Waar verheug jij je op? - Pakjesavond

03-12-2019 16:44 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me dit jaar extra op het kloppen op de deur. Peuter maakt dit voor het eerst bewust mee en ik ben zo benieuwd naar haar reactie.

Het cadeau van de oudste. Ze had iets gezien dat ze heel graag wil hebben, maar ze zei dat het veel te duur is en dus niet kan. Ze gelooft niet meer. Wat ze niet weet, is dat het in de kast op haar staat te wachten. Ik had een mazzeltje en kon het met korting kopen. Ik ben zo benieuwd naar hoe verrast ze zal zijn.

Ik verheug me ook op de hele avond alles in elkaar zetten, te laat naar bed, onbeperkt pepernoten snaaien en de volgende dag de hele dag in de pyjama spelen.

Waar verheug jij je op? Voorpret delen is leuk :)

Waar verheug jij je op?

Totaal aantal stemmen: 67

Het kloppen (10%)
Het uitpakken (36%)
Het spelen (6%)
Dat die ouwe baard weer ophoepelt (48%)
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Op alles.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik verheug me erop dat Sinterklaas eindelijk weer vertrekt en het weer voorbij is.
Ik verheug me erop dat m'n kinderen nu de leeftijd hebben om geen sinterklaas meer te hoeven vieren. Het was heel leuk hoor, al die jaren, maar heerlijk om nu niet moeilijk te hoeven doen met gedichten en surprises.
Nu vieren we Kerst, maar daar hoort al die rompslomp gelukkig niet bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ze na de gelovige periodes lekker surprises met ons willen doen. Lekker allemaal geheimzinnig met lijm, scharen en plakband op je kamer zitten knutselen voor elkaar. Ik vind het gezellig.

Maar is er dan niks waar jullie je op verheugen? Er is toch wel iets dat je er leuk aan vindt?
Hallo?!
Hoeft jouw oudste niet naar school vrijdag?

Ik vind sinterklaas een leuk feest en heb er zin in. Hier wordt niet geklopt dus daar hoef ik geen zin in te hebben ;-D
Tegelijkertijd ben ik ook blij als het weer achter de rug is aangezien mijn kinderen, die overigens niet meer geloven, nogal hyper zijn.
Nope... 'been there, done that'
Inderdaad heel veel jaren plezier mee gehad, maar nu helemaal klaar mee.
Maar ik hoop dat je net zoveel plezier gaat hebben als ik er vroeger mee had.
En over 15 jaar spreek ik je wel weer :proud:

Het is een leuk feest hoor, behalve al dat gezanik eromheen van veel volwassenen, maar op een gegeven moment heb je het écht vaak genoeg gevierd, alles al een keer geknutseld en alles al een keer gerijmd. En dan is het klaar.
Alle reacties Link kopieren
Nee vrijdag hebben alle kinderen een vrije dag bij ons. Echt heerlijk.

En die volwassenen negeer ik, dat staat los van onze viering en het plezier van de kinderen.
Hallo?!
Dat het weer voorbij is.

Mijn kids zijn te groot voor Sinterklaas en wij genieten al een paar jaar van wat kadootjes onder de kerstboom en de tradities die wij als gezin daar zelf bij hebben 'bedacht'.
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:56
Ik hoop dat ze na de gelovige periodes lekker surprises met ons willen doen.
Mijn pubers houden nog steeds van Sinterklaas, maar geen surprises en gedichten
gewoon gezelligheid en pakjes
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:02
Mijn pubers houden nog steeds van Sinterklaas, maar geen surprises en gedichten
gewoon gezelligheid en pakjes
Als ze dat later liever willen vind ik dat ook helemaal goed. Wat gezellig dat ze met jou nog steeds willen vieren, lekker van genieten!
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me op het moment, dat Alles goed is. Morgen een familielid dat uitslag krijgt (maak me zorgen) oudste puber heeft gedoe op school, bespreken we donderdagmiddag en ik... krijg donderdag uitsluitsel van werkgedoe (positief, maar moet even definitief rond),
kortom... ik verheug me op het moment, dat alles Goed is, en we donderdagavond de pakjes naar binnen schuiven en achterover zakken in de bank met familie (en een wijntje)
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:56
Ik hoop dat ze na de gelovige periodes lekker surprises met ons willen doen.

Oh de horror! Daarom heb ik dus een hekel aan Sinterklaas...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:05
Ik verheug me op het moment, dat Alles goed is. Morgen een familielid dat uitslag krijgt (maak me zorgen) oudste puber heeft gedoe op school, bespreken we donderdagmiddag en ik... krijg donderdag uitsluitsel van werkgedoe (positief, maar moet even definitief rond),
kortom... ik verheug me op het moment, dat alles Goed is, en we donderdagavond de pakjes naar binnen schuiven en achterover zakken in de bank met familie (en een wijntje)
Ik verheug met je mee, wat veel spannende dingen en niet allemaal leuk spannend :rose:
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:02
Mijn pubers houden nog steeds van Sinterklaas, maar geen surprises en gedichten
gewoon gezelligheid en pakjes
Hier ook pubers en kinderen die niet meer geloven, maar nog steeds gezellig pakjes en pepernoten. En gourmetten natuurlijk, misschien verheug ik me daar het meest op. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Wij beginnen de sinterklaasperiode bewust pas een week nadat die man weer in het land is. Anders duurt het veel te lang voor de kinderen. Dat het Sinterklaasjournaal nóg een week eerder begint is voor mijn kinderen al helemaal niet te doen. Dus ook dat starten we pas twee weken later en dan kijken ze elke avond 2 afleveringen. Ben dus blij als die baard weer vertrokken is ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
Barnsteen schreef:
03-12-2019 17:11
Wij beginnen de sinterklaasperiode bewust pas een week nadat die man weer in het land is. Anders duurt het veel te lang voor de kinderen. Dat het Sinterklaasjournaal nóg een week eerder begint is voor mijn kinderen al helemaal niet te doen. Dus ook dat starten we pas twee weken later en dan kijken ze elke avond 2 afleveringen. Ben dus blij als die baard weer vertrokken is ;-)
Snap ik, het duurt lang. Wij kijken daarom bewust geen Sinterklaasjournaal meer. Jongste had er echt last van. Nu zijn ze gewoon gezond gespannen en enthousiast.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 17:20
Snap ik, het duurt lang. Wij kijken daarom bewust geen Sinterklaasjournaal meer. Jongste had er echt last van. Nu zijn ze gewoon gezond gespannen en enthousiast.

Da's fijn :-)
Mijn kinderen nemen me dat niet in dank af als we dat niet meer kijken ;-)
.
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
03-12-2019 17:02
Dat het weer voorbij is.

Mijn kids zijn te groot voor Sinterklaas en wij genieten al een paar jaar van wat kadootjes onder de kerstboom en de tradities die wij als gezin daar zelf bij hebben 'bedacht'.
Leuk, familie tradities.
Wil je vertellen welke traditie jullie hebben bedacht?
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:05
Ik verheug me op het moment, dat Alles goed is. Morgen een familielid dat uitslag krijgt (maak me zorgen) oudste puber heeft gedoe op school, bespreken we donderdagmiddag en ik... krijg donderdag uitsluitsel van werkgedoe (positief, maar moet even definitief rond),
kortom... ik verheug me op het moment, dat alles Goed is, en we donderdagavond de pakjes naar binnen schuiven en achterover zakken in de bank met familie (en een wijntje)
Ik hoop dat je dit krijgt!
Man en ik kijken op 5 december vaak horror of Spielberg films.
Om het sinterklaasgedoe te ontwijken.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
03-12-2019 17:36
Man en ik kijken op 5 december vaak horror of Spielberg films.
Om het sinterklaasgedoe te ontwijken.
Zal ik heel hard bij jullie op het raam komen bonsen? Stukje extra spanning :biggrin:
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 17:37
Zal ik heel hard bij jullie op het raam komen bonsen? Stukje extra spanning :biggrin:
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al twee dagen de hele dag bezig met de kerstdecoratie dus ik sta helemaal stil in het moment en hoef niets méér. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:56
Ik hoop dat ze na de gelovige periodes lekker surprises met ons willen doen. Lekker allemaal geheimzinnig met lijm, scharen en plakband op je kamer zitten knutselen voor elkaar. Ik vind het gezellig.

Maar is er dan niks waar jullie je op verheugen? Er is toch wel iets dat je er leuk aan vindt?
Wij doen alleen cadeautjes, geen geklop of iets dergelijks. Beetje raar als m'n man dat doet en 2 min later binnen komt lopen. Dochter is net 3 en snapt het ook nog niet helemaal, dus dat doen we volgend jaar wel.
Aan surprises heb ik een bloedhekel, ondanks dat ik vroeger van knutselen hield. En dan ook nog die verschrikkelijke gedichtjes erbij. Ik hoop echt dat ze dat niet doen op de toekomstige school van m'n dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven