Baby huilt de hele dag

19-01-2020 21:52 504 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoon is inmiddels 2 weken oud. Hij krijst de hele dag door, ik weet niet wat ik moet doen. Ik sta stijf van de spanning en loop enorm op mijn tenen als kind stil is. Medisch is er niets aan de hand. De enige moment dat hij rustig stil is, is als hij in zijn Maxi-Cosi ligt, in de auto. Ik pak hem thuis ook stevig in. Ik weet het ff niet. Heb ik een huilbaby gekregen?
Alle reacties Link kopieren
Hè wat vervelend Duchess. Gaat de voeding al wat beter?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Vervelend, ik weet hoe het voelt.
Hoe weet je nu al dat er medisch niets aan de hand is? Wij kwamen daar pas na ongeveer 8 weken achter dat het wel zo was.

Uiteindelijk gaat het over.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat denk ik wel.

Geef je bv of fv? En je zegt medisch is er niets aan de hand? Wat heb je er aan gedaan of wat zei de kinder arts? Gekeken naar allergieën? Inbakeren? Draagzak?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had 2 nekwervels die helemaal vast zaten (bleek na 6 weken heel veel huilen) en was vaak ook alleen rustig in maxi cosi. Die houding was ontspannend voor de wervels.

Na fysio en manueel therapie veel tips en geduld ging het beter.
Wellicht het inschakelen waard als er medisch niks is.
Osteopaat ook geweest maar die heeft voor ons geen verschil gemaakt fysio en manueel therapie waren de reddende engelen.

Die spanning rondom huilen of onrust heeft lang geduurd voor dat minder werd bij mij...

Maar ook even een welgemeende :hug: je doet het goed en de kleine is pas 2 weken he.
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Voor oudste dochter hielp overstappen op nutrilon omneo voeding. Achteraf bleek ze koemelkallergie te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel huilen is niet normaal en dan is er meestal wel wat aan de hand. Waarop baseer je dat er medisch niets aan de hand is?

Geef je BV of FV? Overstrekt je kindje, is het huilen erger na eten? Dat je kindje in de maxi cosi rustiger is, kan duiden op iets met de wervels.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
19-01-2020 21:54
Hè wat vervelend Duchess. Gaat de voeding al wat beter?

Flesvoeding gaat goed. Borstvoeding heb ik opgegeven, met heel veel pijn in mijn hart.
Alle reacties Link kopieren
Reflux is ook een reden dat jonge baby's veel huilen.
In de maxi zit een baby in een bepaalde houding. Hier hetzelfde. Huilbaby die alleen rustig was in die houding. Ook medisch zgn niets aan de hand. Maar na cranio sacraal therapie (3x) een heel ander kind. Zo anders dat ze er werk van gemaakt hebben , consultatie bureau. Ze vroegen toestemming om kinds dossier te gebruiken ivm dat het vergoed zou worden, dat was toen (jaren geleden) nog niet zo.

Ik zou toch eens een doorverwijzing vragen. Een kindje huilt niet zomaar.
anoniem_6376ce86e1bde wijzigde dit bericht op 19-01-2020 22:05
61.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug: het wordt echt beter! T is gewoon zo zwaar in het begin, zeker als een kindje veel huilt. Heel veel sterkte, je bent een goede mama!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben naar de eerste hulp geweest gisteren. Alles is gecheckt, niets geks kunnen vinden. Zoon krijgt geitenmelk.
Kan ook met geur te maken hebben. Het eerste dat een baby ruikt bij de geboorte is het ziekenhuis en dat is dan gelijk thuis voor zo'n hummeltje.

Wat je kunt doen is vanilleparfumolie kopen en dat in je nek smeren, zodat hij dat leert herkennen als iets dat bij jou hoort en dan ook wat van die olie op een doekje in de wieg, dan leert hij zich thuisvoelen.

Is een beproefde methode. :)

Hartelijk gefeliciteerd met je kindje. :rose:
DuchessMeganMarkle schreef:
19-01-2020 22:04
Ik ben naar de eerste hulp geweest gisteren. Alles is gecheckt, niets geks kunnen vinden. Zoon krijgt geitenmelk.
Ik zou maar babyformula nemen in plaats van geitenmelk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je zoontje!
Maar een huilbaby is heftig! Heb je al eens inzichtelijk gemaakt hoeveel hij werkelijk huilt? Gewoon een tabelletje, 1 vakje voor IEDER uur van de dag, als hij huilt een kruisje zetten of dat deel van het uur kleuren. Misschien is het helemaal niet zoveel als je denkt.....
Mocht je dit niet willen/kunnen, dan zou ik toch een bezoekje aan de huisarts brengen. De Maxi Cosi zorgt natuurlijk voor een bijzondere houding die ontspannend kan zijn voor je kind maar daar ligt mogelijk wel wat medisch aan ten grondslag.
Succes.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet normaal dat een baby bijna heel de dag huilt. Ik zou morgen de huisarts bellen voor een afspraak
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
19-01-2020 22:08
Ik zou maar babyformula nemen in plaats van geitenmelk.
Dit. Ik neem aan dat je formula poeder op geitenmelk basis bedoelt, Duchess?
Geen craniosacrale therapie gaan doen!

Ga nu eerst eens goed onderzoeken wanneer en hoe vaak hij huilt en of hier niks medisch mis is.

Bij ons duurde het 11 maanden eer de medische oorzaak gevonden was. Kan best dat er overheen gekeken is.

Huilt hij alleen bij jou of ook als hij alleen is met je partner?
Alle reacties Link kopieren
Whut? Ben je bevallen? Damn, ik mis ook altijd alles van jou!

Van harte gefeliciteerd! Gaat alles goed thuis?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Hij pakt ook geen speen. Ik vind het zo moeilijk om te zien waar hij last van heeft. Dokter zegt dat er niets aan de hand is. Wat is er wel aan de hand? Ik ga zo als hij wakker is even naar zijn nekje kijken.
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
19-01-2020 22:10
Het is niet normaal dat een baby bijna heel de dag huilt. Ik zou morgen de huisarts bellen voor een afspraak
Dit als een baby huilt dan is er iets mis. Aan jou of de kinderarts of fysiotherapeut om te ontdekken wat.
Alle reacties Link kopieren
Ok, nu je topic gelezen maar waarom geef je hem in vredesnaam geitenmelk?
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Huilt hij ook als je gewoon lekker samen met hem in bed ligt en hem op je borst laat liggen?
Am Yisrael Chai!
Hier bij beide reflux gehad, dat kun je wel ontdekken, veel gekke slikbewegingen en een zure lucht.

Bij beide bleken ook nekwervels vast te zitten. Bij de oudste pas na 11 maanden naar de manueel gegaan (na maanden fysio zonder echt verbetering). Hij is nu schoolgaand en heeft nog steeds klachten.

Bij de jongste zat ik met 10 weken bij de manueel. Dat scheelde flink.

Google maar eens op KISS.
Alle reacties Link kopieren
Is er een punt waarop hij niet huilt?

Mijn dochter ging minder krijsen toen ik me realiseerde dat ze overprikkeld was. Meisje krijste, werd wakker, kreeg melk, was heel even stil, daarna schone luier en dan krijste ze alweer alles bij elkaar. Kon daardoor niet slapen, nog meer moe, nog korter lontje (wij allebei eigenlijk) en uiteindelijk een vicieuze cirkel van oververmoeid zijn. Luier bleek too much. Het was even goochelen met de luier (alleen verwisselen bij poep of bij nokkie vol) en daarna werd ze wat meer tevreden, kreeg ze wat meer rek en zakte het vrijwel-continu krijsen af. Ze heeft kennelijk veel slaap nodig en kan niet lang gerekt worden hierin.

Sterkte :hug: Baby's zijn hartstikke schattig, maar het gehuil gaat door merg en been. Zorg je goed voor jezelf? Af en toe even uit het gehuil? Geeft echt niet om iemand anders even met hem 'op te zadelen', mensen willen altijd met alle liefde helpen. Zeker moeders met verse baby's :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven