Mijn zoon...

05-12-2019 15:50 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (12 jaar, brugklas) wordt gepest. Op de ergste manier. Buitengesloten. Genegeerd. Door zijn hele klas. Gelukkig hoeft hij in de pauze niet alleen te zitten want heeft iemand gevonden uit een andere klas die ook vaak alleen moet zitten. Ooh wat een pijn doet dit zeg. Moeilijke tijd gehad op de basisschool en goed begonnen op de middelbare en nu dit. Kan echt de ogen uit mijn kop janken zeg hierom. Waarom zijn kinderen zo ontzettend hard tegen elkaar? 😥
Ik heb ook als kind geleerd dat de meeste kinderen en tieners enorme klootzakken zijn, dat is volgens mij altijd zo geweest. Allemaal zodat ze zelf niet de lul zullen zijn. Ik heb helaas geen tips om mee te geven, wnat zelf heb ik als kind ook veel geprobeerd. Sterkte :(
Alle reacties Link kopieren
Op weerbaarheidstraining zetten en een andere school kiezen.... Anders duurt dit misschien wel jaren.. En dat betekent totaal niet dat het aan hem ligt maar zulke belangrijke jaren in zo'n omgeving zitten is niet goed.
Alle reacties Link kopieren
ah bah, arme jongen

Ben je al op school geweest?
Alle reacties Link kopieren
Kunnen die twee niet bij elkaar in de klas ?
Mentor etc is op de hoogte ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
05-12-2019 15:53
Op weerbaarheidstraining zetten en een andere school kiezen.... Anders duurt dit misschien wel jaren.. En dat betekent totaal niet dat het aan hem ligt maar zulke belangrijke jaren in zo'n omgeving zitten is niet goed.
Eens, dit zou ik ook doen.

Ik kan me voorstellen dat het je hart breekt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ben je al op school geweest? Is de mentor op de hoogte? Wat doet hij/zij eraan?
het breekt mijn hart altijd om dit te lezen :hug:
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
05-12-2019 15:54
Eens, dit zou ik ook doen.

Ik kan me voorstellen dat het je hart breekt.

+ 1. Meer kun je niet doen, behalve er voor hem zijn. Sterkte.. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk.... En ik begrijp ook niet dat docenten er niets aan doen. Nog steeds wordt er gekozen als het gaat om gym of opdrachten en nog steeds zeggen bijna alle mentoren tijdens ouderavonden "Hoe leuk de klas toch is en hoe leuk ze met elkaar omgaan". :nope: >:-( :nope:
Wat ellendig zeg..
Ik zou ook voor een andere school kiezen. Heb er niet veel vertrouwen in dat mentoren het kunnen oplossen.
Als je zoon eenmaal mikpunt is kan hij daar lang last van hebben.
Sterkte TO
Mijn moederhart huilt met je mee.

Is school al op de hoogte?
Alle reacties Link kopieren
Weerbaarheidstraining heeft hij gehad en ook nog brugklastraining. Maar ja... wat doe je eraan he?
Mijn zoon is wat 'anders' dan de rest. Zijn we mee bezig. Onderzoeken in het ziekenhuis enz. Dat zal een vd oorzaken zijn. Snap niet dat er dan niet 1 iemand is uit zijn klas die even een arm om hem heen slaat of zo. Ik zou dat zo graag willen voor hem.

Mentor is op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk. Heb je enig idee waardoor hij steeds weer degene is die gepest wordt?
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
05-12-2019 15:53
Op weerbaarheidstraining zetten en een andere school kiezen.... Anders duurt dit misschien wel jaren.. En dat betekent totaal niet dat het aan hem ligt maar zulke belangrijke jaren in zo'n omgeving zitten is niet goed.
Dit ja.
Het is vreselijk voor je zoon om mee te moeten maken. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn vader niet even op school zo'n pester komen pootje haken ofzo?
Gepest/buitengesloten/genegeerd worden zijn de ergste psychologische middelen die mensen op elkaar toepassen om iets duidelijk te maken. Vreselijk dat die kleine van jou dit moet doorstaan. Ik heb geen advies voor jullie alleen een dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
Dikke knuffel voor jou en je zoon! Mijn hart breekt! Maar ga inderdaad praten op school het zou fijn zijn als hij bij die andere jongen in de klas kan komen.
En wat doet de mentor er allemaal aan dan?
Alle reacties Link kopieren
laat me raden, leerkrachten weten weeral van niks als je het meldt..en het is altijd schuld van slachtoffer dat te stil maar als slachtoffer voor zichzelf opkomt dan hebben ze het ineens wel gezien en dan denken ze dat slachtoffer de pester is, maar dan overal op school affiches ophangen met anti pestreclame en meedoen met de anti pest week.. scholen zijn hypocriet!
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
05-12-2019 15:59
Snap niet dat er dan niet 1 iemand is uit zijn klas die even een arm om hem heen slaat of zo. Ik zou dat zo graag willen voor hem.

De meeste kinderen zijn daar niet toe in staat.
Die zijn meestal zelf veel te bang om uit te boot te vallen, als ze jouw zoon zouden steunen.
Dus doen ze liever net of ze het niet zien, anders worden zij het mikpunt van pesterijen.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
05-12-2019 15:59
Wat vreselijk. Heb je enig idee waardoor hij steeds weer degene is die gepest wordt?

Ja hij is op bepaalde manieren wat anders dan de rest. Dat zal wel de aanleiding zijn. Dat maakt het ook zo moeilijk omdat hij al tegen veel dingen aan loopt op school die moeilijk voor hem zijn. Dat pesten maakt het er niet beter op.... 😥
Alle reacties Link kopieren
Voor een contactsport aanmelden?

Niet voor de aanval maar wel voor het leren van een goede verdediging. Grav maga bijvoorbeeld.

Het ergste wat je kunt doen is het proberen te negeren. Dat werkt NOOIT. Weerbaar maken werkt wel. Geef je zoon de kans om zich te leren verweren. Daarmee vergroot hij ook zijn zelfvertrouwen. Daar heeft hij de rest van zijn leven profijt van.
Alle reacties Link kopieren
Wat doet school?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-12-2019 16:00
Kan zijn vader niet even op school zo'n pester komen pootje haken ofzo?

Ja zou je echt het liefst doen he.... ik zou echt voor die klas willen staan en schreeuwen wat ze hem toch aan doen 😭

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven