Meisje of jongetje?

19-10-2019 13:08 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,
Geloven jullie eigenlijk in beïnvloeding van geslacht dmv voeding voor en tijdens zwangerschap en wanneer je sex hebt enzo?
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
19-10-2019 13:22
Zaadcellen met een y chromosoom zijn sneller maar zwakker,zaadcellen met een x chromosoom zijn trager,maar leven wat langer.

Als je heel precies weet wanneer je eisprong is,kun je dus rekening houden met bovenstaande.

Maar het geeft natuurlijk geen garantie,je vergroot de kansen een beetje,maar hoeveel durf ik niet te zeggen

X is meisje,y is jongen.
Deze klopt wel ( bij ons 2 keer zo gelukt).volgens mij is de kans dan bv 70%.
Voeding geloof ik niet in.
Nee. Jij wel?
Alle reacties Link kopieren
moonpoppy schreef:
19-10-2019 13:22
Zaadcellen met een y chromosoom zijn sneller maar zwakker,zaadcellen met een x chromosoom zijn trager,maar leven wat langer.

Als je heel precies weet wanneer je eisprong is,kun je dus rekening houden met bovenstaande.

Maar het geeft natuurlijk geen garantie,je vergroot de kansen een beetje,maar hoeveel durf ik niet te zeggen

X is meisje,y is jongen.
Volgens mij is daarom het percentage jongetjes bij kunstmatig totstandgekomen zwangerschappen hoger, omdat daar meestal dicht op de eisprong geïnsemineerd wordt.
Maar goed, dat heb ik een jaar of 20 geleden ooit gelezen, dus geen idee of dat nog stand houdt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
19-10-2019 13:33
De antwoorden zijn wel een beetje sarcastisch, maar dat zijn dus meer domme antwoorden ;-D
Zo grappig dat je dat zegt,want dat had ik getypt,maar weer weggehaald,omdat ik geen zin had in een rel :-D
S-Meds schreef:
19-10-2019 13:17
Ja, veel chips = jongen
Dit klopte bij mij.
Ik dronk keiveel water en kreeg een jongen.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
19-10-2019 13:39
Deze klopt wel ( bij ons 2 keer zo gelukt).volgens mij is de kans dan bv 70%.
Voeding geloof ik niet in.
Waarom geloof je niet in voeding?

Er is onderzoek gedaan dat aantoont dat hoe meer je eet, hoe meer kans je hebt op een zoon.

https://royalsocietypublishing.org/doi/ ... .2008.0105

Is natuurlijk een kans, dus geen garantie.
wolkewitje schreef:
19-10-2019 14:23
Waarom geloof je niet in voeding?

Er is onderzoek gedaan dat aantoont dat hoe meer je eet, hoe meer kans je hebt op een zoon.

https://royalsocietypublishing.org/doi/ ... .2008.0105

Is natuurlijk een kans, dus geen garantie.
Wellicht dat het invloed heeft op het sperma, de zaadcel zorgt voor het geslacht..wat trouwens direct bepaald is wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Daarna kan niets meer invloed uitoefenen..

Lesje biooo
Het zou me niets verbazen als voeding wel een rol blijkt te spelen.
Steeds meer onderzoeken tonen aan dat de voeding die we eten veel meer effect heeft op het functioneren van ons lichaam dan we altijd dachten.
Bepaalde voedingsstoffen hebben bewezen effect op ziektes, aandoeningen, hersenfuncties en andere zaken.
Ik zou er dus niet gek van staan te kijken als er over een paar jaar aangetoond is dat er voedingsmiddelen zijn die een bepaald klimaat in de baarmoeder stimuleren.
Voor nu zijn -voor zover ik weet- geen onderzoeken die dergelijke resultaten laten zien, dus op dit moment zou ik ook zeggen; nee, er is geen speciaal dieet om de kans te vergroten.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
19-10-2019 14:25
Wellicht dat het invloed heeft op het sperma, de zaadcel zorgt voor het geslacht..wat trouwens direct bepaald is wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Daarna kan niets meer invloed uitoefenen..

Lesje biooo
Het gaat om het eten van de vrouw.

De zaadcel bepaalt het geslacht, maar allerlei zaken bij de moeder schijnen de kansen op welke zaadcellen de eindstreep halen te vergroten. In dat opzicht bepaalt dus ook de moeder het geslacht.

Iets met zuurgraad in de vagina, doorgankelijkheid van het baarmoederslijmvlies, enz.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-10-2019 14:30
Het gaat om het eten van de vrouw.

De zaadcel bepaalt het geslacht, maar allerlei zaken bij de moeder schijnen de kansen op welke zaadcellen de eindstreep halen te vergroten. In dat opzicht bepaalt dus ook de moeder het geslacht.

Iets met zuurgraad in de vagina, doorgankelijkheid van het baarmoederslijmvlies, enz.
Ja oke als je het zo stelt.

We kunnen het er iig over eens zijn dat na de bevruchting voeding niets meer zal doen voor t geslacht van de embryo :p
LoveDobby schreef:
19-10-2019 13:23
Licht aan, dan wordt het een meisje, want dan kijk je naar het voorbeeld, zegt mijn schoonvader altijd. Misschien werkt het, waarschijnlijk niet.
Haha, mijn schoonvader zei indertijd tegen mij: wil je een jongen? Dan moet (naam van mijn man) zijn sokken aanhouden!
:lol:
Moemoe64 schreef:
19-10-2019 15:13
Haha, mijn schoonvader zei indertijd tegen mij: wil je een jongen? Dan moet (naam van mijn man) zijn sokken aanhouden!
:lol:
En ja; ik werd daarna zwanger van een zoon :-]
Moemoe64 schreef:
19-10-2019 15:13
Haha, mijn schoonvader zei indertijd tegen mij: wil je een jongen? Dan moet (naam van mijn man) zijn sokken aanhouden!
:lol:
leuk, als die fabeltjes :-)
Heb eens gelezen dat je voor een jongetje in de rechterbal van man moet knijpen tijdens ejaculatie en voor een meisje rechts (of andersom, dat weet ik niet meer) :rofl:
Toen ik zwanger was had ik eerst gravings naar zout en toen was het een jongen. Later veranderde dat naar chocola en het is uiteindelijk een meisje dus de theorie is waar!

:A:
Sophiever schreef:
19-10-2019 15:23
Toen ik zwanger was had ik eerst gravings naar zout en toen was het een jongen. Later veranderde dat naar chocola en het is uiteindelijk een meisje dus de theorie is waar!

:A:
Haha, mss heb je gelijk! Ik had altijd zin in ansjovis (zout) en kreeg een zoon.
Toen ik zwanger was van de dochters had ik altijd zin in zoet.
Maar ja, ik ga ervan uit dat dit gewoon toeval is.
TijdvoorTaart schreef:
19-10-2019 15:18
leuk, als die fabeltjes :-)
Heb eens gelezen dat je voor een jongetje in de rechterbal van man moet knijpen tijdens ejaculatie en voor een meisje rechts (of andersom, dat weet ik niet meer) :rofl:
Oei, dat heb ik echt niet uitgeprobeerd hoor ;-)
Moemoe64 schreef:
19-10-2019 15:29
Haha, mss heb je gelijk! Ik had altijd zin in ansjovis (zout) en kreeg een zoon.
Toen ik zwanger was van de dochters had ik altijd zin in zoet.
Maar ja, ik ga ervan uit dat dit gewoon toeval is.
Ik had twee meiden tegelijkertijd in mijn buik en wilde alleen maar friet en chips. Als die maanden geen chocolade of snoep aangeraakt :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik had een meisje en een jongetje tegelijk in mijn buik: ik had trek in alles.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
19-10-2019 16:25
Ik had een meisje en een jongetje tegelijk in mijn buik: ik had trek in alles.
Dubbel pech :lol:
Als het zo makkelijk was om een jongen of meisje te krijgen, zouden ze in China niet hun dochters hoeven dood te maken ivm de one child policy.
lux- schreef:
19-10-2019 13:34
En veel chocoladekikkers -en muizen? Wat krijg je dan?
gewoon overgewicht
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-10-2019 18:21
gewoon overgewicht
:HA:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
:cheer:
S-Meds schreef:
19-10-2019 18:21
gewoon overgewicht
syntax18 schreef:
19-10-2019 16:52
Als het zo makkelijk was om een jongen of meisje te krijgen, zouden ze in China niet hun dochters hoeven dood te maken ivm de one child policy.
Dat hoeven ze sowieso niet want dat 1 kinds beleid bestaat niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven