Weekplanner kind

21-10-2019 19:07 10 berichten
Ik wil voor zoon op een magneetbord een weekplanner maken: wanneer naar de opvang, wanneer is mama thuis en wanneer papa, op termijn dingen als wanneer zwemles en zo. Ik zoek wat tips en tricks / do’s en don’ts.

Het bord ga ik zelf maken met een magneetbord en wat stickermateriaal of zo. Ivm school zit ik voor de weekdagen aan vaste kleuren vast. Wat is handiger per dag: een horizontale of een verticale strook?

Verder zoek ik nog handige en leuke magneetjes. Ik heb die van gezinnig op het oog. Is dat wat? Nog andere aanraders? Weet iemand een handige manier om ze eventueel zelf te maken?

Andere tips zijn ook welkom!
anoniem_64cc1552f03fa wijzigde dit bericht op 21-10-2019 19:15
5.17% gewijzigd
Neem een white-board, dan kun je er ook op schrijven. Dingen die lang blijven staan met permanente stift. Dat krijg je er weer af door er met wb-marker overheen te gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik heb destijds foto's gelamineerd en die op magneettape geplakt. Dan is het echt heel duidelijk en persoonlijk.

ik vind het zelf het handigste om de dagen onder elkaar te zetten en dan rechts daarvan een strook te hebben om magneten te plakken. maar dat is denk ik persoonlijke voorkeur.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte zelf picto's door picto's van sclera.be uit te printen en op magneettape te plakken.
Wij hebben een white bord hiervoor gebruikt. De dagen verticaal en de kinderen horizontaal (2 kinderen, 1 naar school, 1 nog niet). We hebben bij de Hema foto magneten besteld, met foto’s van mama, papa, opa en oma, kdv, school, juffen ed. Per dag dus een magneet van bv school, de juf (2 juffen), en degene die ophaalt. En dan voor jongste waar ze die dag heen gaat. Wij zijn er heel blij mee!
Whiteboard: dat bedoelde ik met magneetbord. Dat was inderdaad het plan!

Magneettape: goed plan!
Wij maakten steeds nieuwe picto's. Lamineren en magneettape erop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van Etsy een pagina met 100 plaatjes gehaald, hier een deel van gelamineerd met het NL woord er onder (voor als kind kan lezen) en op magneettape geplakt. Tip daarvoor: haal het niet bij een knutselwinkel, maar gewoon een rolletje dubbelzijdige magneettape bij de bouwmarkt. Veeeel goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een whiteboard.
De dagen staan van boven naar beneden en de gezinsleden van links naar rechts. Ik heb foto's uitgeprint en magneet tape van de action (€0.90 ofzo) op de achterkant geplakt. Daarna gelamineerd en uitgeknipt.

Via sclera.be heb ik de vaste activiteiten opgezocht en daarmee hetzelfde gedaan.

Dingen die per week wisselen schrijven we er los bij.

Werkt echt heel goed!
Ook onze jongste, die nog niet kan lezen, kijkt regelmatig of hij naar school moet of niet, en welke dag het is.

Soms worden er ook al gemaakte of gekochte setjes aangeboden op marktplaats. Maar ik vond het fijner om ze zelf te maken omdat je dan ook de grootte kan kiezen en foto's van familie kan gebruiken (als ze op bezoek komen en ik weet dat van te voren dan plak ik ze bij de dag :)


Succes, en het is dus echt heel handig voor jezelf en het hele gezin om zo'n planbord te hebben :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen zoveel mogelijk aan te sluiten bij hoe het er op school uit ziet. Je noemt al de kleur van de dagen, maar ook de richting en indeling zou ik hetzelfde doen. Wellicht kun je kijken of vragen welke picto’s zij gebruiken en enkele daarvan ook thuis gebruiken.

Nog een tip: laat je kind voor hij naar bed gaat op het bord een zonnetje, wolkje, regenwolk etc plakken (of een cijfer geven, aantal sterren) om zijn dag te ‘waarderen’

Aan het einde van de week kun je dan samen kijken hoe de week was en of je daar met elkaar iets van kan leren. Waarom was het een goede week en wat gaan we dus vaker doen, waarom was het geen leuke week en hoe kunnen we het anders doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven