Is dit de normale manier v communicatie tussen juf en ouders

14-01-2020 13:03 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is sinds afgelopen week op de basisschool. De eerste dag ging redelijk denk ik. Daarover later meer. Nu is hij steeds meer moeite aan het krijgen om naar school te gaan. Huilen, aan mijn jas hangen… Vanuit school krijg ik nauwelijks overdracht. Ik weet dat ik geen volledig verslag kan verwachten maar ik krijg alleen te horen dat het prima gaat. Verder niets, ook niet als ik erom vraag. Nu was hij afgelopen donderdag echt ontzettend verdrietig thuis. Toen ik dat vertelde aan de juf kreeg ik als antwoord: ,, Het is donderdag, niemand heeft zin.” Als ik vertel dat ik een rondje aan het wandelen was en er toen toevallig speelkwartier was dus ik even was gaan kijken achter de bosjes zodat hij mij niet zag kreeg ik de opmerking dat dat helemaaaaaal niet fijn is voor hem. En vervolgens loopt ze weg.

Vandaag had hij een ongelukje, diarree. Hij was tijdens het buitenspelen de straat over gestoken en naar een sportvereniging gelopen. Daar vond n sporter hem die hem had teruggebracht. Ik werd gebeld om hem te verschonen. Dat laatste is geen probleem maar het feit dat hij ongezien weg kan lopen en een wildvreemde hem moet terugbrengen baart mij zorgen. Nu was het een lieve man maar de volgende keer kan het iemand zijn met slechtere intenties. We wonen aan de bosrand. Daar is ook de school dus hij had ook zo t bos in kunnen lopen Ik wil hier heel graag het gesprek over in gaan maar omdat ik zo kort door de bochten antwoorden krijg van de juf weet ik niet zo goed hoe.
Als ik vertel dat ik een rondje aan het wandelen was en er toen toevallig speelkwartier was dus ik even was gaan kijken achter de bosjes zodat hij mij niet zag kreeg ik de opmerking dat dat helemaaaaaal niet fijn is voor hem. En vervolgens loopt ze weg.

Tuurlijk toevallig.
:woa:

Ik zou mijn kind na zijn ontdekkingsreis nog rven thuis houden voorlopig.
Vraag een gesprek aan met de juf. Als ze dan nog zo lomp reageert, dan naar de directie.

Overigens heeft ze wel een punt dat je niet achter de bosjes moet gaan zitten kijken tijdens het speelkwartier.
Kleuters die zomaar van een plein kunnen en weglopen is wel vervelend. Dat moet niet kunnen.

Daar zou ik met hem over hebben en de juf. Dat is het enige wat echt niet oke is. Van hem niet en van school niet. Dat is een gesprek waard.
anoniem_393625 wijzigde dit bericht op 14-01-2020 13:07
11.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je zoon is nog maar een week op school. Groep 1. Een wereld van verschil.
Spreek met juf af dat hij volgende week eerst even halve dagen komt. En dat je het langzaam opbouwt. Het is een hele omschakeling voor het joch. En dat geeft niet.

Ik zou het weglopen en het terugbrengen melden bij school, maar ook aan zoon aangeven dat hij niet zomaar weg mag dwalen.

En als je vind dat je lerares te ongeïnteresseerd is over het welzijn van je kind, dan zoek je een andere school.

En niet meer in de bosjes gaan zitten. Dat is echt heel raar.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Dus er is geen afgesloten speelplein? Vreemd. Dat is het enige waarover ik zou zeuren, dat mijn kind dus ongezien kan weglopen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dit voorval moet je natuurlijk wel bespreken met de juf én je kind!
Verder komt ze niet vriendelijk over hoe jij haar beschrijft, maar kan me wel voorstellen dat ze niet elke keer met alle 24 ouders uitgebreide gesprekken gaat voeren.
Het komt allemaal wel goed en het hoort soms een beetje bij. Wat zei je zoontje zelf waarom hij zo verdrietig was?
justagirly wijzigde dit bericht op 14-01-2020 13:09
2.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de juf zeggen dat je een gesprek met haar wil onder 4 ogen.
Als je het gesprek hebt dan aangeven dat je de communicatie naar jou toe njet fijn vindt. Te summier. En dat je geschrokken bent van het feit dat zoontje ongezien weg kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
14-01-2020 13:05
Als ik vertel dat ik een rondje aan het wandelen was en er toen toevallig speelkwartier was dus ik even was gaan kijken achter de bosjes zodat hij mij niet zag kreeg ik de opmerking dat dat helemaaaaaal niet fijn is voor hem. En vervolgens loopt ze weg.

Tuurlijk toevallig.
Dit is wel heel toevallig ja 😉

Maar aangaande je andere vragen: dat je kind weg kan lopen van het plein met vier jaar is echt absurd en nalatigheid van de school. Zeker het gesprek over aangaan en als de juf niet je te woord wil staan, dan naar de directeur, dit kan écht niet!
Je kind gaat nog maar een week naar school. Er is geen overdracht op de basisschool, ook niet kort. Je kind beloeren tijdens het spelen, wat blijkbaar opvalt door de juf, is ook niet normaal.

Relax een beetje. Je kind moet wennen. Geef het tijd.
Kind ongezien van schoolplein is wel een ding wat je kunt aankaarten. Dat zou niet moeten gebeuren. Dat kun je overigens ook met je zoontje bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal echt niet hele dagen huilend op school doorbrengen anders hadden ze je vast wel iets gemeld.
Wat verwacht jij van de leerkracht? Wat moet ze antwoorden op jouw verhaal dat hij de hele ochtend heeft gehuild? Waarom ga jij lopen gluren tijdens de pauze? Waarom laat je het niet een beetje op zijn beloop maar zit je er zo ontzettend bovenop? En leer je kind dat hij niet weg moet lopen. Leg niet alles bij een school neer.
Natuurlijk is het belachelijk dat je kind zomaar van school kan weglopen dus daar zou ik zeker een gesprek over hebben.
Wat heeft de diarree ermee te maken?

Vanuit de bosjes je kind observeren is raar.

En verder zou ik je kind en jezelf de tijd geven te wennen.
Alle reacties Link kopieren
Maak een afspraak over het weglopen en huilen. Ze hebben geen tijd voor 25x 3 zinnen uitwisselen met elke ouder.
Alle reacties Link kopieren
Prima dan is het niet toevallig.
Speelkwartier is altijd om half 11
Ik maakte mijn rondje juist om 9,na t wegbrengen. Zijn ze vroeger naar buiten gegaan. Was dus totaal niet gepland.

Het is de juf niet opgevallen dat ik er was trouwens.
Mamaindezorg schreef:
14-01-2020 13:17
Prima dan is het niet toevallig.
Speelkwartier is altijd om half 11
Ik maakte mijn rondje juist om 9,na t wegbrengen. Zijn ze vroeger naar buiten gegaan. Was dus totaal niet gepland.
Dan kun je nog steeds gewoon even zwaaien en doorlopen ipv in de bosjes gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
14-01-2020 13:19
Dan kun je nog steeds gewoon even zwaaien en doorlopen ipv in de bosjes gaan zitten.
Misschien beter om daar nu nog even mee te wachten tot kind echt gewend is.
Mamaindezorg schreef:
14-01-2020 13:17
Prima dan is het niet toevallig.
Speelkwartier is altijd om half 11
Ik maakte mijn rondje juist om 9,na t wegbrengen. Zijn ze vroeger naar buiten gegaan. Was dus totaal niet gepland.

Het is de juf niet opgevallen dat ik er was trouwens.

Maar het is niet toevallig dat je dan in de bosjes gaat liggen.
Alle reacties Link kopieren
Je kind is niet blij op school, de juf is niet sensitief, je zoon loopt weg tijdens het buitenspelen en niemand die dat in de gaten heeft. Ik zou voor minder een andere school zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dat zovelen dit normaal vinden verbaasd me echt!

Als mijn dochter nu 3,5 straks weg loopt bij school ben ik in alle staten. En ik verwacht ook normale vriendelijke communicatie van de juf die overdag voor mijn kind zorgt.

Het is je kind! Die is je toch heilig!!!

Ik zou zeker gesprek aan gaan met juf en vertellen dat je onprettig gevoel gekregen hebt.
En als dat gesprek jullie niet dichter bij elkaar brengt directie betrekken
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Als je met de juf in gesprek wil, maak dan een afspraak met haar en ga niet aan het begin of einde van de dag haar tijd opslorpen. Wij hebben ook van die ouders op de school van mijn kinderen. Áls ik dan eens iets moest doorgeven, stonden er altijd dezelfde ouders het slaapje, wakker worden en humeur van hun kind door te geven aan de leerkracht.
Het weglopen zou ik wel vervelend vinden, maar gebeurd vaker. Sommige kinderen zijn nu eenmaal weglopers en een leerkracht heeft 25 of soms 30 kinderen en hebben nu eenmaal niet overal ogen. Het is gelukkig goed afgelopen.

Verder lees ik niets vreemds, een juf gaat jou echt niet elke dag een uitgebreid verslag doen wat er is gebeurd. Het gaat prima, laat het los. En natuurlijk is het spannend, een eerste week, maar dat vinden de meeste kinderen. Zit er niet zo bovenop, dat geeft jouw kind ook geen vertrouwen om zich veilig te voelen op school. Die voelt dat haarfijn aan. Zeker als je in de pauze gaat staan bespioneren.
Alle reacties Link kopieren
Na 1 week al naar een andere school Pandax? o_o
Alle reacties Link kopieren
Hij moet wennen en was niet lekker. Dat weglopen is raar en haar reactie ook maar in de bosjes de boel in de gaten houden is ook niet normaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven