Baby 6 maanden fles weigeren

14-02-2020 19:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby van 6 maanden heeft ( op een paar weken na) helaas altijd de fles geweigerd.
Op dit moment ben ik een beetje zoekende wat handig is om aan te bieden qua type drinkfles/beker als vervolgstap waaruit ze zelf kan leren drinken.

Bij mijn eerste kind ging ik langzaam over naar een drinkfles met oren met soort speenvorm en materiaal. Zo ging dat stapje voor stapje verder. Maar het hele speengebeuren is dus het probleem...

Werkt een tuitbeker al op deze leeftijd en welke moet ik dan hebben? Wie heeft hier ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon proberen, je merkt vanzelf of het werkt. Dunne pap lepelen kan ook.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bekertje? En dan zelf vasthouden?
Tuitbeker gaat hier best goed. Mijn zoontje is 6 maanden. Ik heb er gewoon eentje waae het vanzelf uitkomt. Dus hij hoeft er niet aan te zuigen. Zo kan hij daar vast aan wennen. Een gewoon bekertje wil hij nog niks van weten.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeljus schreef:
14-02-2020 19:59
Gewoon proberen, je merkt vanzelf of het werkt. Dunne pap lepelen kan ook.
Ik ben wat voorzichtiger met kopen en uitproberen geworden want er staat hier een vermogen aan flessen en spenen met als resultaat dat ik nu nog helemaal níets gekocht heb..

Lepelen doen we trouwens al vanaf 3 maanden en ze drinkt ook uit een open bekertje. Beide gaat goed maar is wel
iets wat tijdrovend is en vermoeiender.

Het lijkt mij gewoon heerlijk om een keer een soort van flesje te geven (uit gemak) of waar zelf uit gedronken kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Naniene schreef:
14-02-2020 20:00
Tuitbeker gaat hier best goed. Mijn zoontje is 6 maanden. Ik heb er gewoon eentje waae het vanzelf uitkomt. Dus hij hoeft er niet aan te zuigen. Zo kan hij daar vast aan wennen. Een gewoon bekertje wil hij nog niks van weten.

En welke tuitbeker is dat?
Alle reacties Link kopieren
Ken je zo'n munchkin 360 beker? Is (redelijk) lekproof, maar zonder speen.

En anders een rietje of een gewone beker.
Sierkussentje schreef:
14-02-2020 20:07
En welke tuitbeker is dat?
Volgens mij is hij van IKEA, een lelijk groen ding met een kikker waar dochter nooit uit wilde drinken. Hij kan het overigens nog niet zonder hulp (zonder te knoeien). Ik las net dat je dat zoekt, dat wordt wel lastig denk ik met die leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen fles weigeraar, maar dat stapje voor stapje overgaan is volgens mij niet nodig. Hier zijn beide dochters direct uit een rietjesbeker gaan drinken. Wel zonder antilek systeem, want daar konden ze beiden niet uit drinken.
Hoe drinken baby's van drie maanden uit een beker? Een gewone beker? :-?

Hier een dochter van 13 maanden, ze snapt wat ze moet doen met een beker qua beweging maar de melk/sap/thee whatever giet ze zo langs haar kin. Ben ermee gestopt. Zes keer per dag slab, romper en shirt verschonen gaat mij te ver en geen zin in...
Alle reacties Link kopieren
https://www.baby-dump.nl/product/voedin ... gJjp_D_BwE


Was hier een groot succes.
where ever you go, go with your heart
Ik zou ook zeker voor de 360 cup van Munchkin gaan!
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
14-02-2020 20:24
https://www.baby-dump.nl/product/voedin ... gJjp_D_BwE


Was hier een groot succes.
Ja die bedoelde ik ook! Zie ze bij vrijwel alle kinderen.
Ohja of zo'n 360 beker. Onze dochter begreep dat alleen niet. Die dronk al heel snel uit een gewone beker. Heb die 360 nog niet geprobeerd bij baby.
Alle reacties Link kopieren
De munchkin beker ken ik zeker, daar drinkt mijn zoon ook nog weleens uit. Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik denk dat dat nog wel een stap te ver is om te begrijpen.. maar ik kan het altijd proberen :-)
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
14-02-2020 20:19
Hoe drinken baby's van drie maanden uit een beker? Een gewone beker? :-?

Hier een dochter van 13 maanden, ze snapt wat ze moet doen met een beker qua beweging maar de melk/sap/thee whatever giet ze zo langs haar kin. Ben ermee gestopt. Zes keer per dag slab, romper en shirt verschonen gaat mij te ver en geen zin in...
Ja dat vraag ik me ook af. Hier precies hetzelfde. Of ze laat het uit haar mond lopen, of ze verslikt zich heel erg.
Lastig TO, ik heb eigenlijk geen tips.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een flesweigeraar helaas. Van alles geprobeerd ook (soorten flesjes, bekers, merken poeder, warm koud etc) en wat zij uiteindelijk vanaf een maand of 10 accepteerde buiten de borst was een drinkflesje van de Hema met een flexibel rietje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn hardnekkige flesweigeraar dronk na 8 maanden met een rietje. Eerst op vakantie gewoon een rietje in een flesje water, later ook uit een rietjesbeker (die van de Duitse DM drogist is fantastisch, maar ja...). Ik vond het een hele opluchting dat ze eindelijk iets anders pakte dan de borst.

Overigens geen melk, dat weigerde ze áltijd als het niet rechtstreeks uit de borst kwam.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen plaatje plakken maar als je googlet op “cupfeeding” zie je wel wat afbeeldingen. Het drinken uit de camocup ging al heel snel goed maar het is niet in de keel gieten en drinken maar hoor haha. Zeker in het begin drinken ze net als een poes, slobberen de melk op met de tong.
Nu gaat het alweer heel anders en kun je het meer langzaam naar binnen gieten. Ze moet de melk wel zien en voelen aankomen, anders verslikt ze zich. Verder geef ik gewoon borstvoeding maar eerlijk is eerlijk, dat ben ik soms wel een beetje zat haha.
Alle reacties Link kopieren
summertime123 schreef:
14-02-2020 20:57
Hier ook een flesweigeraar helaas. Van alles geprobeerd ook (soorten flesjes, bekers, merken poeder, warm koud etc) en wat zij uiteindelijk vanaf een maand of 10 accepteerde buiten de borst was een drinkflesje van de Hema met een flexibel rietje.
Vanaf 10 maanden...? Ik “moet” er nu dus minimaal nog 4.. o_o

Met 10 maanden zijn ze qua ontwikkeling gelukkig alweer zoveel verder.
Heb jij voor die tijd nog andere dingen geprobeerd zoals een tuitbeker bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
14-02-2020 21:01
Mijn hardnekkige flesweigeraar dronk na 8 maanden met een rietje. Eerst op vakantie gewoon een rietje in een flesje water, later ook uit een rietjesbeker (die van de Duitse DM drogist is fantastisch, maar ja...). Ik vond het een hele opluchting dat ze eindelijk iets anders pakte dan de borst.

Overigens geen melk, dat weigerde ze áltijd als het niet rechtstreeks uit de borst kwam.
Jij bent er dus ook mee bekend.. vanaf wanneer ben jij met de rietjesbeker begonnen? Heb je ook een plaatje van de Duitse dm beker?
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat uiteindelijk wel werkte was de tuitbeker van MaM. En daarna ook de flessen/spenen van MaM.
Er zit dus wel een zacht materiaal speen op, maar ze zijn wat ruwer, en dat accepteerde mijn kind wel.

Bij Kruidvat gekocht. En later nog wat flessen/spenen via internet.

Heeft jouw kind een probleem met de gladheid van het materiaal van de speen? Geeft dat direct al een weigerreactie?

Dat was bij mijn kind wel zo. Zodra er het gladde materiaal van de speen tegen de lippen kwam was het meteen mis.
Ik heb dat aangeleerd door een structuurhoes van een panty om de speen te trekken. Dat voelt niet glad en zo vond kind de speen niet meer erg.
Maar zuigen, ho maar.....
Alle reacties Link kopieren
Hier is die 360 graden beker ook een groot succes. Dochter snapte deze alleen pas toen ze 15 maanden was... Maar zal per kind verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Het ene kind is wat koppiger dan de andere ;). Maar het is wel echt heel fijn om weer meer vrijheid te hebben gekregen.
Flesweigeraar in combinatie met werk en uitjes buiten de deur was heel lastig. (Te vaak gestreste partner met huilende baby in de auto onderweg naar mij)

Allerlei bekers geprobeerd. Tuitbekers wilde ze niet. Ook oefenbeker van difrax geprobeerd. Eentje met neusuitsparing op advies van logopediste. Maar lag meer ernaast dan dat er iets in ging.

Voor een collega werkte de truuk met de panty. Voor een studiegenootje werkte de truuk om half slapend de fles te geven. Die pakte na een paar maanden weigeren opeens weer goed de fles en weigerde daarna zelfs de borst. Die moest dus halsoverkop gaan kolven en afbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja 360 ook geprobeerd. Maar geen succes.
Nuby swirl wel weer.

Echt proberen en kijken wat werkt.
Wat ook een fijn was: Vaste voeding.
Daardoor werden de aantal borst voedingen minder en was ze niet alleen zo van mij afhankelijk voor eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven