Partner wil (nog) geen derde kindje

10-10-2019 09:36 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van 2 geweldige zoons, oudste 5,5 en jongste ruim 1,5....ik had graag eerder een tweede kindje willen krijgen maar mijn man stelde het steeds uit....we hebben het altijd over 3-4kinderen gehad en we hebben ook gezegd dat een volgende keer er niet meer zo lang tussen moest zitten....ik heb nu al een aantal keer geprobeerd om aan te geven dat ik er klaar voor ben voor nr 3 maar hij wil nog niet....ik vind het zo frustrerend, ben er echt constant mee bezig, ik wil namelijk ook op een gegeven moment klaar zijn met zwangerschappen etc. Nu heb ik het een tijdje laten rusten maar wil graag “het gesprek” weer aangaan....maar kijk er zo tegen op🙈 ....ben van november tot januari vrij van werk en ik wilde die periode gebruiken om te “oefenen”....heeft iemand tips voor mij over hoe ik “het gesprek” het beste aan kan gaan? Liefs x
Het gesprek niet aangaan dus. Hij is duidelijk.
Het gesprek 'oefenen' of van november tot januari seks hebben om een baby te verwekken? :proud:
Alle reacties Link kopieren
Je partner is duidelijk toch? Hij wil nu niet. November is al over een week of 3, dus dat is niet echt "laten rusten". De beslissing voor een derde kind kan je niet afdwingen. Als hij niet wil, dan houd het (voor nu) op.
Alle reacties Link kopieren
"He schat, ik ben eigenlijk wel klaar voor een derde kind. Hoe zie jij dat?
Wil je überhaupt een derde? Of vind je 2 genoeg? En als je een 3e wil, wanneer dan?
"

(ik zie het probleem niet)
Alle reacties Link kopieren
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:41
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.

Dit meen je niet serieus, toch?
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met oefenen, neem aan dat je inmiddels weet hoe je sex moet hebben? Of bedoel je dat je zolang gaat oefenen op een gesprek.

Tja, het is jouw man dus jij weet zelf wel hoe je met hem moet praten daar heb ik geen tips voor. Heb het er eens goed over en accepteer zijn antwoord ook indien hij aangeeft er nog niet klaar voor te zijn.

Overigens is het echt niet gezond dat je er constant mee bezig bent, hoe uit zich dat?
Alle reacties Link kopieren
Vanuit mijn referentie kader is dit alles behalve een wereld probleem en kom je over als een zeur - sorry.

Als je man er nog niet klaar voor is kun JIJ wel van alles willen, maar dat gaat 'em niet worden. Hoeveel JIJ er ook mee bezig bent - Je zit daarmee alleen JEZELF in de weg. En met drammen kom je er ook niet vermoed ik. Je kan hem hoogstens vragen wanneer hij denkt dat hij er klaar voor is en welke termijn hij in gedachten heeft. En daar kan je je naar schikken (misschien is hij ook wel bereid iets eerder te beginnen, maar dat zie je dan wel). Waarom leg je jezelf die druk zo op? En je wil 3 maanden gebruiken om te ''oefenen''? Je bedoelt: seksen in de hoop dat daaruit een zwangerschap ontstaat, toch? Zeg dat dan gewoon...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:41
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.
O_O
Grapje?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2019 09:41
"He schat, ik ben eigenlijk wel klaar voor een derde kind. Hoe zie jij dat?
Wil je überhaupt een derde? Of vind je 2 genoeg? En als je een 3e wil, wanneer dan?
"

(ik zie het probleem niet)
Dit dus.
Kunnen jullie wel communiceren met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Als hij er ook graag minstens drie wil, maar nu nog niet, vind ik eigenlijk wel dat jij daarin de leiding mag hebben. Jouw lijf, jij wil er een keer vanaf zijn. Dus eerlijk gezegd vind ik dat hij niet moet zeuren en gewoon aan de bak moet.

Maar als hij überhaupt niet zeker is over nog een kind, dan is het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:41
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.
niet goed snik
Alle reacties Link kopieren
Praten?! En misschien vind hij het hebben van 2 kinderen al wel tegenvallen.....

Wij wilden een groot gezin, en hadden enorm genoeg na 3 kinderen in 3 jaar tijd....
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
10-10-2019 09:47
Dit dus.
Kunnen jullie wel communiceren met elkaar?
Nee, daarom moet ze daar van november tot januari op oefenen ;-)
Alle reacties Link kopieren
JobEva schreef:
10-10-2019 09:50
Praten?! En misschien vind hij het hebben van 2 kinderen al wel tegenvallen.....
jongste slaapt heel slecht volgens ander topic

ik snap die man wel
eerst rust in de tent
Alle reacties Link kopieren
Er zijn maar weinig dingen waarvan ik vind dat je je zin niet een beetje door kunt drukken, maar dit is er zeker één van! Om een kindje te krijgen in een goede relatie moet je daar allebei achter staan! Dus ook zeker niet zomaar stoppen met ac of zo.

In mijn eigen situatie merkte ik op een gegeven moment dat ik bijna geobsedeerd raakte door wat ik NIET had, waardoor ik bijna vergat te geniet van wat ik wél had! Twee prachtige kinderen! Gelukkig kreeg ik dat op tijd in de gaten!
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:41
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.

Knetter.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
10-10-2019 09:52
jongste slaapt heel slecht volgens ander topic

ik snap die man wel
eerst rust in de tent
Ah, ja! Dat is belangrijke info inderdaad. Even geloept. Dat kind heeft tot 13 maanden BV gehad en bij jullie geslapen. Die arme man heeft net een paar maanden zijn bed en zijn vrouw terug. Niet gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen, maar in dit geval snap ik je man volledig!
Alle reacties Link kopieren
@ Star Op de man inderdaad.

@ to Communicatie zou ik zeggen.
geesina wijzigde dit bericht op 10-10-2019 10:51
81.58% gewijzigd
Doorenvogels55 schreef:
10-10-2019 09:41
Man hoeft niet altijd zijn zin. Stoppen met ac. Wil ie niet dan zorgt ie er zelf voor.
Eerst 3 of 4 willen en nu steeds moeilijk doen. Irritant zeg.
Van de pot gerukt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle en sommige ook harde reacties....onze jongste slaapt inderdaad slecht maar ik ben diegene die ‘s nachts eruit gaat en daar mee om moet gaan dus hij heeft daar geen last van....wat betreft het “oefenen” bedoelde ik inderdaad het seksen 😉
Ik zal binnenkort het gesprek weer met hem aangaan....aangezien hij duidelijk aangeeft dat hij wél een derde kind wil, zomaar stoppen met ac zou ik nooit kunnen doen, voelt echt niet goed, hoewel ik er zeker ook aan heb gedacht😅
Alle reacties Link kopieren
Stefke schreef:
10-10-2019 09:56
Ah, ja! Dat is belangrijke info inderdaad. Even geloept. Dat kind heeft tot 13 maanden BV gehad en bij jullie geslapen. Die arme man heeft net een paar maanden zijn bed en zijn vrouw terug. Niet gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen, maar in dit geval snap ik je man volledig!
Dit. Laat je man gewoon even met rust. En misschien wil hij over een jaartje wel en misschien ook helemaal niet. Tel je zegeningen in plaats van te drammen over nog een kind.
Alle reacties Link kopieren
Sarina87 schreef:
10-10-2019 10:02
Bedankt voor jullie snelle en sommige ook harde reacties....onze jongste slaapt inderdaad slecht maar ik ben diegene die ‘s nachts eruit gaat en daar mee om moet gaan dus hij heeft daar geen last van....wat betreft het “oefenen” bedoelde ik inderdaad het seksen 😉
Want? Jullie hebben normaal nooit seks?
Geesina schreef:
10-10-2019 09:56
Op de man

Dan staf je. Doei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven