Partner heeft peuter een klap gegeven

12-10-2019 20:21 392 berichten
Sorry dat ik het hier kom posten, maar ik weet niet meer wat ik hiermee moet. Mijn partner en ik hebben een moeilijke tijd achter de rug na een burn-out aan zijn kant, maar de laatste maanden ging alles weer een stuk beter. Dacht ik.

Gisteren was mijn partner in de weer met onze krijsende peuter, die op de bank een woedeaanval had. Peuter schopte hem in alle woede, partner verkocht hem een tik. Hij zegt van zichzelf te walgen en gaat nu een cursus woedebeheersing doen, want hij heeft in een soortgelijke situatie onze zoon ook al eens uitgescholden.

Verder wil ik benadrukken dat partner in het dagelijks leven absoluut niet agressief of opvliegend is, maar zich wel nu twee keer enorm heeft laten opnaaien door onze 3-jarige. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Blijven en hopen dat het beter wordt? Als ik wegga en co-ouderschap aanvraag, dan heb ik er zometeen helemaal geen zicht meer op hoe het tussen die twee gaat? Of heb ik straks kinderen tegenover me die me gaan vragen waarom ik ze als moeder niet beter heb beschermd? Of gaan ze me straks verwijten dat ik hun doorgaans toegewijde en betrokken vader geen eerlijke kans heb gegeven?

Ik weet het gewoon echt niet meer :cry:
Heeft hij het kind kapot geslagen of een tik voor de billen gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn 3 jarige ook wel eens net wat te hard bij z’n armpje gepakt. Een pastel slechte nachten achter de rug, hele tijd zeuren en zaniken om niks, stout doen tegen zn broertje. Allemaal triggers om mij het bloed onder de nagels uit te halen. Hij heeft hem niet mishandeld, hij heeft een tik uitgedeeld.... 🤷🏼‍♀️
Ik praat het niet goed maar vind je reactie echt overdreven
is het kind ernstig gewond?
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
Ik praat het ook niet goed hoor maar je reactie.. sorry echt overdreven!
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:25
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
een pets?
Als ik me zo gedroeg als jouw peuter kreeg ik ook gewoon een tik. Meestal stopte mijn hysterie door de schrikreactie, dus win-win.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft nog even niks. Man neemt zijn verantwoordelijkheid en wil een cursus gaan volgen. Jij steunt hem. tot het weer gebeurt..... dan neem je misschien een beslissing of ga je hem dwingen tot het maken van bepaalde keuzes (therapie bv).
Misschien kun je met hem in gesprek wat er precies mis gaat bij hem en wat hij in handen kan nemen om zich hiertegen te bewapenen (even zelf gaan afkoelen bv)
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Een kind slaan is op geen enkele manier goed te keuren, maar dat zie jij zelf ook in en ik heb idee dat je partner dat ook goed weet. Hij zegt gelijk zo'n cursus te willen gaan volgen. Zorg dat hij deze dan ook echt doet.

Je geeft aan dat hij een burn-out heeft gehad. Het kan hem nog steeds snel allemaal te veel worden misschien? Het is niet oké maar ik heb niet het idee dat jouw partner kwaadaardige bedoelingen heeft. Tevens vind ik het ook schelen hoe hard en waar de tik/klap was (nogmaals benadrukken dat ik zelfs een kleine tik niet vind kunnen).

Praat erover met je partner en laat hem die cursus doen. Ook zouden jullie opvoedondersteuning kunnen aanvragen? Dat wil niet altijd zeggen dat je niet goed bent opvoeden maar zo kun je op een laagdrempelige manier tips en handvatten krijgen over hoe om te gaan met opstandige peuters (en later pubers).
dus peuter schopte in een driftbui vader en vader gaf hem een pets tegen het hoofd. En nu wil jij scheiden
is er iemand in jullie gezin die wel zijn emoties in bedwang heeft?
Alle reacties Link kopieren
Tsja. Ik heb mijn briesende zoon ook wel eens hardhandig vastgepakt als hij uit zijn panty ging. Mijn man kreeg als kind geregeld een draai om zijn oren. Ik geloof niet dit echt heel veel kwaad kan.

Slaan als opvoedingstechniek is onacceptabel, maar hiervoor een echtscheiding aanvragen lijkt me overdreven.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
bettiepage_2 schreef:
12-10-2019 20:26
Ik praat het ook niet goed hoor maar je reactie.. sorry echt overdreven!
Nou een harde klap tegen het hoofd van een peuter door een volwassen man vind ik ook nogal wat :-[

Een volwassenen zou van een flinke klap nog wat op kunnen lopen, laat staan zo'n klein hoofdje..
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:27
dus peuter schopte in een driftbui vader en vader gaf hem een pets tegen het hoofd. En nu wil jij scheiden
En partner krijgt een cursus woedebeheersing ook nog.
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:25
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
Dat lost get echt op. Doe normaal en ga volwassen in gesprek.
Een tik is zeker niet oke, maar hij heeft het niet vol in het gezicht gestompt, gaat hulp zoeken etc.

Wat doe jij hysterisch zeg.
Alle reacties Link kopieren
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:25
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
Ik vind al dagen niet tegen je man praten ook een enorm slecht voorbeeld voor je peuter. Misschien nog wel erger dan een incidentele tik, op het moment dat die peuter zich onmogelijk gedraagt.
Later is nu
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:25
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
Heeft je peuter er nog last van dan of dramatiseer jij het vooral?

Je peuter heeft nu waarschijnlijk meer last van de sfeer die nu in huis hangt. Kom op hoor, je partner voelt zich er oprecht klote onder, de harde pets was impulsief en dus niet met voorbedachte rade, kun je hier echt niet overheen stappen?! Of is je peuter ernstig verwond na die pets tegen z’n hoofd en kan hij zelfs z’n hoofd niet meer bewegen?
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:26
een pets?
Dit idd.
Wat versta jij onder een pets to?
Isolde85 schreef:
12-10-2019 20:25
Het was een impulsieve harde pets tegen z’n hoofd :cry: Ik ben zo woest en praat al een dag niet meer tegen hem. Hij voelt zich afschuwelijk, en terecht.
Maar je geeft hem straf door een dag niet te praten. Klinkt niet echt gezellig zo. Wat is erger doodzwijgen of die tik?
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:27
is er iemand in jullie gezin die wel zijn emoties in bedwang heeft?
:lol:
een hele dag niet praten tegen iemand is emotioneel geweld.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
12-10-2019 20:27
dus peuter schopte in een driftbui vader en vader gaf hem een pets tegen het hoofd. En nu wil jij scheiden
Maar echt.. Kom op zeg :facepalm: En je negeert je man nu al een dag? Lekker constructief, dat zal de situatie zeker goed doen!
2019 schreef:
12-10-2019 20:28
En partner krijgt een cursus woedebeheersing ook nog.
ja zit je daar tussen de kopschoppers
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk niet goed wat hij heeft gedaan maar ik vind wel dat je overreageert. Praten over uit elkaar gaan etc.

Je man heeft een burnout gehad en is waarschijnlijk nog niet 100% de oude. Beter misschien opvoedadvies vragen voor zulke situaties. Ik denk dat cursus woedebeheersing ook wat ver gaat. Ligt natuurlijk wel aan of het een tik was of heel wat meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven