Baby laten boeren

21-10-2019 17:18 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuwe mama hier!

Ik kreeg gisteren van een vriendin ineens de vraag of onze pasgeboren dochter niet moest boeren na een voeding.
Inmiddels zit ik al uren (lichtelijk overdreven) te googelen en lees ik overal hoe belangrijk het is om dat te doen.
Wij hebben het echter vanuit de kraamzorg en de verloskundige niet meegekregen.
Dochter geeft ook weinig voeding terug, heel soms een mondje. Ook weinig krampjes e.d.

De vraag is dus eigenlijk; heb ik ergens een belangrijke les gemist, of is het niet perse nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet inderdaad niet beter dan dat je je kindje na elke voeding moet proberen te laten boeren. Lekker over je schouder laten hangen en zachtjes op haar/zijn rug kloppen.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie meisje geen last heeft, is er geen probleem :) ik zou het standaard wel even proberen, maar als ze niet hoeft, hoeft ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zette na de voeding mijn pup rechtop en dan kwam er een boer of niet. Volgens mij boeren ze na een fles ook meer/vaker dan na borst.

Je hoeft er echt geen punt van te maken maar even rechtop houden voor het geval dat kan wel even fijn zijn.
Oh en een doekje bij de hand om meeboermelkvlekken te voorkomen.
...
Alle reacties Link kopieren
Dit was wel een standaard hier vanaf de geboorte, even rechtop en kloppen op de rug inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was dat vroeger iets waar heel veel nadruk op gelegd werd en nu niet meer. Nieuwe inzichten waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het hier nooit gedaan, en de kinderen hebben er beiden geen last van gehad.

Geef je bv of fles? Want ik heb begrepen dat hij bij fles wel belangrijker is, omdat ze dan meer lucht meehappen. (Maar dat kan ook alleen maar een fabeltje zijn hoor)
Ik weet niet beter. Wij (in de kinderopvang) lieten baby’s inderdaad ook altijd boeren. Over je schouder hangen en over de rug wrijven/zachtjes kloppen of rechtop zetten op jouw benen en de kin ondersteunen met je hand en je andere hand kloppen.
Bij zoon 'moest ik op het rugje kloppen, maar bij dochter mocht dat niet meer. Toen moest het op de billen. Ben benieuwd wat de volgende kraamverzorgster zegt 😁

Maar niet te zwaar aan tillen als je kindje geen last heeft.
Alle reacties Link kopieren
Na borst hoeft boeren niet hoor
Gewoon ff rechtop houden na een voeding. Als ze binnen een minuut of 5 niet boeren komt het ook niet meer en zolang ze geen krampjes hebben zal het wel goed zijn, dacht ik dan altijd maar.
Ik heb dat altijd zo'n onzin gevonden, dat laten boeren. Ik ben er dan ook nooit aan begonnen.
Alle reacties Link kopieren
Geef je borst of fles? Met borstvoeding hoeven babietjes meestal niet echt te boeren.
Met de fles komt er meer lucht binnen, en krijgen ze sneller meer voeding binnen, waardoor er vaak wel wat lucht dwars komt te zitten.
Als je kindje nergens last van heeft is het sowieso prima zo .
Ik deed het altijd wel, anders zit die kleine toch met een luchtbel in de maag? Ze happen toch altijd wel een beetje lucht erbij?
-jolijn- schreef:
21-10-2019 17:41
Ik deed het altijd wel, anders zit die kleine toch met een luchtbel in de maag? Ze happen toch altijd wel een beetje lucht erbij?
In dat geval komt die boer echt vanzelf wel.
nou ja, ik vond het ook wel superschattig dat zo'n piepklein meisje zo'n boer kon laten dat een bootwerker er 'u' tegen zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
21-10-2019 17:54
nou ja, ik vond het ook wel superschattig dat zo'n piepklein meisje zo'n boer kon laten dat een bootwerker er 'u' tegen zou zeggen.
Dat kunnen ze ook zonder hulp hoor. Dan zit je rustig aan een kopje thee en dan kwam er toch een herrie uit die box :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik deed dat nooit. Baby spuugde nauwelijks dus ik had niet het idee dat dit nodig was. Soms liet ze wel een flinke boer maar dat kwam dan gewoon vanzelf.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Zet er even een tractor voor.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Ze valt ook na een voeding direct weer in slaap en lijkt inderdaad geen last te hebben.
We hebben ook nog geen boer kunnen detecteren. Ook niet naast de trekker :P.
Alle reacties Link kopieren
of het nou echt nodig was weet ik niet. maar ik vond het altijd wel lekker ff zo’n knuffelmomentje. en de golf melk die je af en toe over je rug krijgt nam ik dan maar voor lief :rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Bij borstvoeding en goed aanhappen niet nodig. Ik voedde altijd liggend mijn baby in slaap en maakte hem nooit wakker voor een boer. Als ze last hebben merk je dat wel en laat je ze boeren.
Alle reacties Link kopieren
Als jongste niet geboerd had, na de borst, huilde hij als je hem weg gelegd had.
Die wilde dus wel graag even rechtop voor een boertje.
Als je kindje er geen last van heeft zal hij of zij het wel niet nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen (inmiddels is de oudste 4 jaar en jongste 19 maanden) hebben ook nooit standaard geboerd na de borstvoeding.
Meestal vielen ze als een blok weer in slaap. Kraamverzorgster heeft er ook nooit iets over gezegd.

Toen ze rond de 6 weken oud waren wel ooit jengelig en met wat rondlopen kwam er dan een boertje uit. Maar dat was max een paar keer per week ofzo.
Zolang je baby dus nergens last van heeft lekker zo laten!
Alle reacties Link kopieren
Er komt altijd wel een boertje uit, groot of klein maar ik zou er toch ff een paar minuten voor uittrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven