Alleen naar de efteling

18-11-2019 22:09 60 berichten
Vanaf welke leeftijd zou je jouw kind alleen naar de Efteling laten gaan? Wel met brengen en ophalen maar dus met een vriendje of vriendinnetje alleen door het park.
anoniem_63c805eef0fff wijzigde dit bericht op 19-11-2019 12:50
0.30% gewijzigd
12+
Alle reacties Link kopieren
13/14 jaar
Alle reacties Link kopieren
Ik woon vlak bij de Efteling. In groep 7/8 gaan de meeste kinderen uit mijn klas alleen naar de Efteling. Wel met meerdere kids samen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons gingen ze in groep 7 of 8 met de klas en liepen ze dus ook alleen rond. Alleen met vriendenclubje er naartoe met trein en bus en het park in toen ze 13 waren.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is voor het eerst alleen met een vriendinnetje geweest toen hij 12 was. Ze kennen de Efteling allebei heel goed.
Ik vond het best spannend maar zij hebben genoten!
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het van je kind afhangt. Ik heb een redelijk zelfstandig en braaf exemplaar, dus die zou in groep 8 best alleen kunnen. Vanzelfsprekend met een ouder/volwassene redelijk dichtbij.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Als ik een kind op zijn twaalfde alleen 10 km verderop op de fiets naar zijn middelbare school kan, kan ie ook alleen naar de Efteling. Het ene kind is het andere natuurlijk niet maar zeker met een mobiel in zijn/haar rugzakje moet dat kunnen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Mijn doxhter en vriendinnen kennen het park heel goed en die zou ik canaf 11 prima een dagje alleen laten gaan. Als ze het park niet helemaal uit hyn hoofd kennen vanaf 13 denk ik
Ik denk rond 12 Maar. Door abonnement is dochter wel 75 X in Efteling geweest dus ze kent t park zo goed.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf een jaar of 13.
Beetje afhankelijk van het kind maar vanaf een jaar of 12 inderdaad.
Zou er vanaf hangen of ze het park al kennen en hoe volwassen ze zich normaal gedragen.

De eerste keer en nog nooit geweest toch echt niet voor hun 14de.

Al 75 keer geweest en geen ADHD-toestanden vanaf hun 12 à 13.
Met de Efteling nog geen ervaring helemaal alleen. Ze mochten wel vanaf een jaar of 11 zelf rondlopen en dat we afspraken voor het eten. Ik denk helemaal alleen vanaf een jaar of 12. Toen gingen ze ook alleen de stad in waar ik ze afzette en ophaalde.
Ze is al een aantal keer in het park geweest maar kent het niet op haar duimpje. Ze is niet heel zelfstandig, kan niet goed bedenken wat ze moet doen als of durft geen hulp te vragen als er iets misgaat en niet goed bestand tegen drukte (vorm van autisme)
Ze wordt 14. Is van school veranderd dit jaar dus ken haar vriendinnen ook niet
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
18-11-2019 22:47
Ze is al een aantal keer in het park geweest maar kent het niet op haar duimpje. Ze is niet heel zelfstandig, kan niet goed bedenken wat ze moet doen als of durft geen hulp te vragen als er iets misgaat en niet goed bestand tegen drukte (vorm van autisme)
Ze wordt 14. Is van school veranderd dit jaar dus ken haar vriendinnen ook niet
En dan wil je ze alléén laten gaan? Geloof er niks van.
Nee dat wil ikniet. Dat wil mijn ex
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
18-11-2019 22:47
Ze is al een aantal keer in het park geweest maar kent het niet op haar duimpje. Ze is niet heel zelfstandig, kan niet goed bedenken wat ze moet doen als of durft geen hulp te vragen als er iets misgaat en niet goed bestand tegen drukte (vorm van autisme)
Ze wordt 14. Is van school veranderd dit jaar dus ken haar vriendinnen ook niet
In dat geval zou ik het niet doen zolang dat nog speelt. Ook niet als er anderen meegaan, want dat zijn ook nog kinderen, die kan je die verantwoordelijkheid niet geven.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat kan er precies gebeuren denk ik dan? Vanaf 12 kunnen kinderen dit vast prima, tenzij gedragsproblemen ofzo. En TO als je dochter van 14 dit wil dan zou ik haar erop voorbereiden en laten gaan. Telefoon mee, en wil ze weg dan haal je haar op ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Maar wat kan er nu fout gaan?
Zie het niet zo geloof ik
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik weet überhaupt niet of zij dit zelf wil
In jouw geval, of althans dat van je dochter: niet om de redenen die je zelf al aangeeft. Je moet je kind hierin ook wat beschermen vind ik.

Tenzij je goede afspraken kunt maken met haar wat te doen als het niet gaat en je weet dat zij ook in dergelijke situaties de kalmte houdt om te bellen o.i.d. Met ass is dat lastig zat lijkt mij. Maar jij kent je kind het best.

Vroegah ging ik in de 5e klas zelfstandig met een groepje op schoolreisje naar de Efteling, ging prima. Met mijn zoon zie ik dat misschien gebeuren als hij 15 is bij wijze van spreken...
Praat eerst met je dochter. Vraag haar wat ze wil en leg haar mogelijke problemen voor, laat haar de oplossing hiervoor bedenken en stuur bij waar nodig.
Door dit bespreekbaar te maken kan je ontdekken wat zij wil en kan.
Voor een dagje efteling hoef je de route daar overigens echt niet te kennen.
Wanneer ze gehaald en gebracht wordt zal het vast goedkomen maar ze moet het wel zelf willen.

Efteling kan overigens zeker druk zijn maar dit is op door de weekse dagen al een stuk minder.
Doordat je veel buiten bent en er eigenlijk veel voorspelbaar is kan de prikkelregulatie ook wat beter gaan dan bijvoorbeeld in een druk winkelcentrum.
anoniem_642433f9e7e2c wijzigde dit bericht op 18-11-2019 23:29
23.94% gewijzigd
Ik neem aan dat ze met vriendinnen gaat?
Op die leeftijd kan er niet zoveel mis gaan zou ik denken.
Ik heb geen kinderen, maar bij mij in de omgeving gaan er een aantal vanaf eind basisschool zelf, met de trein vanuit Amsterdam. Maar zeker niet allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven