Puber rooft kasten en vriezer leeg

01-12-2019 19:43 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand advies om hiermee om te gaan? Zodra we even onze kont keren wordt er ongegeneerd uit de voorraad kast of vriezer gesnaaid.
Zowel partner als ik hebben een redelijk goed geheugen en zien dus vrij snel wanneer de voorraden slinken, als we er dan naar vragen wordt er steevast ontkend.
Enkel bij tonen van bewijs (bijvoorbeeld alle lege chipszakken in de prullenbak bij puber op kamer) wordt er schoorvoetend toegegeven.

Let wel, niet meer in huis halen is geen optie. Ook wij hebben soms wel eens zin in iets lekkers, supermarkten zitten allemaal op 10+ km afstand dus even snel iets halen kennen we niet, ook bij visite is fijn om iets in huis te hebben.
Puber mag best snoepen maar wel graag even vragen, een zak chips een kwartier voor het eten is een no-go, een liter cola midden in de nacht idem. Oftewel, in overleg is veel mogelijk.
Krijgt hij zakgeld? Kan je hem een budget geven voor zijn eigen vreterijen? Pubers hebben nou eenmaal honger. Dus als je het in huis blijft halen, blijft hij het vast wel opeten.
Weekvoorraad geven, op is op. De rest achter slot.
Eén kast met een slot erop, voor de chippies en borrelnoten?

Als ie trek heeft, neemt hij maar brood.
Alle reacties Link kopieren
Dan verstop je de snaaizooi of je legt het op een plek waar je puber niet bij kan. Dat doe ik met sinterklaaskadootjes, dus dat lukt vast met eten ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Geef je hem wel genoeg te eten (serieuze vraag) en is het altijd al een eigenwijs kind geweest die bijvoorbeeld als peuter ook al bar slecht luisterde?

Even voor de beeldvorming zeg maar.

Mijn pubers vragen altijd, wat ik weer irritant vind, pak gewoon denk ik dan. Je bent 16 geen 4. Dus helaas geen tips hier.

Valt er echt totaal niet te praten met je puber? Kan je puber het waarom van de vreet- en drinkbuien uitleggen?
Kast kopen met slot .

Eerst netjes komen vragen .
Alle reacties Link kopieren
Typisch pubergedrag :rofl:


Het enige dat hier hielp (en helpt) is lekkere dingen in huis hebben die Lon niet lustte. Zij is dol op bepaalde soorten koekjes, chocolade en bakt graag pannekoeken of spek en ei. Salades laat ze staan, evenals alle vormen van koekjes die gezond klinken (met granen bijvoorbeeld) en drop heeft haar interesse ook niet.

Dus hier worden maandelijks grote boodschappen gedaan, inclusief de dingen die ze lekker vindt en de dingen die ze niet lekker vindt, met de opmerking dat over een maand nieuwe voorraad komt.

Gaat redelijk. Als de snaaihonger echt te groot wordt eet ze zelfs de minder lekkere koekjes. Maar dat is echt een zeldzaamheid, dan bakt ze liever een pannekoek (meel, melk en een eitje, helemaal prima).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Hier dingen voor standaard, die mogen altijd gepakt worden en op is op.
Speciale dingen, zoals een pan pasta :P , duurdere koek, ijs etc moet even gevraagd worden.
Ligt in het weekend iig altijd een zak chips en een fles cola voor het pakken.
In een kast die op slot kan dus. Jammer als het zo mo e t, maar dat is dan maar zo.
Hier vreten ze ook de oren van je kop. Prima, zolang ze hun "gewone" eten ook opeten.
Laten ze dat staan dan is het snel afgelopen met snaaien.
Heeft hij honger?
Voor de rest bespreken met hem, want hij is oud genoeg.
Alles wat er hier in huis is mag gelijk op maar ik woon ook dicht bij de supermarkt . Anders moet je het inderdaad verstoppen.
Alle reacties Link kopieren
Meer inkopen doen zodat je niet zo vrekkig hoeft te reageren als je puber wat uit de voorraad kast pakt.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een grote inloopkast voor de voorraad, die kon op slot.
Maar de sleutel is verdwenen, rara... en dat lost de vriezer niet op helaas... kroketten en ijs, grote voorkeur

Overigens gaat dit om een jongedame ;) en ja ze eet echt genoeg (en snoept daarnaast ook genoeg), waarbij doordeweeks ook nog 2x per dag warm eten (op school tussen de middag en in avond thuis).
Verder krijgt ze zakgeld en verdient er ook nog eens bij. Een snaaibudget hebben we ook al geprobeerd (mee boodschappen doen en dan voor bepaald bedrag inkopen doen zelf voor de komende week, is 48 uur later op en vervolg vindt zich dan als nog in voorraad kast.

Als jong meisje deed ze dit al hoor en helaas herken ik het gedrag ook echt terug van mezelf.
Andere reden waarom ik moeite heb met de hoeveelheden is feit dat ze gevoelig is om dicht te groeien (ook mijn genenpakket).
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
01-12-2019 19:54
Meer inkopen doen zodat je niet zo vrekkig hoeft te reageren als je puber wat uit de voorraad kast pakt.
Sorry maar hier heb ik even heel hard om moeten lachen.... echt oordeel pas als je de feiten kent graag ipv dit droeftoeterig gedrag.
Een puber die moet vragen of ze snoep of ships mogen?! Ik ken niemand die dat vroeger als puber moest vragen.

Maar wat bied je aan op een dag qua eten? Of is het echt om gewoon te snaaien en niet omdat je puber honger heeft?
Alle reacties Link kopieren
Zelf nog geen ervaring maar collega had hier een geniale oplossing voor.
Hij had een voorraad in de koffer bak van zijn auto liggen. Zolang ze nog geen rijbewijs hebben is het daar veilig en als je er niet bent heb je de auto bij je.
Niet in huis halen. Ik kan ook niet omgaan met een zak chips en een fles cola in huis en ik ben bijna 30. Gewoon gezonde snacks in huis halen, en verder los laten.
Alle reacties Link kopieren
Dan haal je geen kroketten of ijs in huis (dat heb je toch niet wekelijks in huis, lijkt me?) en zet je een nieuw slot op de voorraadkast.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
01-12-2019 19:59
Een puber die moet vragen of ze snoep of ships mogen?! Ik ken niemand die dat vroeger als puber moest vragen.

Maar wat bied je aan op een dag qua eten? Of is het echt om gewoon te snaaien en niet omdat je puber honger heeft?
Echt niet? Dan kom ik dan uit een ander ei. Echt niet dat ik zomaar snoep of chips mocht pakken zonder te pakken, idem voor mijn man.
Drinken, prima, maar fris was voor het weekend.
Voor alles wat op is naar de supermark laten fietsen :P
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
01-12-2019 20:01
Dan haal je geen kroketten of ijs in huis (dat heb je toch niet wekelijks in huis, lijkt me?) en zet je een nieuw slot op de voorraadkast.
Nee als de kroketten op zijn, dan zijn ze op en duurt het maanden voor ze er weer zijn, want we wonen in buitenland.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
01-12-2019 20:02
Voor alles wat op is naar de supermark laten fietsen :P

Helaas te gevaarlijk hier, anders had ik dat zeker gedaan. Toen we nog in NL woonden deed ik dat idd wel.
GCE1981 schreef:
01-12-2019 20:02
Echt niet? Dan kom ik dan uit een ander ei. Echt niet dat ik zomaar snoep of chips mocht pakken zonder te pakken, idem voor mijn man.
Drinken, prima, maar fris was voor het weekend.
Je komt niet uit een ei hoor. Ik ken helemaal geen pubers die gewoon maar alles mogen pakken en niet gewoon even vragen of ze iets mogen eten/pakken/opmaken ect. Of precies weten wat wel en niet zo gepakt kan en mag worden.

Heel normaal.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 01-12-2019 20:05
6.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven