Mijn zoon...

05-12-2019 15:50 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon (12 jaar, brugklas) wordt gepest. Op de ergste manier. Buitengesloten. Genegeerd. Door zijn hele klas. Gelukkig hoeft hij in de pauze niet alleen te zitten want heeft iemand gevonden uit een andere klas die ook vaak alleen moet zitten. Ooh wat een pijn doet dit zeg. Moeilijke tijd gehad op de basisschool en goed begonnen op de middelbare en nu dit. Kan echt de ogen uit mijn kop janken zeg hierom. Waarom zijn kinderen zo ontzettend hard tegen elkaar? 😥
Alle reacties Link kopieren
Baankje1 schreef:
05-12-2019 16:28
Dacht gelijk aan de serie: Over de streep
Inderdaad ja, dat was een goeie serie.Volgens mij kun je als school dat soort anti pest modules ook inhuren.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou echt een goed gesprek met de leerkrachten willen hoor. Wat doen ze? Waarom komt er geen klasgesprek? Waarom wordt er niet keihard ingegrepen? Pesten kan echt niet, klaar.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
purple1973 schreef:
05-12-2019 15:58
Vreselijk.... En ik begrijp ook niet dat docenten er niets aan doen. Nog steeds wordt er gekozen als het gaat om gym of opdrachten en nog steeds zeggen bijna alle mentoren tijdens ouderavonden "Hoe leuk de klas toch is en hoe leuk ze met elkaar omgaan". :nope: >:-( :nope:
Dit allemaal. :(
Alle reacties Link kopieren
such_preggers schreef:
05-12-2019 16:28
En die jongens zitten allemaal op andere school, of zijn dit ook de pestkoppen?

Nee allemaal op andere scholen
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even zeggen dat ik jullie reacties zó lief vind! Zoon zit boven aan zijn huiswerk en ik hier met de tranen over mijn wangen. Hoe kan het toch dat er zoveel wordt gedaan tegen dat pesten en dat het na al die jaren nog steeds gebeurd want ik ben ook wel zo realistisch om te bedenken dat mijn zoon echt niet de enige is...
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
05-12-2019 16:39
Ik wil even zeggen dat ik jullie reacties zó lief vind! Zoon zit boven aan zijn huiswerk en ik hier met de tranen over mijn wangen. Hoe kan het toch dat er zoveel wordt gedaan tegen dat pesten en dat het na al die jaren nog steeds gebeurd want ik ben ook wel zo realistisch om te bedenken dat mijn zoon echt niet de enige is...
Ik zou echt eisen (ja, eisen) dat de school dit keihard aanpakt. Gepeste kinderen hebben vaak hun hele leven hier last van. Echt ingrijpen hoor.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk :'(

Ik hoop dat de school er snel iets aan gaat doen.

Ik woon in Indonesie en hier doen de scholen wel wat aan het pesten.
Ze laten o.a. de ouders van de pesters op school komen voor een gesprek


:hug:
Alle reacties Link kopieren
Mamaatje2 schreef:
05-12-2019 16:39
Ik wil even zeggen dat ik jullie reacties zó lief vind! Zoon zit boven aan zijn huiswerk en ik hier met de tranen over mijn wangen. Hoe kan het toch dat er zoveel wordt gedaan tegen dat pesten en dat het na al die jaren nog steeds gebeurd want ik ben ook wel zo realistisch om te bedenken dat mijn zoon echt niet de enige is...
Er wordt niets gedaan tegen pesten, da's het hele punt. Ze proberen gewoon de schijn op te houden dat het amper meer gebeurt, maar het gebeurt dagelijks. Ook op de volwassen werkvloer.
Maar kom er vooral niet voor uit, want dan ben je een jankerd, een aandachtszoeker, het is je eigen schuld, en dan moet jij een weerbaarheidstraining volgen. Terwijl je niets fout doet. Maar de pesters aanpakken? Neuh, waarom zouden ze?

Ik ben vanaf de tweede t/m de vierde constant buitengesloten en gepest, maar volgens de vertrouwenspersoon lag het aan mezelf. Dat zogenaamde pestbeleid bestond gewoon niet, het is maar een illusie.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
He, wat akelig voor jou en je zoon.
Weerbaarheidstrainingen zijn vaak in groepsverband. Ik zou bij de gemeente aandringen op individuele begeleiding. Hierbij zou ik mijn verhaal laten ondersteunen door huisarts (of mentor).
Alle reacties Link kopieren
Bah, zo vreselijk wat die kinderen elkaar aan doen. Dikke knuffel voor jou en je zoon.

Ik zelf heb als kind heel veel gehad aan een zelfverdedigingssport. Heeft mij veel vertrouwen gegeven.
SombraOnline schreef:
05-12-2019 16:47
Er wordt niets gedaan tegen pesten, da's het hele punt. Ze proberen gewoon de schijn op te houden dat het amper meer gebeurt, maar het gebeurt dagelijks. Ook op de volwassen werkvloer.
Maar kom er vooral niet voor uit, want dan ben je een jankerd, een aandachtszoeker, het is je eigen schuld, en dan moet jij een weerbaarheidstraining volgen. Terwijl je niets fout doet. Maar de pesters aanpakken? Neuh, waarom zouden ze?

Ik ben vanaf de tweede t/m de vierde constant buitengesloten en gepest, maar volgens de vertrouwenspersoon lag het aan mezelf. Dat zogenaamde pestbeleid bestond gewoon niet, het is maar een illusie.

Ik begrijp dat het persoonlijk is, maar ik heb met een aantal scholen zeker wel goede ervaringen met actie tegen pesten.

TO, sterkte. Kan je zoon niet in ieder geval naar de klas van zijn pauzevriend? Is dat al eens besproken?
doornroosje9 schreef:
05-12-2019 16:43
Ik zou echt eisen (ja, eisen) dat de school dit keihard aanpakt. Gepeste kinderen hebben vaak hun hele leven hier last van. Echt ingrijpen hoor.
Ja, inderdaad. Hier zit er zelf een. En eens met je post.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
05-12-2019 16:50
Ik begrijp dat het persoonlijk is, maar ik heb met een aantal scholen zeker wel goede ervaringen met actie tegen pesten.

TO, sterkte. Kan je zoon niet in ieder geval naar de klas van zijn pauzevriend? Is dat al eens besproken?
Da's fijn om te lezen! Hier probeerde mijn mentor wel, maar het haalde weinig uit omdat er dus niet echt een beleid was.

Het meest ironische vond ik eigenlijk nog dat mijn pesters ''over de streep'' naar mijn school probeerde te halen.
¡Apagando las luces!
Herkenbaar. Jongste is op de basisschool gepest. Niet fysiek maar gewoon negeren. Als hij iets zei tegen een medeleerling dan draaide die zich zonder te antwoorden om. Andere klas, therapie etc allemaal geprobeerd
Nu op het vo gaat het beter
Hij is idd ook anders dan de rest. Lief, spontaan, vrolijk, maar ook een tikkie anders. Er zijn hier ook periodes dat het minder gaat, recent nog maar school is toen in gesprek gegaan met zowel zoon als de leerlingen die de meeste problemen veroorzaken en dat heeft geholpen. Voor nu in ieder geval. Zoon heeft blijkbaar gedrag wat andere als irritant kunnen ervaren en in dat gesprek hebben de andere aangegeven waarom ze het niet prettig vinden. Van beide kanten is toen verbetering beloofd.
Dat is al een hele verbetering met de basisschool.
Het is wel zo dat pesten vormt. Het heeft zoon echt een tik gegeven. En dat begint nu langzaam te herstellen
SombraOnline schreef:
05-12-2019 16:51
Da's fijn om te lezen! Hier probeerde mijn mentor wel, maar het haalde weinig uit omdat er dus niet echt een beleid was.

Het meest ironische vond ik eigenlijk nog dat mijn pesters ''over de streep'' naar mijn school probeerde te halen.
Ik heb ook minimaal positieve ervaringen wat dat betreft. Basisschool leraren deden niks (één liet het zelfs in plain sight gewoon gebeuren) en ook op de middelbare school "viel het wel mee" volgens de leraren. Tja.

Hopelijk is het tegenwoordig minder erg.
Over De Streep is trouwens best controversieel en op lange termijn niet altijd succesvol gebleken. Op de school die het in Nederland voor het eerst deed voor het tv-programma willen sommige leraren ook niet meer meedoen.

Kinderen gooien in die setting hun diepste persoonlijke problemen en onzekerheden op tafel ten overstaan van iedereen, om dat later alsnog tegen zich gebruikt te zien worden.
Mijn eigen ervaring van toen ik gepest werd is dat de leraren echt nauwelijks tot niks deden. Ik heb nog altijd last van mijn pestverleden.

Zorg dat je kind hulp krijgt en dat je iets onderneemt.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar.... Hier speelt hetzelfde.
School is er wel actief mee bezig.
Secreten zijn het echt waar.
En zonder mobiel zou het een stuk minder ingewikkeld worden....
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
05-12-2019 16:43
Ik zou echt eisen (ja, eisen) dat de school dit keihard aanpakt. Gepeste kinderen hebben vaak hun hele leven hier last van. Echt ingrijpen hoor.

Ja helaas moet ik dat zelf ook be-amen....
MissMaran schreef:
05-12-2019 16:06
Ik zou hem ervanaf halen, moet hij echt voor straf dit elke dag ondergaan? Dit maakt hem kapot voor altijd.
Wat zal hij een rust terug krijgen als hij niet meer gepest wordt.
Helemaal mee eens. Laat die jongen lekker even thuis tot rust komen, en zoek een andere school voor hem. Vraag de leraren eventueel om een huiswerk pakket. So what als hij eventueel vertraging oploopt. Zijn mentale gezondheid is zoveel belangrijker.

Wat wil je zoon zelf?
Mamaatje2 schreef:
05-12-2019 16:39
Ik wil even zeggen dat ik jullie reacties zó lief vind! Zoon zit boven aan zijn huiswerk en ik hier met de tranen over mijn wangen. Hoe kan het toch dat er zoveel wordt gedaan tegen dat pesten en dat het na al die jaren nog steeds gebeurd want ik ben ook wel zo realistisch om te bedenken dat mijn zoon echt niet de enige is...
Omdat dat dierlijk gedrag is. Afwijkend vd rest betekent verstoten door de groep. We vinden onszelf zo ontwikkeld tov dieren en we roepen allemaal dat t niet mag gebeuren, maar onder volwassenen gebeurt het ook.

Kan jouw zoon niet in de klas bij het ventje waar hij in de middag mee is?
Alle reacties Link kopieren
CatLady33 schreef:
05-12-2019 15:53
Op weerbaarheidstraining zetten en een andere school kiezen.... Anders duurt dit misschien wel jaren.. En dat betekent totaal niet dat het aan hem ligt maar zulke belangrijke jaren in zo'n omgeving zitten is niet goed.
Zeker doen! Ik ben op de basisschool ook buitengesloten en gepest met fysieke mishandeling zelfs en durfde niets tegen mijn ouders te zeggen. Ik heb dus zes jaar in die hel geleefd. Dat heeft impact op de rest van mijn leven, nog steeds voel ik de gevolgen ervan en ben nu 33....Op de middelbare school was het over, daar heb ik een supertijd gehad. Maar jouw zoon zit nu op de middelbare school en dan zou ik zeker kiezen voor overplaatsing. Wees in ieder geval blij dat je ervan op de hoogte bent als ouder, nu kun je wat doen. Pesten is zo erg. Kinderen kunnen keihard zijn en inderdaad, om zelf maar niet de lul te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
05-12-2019 17:01
Mijn eigen ervaring van toen ik gepest werd is dat de leraren echt nauwelijks tot niks deden. Ik heb nog altijd last van mijn pestverleden.

Zorg dat je kind hulp krijgt en dat je iets onderneemt.
Hier ook. Leraren deden niets. Wisten het heus wel. Ik zat in een klas met veel kinderen uit probleemgezinnen. Een meisje trok de rest mee in het pesten. Ze wachtte me na school op om me in elkaar te slaan. Echt tuig was het. Haal je kind van die school en zoek hulp want dit is zo beschadigend.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het pesten begonnen in het 3e leerjaar en het heeft geduurd tem het 5e middelbaar. Herkenbare verhalen hier, aan de pesters wordt nauwelijks iets gedaan maar oh wee als je als slachtoffer uitschiet, dat hebben ze gezien.

Zelfde zie je in het gerecht: daders worden beschermd en als slachtoffer mag je vooral niks doen want je wordt zwaarder gestraft dan de dader.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
purple1973 schreef:
05-12-2019 15:58
Vreselijk.... En ik begrijp ook niet dat docenten er niets aan doen. Nog steeds wordt er gekozen als het gaat om gym of opdrachten en nog steeds zeggen bijna alle mentoren tijdens ouderavonden "Hoe leuk de klas toch is en hoe leuk ze met elkaar omgaan". :nope: >:-( :nope:
Eigenlijk precies zoals in het volwassen leven dus.
Triest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven