Aan welk kinderboek heb jij de beste herinneringen?

18-10-2019 13:47 433 berichten
De titel zegt het al!

Voor mij was dat bijvoorbeeld
stip bakt in taart (Fries boekje)
Jip en Janneke
Muisje andersom
Het rode kippetje
De olijke tweeling.
Ik vond als kind die tekeningen zo leuk, van een ijsje dat in het zand viel enzo.
Alle reacties Link kopieren
Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman. Haar andere boeken zijn ook mooi maar deze sprong er met kop en schouders bovenuit voor mij. Ooit voorgelezen aan mijn broer op vakantie, en jaren later aan mijn kinderen, ook op vakantie. En zelf vaak gelezen/ herlezen.
Alle reacties Link kopieren
Kinderen van Bolderburen.

En die kostschoolboeken van Enid Blyton.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe Plekken van Anke de Vries - absoluut prachtig geschreven boek dat ik ook heb bewaard.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
pinkeltje, ieder boek. Ook wolkewietje was leuk
Rupsje nooitgenoeg :heart: En nu lees ik dat boek in het Fries (rûpke noaitgenoch) elke avond voor aan mijn zoon. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Sowieso kostschoolboeken ja! En later de serie Zuster Britta. Ik wilde toen ook kraamverzorgster worden. ( het werd de ouderenzorg/geriatrie)
Alle reacties Link kopieren
De Vijf
(zeer politiek-incorrect, wordt vast niet meer gelezen)

en met veel plezier mijn kinderen voorgelezen uit Pluk & Otje etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik las zo graag de boekjes van WG van der Hulst toen ik net kon lezen, en dan vooral De kleine zwerver, over een hondje dat verdwaalt....zo zielig

later las ik van die series waarvan ik dan vaak een boek voor sinterklaas kreeg of voor mijn verjaardag, bv van Cock Grashof had ik de hele Hazehartje serie: Hazehartje, Hup pipje Hazehart , hazehartje op reis, enzovoort

Mijn zoons hadden de gehele serie van Snelle Jelle en allerlei boeken uit de Griezelhartserie van Paul van Loon
Het groot Eva sprookjesboek.
Mijn lievelingssprookje was het meisje met de zwavelstokjes en op nummer twee stond het meisje met de rode schoentjes.
Ik lees heel graag maar welke boeken mij beïnvloed hebben en meegenomen hebben in de mooiste avonturen zijn de stripboeken van Franka door Henk Kuijpers :)
Voor mijn kinderen heb ik Jip en Janneke kapotgelezen (letterlijk, boek valt uit elkaar)
Alle reacties Link kopieren
Kinderen van moeder aarde, van Thea Beckman. Beste boek ooit.
Alle reacties Link kopieren
Floddertje en Pinkeltje.
Enid Blyton was favoriet toen ik iets ouder was.
tonkje schreef:
18-10-2019 13:51
Kinderen van Bolderburen.
Ook mijn favoriete kinderboek :heart:
Hij was beste dik toch en had een bruine kaft in mijn herinnering helaas heb ik het niet meer
Cateautje schreef:
18-10-2019 13:54
Het groot Eva sprookjesboek.
Mijn lievelingssprookje was het meisje met de zwavelstokjes en op nummer twee stond het meisje met de rode schoentjes.

Het meisje met de zwavelstokjes.....vond ik zooooo zielig :cry:
Alle reacties Link kopieren
O ja, Saskia en Jeroen.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-10-2019 13:55
Voor mijn kinderen heb ik Jip en Janneke kapotgelezen (letterlijk, boek valt uit elkaar)
Herkenbaar!

En laat ik dit boek nou ook voor mijn dochter gevraagd hebben aan mijn ouders... ;-)
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pinkeltje en Wolkewietje heb ik zelf ook veel gelezen als kind.
Baggal schreef:
18-10-2019 13:57
Herkenbaar!

En laat ik dit boek nou ook voor mijn dochter gevraagd hebben aan mijn ouders... ;-)

Is ook tijdloos leuk!
Saskia en Jeroen
Pinkeltje
De Vijf
Bakkertje Deeg
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
18-10-2019 13:55
Ik lees heel graag maar welke boeken mij beïnvloed hebben en meegenomen hebben in de mooiste avonturen zijn de stripboeken van Franka door Henk Kuijpers :)
Stripboeken heb ik wel gelezen, maar dan vooral Asterix, Suske & Wiske etc.
Vind er ondertussen echt heel weinig meer aan.
parbleumondieu schreef:
18-10-2019 13:57
O ja, Saskia en Jeroen.

Jaaaaaaa!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Saskia en Jeroen zo tenenkrommend oenig. Ik kan ze nu niet eens voorlezen zonder commentaar te leveren 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven