Peuter in nacht wakker en roepen

19-11-2019 22:24 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, mijn peuter van bijna 3 heeft sinds 2.5 mnd een peuterbed ipv ledikant. Sindsdien (eerder nauwelijks) roept ze mij gemiddeld 2 tot 3 keer per nacht. Ik wacht altijd eerst even af, voor ik erheen loop. Maar als ze door blijft roepen en ik er toch heen loop is het 1 van 3 keer haar knuffel die kwijt is en de andere 2 keer valt ze weer snel in slaap als ik even bij haar blijf zitten. Ik begrijp dat ze erg moet wennen aan dit bed, maar het lijkt wel een gewoonte te gaan worden. Ik vroeg me af of iemand dit herkent en of tips?
Ik hoor het graag, dank!
Alle reacties Link kopieren
ze heeft je even nodig
vermoeiend, snap ik. Maar heel natuurlijk.

Onze jongste is 15 (jaar, niet maanden) en kruipt soms nog 's avonds bij mij in bed
:flirting:
Met de hechting zit het wel goed dus
Alle reacties Link kopieren
Heeft zoon van net 3 hier ook, en hij ligt al ruim een jaar in zijn echte bed. Hij is zijn knuffel kwijt, moet zijn neus snuiten of wil een slokje drinken. Prima, ik ga eruit en lig 5 minuten later weer in bed.

Het is niet elke avond, zeg maar 2x per week. En om eerlijk te zijn vind ik het minder erg om even die kant op te lopen dat hij in zijn bed blijft liggen, dan dat hij opeens om 3 uur naast ons bed staat en niet meer terug wilt (omdat hij heeft bedacht dat hij zelf het bed uit kan, bijvoorbeeld ;-) )
Alle reacties Link kopieren
Je zou misschien kunnen kijken of een stukje uitleg haar helpt? Hier was het bijvoorbeeld voldoende om uit te leggen (en actief te oefenen) dat hij zelf zijn dekentje recht mocht leggen als het verkeerd was terecht gekomen. In het begin riep hij daarvoor maar op een gegeven moment dus gewoon uitgelegd, voorgedaan en geoefend.
Ook kan mijn peuter (zelfde leeftijd) goed omgaan met een peuterwekker. Dus uitgelegd wat slaaptijd is en wat tijd is om te roepen of uit bed te komen. En voor welke dingen je wel mag roepen tijdens slaaptijd en voor welke niet.
Hier hebben ze water bij hun bed en een nachtlampje in de kamer. Ook boekjes binnen handbereik en een peuterwekker met ‘wakkertijd’ en ‘slaaptijd’.
Daarnaast inderdaad uitleggen dat ze zelf uit bed mogen om een knuffel te pakken, dat ze een boekje mogen lezen als ze niet kunnen slapen etc.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij het iets te koud hebben in zijn nieuwe bed?
Peuter hier slaapt beter sinds hij een nachtlampje, dikkere slaapzak en wollen sokken draagt ‘s nachts draagt.
Alle reacties Link kopieren
Sterrebloeme45 schreef:
19-11-2019 22:24

Ik wacht altijd eerst even af, voor ik erheen loop.
Waarom? Ze roept omdat ze je nodig heeft. Dat gaat heus niet over door niet te komen.

Niet reageren zorgt er alleen maar voor dat ze haar vertrouwen in jou verliest.

Of dat ze nog een keer extra gaat roepen om even te checken of mama nu wel komt na een keer niet en een keer wel komen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dochter van 3,5 is sinds paar maanden s nachts paar keer wakker deken ligt verkeerd beer kwijt of gewoon even weten of je er nog bent.

T is wat t is :)
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Dank allen voor de tips! Het is inderdaad ook wat het is.
Fijn vd herkenning te lezen.
En inderdaad sokken aan snachts goeie tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven