Wie heeft de gouden kinderwagentip?

11-02-2020 17:49 66 berichten
Ik zoek na jaren weer een kinderwagen. Mag een luxe model zijn, hij wordt sowieso via marktplaats gekocht.
Bij kind nr 1 hadden we de Bugaboo Bee, was toen ideaal, we woonden in de stad en moesten er een trap mee op.

Nu wonen we in een dorp, bos op loopafstand.
Ik zoek een wagen waar ik echt makkelijk mee kan wandelen op onverharde bospaden, dus niet zo'n stuiterbak met van die trilwieltjes, geschikt voor wat langere mensen, makkelijk inklapbaar, en een beetje mooi vind ik ook wel leuk ;)

Ik zie veel moois, maar heb het idee dat veel toch meer stadswagens zijn. Wie wandelt er ook veel in het bos en heeft een goeie tip?
Draagzak is voor wandelen voor mij helaas geen optie ivm forse bekkenklachten.
anoniem_650f5b32baa0a wijzigde dit bericht op 11-02-2020 17:51
0.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Phil en Ted driewieler heel fijn.
Wij waren fan van de Stokke Trailz voor dit soort dingen!
Alle reacties Link kopieren
Je mag mijn Joolz geo overnemen, hij gaat hier binnenkort de deur uit omdat ze eruit gegroeid zijn.
Alle reacties Link kopieren
Joolz.
Joolz
Joolz Geo 2, zo’n super fijne wagen! Tip: koop de comfort cover erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mutsy igo
Ik had ook moeite met mijn bekken, en rug. Ik wilde persé een wagen waar je op kon steunen. Niet zo'n licht geval waar je met één vinger hem al kan kantelen.
Ik had meer wensen, lang de deur uit kunnen zijn, veel mee kunnen nemen. De baby moest dus echt goed kunnen liggen en niet alleen de eerste maanden en er moest een flinke mand onder zitten.
Ben op een niet zo heel mooie maar achteraf perfecte merkloze gekomen.
Gewoon een winkel op de albert cuyp amsterdam.
Kind heeft er tot bijna 4 in kunnen liggen (uitklapbaar stuk aan de zitting) Zwenkwielen dus handig met terrasjes en krappe bochten. Alleen wel massieve wielen. Voor mij was dat juist prima ivm in de stad lopen.
Hij was ook niet zo heel duur. 450 gulden.
Mijn tip is dus, kijk niet alleen naar de bekende merken maar ga ook eens wat kleinere winkels in.
Maxi Cosi Lila XP, alleen die is echt net uit en nog niet via marktplaats te krijgen.
Ikzelf heb de Lila CP, echt een topwagen.
Alle reacties Link kopieren
Joolz. Wij hebben nog de Joolz day 2, gekocht in juni 2015 en 2e kind zit er inmiddels in. We zijn er nog steeds heel blij mee, elke cent waard. Kijk vooral goed naar het buggy-gedeelte: onze zoon zit daar perfect in, met een mooie knik bij zijn knieën. Zelfs dochter van 4 past er nog in. Bij sommige Mutsy’s zitten ze met hun beentjes gestrekt vooruit ipv met een knik, lijkt me heel oncomfortabel.
Alle reacties Link kopieren
Wij zweren bij de cybex priam. Goed in te stellen op verschillende lengtes (man bijna 2.00, ik 1.68), grote ligbak, zitgedeelde wat ook helemaal plat kan, maxi cosi kan plat als hij op het wagenonderstel zit, warme voetenzak, verschillende wielen te kiezen, makkelijk in te klappen (helemaal plat), stuurt soepel en is erg wendbaar.
Wij heb en er heel erg veel mee gelopen met kind 1 en nu met kind 2, blijft een ontzettend fijne wagen!
Alle reacties Link kopieren
Baby Jogger. Ik zou nooit een 3 wiel wagen komen, maar kwam dus wel op deze uit. Heb mijn Teutonia wagen de deur uit gedaan en de Baby Jogger gekocht. Eerst de grote variant, daarna de buggy variant.
Viviennie schreef:
11-02-2020 18:23
Joolz Geo 2, zo’n super fijne wagen! Tip: koop de comfort cover erbij.
Ziet er mooi uit. Wat ik me afvraag: hoe stabiel blijft 'ie op onverharde wegen in het bos? Vanwege die kleine wieltjes aan de voorkant, kiept 'ie dqn niet snel naar voren?
strings-attached schreef:
11-02-2020 19:09
Ik had ook moeite met mijn bekken, en rug. Ik wilde persé een wagen waar je op kon steunen. Niet zo'n licht geval waar je met één vinger hem al kan kantelen.
Ik had meer wensen, lang de deur uit kunnen zijn, veel mee kunnen nemen. De baby moest dus echt goed kunnen liggen en niet alleen de eerste maanden en er moest een flinke mand onder zitten.
Ben op een niet zo heel mooie maar achteraf perfecte merkloze gekomen.
Gewoon een winkel op de albert cuyp amsterdam.
Kind heeft er tot bijna 4 in kunnen liggen (uitklapbaar stuk aan de zitting) Zwenkwielen dus handig met terrasjes en krappe bochten. Alleen wel massieve wielen. Voor mij was dat juist prima ivm in de stad lopen.
Hij was ook niet zo heel duur. 450 gulden.
Mijn tip is dus, kijk niet alleen naar de bekende merken maar ga ook eens wat kleinere winkels in.
Koop 'm sowieso op Marktplaats, ik vind nieuw kopen zonde, het is ook niet voor meedere kinderen.
En belangrijkste voor ons is dat we er makkelijk mee het bos in kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe lang geleden het voor jou is, maar ik zou juist gaan voor die oudere wagens (met vier wielen). Er zijn altijd wel opa's en oma's die zo'n ding als nieuw nog op de zolder hebben staan. Bedenk wat destijds de dure merken waren en die kun je nu voor een prikkie ophalen. Moederhormonen zorgen er altijd voor dat er dure nieuwe worden gekocht :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben de joolz day 2 en daarbij all terrain wheels gekocht (via de joolz site; weet niet of ze nog steeds in de omloop zijn ). Zijn een slagje groter want ik vind die kleine voorwieltjes echt niks. Desalniettemin zou ik een joolz niet aanraden als je echt heel vaak door het bos gaat. Vind m daar niet in uitblinken eigenlijk...
Alle reacties Link kopieren
mutsy farmer, echt geweldig, heb baby al door door half moeras ermee vervoerd
Suykerspin schreef:
11-02-2020 20:02
Wij zweren bij de cybex priam. Goed in te stellen op verschillende lengtes (man bijna 2.00, ik 1.68), grote ligbak, zitgedeelde wat ook helemaal plat kan, maxi cosi kan plat als hij op het wagenonderstel zit, warme voetenzak, verschillende wielen te kiezen, makkelijk in te klappen (helemaal plat), stuurt soepel en is erg wendbaar.
Wij heb en er heel erg veel mee gelopen met kind 1 en nu met kind 2, blijft een ontzettend fijne wagen!
Noooit van gehoord, mooi ding! Maar ik zie dunne bandjes en kleine wieltjes..is dat handig off road? Ervaring?
Mountain buggy. Ik heb een tweelingwagen ervan en loop veel door bos zonder problemen.
boontje89 schreef:
11-02-2020 21:26
Wij hebben de joolz day 2 en daarbij all terrain wheels gekocht (via de joolz site; weet niet of ze nog steeds in de omloop zijn ). Zijn een slagje groter want ik vind die kleine voorwieltjes echt niks. Desalniettemin zou ik een joolz niet aanraden als je echt heel vaak door het bos gaat. Vind m daar niet in uitblinken eigenlijk...
Ik vind die joolz heel mooi, maar twijfel ook over die wielen idd...

Had ook nog Bugaboo buffalo op het oog, maar ook weer wat twijfel over voorwielen.
Sensitivenoodle schreef:
11-02-2020 21:29
Mountain buggy. Ik heb een tweelingwagen ervan en loop veel door bos zonder problemen.
Deze werd vaker aangeraden zag ik na een rondje google. Ik vind 'm qua looks niet zo mooi, maar de wielen zien er goed uit en hij is heel betaalbaar, zie ik.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dubatti one met vier grote luchtbanden. Zeer geschikt voor onverharde wegen en handig voor lange man omdat de duwstang echt omhoog uitschuift ipv andere merken waar de stang omhoog komt door naar voren te klappen (en je dan dus dichter bij de bak loopt). De bak is groot vergeleken met andere merken en dat was voor ons fijn met een lange baby.

Wij zijn er erg blij mee, vind m ook erg mooi om te zien, maar weet eigenlijk niet of ze al tweedehands te vinden zijn.
Alle reacties Link kopieren
DeKenau schreef:
11-02-2020 21:27
Noooit van gehoord, mooi ding! Maar ik zie dunne bandjes en kleine wieltjes..is dat handig off road? Ervaring?
Veel off road mee gereden, bospaden, onverharde wegen tijdens het uitlaten van de hond. Allemaal geen enkel probleem. Op het strand ging het in het zachte zand wel zwaar, maar achter ons aan trekkend ging dat ook wel prima!
DeKenau schreef:
11-02-2020 21:21
Ziet er mooi uit. Wat ik me afvraag: hoe stabiel blijft 'ie op onverharde wegen in het bos? Vanwege die kleine wieltjes aan de voorkant, kiept 'ie dqn niet snel naar voren?

Ja ik moet zeggen dat ik er niet super veel mee in het bos loop, maar toen ik zwanger was zag ik er wel veel mensen mee in het bos lopen. De wielen zijn van foam in plaats van lucht, wat als voordeel heeft dat ze nooit lek kunnen gaan. Met scherpe takjes enz in het bos wel fijn. En je kunt de kleine wielen vastzetten voor meer stevigheid op onverharde terreinen. Dat deden wij van de zomer ook op het strand. En dan trokken we de wagen wel achter ons aan zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven