Al vroeg eerste symptomen van zwangerschap?

14-04-2009 16:53 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!



Ben erg benieuwd wanneer jullie al iets voelde van je zwangerschap. Wat was dat, en hoe snel al na je eisprong/bevruchting/NOD? Ik lees veel bekende zwangerschapskwalen, maar heb het idee dat die pas optreden na een week of 4 a 5, gemiddeld dan. Maar zijn er ook vrouwen die ergens last van hebben (ruim) voor de NOD?



Hoop dat jullie ervaringen willen delen!



Sabine
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel voor ik merkte dat ik overtijd was vreetaanvallen. De echte kwaaltjes (moe, misselijk, zere borsten etc) kwamen veel later.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Voordat ik overtijd was merkte ik niet zo heel veel...achteraf heb ik al wel dingen gemerkt die met een zwangerschap te maken zouden kunnen hebben. Ten eerste moest ik ineens huilen om een Kerstliedje op de radio (want dat doe ik normaal nooit ), ten tweede voelde mijn borsten toch anders aan en ten derde had ik 's avonds echt trek...terwijl ik normaal geen grote eter ben.
Ik voelde helemaal niets. Had wel een paar kwaaltjes (pijnlijke borsten, gerommel in mijn buik) maar die heb ik ook als ik ongesteld moet worden.

Sterker nog: ik was ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden toen ik ineens zwanger bleek te zijn...
Alle reacties Link kopieren
bij beide zwangerschappen, eigenlijk 2/3 dagen na de eisprong al steekjes in mijn buik, en gewoon een ander gevoel. En mijn darmen reageerden er erg op; opgeblazen.

Bij de eerste zwangerschap niet misselijk geweest, maar bij de tweede een week na de eisprong al erg misselijk, tot ik ongesteld moest worden, toen verdween het ook weer.

En bij de eerste zwangerschap liep ik een week voor tijd al met mijn handen om mijn borsten de trap af. AAAUUUWW

Veel andere klachten heb ik toruwens niet gehad
Alle reacties Link kopieren
Ik had helemaal niets in de gaten, tot ik 4 dagen overtijd was, test kocht en 2 streepjes zag verschijnen. Complete verrassing. De eerste 'kwaaltjes' begonnen pas een paar weken daarna, toen was ik dus al een maand of 2 zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Cupmaatje Dolly Parton en dorst, ontzettende dooooooorrrrrrrst.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een verstopte neus en ik had het ontzettend koud. Maar dat kan ook de tijd van het jaar geweest zijn. Mijn borsten voelden wel anders aan, maar dat trok na een weekje weer weg. Verder niks eigenlijk; de misselijkheid kwam pas bij 8 weken.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed een test en ik moest kotsen.
Alle reacties Link kopieren
Pas een week na de eisprong nestelt de bevruchte eicel zich in je baarmoeder in. Pas vanaf de innesteling ontstaat het HCG hormoon, dat zwangerschapsverschijnselen veroorzaakt. Dus verschijnselen eerder dan een week na je eisprong, moeten verbeelding zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het inderdaad ook slechts een paar dagen voordat ik ongesteld had moeten worden, dus dat kan dan aardig kloppen
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Supergevoelige borsten en een soort witte blaasjes op mijn tepels, allebei vanaf een week voor ik ongesteld had moeten worden.
quote:summerbreeze21 schreef op 14 april 2009 @ 17:31:

Ik deed een test en ik moest kotsen.Plassen. Je moet er overheen plassen, niet achterin je strot douwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 14 april 2009 @ 18:02:

[...]





Plassen. Je moet er overheen plassen, niet achterin je strot douwen.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Nee voelde helemaal niets. Zei juist heel hard tegen vriend ervan overtuigd te zijn dat het deze keer niet raak was.
Alle reacties Link kopieren
Hevige afkeer van koffie, terwijl ik normaal redelijk veel koffie drink (tenminste 5 of 6 bekers per dag), en vermoeidheid. Ik heb 3 kinderen en ik heb 3 miskramen gehad en bij alle keren waren dit de eerste symptomen, die begonnen ongeveer op de dag dat ik ongesteld had moeten worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 14 april 2009 @ 18:02:

[...]





Plassen. Je moet er overheen plassen, niet achterin je strot douwen.Ja maar hij was wel positief.
lol Fleurtje
Alle reacties Link kopieren
Pff Fleurtje denkt weer dat ze grappig is hoor... HA HA HA.



Wat zat je nou weer te lezen op het balkon vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Heel erg wisselend dus. Ik dacht de de innesteling binnen 6 dagen na de eisprong plaatsvond?
Alle reacties Link kopieren
Mijn symptoom was dat ik tegen een glazen deur aanliep bij mijn schoonouders, en onwijs emotioneel raakte doordat ik zo geschrokken was. Ik snapte niets van die reaktie.

Achteraf bleek dat ik toen net zwanger was.



Helaas is het emotionele nooit meer weg gegaan.



Off topic; ik zie dat je een EB hebt. Wij hebben er zelf ook 2.
Alle reacties Link kopieren
Niks tot een week of 6/7, nauwelijks een eisprong dus had geen benul... Bij nr. 2 was ik er alerter op en voelde ik m'n borsten het eerst, maar wederom pas na een week of 5

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven