Discussie met man over slaapfeestje van dochter van 13

20-10-2019 14:11 475 berichten
Alle reacties Link kopieren
Normaal zitten man en ik wel op 1 lijn mbt opvoeden en regels.

Dit keer niet

Dochter (net 13) heeft een slaapfeestje bij een klasgenoot. Wij kennen de jongen niet echt (1x gezien) en er zijn nog meer kinderen (4 jongens van 13/14) en 3 meiden (13/14). We kennen de ouders niet, alleen 1 meisje die hier ook regelmatig komt. Daarbij zijn de kinderen vanaf een uur of 08.00 alleen omdat de ouders moeten werken (en de kinderen vakantie hebben)

Ik heb er niet zon probleem mee. Mijn man echter wel.
Hij ziet het gevaar van hormonen die opspelen, het alleen zijn met z'n allen, gaan ze foto's maken als meiden liggen te slapen en die rondsturen, krijgen ze ruzie, gaan ze experimenteren... Kortom bezorgd om zijn dochter ;)

Ik denk niet dat het zon vaart zal lopen, vertrouw dochter en de jongens zijn nog echt kinderen. Maar goed ik steun mijn man tov dochter in zijn besluit. Ik heb man ook niet weten te overtuigen met mijn argumenten (jongens zijn nog echt kind, meiden zijn rustig en verstandig, is een leuke groep die op school veel met elkaar optrekken).

Dochter is woest (al het hele weekend) dat ik haar vanavond op kom halen en de rest mag wel blijven slapen. Man heeft het haar uitgelegd wat de reden is, maar ze blijft het niet eerlijk vinden en reageert dit af op mij.

Met onze oudste dit nooit aan de hand gehad (is een jongen die nergens ging slapen)

Is man nou zo overbezorgd, ik te makkelijk ?
Alle reacties Link kopieren
Ik had mijn dochter daar gewoon laten slapen. Maar dit is een keus die ouders voor zichzelf moeten maken.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 14:13
1.94% gewijzigd
Compromis, ouders van meisje bellen hoe het geregeld is en dan rond een uur of 9 na het slaapfeestje ophalen.
Jep ik vind je man overbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
1, ik vertrouw mijn kinderen
2. ik had contact gezocht met de ouders
3. mijn kind had mogen gaan
Ja, ik vind je man overbezorgd. Ik was zeker ook niet akkoord gegaan met het eerder ophalen van dochter. Experimenteren doen ze toch wel, kan ook overdag :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk.
Ik ben geneigd man gelijk te geven.
Maar dan eigenlijk vanwege de telefoontjes en idd de kans dat er uit ballorigheid foto's gemaakt worden.

Vinden de ouders het onbespreekbaar dat er een oppas in huis komt vanaf 8u?
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
20-10-2019 14:12
Compromis, ouders van meisje bellen hoe het geregeld is en dan rond een uur of 9 na het slaapfeestje ophalen.
Degene die het organiseert is een jongen, man en ik moeten morgen gewoon werken, dus ben niet in de gelegenheid haar op te halen. Het is een aardig stuk fietsen (15km) dus haar alleen laten gaan vanavond in donker is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom heb je ouders niet even gebeld?
Kleine moeite, grote geruststelling (neem ik aan)
Wauw ik kan me indenken dat dochter woest is.
Ik vind je man overbezorgd, te overbezorgd.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-10-2019 14:13
Ja, ik vind je man overbezorgd. Ik was zeker ook niet akkoord gegaan met het eerder ophalen van dochter. Experimenteren doen ze toch wel, kan ook overdag :whistle:
Hahaha dat weet ik ook wel.. Man vindt het gewoon lastig haar los te laten denk ik. Ik kwam met de compromis van toch naar feestje, maar ik kom je om 23.00 ophalen, dat was voor man prima, dochter in eerste instantie ook. Maar vandaag weer ruzie in huis over het wel of niet mogen blijven..
Ik zou er geen probleem mee hebben als 1 van de ouders (of een 'babysit') daar waren. De eerste keer ergens alleen blijven slapen, met overwegend kinderen die je niet kent, ouders die je niet kent en zonder een beetje toezicht, ik zou het ook niet doen.

Kan je die bende niet bij jullie thuis laten slapen met de belofte dat je niet op hun territorium komt?

Ouders moeten toch niet op alles 'ja' zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hopen dat jullie je dochter zo hebben opgevoed dat ze zelf haar grenzen met betrekking tot jongens (en meisjes) aan kan geven. En dat jullie de afspraak maken dat ze jullie belt als er dingen gebeuren waar ze zich niet prettig bij voelt.

Ik snap dat ze woest is. Ik vind het een enorm geval van niet vertrouwen en je dochter de boodschap meegeven dat alle mannen eikels zijn en je daar als vrouw niks tegen kan beginnen dan veilig binnen blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mogen kinderen van 13-14 dan eigenlijk niet experimenteren? Dat begint toch daar ergens?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-10-2019 14:16
Maar waarom heb je ouders niet even gebeld?
Kleine moeite, grote geruststelling (neem ik aan)
Mijn man is wat dat betreft een hork en zal weinig actie ondernemen om zijn mening te herzien. Als ik zou bellen zou dat weinig nut hebben gehad want dan had ik hem alsnog moeten overtuigen.
Spotty schreef:
20-10-2019 14:17
Hahaha dat weet ik ook wel.. Man vindt het gewoon lastig haar los te laten denk ik. Ik kwam met de compromis van toch naar feestje, maar ik kom je om 23.00 ophalen, dat was voor man prima, dochter in eerste instantie ook. Maar vandaag weer ruzie in huis over het wel of niet mogen blijven..

Loslaten is ook ontzettend lastig.
Maar zoals iemand hierboven al zegt: vanaf welke leeftijd zou ze dan wél mogen experimenteren? Toch veel beter om kleine stapjes te zetten met je leuke vriendengroep dan op je 15e (16e? 17e?) eindelijk te “mogen” en dan als een dolle tekeergaan om je achterstand in te lopen?
Trouwens, ik vind dat die ouders een groot risico nemen met een aantal kinderen zonder toezicht voor de eerste keer bij hen te laten slapen.

13-jarigen zijn geen babies meer en aangezien je niet weet wie er allemaal bij het gezelschap hoort, vind ik jouw man wel gelijk hebben.

En ook, onder druk van vrienden worden de grenzen nog al eens verlegd.

Mijn idee, misschien het verkeerde.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
20-10-2019 14:17
Mogen kinderen van 13-14 dan eigenlijk niet experimenteren? Dat begint toch daar ergens?
Goede vraag. :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
20-10-2019 14:17
Ik zou hopen dat jullie je dochter zo hebben opgevoed dat ze zelf haar grenzen met betrekking tot jongens (en meisjes) aan kan geven. En dat jullie de afspraak maken dat ze jullie belt als er dingen gebeuren waar ze zich niet prettig bij voelt.

Ik snap dat ze woest is. Ik vind het een enorm geval van niet vertrouwen en je dochter de boodschap meegeven dat alle mannen eikels zijn en je daar als vrouw niks tegen kan beginnen dan veilig binnen blijven zitten.
Dit is een groep, onder groepsdruk kan je andere dingen doen die je normaal zou doen, ze is pas 13. Ik weet niet zeker of dat ze onder druk van een groep (aardig gevonden te willen worden) dingen zou doen die ze normaal niet zou doen. Dus in die zin snap ik man wel.
Alle reacties Link kopieren
Team man hier. Ik mocht zelfs tot mijn 18e niet bij anderen slapen van mijn ouders. En daar ben ik heel dankbaar voor. In mijn vriendinnengroep zijn al twee meisjes die misbruikt zijn bij een slaappartij bij een vriendin door een aanwezige vader of broer.
Minderjarig kind is jouw verantwoordelijkheid. Ik zou me als ouder er nooit aan wagen.
babette2017 wijzigde dit bericht op 20-10-2019 14:26
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar als je het er niet mee eens bent, waarom haal jíj haar dan op? Als man en ik zo uit elkaar zouden liggen, zou hij haar mogen ophalen; ik doe geen moeite voor zaken waar ik expliciet niet achter sta.
Wat verstaan jullie eigenlijk onder experimenteren?
Seks, drugs, nog iets anders.

Ik vind dat experimenteren van 1 op 1 nog iets anders dan 1 op een groep.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
20-10-2019 14:20
Loslaten is ook ontzettend lastig.
Maar zoals iemand hierboven al zegt: vanaf welke leeftijd zou ze dan wél mogen experimenteren? Toch veel beter om kleine stapjes te zetten met je leuke vriendengroep dan op je 15e (16e? 17e?) eindelijk te “mogen” en dan als een dolle tekeergaan om je achterstand in te lopen?
Ik heb er geen moeite mee (herinner me mijn eigen jeugd ;)). Misschien vader/dochter ding want naar onze zoon is hij heel anders. Wij zijn juist heel open en vrij mbt soort onderwerpen, dus het verbaasde me dat man hier zo stellig in was.
Ik heb een bijna 13 jarige jongen hier en die is daar echt niet mee bezig.
Ja hij wil een vriendinnetje, heeft die nog maar volgens hem is die enorm laat dat hij nog geen relatie heeft.
Maar relaties zijn volgens hem ook nog niet meer dan samen lachen, gamen en een kusje op de wang
De rest is gatver.
Alle reacties Link kopieren
Maar er is 's nachts dus wel een volwassene aanwezig? Van mij had het wel gemogen, maar mijn dochters slapen op scoutingkampen al vanaf hun 5e gemengd jongens en meisjes. Ouders bellen of heen brengen en ouders ontmoeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven