GPS watch / horloge voor kinderen, ervaringen

27-11-2019 11:47 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Wij zijn recent verhuisd naar het buitengebied. Onze kinderen zijn 8 en 9 jaar oud. Fietsen veel en gaan overal lekker naar toe.
Het is wel lastig als ze ergens heen gaan om b.v. te voetballen en ze willen daarna ergens anders naar toe, dat ik dat niet weet. En omdat we dus niet in de kern van het dorp wonen, kan ik niet even naar buiten lopen en kijken hoe het met ze gaat.
Nu heb ik begrepen dat er van die GPS horloges zijn met een bel functie, dat je dus weet waar je kind zich bevindt.

Die GPS functie vind ik eigenlijk niet zo interessant, want ik ga niet de hele dag kijken waar mijn kinderen zijn. Maar wat ik wel interessant vind is de bel functie op het horloge. Ze kunnen dus makkelijk even naar huis bellen en ik kan hen bereiken als ik wil dat ze naar huis komen of als er iets aan de hand is.

Ik zie diverse soorten horloges voorbij komen, de goedkopere varianten van rond de 30 euro en rond de 100 euro.

We hebben hier ook nog een paar oude mobiele telefoons liggen, maar dat wil ik juist niet. Ik wil ze geen mobiele telefoon geven. Die moeten ze weer ergens neerleggen, vergeten ze, wordt gestolen etc. En ik vind ze te jong om met een iPhone op stap te gaan. Zo'n horloge lijkt me dus heel fijn.

Heeft iemand ervaring met een horloge, en welke?
wat zijn de voor- en nadelen?
Heb je een prepaid simkaart of een goedkoop abonnement?

Ik wil eigenlijk één dezer dagen overgaan tot koop en ben benieuwd naar recente ervaringen.

Hoor het graag!
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 maar de gebruiksaanwijzing was zo raar dat hij werkeloos in de kast ligt. Ik hoor er een goede verhalen over.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er een paar jaar geleden eentje gekocht van One2Track, die werkt op zich prima. We hebben toen gekozen voor een prepaid kaart.

Ik denk dat er nu wat nieuwere modellen zijn, maar wat we hebben lijkt het meest hierop:

https://www.one2track.nl/connect-touch-se
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-11-2019 11:52
Wij hebben er een paar jaar geleden eentje gekocht van One2Track, die werkt op zich prima. We hebben toen gekozen voor een prepaid kaart.

Ik denk dat er nu wat nieuwere modellen zijn, maar wat we hebben lijkt het meest hierop:

https://www.one2track.nl/connect-touch-se
Deze had ik inderdaad ook al gezien. Er staan heel veel positieve reviews op hun eigen site, maar ja.... dat is zoiets als 'Wij van WC-eend adviseren WC-eend'
Fijn om te lezen dat je er tevreden over bent.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
27-11-2019 11:51
Ik heb er 1 maar de gebruiksaanwijzing was zo raar dat hij werkeloos in de kast ligt. Ik hoor er een goede verhalen over.
Je laatste zin.... bedoel je dat je er wel of geen goede verhalen over hoort?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Is het niet zo dat ze alleen bellen, als je er een telefoon bij hebt? Anders moet je toch een abonnement voor het horloge hebben ofzo? Ik heb in elk geval een horloge, waarmee ik kan bellen, maar alleen als de telefoon in de buurt is of bij wifi, volgens mij.

Mijn ervaring met een gewoon horloge voor zoon was, dat hij hem afdeed met voetballen en hem de eerste week al kwijt was :facepalm:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
27-11-2019 12:02
Is het niet zo dat ze alleen bellen, als je er een telefoon bij hebt? Anders moet je toch een abonnement voor het horloge hebben ofzo? Ik heb in elk geval een horloge, waarmee ik kan bellen, maar alleen als de telefoon in de buurt is of bij wifi, volgens mij.

Mijn ervaring met een gewoon horloge voor zoon was, dat hij hem afdeed met voetballen en hem de eerste week al kwijt was :facepalm:
Er gaat een simkaart in, prepaid of abbo, wat je zelf wilt.
Daarom kunnen ze ook bellen.

Ik vermoed niet dat ze 'm hier af gaan doen. Ze vinden het altijd wel leuk om dingen om te hebben (horloges, leren bandjes, gevlochten armbandjes etc.)
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
OH, dat is nieuw voor mij, handig!

Volgens mij deed zoon 'm af, omdat hij bang was het horloge te beschadigen met de bal. Voor zover we weten is het horloge dus niet beschadigd. :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er in China een besteld voor €15. Eigenlijk om uit te proberen voordat we een dure zouden aanschaffen maar t werkt prima dus deze houden we gewoon. Pre-paid kaartje erin. Je kunt 2 nummers voorprogrammeren, meer kan niet. De handleiding is niet heel duidelijk, de bijbehorende app ook niet, maar die gebruiken we ook niet. Het bellen werkt goed, het horloge is stevig en kind heeft m graag om.

Even voor je gezocht naar een link:
https://www.wish.com/product/5a1e5bfc32 ... 01EALw_wcB

Nu in de sale zelfs.
Mijn kinderen hebben een mobiele telefoon, maar vergeten nog steeds te melden dat ze ergens heen gaan. Bellen kan ook niet, want de telefoon staat standaard op stil, data is regelmatig op of staat uit (geen whatsapp) en sms'jes lezen ze niet.

Bij langdurig ergens spelen moesten ze mij altijd even bellen met de telefoon van diegene van waar ze waren of ze lieten een van de ouders even een app sturen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter heeft er hier een voor als ze eens per week naar een andere school gaat in een stad verderop.
Bellen ermee gaat prima. GPS locatie is heel ruim dus daarvoor niet kopen.
Die van ons was iets van 30€. Prima ding.
Wij woonden toen nog in een dorp, maar het dorp was vrij uitgestrekt. Met 10 jaar gingen ze met de bus naar school in een andere stad (buitenland, dus eerder naar VO) en kregen ze een telefoon.
Alle reacties Link kopieren
PS. Wij hebben trouwens alleen onze nummers erin staan en het andere nummers bellen is vergrendeld.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
27-11-2019 12:13
Mijn kinderen hebben een mobiele telefoon, maar vergeten nog steeds te melden dat ze ergens heen gaan. Bellen kan ook niet, want de telefoon staat standaard op stil, data is regelmatig op of staat uit (geen whatsapp) en sms'jes lezen ze niet.

Bij langdurig ergens spelen moesten ze mij altijd even bellen met de telefoon van diegene van waar ze waren of ze lieten een van de ouders even een app sturen.
Ze gaan bij ons dus vaak ergens buiten spelen, dus niet bij iemand want dan kan inderdaad die ouder wel een berichtje sturen.
Het is ook b.v. zo dat ik aangeef dat ik straks wellicht niet thuis ben, dan kunnen ze even bellen of ze toch naar huis moeten fietsen of b.v. naar mijn ouders als ik daar even langs ga.
Meestal pakken ze een rugzak met een voetbal, een fles water, een koekje en gaan dan de hort op. En soms blijven ze echt uren weg, dan ga ik nu dus af en toe even kijken met de auto, of ik bel mijn ouders om even te gaan kijken. Soms zijn ze gewoon 3 uur achter elkaar in de voetbalkooi bezig en soms hebben ze vier voetbalvelden gezien zeg maar...
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
wolkenwietje schreef:
27-11-2019 12:12
Wij hebben er in China een besteld voor €15. Eigenlijk om uit te proberen voordat we een dure zouden aanschaffen maar t werkt prima dus deze houden we gewoon. Pre-paid kaartje erin. Je kunt 2 nummers voorprogrammeren, meer kan niet. De handleiding is niet heel duidelijk, de bijbehorende app ook niet, maar die gebruiken we ook niet. Het bellen werkt goed, het horloge is stevig en kind heeft m graag om.

Even voor je gezocht naar een link:
https://www.wish.com/product/5a1e5bfc32 ... 01EALw_wcB

Nu in de sale zelfs.
ga ik eens bekijken..
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Yoogali schreef:
27-11-2019 12:16
PS. Wij hebben trouwens alleen onze nummers erin staan en het andere nummers bellen is vergrendeld.
dat heb ik inderdaad gezien, dat je een beperkt aantal nummers erin kan zetten. dat is voor ons ook fijn, onze nummers, de nummers van opa en oma is ook voldoende.
DTEEZ!
Djoels schreef:
27-11-2019 12:20
Ze gaan bij ons dus vaak ergens buiten spelen, dus niet bij iemand want dan kan inderdaad die ouder wel een berichtje sturen.
Het is ook b.v. zo dat ik aangeef dat ik straks wellicht niet thuis ben, dan kunnen ze even bellen of ze toch naar huis moeten fietsen of b.v. naar mijn ouders als ik daar even langs ga.
Meestal pakken ze een rugzak met een voetbal, een fles water, een koekje en gaan dan de hort op. En soms blijven ze echt uren weg, dan ga ik nu dus af en toe even kijken met de auto, of ik bel mijn ouders om even te gaan kijken. Soms zijn ze gewoon 3 uur achter elkaar in de voetbalkooi bezig en soms hebben ze vier voetbalvelden gezien zeg maar...
Herkenbaar. Ons voordeel was dat we in een erg "ons kent ons" dorp woonden en het voor mijn gevoel wat minder problematisch was als ze een paar uur de hort op waren. We hadden wel een vaste thuiskomtijd.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben eerst een dure gehad van mewr dan €100. Deed het qua bellen prima maar locatie gaf hij regelmatig Togo aan.
Nu een goedkope van megagadgets. €25. Bevalt prima ! Even priegelen met simkaart erin krijgen, service is top ! Eerste was defect en we kregen meteen nieuwe toegestuurs
Alle reacties Link kopieren
Rudolftherednosereindeer schreef:
27-11-2019 13:04
Wij hebben eerst een dure gehad van mewr dan €100. Deed het qua bellen prima maar locatie gaf hij regelmatig Togo aan.
Nu een goedkope van megagadgets. €25. Bevalt prima ! Even priegelen met simkaart erin krijgen, service is top ! Eerste was defect en we kregen meteen nieuwe toegestuurs
Ga ik eens googlen op deze van megagadgets, dank voor de tip.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Yoogali schreef:
27-11-2019 12:16
PS. Wij hebben trouwens alleen onze nummers erin staan en het andere nummers bellen is vergrendeld.
Collega had dat ook, maar kind kreeg toch een keer iemand anders te spreken (weet niet meer hoe dat zat of kind belde of gebeld werd)
[quote=wolkenwietje post_id=30669819 time=1574853132 user_id=205671]
Wij hebben er in China een besteld voor €15. Eigenlijk om uit te proberen voordat we een dure zouden aanschaffen maar t werkt prima dus deze houden we gewoon. Pre-paid kaartje erin. Je kunt 2 nummers voorprogrammeren, meer kan niet. De handleiding is niet heel duidelijk, de bijbehorende app ook niet, maar die gebruiken we ook niet. Het bellen werkt goed, het horloge is stevig en kind heeft m graag om.
anoniem_63bbf1e807fcd wijzigde dit bericht op 04-12-2019 13:56
48.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
28-11-2019 15:28
Ik heb dit horloge via een NL site gekocht (Conrad) en heb dus ook meer betaald. Bij sommige exemplaren werken ze wel, maar bij de meeste werkt de GPS niet. Bij mij ook niet. (Ik moest via sms-coding een nieuwe sateliet instellen, dat heeft me een avond gekost maar het werkte alsnog niet). Het internet staat vol klachten over dit horloge.
Conrad heeft netjes een nieuwe gestuurd, maar de gps-tracking deed het daar ook niet mee. Na twee maanden stopte de belfunctie er ook mee. Je kunt er geluk mee hebben, maar mijn zoon loopt dus met een oude telefoon van ons op zak.
Dat is inderdaad wat ik online vaker las. Ik neig dus erg naar eentje van een Nederlandse site, met Nederlandse app. Maar ja, die zijn dus wel een stuk duurder inderdaad.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
We hebben de One2track go besteld.
Ik zal jullie laten weten wat de ervaringen zijn.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Eerste update.

Horloges waren super makkelijk in gebruik te nemen. Alles sprak voor zich.
Bellen, berichten sturen, gps tracker, alles werkt naar behoren.
Komend weekend nog meer instellingen invoeren, maar eerste gebruik is positief.

Kinderen vinden het leuk, zijn gelijk gaan oefenen. Ze kunnen elkaar ook bellen, dat is ook best handig.
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven