Buisjes zonder oorontstekingen

08-11-2019 21:50 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 2 krijgt binnenkort buisjes in haar oren. We waren doorgestuurd naar de kno arts door de logopedist om haar oren na te laten kijken ivm uitspraak van woorden. En of er eventueel sprake is van gehoor verlies. Kno arts oordeelde direct dat ze veel vocht achter haar trommelvliezen heeft en buisjes dit kunnen oplossen. Waarschijnlijk gaat ze dan beter horen en ook beter articuleren.
Nu dacht ik altijd dat veel vocht gelijk staat aan oorontstekingen. Maar die heeft ze niet en laatste jaar ook niet gehad. Zijn er andere moeders die hier ervaring mee hebben en kunnen buisjes dan inderdaad helpen? Kun je veel vocht achter je trommelvliezen hebben zonder pijn /ontsteking?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan en ja het helpt.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had dit ook, tot 70% gehoorverlies, maar nooit oorontsteking. Buisjes hielpen goed. Helaas werden zelfs de zwaarste binnen een maand afgestoten door haar lichaam.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
08-11-2019 22:03
Mijn dochter had dit ook, tot 70% gehoorverlies, maar nooit oorontsteking. Buisjes hielpen goed. Helaas werden zelfs de zwaarste binnen een maand afgestoten door haar lichaam.
Oei dat is flink!!
Wat lastig dat de buisjes steeds werden afgestoten?

Had jou dochter hierdoor ook spraak problemen?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan zeker!
Had onze zoon van baby af aan. De hoortest net na geboorte aan één kant nooit gehaald (ondanks dat ze 3x terugkwamen, ook met andere apparatuur). in eerste jaar meerdere keren bij audiologisch centrum geweest voor onderzoek. Iedere keer de conclusie dat er in (beide) oren vocht zat, gehoorverlies was zoveel decibel dat hij ons wel vaag hoorde, maar “zeker niet kon verstaan” volgens audioloog. Net na 1e verjaardag buisjes geplaatst en hij begon daarna ineens te praten, daarvoor zeer beperkt gebrabbel.

Inmiddels is zoon 3, moet nog regelmatig terug naar kno arts op controle. Buisjes zijn er sinds een jaartje beide uitgevallen. Van de zomer toch weer veel vocht in oren, maar was onlangs bij controle ook weer weggetrokken. Kletst oren van m’n hoofd en reageert op alle vragen die betrekking hebben op ijs/koekjes/tv kijken,, maar zegt bij vlagen wel erg vaak hè?’ Of reageert überhaupt niet als je tegen hem praat, maar of dat niet horen of peuterachtig niet luisteren is.. kans bestaat dat ie nog wel een keer buisjes moet, maar nu iig niet.

Zoon heeft nog nooit oorontsteking gehad, puur vocht dat niet wegkon, en dat is met buisjes dus makkelijk te verhelpen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het geluid komt straks harder bij haar binnen. Meer helder maar absoluut ook harder op een soms niet prettige manier. Dat is mijn ervaring met trommelvliezen met n gaatje erin (door ontsteking).

Ik heb ook ervaring met n kind met flinke oorontstekingen. Kind begon inderdaad beter te praten na het plaatsen van de buisjes. Het was alsof kind altijd met de oren onder het wateroppervlakte was, aldus de arts. De buisjes hebben er zeker twee jaar lang in gezeten.

Laat voor de operatie alvast zwemoordoppen op maat maken bij haar, bij bv een audicien. Water met zeep of chloor kan door het buisje naar het middenoor en daar mogelijk n ontsteking veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat kan, vooral bij smalle gehoorgangen. Ik heb daar zelf helaas veel last van. Geen pijn, maar wel dichte oren door het vocht. Pas nog nieuwe buisjes gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
08-11-2019 22:24
Oei dat is flink!!
Wat lastig dat de buisjes steeds werden afgestoten?

Had jou dochter hierdoor ook spraak problemen?
Mijn dochter ging vooral heel hard praten, geen andere spraakproblemen, maar ze was ook al rond de 5 toen het begon.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
08-11-2019 22:43
Het geluid komt straks harder bij haar binnen. Meer helder maar absoluut ook harder op een soms niet prettige manier. Dat is mijn ervaring met trommelvliezen met n gaatje erin (door ontsteking).

Ik heb ook ervaring met n kind met flinke oorontstekingen. Kind begon inderdaad beter te praten na het plaatsen van de buisjes. Het was alsof kind altijd met de oren onder het wateroppervlakte was, aldus de arts. De buisjes hebben er zeker twee jaar lang in gezeten.

Laat voor de operatie alvast zwemoordoppen op maat maken bij haar, bij bv een audicien. Water met zeep of chloor kan door het buisje naar het middenoor en daar mogelijk n ontsteking veroorzaken.
Had mijn dochter ook, die werd er zelfs bang van, al die harde geluiden. Maar die was wel jonger, net anderhalf.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
09-11-2019 10:46
Had mijn dochter ook, die werd er zelfs bang van, al die harde geluiden. Maar die was wel jonger, net anderhalf.
Onze oudste was ook bijna 1,5 toen de buisjes gezet werden. Vanaf dat moment kon kind ons wel verstaan en ging het praten snel vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! We zijn erg benieuwd naar het effect op het spreken en horen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje ging van niet praten naar niet stoppen met praten in een week na het plaatsen van buisjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven