Peutertopic III

15-10-2019 22:12 3010 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het derde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Happy new topic!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er weer!
We praten wat af over die peuters!
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Daar zijn we weer!
:hello:
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
:blob:
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Hier een kleine radiostilte vanwege de zindelijkheidstraining. Ik blijf vooral veel thuis want ik vind het zonde om de luier aan te doen. Het gaat erg goed en ze heeft nog maar 1 ongelukje gehad, toen ze voor het eerst een onderbroek aan had. Maar alles gaat op het potje (niet op de wc) en poepen kan ze nog niet. Gelukkig heeft ze dat vanochtend vroeg in haar luier gedaan want ze was helemaal verstopt.

Ze heeft wel veel nachtmerries, ik vind het zo zielig. Vannacht was ze echt in paniek aan het roepen "mama ik wil een banaan!!! Ik wil eten, ik wil een banaan!" Ogen wijd open, maar volgens mij sliep ze. Ze sloeg me ook weg toen ik haar water wilde geven. Toen mijn man naar haar toe ging wilde ze alleen mij. Even goed geknuffeld en ze ging gelukkig weer slapen.

Vanavond begint mijn man met werken, zo'n 15 uur per nacht. Hij is er gelukkig wel met het avondeten en kinderbedtijd, maar verder sta ik er even alleen voor tot maandagavond.

Maartje, veel plezier! Teckeltje, fijn dat het onschuldig was!
Wat rot voor je dochter fiona. Zoals je het omschrijft klinkt het als night terrors?
Wel fijn dat de zindelijkheid zo goed gaat! Ineens is ze er dus aan toe want twee weken terug schreef je geloof ik nog dat ze er totaal niet mee bezig was toch?
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Klopt Teckeltje! Ze gilde al "NEE" als ik alleen al wees naar het potje. Zaterdag wilde ze geen luier aan (ze kliert daar wel vaker mee) en toen heb ik haar gewoon met blote billen meegenomen.

Ik twijfel alleen een beetje hoe ik het met de peuterspeelzaal moet aanpakken. Ze is daar zo verlegen, ze zal nooit aangeven dat ze moet plassen. Ik denk er nu aan om luierbroekjes te kopen en tegen haar te zeggen dat het een soort onderbroeken zijn. Is dat een idee denken jullie? Ze gaat zaterdag ook nog logeren bij oma en die wil met haar de deur uit. Volgende week is het gelukkig herfstvakantie dus dan kunnen we hopelijk doorpakken.

Teckeltje, ben je nog bij de huisarts geweest vanwege de vermoeidheid van je peuter?

Pavo, nog steeds geen baby?
Wat sneu fiona, voor je dochter. Vermoeiende nachten ook.
En goed zeg, die zindelijkheid!

Zoon heeft gister weer op het potje geplast, maar het zijn nog uitzonderingen.
Fiona, nee (nog) niet. Hoor het hier dus van meer peuters die zoveel slapen en man zegt (terecht) als we wat gaan doen wat hij leuk vindt (bijv zwemmen) dan is er niks te merken van z'n vermoeidheid.

Lastig dan idd. Ik zou het eens overleggen met de psz. Wellicht hebben zij al vaker met dit bijltje gehakt? Misschien kunnen ze haar helpen door haar op vaste tijden naar wc te brengen? En dan missch met een oefenbroekje ipv luier?
Alle reacties Link kopieren
De peuterspeelzaal heeft 1 luierronde en dan vragen ze altijd aan de peuters of ze op de wc willen. Dochter schudt altijd nee. Maar ze is daar zo verlegen, ze praat ook bijna niet tegen de juffen. Ik denk dat ik haar toch op een gegeven moment cold turkey zonder luier laat gaan maar ik wil ook niet dat ze een trauma oploopt en niet meer wil.

Ze zeggen zelf dat ze heel verlegen is en het nooit uit zichzelf zal vragen. De juffen gaven maandag (helaas) aan dat we haar maar gewoon met een luier konden blijven brengen, ik heb niet het idee dat ze echt mee willen doorpakken uit zichzelf. Ik denk dat ik morgen en overmorgen een luierbroekje aandoe en meegeef en dan vanaf na de herfstvakantie zonder luier. Mits het zo goed blijft gaan natuurlijk.
fiona2018 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 10:38
0.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier noemt zoon de luierbroekjes "echte onderbroeken" (uit bobbi), dus het zou kunnen werken. Als wij het per ongeluk een luier noemen hebben we ruzie. Zoon hier zegt gelukkig altijd 'ok' als hem iets gevraagd wordt, ik ben 1x samen met hem op het potje geweest en sindsdien gaat hij op de psz zelf. Hij is soms zelfs droog in zijn luier en vraagt erom.

Ik krijg net van man een appje dat ze in de metro zitten. Ze gaan tractoren kijken in Den Haag... :facepalm:
maartje2016 wijzigde dit bericht op 16-10-2019 10:44
91.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pittig Fiona! Wel heel goed dat je zo doorpakt, dan is het weer jammer dat ze niet zo meewerken op de peuterspeelzaal. Ik zie wel een naam in je post staan.

Ook fijn Sneeuwbal!

Hier is dochter weer verkouden, ze is nu thuis bij opa en oma. Ze was wel blij om opa en oma te zien.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Maartje! Wat fijn dat je zoon zo meegaand is daarin. Ik heb het nog even nagevraagd maar ze hebben geen potje op onze psz. Ik heb wel aan dochter verteld dat als ze overal op de wc kan, we binnenkort ook naar de dierentuin kunnen (want daar hebben ze ook geen potjes). Dat waren we toch al van plan voor over drie weken :proud:

Heb je het naar je zin! Leuk toch juist, tractoren kijken? Als ik in de buurt had gewoond had dochter dat ook echt fantastisch gevonden :-)
Alle reacties Link kopieren
Jij ook bedankt voor de waarschuwing Pip! Ik moet toch meer opletten op wat ik schrijf want ik heb dat al eens eerder gedaan..

Dochter ziet nu jouw avatar en begint meteen het liedje van Woezel en Pip te zingen :-)

Vervelend die verkoudheden, hier zitten we er ook al weken in. Het zal nog wel tot maart duren vrees ik..
Fiona die nachtmerries klinken niet fijn zeg zo zielig.
Dochter is toch wel op de goeie weg met zindelijk worden zo.
hopen dat het zo goed doorgaat en dan kunnen ze indd na de vakantie ook op kdv doorpakken.
Je hebt weer een paar drukke dagen voor de boeg tot maandag .

Maartje hoe is het met jou? hoe was je nacht in het hotel ?
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
16-10-2019 10:42
Dank je Maartje! Wat fijn dat je zoon zo meegaand is daarin. Ik heb het nog even nagevraagd maar ze hebben geen potje op onze psz. Ik heb wel aan dochter verteld dat als ze overal op de wc kan, we binnenkort ook naar de dierentuin kunnen (want daar hebben ze ook geen potjes). Dat waren we toch al van plan voor over drie weken :proud:

Heb je het naar je zin! Leuk toch juist, tractoren kijken? Als ik in de buurt had gewoond had dochter dat ook echt fantastisch gevonden :-)
Ik weet nog even niet hoe ik het vind dat ze naar een protestmars van boeren gaan om eerlijk te zijn. Zeker niet na die debiele acties van de week in Groningen. Maar ze hebben het naar hun zin, haha.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
16-10-2019 10:46
Ik weet nog even niet hoe ik het vind dat ze naar een protestmars van boeren gaan om eerlijk te zijn. Zeker niet na die debiele acties van de week in Groningen. Maar ze hebben het naar hun zin, haha.
Dat begrijp ik dan wel weer. Ik had er alle begrip voor, maar die acties van de week gingen me te ver. Maar je kinderen zullen het waarschijnlijk fantastisch vinden ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven