Baby's die niet slapen willen 2.0

03-11-2019 20:46 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Een hele tijd geleden heb ik hier in wanhoop en pure pure vermoeidheid een topic geopend over mijn zoontje. Ik was op, want hij sliep nooit. Zo vreselijk veel begrip hier gekregen, thuis coaching en nu ben ik er weer.
Onder tussen is het mannetje bijna 6 maanden, en een dikke wolk van een baby :)
We hebben als gezin onze balans best goed gevonden, en ik heb heel veel ingeleverd qua vrijheid om rust te creëeren.
Het heeft een aardige tijd geduurd voordat hij eindelijk rust had, en zijn slaapjes deed. Maar overdag doet hij het nu volgens het boekje.
Het blijft een kerel met pit hoor, maar dat ben in wel gewend van zijn grote broer (3).
Ik ben hier echter niet voor niks. Ik ben namelijk nog steeds op, meer dan op (ben er alleen minder verdrietig onder gelukkig) en gooi toch mijn verhaal weer te grabbel in de hoop dat er hier iemand tips heeft!

Dus kort (nee sorry ik ben altijd lang van stof)
Zoontje bijna 6 maanden, in het begin vermoeden van kma en reflux, zeer prikkelgevoelig. Met 8 weken ik bijna onderuit, met spoed zh, speciale melk, maagbeschermers en thuis coaching voor het slapen.
Met een week of 14/15 coaching gestopt, overdag gaat het zoals het een baby van die leeftijd betaamt (korte slaapjes, maar liet zich wegleggen) er kwam rust in de toko
Rond een week of 20 gewone melk gaan geven, paar weken later nexium gestopt. Allemaal zonder noemenswaardige verschillen.

Huidige situatie 2 weken geleden (voordat ik op eigen kosten een slaapcoach inhuurde)
Tussen 6 en 7 wakker, 9 tot half 11 slapen, half 1 tot 14.30 slapen en een powernapje van 16.30 tot 17.00. Dit ging eigenlijk wel elke dag zo, en ging goed.
Rond 19.00 voor de nacht naar bed, 23.00 nog een flesje en dan rond 01.00 begint de ellende. Elke 5 minuten huilen, jammeren, jengelen. Ik heb hele nachten opgelopen, speentje gegeven etc.
Rond vijven een fles, anderhalf uur keten en dan in slaap vallen tot een uur of 7.

Ronduit kut gewoon, naast dat mijn wallen op mijn knieën hangen, merkte ik dat mijn peuter ook oververmoeid begon te raken. Hij heeft er veel last van.

Peuter nachtje naar oma en knoop doorgehakt voor een slaapcoach. Consult kost 90 euro, maar er moest iets gebeuren. Ik ga namelijk binnenkort weer werken, en ik ben na 6 maanden ramp nachten door mijn reserve van de reserves heen. Ergens gaat er iets fout, doe ik iets fout. Dus hup, consult.

Volgens de slaapcoach ligt de onrust aan de te lange wakkertijden, en moet ik die iets inkorten plus in de namiddag eerder laten slapen en langer oplaten voor de nacht.
Resultaat :
0700 wakker
0900 tot 1030 slapen
1200 tot 1400 slapen
1530 tot 1615 slapen

Zoals je leest, het scheelt... Een half uurtje ongeveer. Maar goed, wie a zegt moet b zeggen.

Dus al een paar dagen dit ritme, en... Vannacht heb ik gewoon niet geslapen. Dat was een nieuw dieptepunt.

Dus, heb jij tips? Roep!

Nogmaals:
Hij wordt ingebakerd
Sinds 3 dagen gestart met vaste voeding, gaat heel goed, geen last of krampen
Drinkt max flesvoeding en soms meer
Weegt zo'n 8 kg
Is heel lief en mollig, maar snachts rode hoorntjes op zijn hoofd
Spuugt ongeveer elke seconde als lama die speen uit, maar heeft die wel nodig om te slapen
White noise om te slapen
Sinds een week de voeding van 2300 laten vallen zodat de nachtvoeding in de diepe slaap komt (tot nu toe rond 0200 wat prima is)
Meer of minder slapen heeft tot nu toe geen verschil gemaakt
Samen slapen is voor ons beiden geen optie, hij ligt wakker van mij en ik van hem
Hij is heel prikkelgevoelig, hoe meer poespas qua troosten, hoe meer hij wakker wordt

Anyone?
(ik weet dat gebroken nachten erbij horen, en nogmaals, een nachtvoeding geen probleem. Hele nachten spoken wel probleem. Ik moet over 2 dagen lieve oudere mensen weer medicatie geven. Dat doe ik graag met concentratie haha)
Alle reacties Link kopieren
Bij ons hielp OP ons slapen
slaap je niet lekker, maar wel wat
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem inderdaad niet wakker maken voor de 2300 fles maar laten slapen en zelf komen.

Verder geen tips maar wel veel sterkte en een knuffel. Kan zijn vader ook een keer een nachtshift doen zodat jij kan slapen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel bijzonder om nog in te bakeren op 6 maanden?
Hier allemaal buikslapers, dan slapen ze het best. Dat ooit geprobeerd? (Ja, ik ken de risico's)
Laat je die white noise de hele nacht aan?

Sowieso denk ik wel dat je et advies vd slaapcoach een tijde moet uitproberen? Ik vermoed dat deze persoon het best advies kan geven op jullie individueel verhaal. Hier ga je weer 101 adviezen krijgen. (net zoals dat van mij)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik je topic toen ook gelezen. Wat als je hem even laat huilen 's nachts? Max 10 min. Of geeft hij gewoon niet op dan? Welke speen heb je? Hij slaapt overdag wel veel (niet te veel denk ik hoor) En 's nachts dus bijna niet. :hug:

Ik had het met mijn oudste ook, die wilde de speen maar kon hem zelf niet lang inhouden dus ben er mee gestopt 's nachts te geven, ik bleef heen en weer lopen waardoor hij nooit in slaap kon vallen en ik ook niet..
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en inbakeren was ik met 4 maanden mee gestopt i.v.m. omrollen. Plus hij had controle genoeg over zijn armpjes om zichzelf niet meer wakker te meppen. Kan hij niet in een gewone slaapzak? Weet niet of dat werkt hoor, ik roep maar wat :P
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn na 4 maanden gaan afbouwen van inbakeren ivm omrollen en overgestapt op slaapzakje, is da misschien een optie? Ik stop haar wel stevig in dus ze ligt nog steeds geborgen. Verder denk ik niet meer wakker maken voor de fles, maar zelf laten komen :) wij hebben die laatste fles al snel laten vallen, met 2.5 maand sliep ze van 21.00 tot 7.00 en met 6 maanden ging ze van 19.00 tot 7.00 slapen, ze wordt overigens wel een keer of 4 wakker in de nacht, dan moeten we even haar speentje geven en gaat ze weer slapen. Soms moeten we er een paar minuten bij blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Mag roepen he! Ik vraag om tips en ik ben alleen maar blij met jullie begrip en meedenken.

Ik ben ook niet zo blij met het inbakeren op deze leeftijd, hij is gelukkig niet zo beweeglijk in bed en ligt altijd hoe ik hem neerleg...
2 weken geleden geprobeerd uit te baker en, drama. Uren maar dan ook echt uren gehuild. Dus dat hebben we even geparkeerd, ik wilde aanstaand weekend gaan proberen om 1 armpje uit te gaan baker en. Hopelijk kan hij dan zelf eens die speen gaan pakken (denk het niet). Hij pakt alleen de bibs spenen, alle andere (en ik heb een winkel vol) spuugt hij gelijk uit. Wat soms helpt is een doekje door de speen rijgen, dan floept hij 'm er minder snel uit. He t lijkt wel meer alsof hij het doet uit boosheid of irritatie.

Wbt samen slapen, geen enkele vorm werkt hier. Heb het geprobeerd, maar het is ook nie tmn ding. Als ik straks ga werken wil ik de kids pas wakker maken op punt van vertrek, en niet een uur vantevoren. Dan wil ik rustig m'n ding doen.

Mijn man. Tja. Hij werkt sowieso 5 lange dagen. En moet flinke stukken rijden op de snelweg. Wij hebben afgesproken dat ik de nachten doe, en hij de droomvoeding van 23.00. Hij heeft wel eens nachten gedaan, want ik ben 2 x echt doodziek geweest (keel ontsteking en griep) en ben 3 weken geleden geopereerd aan mijn galblaas (ohja ook dat nog) en toen heeft hij het verplicht moeten doen.
Ik weet dat iedereen daar heel wat van vind, en als een vriendin het me had gezegd had ik ook geroepen. Samen gemaakt, samen de nachten! Maar het werkt hier gewoon niet. Ik ben en een lichte slaper, en we hebben een gehorig huis. Dus al ga in op zolder liggen met oordopjes in, ik hoor de baby.
Al staat de babyfoon op z'n hardst, en gilt baby moord en brand op volume alarm, dan hoort man hem niet. (ik overdrijf niet)
Het duurt zo lang voor hij wakker wordt, in actie komt. Snuiven, grommen, beetje kuchen, oogjes wrijven, snuiven, fles maken. Dan zijn er 10 minuten voorbij en is kind 2 over de zeik. Kind 1 roept mamaaaaaaaaaaaa de baby huilt!

Dus het is beter als ik het zelf doe. Ik schop b hem er vaak het weekend uit met baby, zodat ik nog een uurtje langer kan liggen.

Ergens denk ik ook, we moeten nog doorzetten met die coach. Maar aan de andere kant, als het een scheet scheelt... Zouden we dan nu geen verschil moeten merken?
Er zijn geen tandjes in het spel?

Hoe laat ga je zelf slapen? Zou je om 19.00 naar bed kunnen, zodat je in ieder geval een paar uur achter elkaar kunt slapen?

Heb je een partner met wie je de nachten kunt delen?
Ojee wat een ellende :-( doorwaakte nachten is echt zwaar. Wat heeft de coach verder nog voor advies hierover?
Ik zou ook zeggen bij je nemen en samen slapen, hielp hier heel goed, maar ik kan me indenken dat je ook niet de 'verkeerde' dingen wil aanwennen om ze vervolgens weer af te moeten gaan bouwen.

Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Het is al sinds zijn geboorte hetzelfde, met elke x een andere reden. Eerst had hij veel behoefte aan voeding, en kwam hij elke nacht om de 2 uur. Dan verkouden. Dan dit, dan een sprong, regressie etc. Maar eens zijn de excuusje op en moet het toch beter gaan?

Toch? :hyper:

Baby blijft wakker als hij mij ziet, en ik ook door hem trouwens :facepalm: beide prikkelgevoelig denk ik. Mijn oudste ook BTW, goede slaper maar geen samenslaper. :zzz:
Alle reacties Link kopieren
Wat is zijn gewicht en hoeveel voeding krijgt hij?
Hoe gaat het inslapen? (Zowel overdag als ‘s nachts?)
Heb je al eens paracetamol geprobeerd? Zie ik zo snel niet staan. Of baby ibuprofen (nurofen?)

En inderdaad die voeding van 23.00 uur niet doen?
Alle reacties Link kopieren
Waar slaapt hij overdag?
Bij ons was in de nacht slapen ook een hele tijd drama, toen we begonnen met hem overdag ook boven in zn eigen bed te leggen (hij sliep slecht in dus lag vaak in de wagen overdag) ging hij in de avond/nacht ook een stuk beter slapen.
Die van ons heeft trouwens hele erge reflux gehad, heeft vanaf een maand of 5/6 altijd op zijn buik geslapen. Sliep hij beter, sliepen wij beter! Hij kon toen al wel zelf rollen etc, dus hij draaide meestal zelf al naar de buik.
Verder: ritme overdag! Helemaal als je kind veel last heeft van prikkels! En ik zou m in de avond inderdaad niet meer wakker maken voor zijn fles.
Alle reacties Link kopieren
Hij weegt nu tussen de 7.5 en 8 kg, is klein van stuk dus flink mollig. Denk zo'n 65 cm nu.
Hij drinkt rond de 950 a 1000 ml hero nutrasense 1, verdeeld over flesjes van 150 en 1tje van 210 voor de nacht met rijstebloem (om 19.00)
Hij drinkt uit Dr brown flessen met prematuur speen, anders gaat hij veel spugen.

Ik ben sinds een paar dagen met vaste voeding begonnen. Wilde net zoals mijn oudste met rapley beginnen, maar deze man heeft 3 dagen zitten krijsen aan tafel (overdrijf niet) omdat het niet lukte.
Uiteindelijk besloten dat rapley nu niet past, dus ik geef geprakt wat wij eten.
En dat gaat er heel goed in, hij gilt van plezier en smaak. Maar is te kort om nog iets te doen denk ik zo
En heel veel sterkte :hug:

Kan je man niet een paar weken vrij nemen? Dan kunnen jullie het samen doen. Aan een overspannen vrouw heeft hij ook niks. Dan zit ie er veel langer mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net neurofen gegeven, omdat ik het echt even niet wist. Hij is wederom verkouden, maar dit maakt de nachten niet beter of slechter. Of het wat doet, weet ik morgen dus pas. Pcm heeft nooit verschil gemaakt.

Hij slaapt bijna altijd in zijn eigen bed, ik vind het absoluut niet erg om rustiger te leven voor zijn welzijn. Mijn eerste had ook behoefte aan zijn eigen bed en gewoontes, en daar hebben wij ons toen echt aan toegewijd. Geen drukke verjaardagen, feestjes etc. Weinig prikkels, zo min mogelijk drukte. Elke dag een badje en hetzelfde ritueel!

Ik heb 'm een paar x op zijn buik gelegd, vind hij niet leuk tot nu toe. Misschien als hij het zelf kan doen, maar zo wijs en krachtig is hij nog niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft na mijn operatie zorgverlofnopgenomen. Verder heeft hij een lastige baan, als in verplichte vakantie. Hij werkt in de bouw en ze sluiten de tent 3 weken met de feestdagen. Dus de vakantiedagen zijn pp voor dit jaar.

Sorry dat ik overal afwijzend op reageer hoor, ik luister en lees echt!
Alle reacties Link kopieren
Misschien een consult bij een andere slaapcoach? Die heeft wellicht andere ideeën? Ik zou sowieso de coach (deze of andere) nog niet opgeven.

Is je zoontje al eens medisch onderzocht? Het zou iets lichamelijks kunnen zijn. Al zijn dat altijd van die lastige dingen bij een baby van zes maanden.

Dingen veranderen aan zijn slaapomgeving? Lichter of juist donkerder maken, minder prikkels.

Ik roep verder ook echt maar wat want het is natuurlijk lastig te zeggen. Iedere situatie is anders. Bij ons hielp in eerste instantie andere voeding, daarna: minder prikkels en rust&regelmaat (echt bijna militair regime) plus een osteopaat en toen hij iets ouder was de Slaap kindje slaap-methode. Is vreselijk, want je laat je kind huilen en dat gaat zó tegen je gevoel in. Wat vooral hielp was de acceptatie dat we nu eenmaal altijd moe zouden zijn, maar dat is geen oplossing. Bij ons was het ook lang niet zo erg als jouw verhaal, maar ik weet wel dat dit soort slaaptekort echt verschrikkelijk is.

Ik wil je vooral een hart onder de riem steken en hoop dat het snel oplost. Voor jou, je man, je peuter en zeker ook je baby. :hug:
Alle reacties Link kopieren
RoosOpJeHoed schreef:
03-11-2019 21:35
Misschien een consult bij een andere slaapcoach? Die heeft wellicht andere ideeën? Ik zou sowieso de coach (deze of andere) nog niet opgeven.

Is je zoontje al eens medisch onderzocht? Het zou iets lichamelijks kunnen zijn. Al zijn dat altijd van die lastige dingen bij een baby van zes maanden.

Dingen veranderen aan zijn slaapomgeving? Lichter of juist donkerder maken, minder prikkels.

Ik roep verder ook echt maar wat want het is natuurlijk lastig te zeggen. Iedere situatie is anders. Bij ons hielp in eerste instantie andere voeding, daarna: minder prikkels en rust&regelmaat (echt bijna militair regime) plus een osteopaat en toen hij iets ouder was de Slaap kindje slaap-methode. Is vreselijk, want je laat je kind huilen en dat gaat zó tegen je gevoel in. Wat vooral hielp was de acceptatie dat we nu eenmaal altijd moe zouden zijn, maar dat is geen oplossing. Bij ons was het ook lang niet zo erg als jouw verhaal, maar ik weet wel dat dit soort slaaptekort echt verschrikkelijk is.

Ik wil je vooral een hart onder de riem steken en hoop dat het snel oplost. Voor jou, je man, je peuter en zeker ook je baby. :hug:

Lief! Dankjewel!
Aan de ene kant denk ik ook, leg je er nou bij neer. Aan de andere kant vind ik het gewoon abnormaal gedrag waar ik iets mee moet.
Overdag slaapt hij als een droombaby en snachts als een duivel. Mal he?
Ik heb verduisterende gordijnen, white noise staat elk slaapje en het hele slaapje aan (ook ivm luidruchtige peuter)
Je zou toch denk als er iets is aan die kamer, dat hij dan overdag ook gek zou doen?
Ik heb al overwogen hem minder te laten slapen, maar dta gaat dan tegen mijn gevoel in.

Ik kijk zeker deze coaching nog even aan, heeft best geld gekost. Als dit niet werkt ga ik een andere aanpak proberen, maar misschien in de tussentijd hier een tip en anders geniet ik iig even van de steun.
Alle reacties Link kopieren
Zou het toch niet de vaste voeding kunnen zijn? Is het een optie dat even een paar dagen niet te doen? Kijken of het helpt. Vaste voeding hoeft niet direct klachten te geven maar kan dan snachts alsnog klachten geven.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel pittig TO, lang zo weinig slapen is echt killing :hug:

Wij hebben rond de 6 maanden ook een week of twee slaapdrama's gehad, maar dat lag achteraf gezien aan het feit dat dochter uit de cosleeper gegroeid was. Ze botste de hele nacht tegen de zijkant, werd daar wakker van, zette het op een brullen (en dat minimaal 10x per nacht). Opgelost toen ze in haar eigen grotere bed ging slapen. Maar jouw verhaal klinkt niet alsof dit het probleem is.
Dochter ging hier trouwens pas echt beter slapen toen ze met een maand of 8 op haar buik ging slapen.

Ik snap dat je man de baby niet hoort, daar heeft hij namelijk geen reden toe. Jij lost het op. Het is niet aan mij om te beslissen of dat zou moeten veranderen, maar realiseer je dat hij het zo ook niet gaat oppakken. Hij heeft zich aangewend dat hij niet hoeft te reageren op de baby.

Is het een optie om 1x per week ergens anders (familie, vriendin) te gaan slapen, zodat je even echt bij kan tanken? Dan hoor je de baby ook niet door de oordopjes e.d. heen.

Inbakeren afbouwen klinkt ook als een logische stap. Zes maanden lijkt me sowieso al oud voor inbakeren, rolt hij nog niet? Afbouwen is in eerste instantie altijd heel pittig, ze moeten op een nieuwe manier leren slapen. Ik kan me voorstellen dat je denkt het er nu niet bij te kunnen hebben, maar is het niet iets waar jullie sowieso doorheen moeten?

Wij hebben heel veel gehad aan het boek 'baby in een droomritme', zowel voor de nacht als de dag. Hiermee hebben we dochter geleerd zelf in slaap te vallen zonder haar te laten huilen. Misschien de moeite waard als je het nog niet kent?
Mijn oudste was ook dramatisch, vooral s nachts. Achteraf bleek het heel veel oorpijn te zijn geweest. Arme schaap. Paracetamol deed bij hem ook niks. Nurofen kende ik niet toen, maar had dat graag willen testen. Ben benieuwd of het werkt.
Het werd overigens langzaam beter hoor. Hang in there.
En de boeken "lekker slapen zonder huilen" en "the gentle sleep solution" heb ik wel veel van geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
03-11-2019 21:42
Dat klinkt heel pittig TO, lang zo weinig slapen is echt killing :hug:

Wij hebben rond de 6 maanden ook een week of twee slaapdrama's gehad, maar dat lag achteraf gezien aan het feit dat dochter uit de cosleeper gegroeid was. Ze botste de hele nacht tegen de zijkant, werd daar wakker van, zette het op een brullen (en dat minimaal 10x per nacht). Opgelost toen ze in haar eigen grotere bed ging slapen. Maar jouw verhaal klinkt niet alsof dit het probleem is.
Dochter ging hier trouwens pas echt beter slapen toen ze met een maand of 8 op haar buik ging slapen.

Ik snap dat je man de baby niet hoort, daar heeft hij namelijk geen reden toe. Jij lost het op. Het is niet aan mij om te beslissen of dat zou moeten veranderen, maar realiseer je dat hij het zo ook niet gaat oppakken. Hij heeft zich aangewend dat hij niet hoeft te reageren op de baby.

Is het een optie om 1x per week ergens anders (familie, vriendin) te gaan slapen, zodat je even echt bij kan tanken? Dan hoor je de baby ook niet door de oordopjes e.d. heen.

Inbakeren afbouwen klinkt ook als een logische stap. Zes maanden lijkt me sowieso al oud voor inbakeren, rolt hij nog niet? Afbouwen is in eerste instantie altijd heel pittig, ze moeten op een nieuwe manier leren slapen. Ik kan me voorstellen dat je denkt het er nu niet bij te kunnen hebben, maar is het niet iets waar jullie sowieso doorheen moeten?

Wij hebben heel veel gehad aan het boek 'baby in een droomritme', zowel voor de nacht als de dag. Hiermee hebben we dochter geleerd zelf in slaap te vallen zonder haar te laten huilen. Misschien de moeite waard als je het nog niet kent?
Mijn eerste hebben we Helena via de boek laten opgroeien haha, qua slaap dan! Werkte als een trein. Dit mannetje laat zich minder makkelijk sturen maar zit overdag in een fijn ritme. Alleen snachts, daar weet ik niet zo goed meer mee om te gaan.. Als in dat ik het gewoon echt niet meer weet. Vaak is het als de dag goed gaat, gaat de nacht ook goed. Maar deze duivel luistert niet.

Het uitbakeren ging echt meer dan slecht, hij had de hele nacht amper geslapen. Ik vond dat wel heftig hoor... Volgende x doe ik 1 armpje en dan overdag. Maar ik durf ook gewoon niet meer, hoe stom dat ook klinkt.
Hij rolt mwah mwah, hij is lui aangelegd denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven