Alternatief wieg

18-11-2019 22:48 163 berichten
Wij verwachten in januari ons eerste kindje.
Vriend wilde heel graag dat de kleine vanaf het begin op zijn eigen kamer zou slapen in de ledikant. Ik had daarbij zoiets van prima we zien wel.

Nu is het toch al vaker voorbij gekomen en vandaag ook weer geadviseerd door de kraamzorg om de eerste weken (of zelfs maanden) de baby op onze slaapkamer te hebben

Voor de ledikant heb ik alles al in huis. Uiteindelijk zal de kleine daar ook echt wel gaan in gaan slapen.
Ik vind het eigelijk zonde van mij. Geld km een wieg met alle bijbehorend beddengoed aan te schaffen voor misschien maar een hele korte periode

Ik vroeg mij af of iemand tips of alternatieven heeft zodat we het rooming in toch kunnen proberen

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Bij Bednest kan je volgens mij ook zo'n aanschuif wieg huren inclusief linnen. Maar of het goedkoper is dan kopen en verkopen ja dat weet je natuurlijk pas achteraf. Ik zou dan nog liever op marktplaats kopen en beddengoed hoeft echf niet duur te zijn bij de Kruidvat heb je hartstikke goed spul voor weinig. Bij ons pastte het ledikantje wel en om die reden ook geen wieg gekocht.

Overigens onze kleine lag na een maand al in zijn eigen kamer want wij deden geen oog dicht met zijn gesnurk.

En baby in de kinderwagen zou ik niet doen, de reiswieg is niet geschikt om s nachts in te slapen en verhoogt de kans op wiegendood.
Alle reacties Link kopieren
Poepie2018 schreef:
19-11-2019 13:44
En ik werd ook mega geirriteerd van alle opties die je kan kopen en al die prulletjes erbij 🙈 keep it simple, wij hebben een ledikantje met matras, beschermer en hoeslaken, kind in slaapzak want ze draait toch alle kanten op, onder dekentje blijft ze never nooit liggen.
Nou inderdaad he! Zoveel onzin aan babyspullen te koop. Wij ook gewoon een matras met molton en hoeslaken alles voor een paar tientje gekocht.

Onze kleine ligt al vanaf de geboorte in een slaapzakje onder het lakentje. Hij vindt het lekker om strak ingestopt te worden en met alleen een slaapzakje ligt hij zo los. Dure dekens zijn echt niet nodig.
Als het goed is hbe ik vanavond de co sleeper in huis. Dan even kijken hoe het gaat met het beddengoed dat ik al heb en anders nog even bijhalen.

Dit is qua babyspullen het laatste wat we nog niet hadden. (sommige dingen moeten nog wel worden bezorgd)
Hoop dat het mij wat rust gaat geven als alles straks in huis is

Ik heb ook nog naar het huren gekeken, maar in vergelijk met tweedehands vin dik het toch vrij prijzig. Zeker omdat ik niet weet hoe lang ik het nodig heb.. Kan een weekje zijn, maar ook maanden.
Nou het is in huis hoor. Aleen nog beddengoed in wieg formaat aanschaffen

Heel degelijk tweedehands co sleeper/wiegje opgehaald vanavond. Toevallig ook nog in een stijl en kleur die mij aanspreekt
Zat ook nog een matrasje bij

Het is een grijze rechthoekige wieg op wielen. Bodem kan op verschillende hoogtes en een van de zijkanten kan omlaag om hem tegen ons bed aan te zetten als co sleeper of omhoog om hem als wieg te gebruiken

Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen in de praktijk als onze kleine man er is
Ik denk dat ik dezelfde heb als jij. Is super goed bevallen en al uitgeleend aan vier andere baby’s. In januari ga ik hem ook weer gebruiken. Veel plezier ermee! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ah fijn to! Hopelijk kunnen jullie er goed gebruik van maken.

Toch nog een vraagje. Ik lees hier regelmatig dat de kinderwagenbak niet geschikt is als 'wiegje'. Iemand die mij dit kan uitleggen?
Wij hebben een gietijzeren wieg die bekleed is. Ik zie het verschil niet zo tussen die wieg en de kinderwagenbak. Ledikanten heeft latje ruimte latje enz.
Kinderwagenbak en die wieg zijn dicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd van iedere zucht wakker van baby dus heel snel in hun eigen kamer gelegd. Nachtrust is alles 🤪
Alle reacties Link kopieren
Fijn TO! Het gaat je vast goed bevallen.
kaartje1 schreef:
23-11-2019 20:12

Wij hebben een gietijzeren wieg die bekleed is. Ik zie het verschil niet zo tussen die wieg en de kinderwagenbak. Ledikanten heeft latje ruimte latje enz.
Kinderwagenbak en die wieg zijn dicht.
Het gaat om de beklede zijkanten, die ventileren minder goed dan een wieg met open zijkanten. Jouw wieg is dus ook iets minder veilig dan een gewone wieg met latjes. Idem voor die mozesmandjes die je in dit topic tegenkomt. Daarom hebben cosleepers en campingbedjes van dat gaas aan de zijkanten.
Die ik nu in huis heb is met latjes. Net zoals een ledikant. Alleen kleiner, met wielen en een kan kant kan omlaag
rooming in klinkt heel leuk,maar lijkt me met een tweeling toch niet mogelijk
gerritjevan schreef:
23-11-2019 23:37
rooming in klinkt heel leuk,maar lijkt me met een tweeling toch niet mogelijk
Met een tweeling lijkt mij dat ook weer veel lastiger
Alle reacties Link kopieren
Skippy85 schreef:
23-11-2019 22:54
Fijn TO! Het gaat je vast goed bevallen.



Het gaat om de beklede zijkanten, die ventileren minder goed dan een wieg met open zijkanten. Jouw wieg is dus ook iets minder veilig dan een gewone wieg met latjes. Idem voor die mozesmandjes die je in dit topic tegenkomt. Daarom hebben cosleepers en campingbedjes van dat gaas aan de zijkanten.
Ah dank je!!
Alle reacties Link kopieren
gerritjevan schreef:
23-11-2019 23:37
rooming in klinkt heel leuk,maar lijkt me met een tweeling toch niet mogelijk
Er bestaan tweeling co-sleepers (die kwamen op marktplaats voorbij toen ik zocht naar een gewone enkele, kan zijn dat die zelfgemaakt waren). Je kunt natuurlijk ook een co-sleeper of wiegje aan de kant van moeder zetten en de ander aan de kant van vader. Als je kamer groot genoeg is natuurlijk. Het lijkt me niet onmogelijk dus.

Wat voorbeelden gevonden op google:
https://www.google.com/search?q=tweelin ... 60&bih=704

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven