Welke pop?

22-10-2019 10:13 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog geen kinderen maar wel een heel leuk nichtje dat binnenkort 2 wordt.
Niet lang daarna gaat ze een grote zus worden dus de wens van de ouders is om een pop te krijgen zodat ze lekker mee kan tutten met haar moeder.
Ik dacht: een pop kopen moet vast lukken! Maar er is zoveel keuze dat ik het even niet meer zie.

Wensen:
- Een pop die verschillende kleertjes aan kan (dus dan is hard denk ik makkelijker dan een zacht lijf?), aangezien ze dat ook al leuk vindt bij haar knuffels.
- Liever niet iets met batterijen/geluidjes
- Zeker niet iets met troep zoals de oude babyborn (weet niet of ze nog steeds die vieze troep poepen)

Dus eigenlijk gewoon een duurzame simpele pop maar ik zie alleen maar poppen met geluiden of ze zijn zacht met vaste kleding.

Wie heeft de beste poppentip?
Alle reacties Link kopieren
Oh en liever niet een te creepy gezicht :proud:
Sowieso wel een babyborn :flirting:

Mijn ouders hebben gewoon vroeger die “poepzakjes” nooit gegeven. Maar dit heb ik ook echt nooit gemist. En zo veel met die pop gespeeld!
Dit is overigens wel al lang geleden en ik heb geen kinderen dus geen idee of er tegenwoordig veel amdere goede/leuke poppen zijn.
Ik lees even mee. Ik ben ook op zoek naar een soortgelijke pop om in de zak van Sinterklaas te stoppen.
Paola Reina heeft leuke volledig plastic poppen. Jongetjes, meisjes, en ook verschillende kleuren voor kinderen van alle afkomsten :).
Alle reacties Link kopieren
Poepie2018 schreef:
22-10-2019 10:22
Paola Reina heeft leuke volledig plastic poppen. Jongetjes, meisjes, en ook verschillende kleuren voor kinderen van alle afkomsten :).
Die had ik inderdaad gezien maar daar staat dan bij dat ze naar vanille ruiken.
En dan zie (ruik?) ik echt een hele chemische geur voor me.

Misschien moet ik ze eens gaan ruiken in de winkel...
Alle reacties Link kopieren
https://www.intertoys.nl/shop/nl/intert ... ng-fun-000
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
babyborn is hier een hit. Die kan namelijk ook mee in bad. Dat eten voor 'poep' wordt nooit gegeven. Wel flesje, en op het potje daarna plassen.
AnAppleADay schreef:
22-10-2019 10:25
Die had ik inderdaad gezien maar daar staat dan bij dat ze naar vanille ruiken.
En dan zie (ruik?) ik echt een hele chemische geur voor me.

Misschien moet ik ze eens gaan ruiken in de winkel...
Ja ik heb er zelf nog geen ervaring mee maar er wel over gelezen, ze spreken me verder ook wel aan mede omdat ze ftalaat vrij zijn :) die geur vroeg ik me idd ook wel af..
Alle reacties Link kopieren
Wel een babyborn. Iets met poep ken ik helemaal niet en mijn dochter heeft wel 6 van poppen.

Zo’n zacht lijfje is juist makkelijk te vouwen en de frummelen, dus zacht lijkt me juist wel handig.

Ikzelf vond vroeger, maar dat was vast door mijn omgeving ingegeven, alleen van die antroposofische poppen mooi, dochter vindt ze afschuwelijk lelijk.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen zacht lichaam en 'harde' armen en benen? Ik had vroeger van beide varianten poppen, maar die met een zacht lichaam en harde armen en benen waren het makkelijkste met het aankleden en uitkleden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Die met een zacht lichaam kunnen niet in bad, dat vind ik het jammere er van
Alle reacties Link kopieren
VGM1980 schreef:
22-10-2019 10:39
Die met een zacht lichaam kunnen niet in bad, dat vind ik het jammere er van
Niet in water nee, maar scheelt ook weer rommel. En je kunt toch net alsof doen. Gewoon in een leeg badje. Net als ze met spelen doen of ze thee drinken, dan drinken ze over het algemeen ook geen echte thee.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-10-2019 10:25
Die had ik inderdaad gezien maar daar staat dan bij dat ze naar vanille ruiken.
En dan zie (ruik?) ik echt een hele chemische geur voor me.

Misschien moet ik ze eens gaan ruiken in de winkel...
Echt niet doen die vanille popjes. Zo verschrikkelijk goor. Wij hebben er 2 gekregen. Dingen mogen alleen nog mee onder de douche. En nog steeds stinken ze.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
22-10-2019 10:45
Echt niet doen die vanille popjes. Zo verschrikkelijk goor. Wij hebben er 2 gekregen. Dingen mogen alleen nog mee onder de douche. En nog steeds stinken ze.
Kijk dat zijn inderdaad de 'tips' die ik zoek.
Niet de vanille dus...

En misschien dan toch zacht ivm aankleden, maar mee in bad kunnen is ook leuk.

En dan toch Baby Born als optie, maar dan zonder het poep-voedsel (als dat nog bestaat :proud:)
Mijn dochter van bijna 2 vind haar twee kleintjes (firstbabyborn en een goedkope met stomme geluidjes) het allerleukst. Ze heeft daarnaast twee baby borns en een prachtige Rubens barn zachte pop. Die laatste vind ze niet zo boeiend en haar baby borns zijn voor nu nog wat te groot voor haar. Ik denk zelf dat een Baby Born vanaf een jaar of 3 leuker is.

Als ik zelf een pop zou kopen voor haar (op de Rubens barn heeft ze ze allemaal gekregen) Dan zou ik zelf voor de Paola Reina gaan. Ik vind die erg mooi.
Mee onder de douche kunnen is wel een pré, dat is hier het enige moment dat mijn dochter echt met haar baby borns speelt.
Alle reacties Link kopieren
Doll factory poppen zijn zoooo schattig
https://www.selintoys.nl/product/preemi ... ier-42-cm/

Al vindt dochter toch echt de babyborn het allerliefst.
VGM1980 schreef:
22-10-2019 10:39
Die met een zacht lichaam kunnen niet in bad, dat vind ik het jammere er van
Van corolle hebben ze een klein popje dat wel mee in bad kan, lijfje is zacht en beentjes/armpjes en hoofd hard. Mijn dochter heeft daar jaren mee rond gesleept. Van dat merk hebben ze ook kleertjes en accessoires
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind van 2 heeft een waldorfpop, maar die zal denk ik wel buiten het budget van een tante vallen :proud: . Dolly kostte me zo'n 60 euro vorig jaar en er wordt iedere dag met haar gespeeld.

Je zou ook kunnen kijken naar Bonikka poppen https://www.3vosjes.nl/stoffen-pop-in-w ... nikka.html
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-10-2019 10:25
Die had ik inderdaad gezien maar daar staat dan bij dat ze naar vanille ruiken.
En dan zie (ruik?) ik echt een hele chemische geur voor me.

Misschien moet ik ze eens gaan ruiken in de winkel...
Wij hebben hier sinds kort ook een pop in huis (mocht dochter uitzoeken toen haar zusje geboren was). Geen idee van het merk, maar ze is ook volledig van plastic en ruikt inderdaad naar chemische vanille (en wordt verder volledig genegeerd...).

Ik vond vroeger juist poppen met een zacht lijf makkelijker aan te kleden en mee te 'sjouwen'.

Ik zou gewoon een simpele pop doen, my little babybjorn of Paola reuma pop manus lola (die heeft echt een schattig snoetje!).
Alle reacties Link kopieren
Babyborn vind ik niks. Corolle heeft mooie poppen.
Hier een babyborn die gaat inderdaad mee in bad. Maar het aller ALLER liefste speelt ze met baby Annabell. :"-(
Candy16 schreef:
22-10-2019 11:17
Van corolle hebben ze een klein popje dat wel mee in bad kan, lijfje is zacht en beentjes/armpjes en hoofd hard. Mijn dochter heeft daar jaren mee rond gesleept. Van dat merk hebben ze ook kleertjes en accessoires
Volgens mij is dat de Corolle Tidoo Bright, althans, die verkochten ze 10 jaar geleden, misschien dat er inmiddels een opvolger is.
Top pop, ging mee in bad (blijft drijven) maar was ondanks het zachte lichaam wel snel droog en heel makkelijk aan en uit te kleden.

En wel knuffelbaar en makkelijk vast te houden.

De babyborns die ze er na kregen (of zelf kochten) is aanmerkelijk minder mee gespeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven