof ik niet.
Je wil graag privacy s avonds en hij is er niet? Dat is toch juist goed?
Ja dat begrijp ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
23-09-2019 08:39
Ja dat begrijp ik ook niet.
Volgens mij is er iets anders aan de hand. Misschien gaat een gesprek met een psycholoog je helpen om te kijken wat er moet veranderen om je weer happy te voelen.
Alle reacties Link kopieren
Of je gaat gewoon kijken wat jij nodig hebt.
Scheiden is voor kinderen niet leuk, maar ook niet het eind van de wereld.
Fijn als ze in een warm, stabiel gezin kunnen opgroeien, maar dat is het natuurlijk niet als jij zo ongelukkig bent.

Ga uit elkaar, bouw een fijn eigen leven op, daar heeft je kind uiteindelijk het meest aan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Waarom ga je dan 's avonds niet gewoon naar je eigen huis als je kind slaapt? Dan maak je je ex huis maar vaste basis voor je kind en kom jij hem daar tegen de avond eten geven ofzo en daarna weer lekker naar je eigen huis.
Alle reacties Link kopieren
Ex werkt wel 's avonds maar ze wil graag privacy omdat ze normaal nog wakker is als hij al thuiskomt en nu dus dan maar vroeg gaat slapen om hem niet tegen te komen.

@TO hoezo hij wil geen concessies doen? Als jullie echt uit elkaar zouden zijn en kind is die dagen bij hem zou hij ook moeten een oplossing vinden! Het kant toch niet zo zijn dat jij elke avond thuis moet zijn voor kind en hij nooit...
Een avondoppas die als TO het kind op bed heeft gelegd waarneemt tot de ex weer thuis komt?
Alle reacties Link kopieren
Als je ex 40 uur werkt en daarnaast iedere avond weg is. kan je net zo goed met je kind in jouw huis gaan wonen waar hij dan iedere dag komt eten.
Alle reacties Link kopieren
Op mij komt het over alsof jullie helemaal niet gescheiden zijn. Je noemt je ex je ex, maar (niet geloept, dus op basis van deze OP) ik vind er niet veel exerigs aan hoor.

Je woont nog steeds samen, jij neemt nog steeds de meeste verantwoordelijkheid, kunt geen enkele avond weg, ex vindt koffie leuten nog wel gezellig. Werk jij zelf ook? Hoe is dan de opvang geregeld en vooral: wie zorgt er voor het halen en brengen, wie zorgt er voor het eten en wie regelt dokter- en tandartsbezoekjes, verjaardagscadeautjes en wie regelt de feestjes en afspraken?

Al met al heeft je ex het goed geregeld.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Decadence schreef:
23-09-2019 07:20
Dit zou inderdaad een stuk schelen, maar helaas is dit niet bespreekbaar. Ex werkt 4 avonden in de week (naast zijn 40 urige) werkweek en is niet bereid om hier concessies in te doen.
Heeft hij je ooit gekocht en ben je nu zijn eigendom? Of heb jij ook nog wat te willen?
julius schreef:
23-09-2019 09:30
Als je ex 40 uur werkt en daarnaast iedere avond weg is. kan je net zo goed met je kind in jouw huis gaan wonen waar hij dan iedere dag komt eten.
Het gaat er toch om dat kind in z'n ouderlijk huis kan blijven wonen?
Maar waarom TO er elke dag gaat zitten snap ik ook niet. Als hij moet werken dan kan er oppas komen. TO heeft ook recht op me time in haar eigen huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven