Dreumes lekt door ‘s nachts

19-02-2020 08:39 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
mijn dreumes van 15 maanden wil nog wel eens doorlekken ‘s nachts, supervervelend. Hij sliep tot z’n eerste eigenlijk altijd op zijn rug of zij maar nu bijna altijd buik/zij. Helpt ook niet echt mee dus haha. Weinig aan te doen.
Laatste melkfles ‘s avonds wil ik wel erin houden want hij drinkt slecht over de hele dag.
Het eerder aanbieden van fles en dan op het laatste moment andere luier aan voor het slapengaan wil nog wel eens helpen maar niet altijd.
Heb ook nappy pants van Pampers gehaald, maat 4, nu een keer maat 5. Kijken of dat helpt. Deze Pampers vind ik sowieso prettig zitten voor de nacht, lekker zacht randje.

Iemand nog andere tips?
Alle reacties Link kopieren
Als hij veel op zijn buik ligt, kun je eens proberen om de luier achterstevoren aan te doen. Een maat groter heeft hier altijd ook goed geholpen, wij zitten al aan maat 6 (bij 14kg) en dat past prima zonder lekkages
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden hier ook dit probleem. Elke ochtend doorgelekt, zo vervelend. Hij krijgt een half flesje melk met naar bed gaan.
Nu maat 5 pampers luierbroekjes en nu gaat het meestal goed. Alle andere merken geprobeerd werkte allemaal niet goed hier.
wished- wijzigde dit bericht op 19-02-2020 08:45
14.22% gewijzigd
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn peuter lekte Pampers wel door 's nachts, maar de huismerk luiers van Jumbo niet, dus die heb ik toen in de nachten gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken hier pampers baby dry voor 's nachts, een maat groter dan overdag. En heeft het rompertje genoeg ruimte om uit te zetten? En zit zijn pyjamabroek niet te strak? Die hebben we ook allebei een maatje groter.
Alle reacties Link kopieren
Hier een flinke dreumes van 12,5 kg en 15 maand. Wij gebruiken de 4+ luiers van het Kruidvat en eigenlijk nooit ongelukjes.
Het is ook een buikslaper, in het begin best vaak door gelekt.
Wat hier helpt is rompers en pyjama broeken een maat groter zodat de luiers goed kunnen vullen en niet maar half omdat ze dan strak in de romper zitten. Dit werkte hier beter dan alleen grotere maat luier want daar liepen we met normale maat romper tegen hetzelfde aan.
En de luier aan de voorkant ook goed hoog optrekken tot over z'n navel. Dan zit er genoeg absorbtie materiaal aan de voorkant.
Hiermee is onze buikslaper zo'n 11-12 uur droog snachts, maar dan wel echt toe aan een andere luier.
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook eens naar grotere maat romper/onderbroekje. Dat is hoer wel eens reden voor lekkages geweest. Als het strakker zit kan luier minder absorberen ofzo lijkt het
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
19-02-2020 08:56
Kijk ook eens naar grotere maat romper/onderbroekje. Dat is hoer wel eens reden voor lekkages geweest. Als het strakker zit kan luier minder absorberen ofzo lijkt het
Logisch, want dan kan de luier niet uitzetten, want daar is dan geen ruimte voor...
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips!
Misschien zitten zijn rompers iets te strak inderdaad, pyjamabroek niet... die zit lekker losjes.
Ik wacht met smart op de lente/zomer, niet meer die dikke slaapzak aan en dus wassen elke keer en geen pyjama (broekjes) meer aan :bye:
Alle reacties Link kopieren
Hier dreumes van net 1, maar die heeft maat 5 (lidl luiers) misschien eens grotere maat proberen? Grotere romper kan ook weleens helpen of luirr andersom aan.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad even kijken naar de romper. Mijn peuter lekte de laatste tijd ook weer vaak door. Nu laat ik de romper 's nachts open aan de onderkant en hij lekt niet meer door.
Alle reacties Link kopieren
Wasbare luiers. Als je ervoor openstaat kan ik je wel een en ander aanraden en tips geven
Alle reacties Link kopieren
Kijken of de romper niet te strak zit (te los/groot werkt bij mijn dochter ook niet, dan zet de luier zover uit dat het er langs gaat lopen).
Luier een maat groter. Ik denk dat maat 5 al prima kan.
Een ander merk luiers proberen. Kruidvat (droog & vertrouwd) is het enige merk wat hier werkt. En Etos huismerk ook, maar dan een maatje groter dan normaal, want die pasvorm is net anders.
Pampers was hier iig een garantie voor doorlekken.

En zodra er overdag genoeg gedronken wordt, voor het bed een half flesje.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter drinkt s avonds juist nog veeeel water en s nachts ook beker naast t bed maar lekt nooit door slaapt op haar buik. S nachts pyjama broek luier hemd en pyjama jasje
Overdag onderbroek dus geen romper meer. Luiers zijn wel mega zwaar s morgens heb ook nog geen idee hoe zij ooit s nachts droog gaat zijn haha
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hier een dreumes van 13 maanden die ook vrij vaak nat was in de ochtend, juist bij pampers! Maar hier staat er ook een flesje water in zijn bed, maar dat drinkt hij niet altijd. De AH luiers met die leuke printjes die houden het meestal wel en die zijn ook lekker zacht, dus niet de Berengoed luiers want dat zijn helemaal dunne flut luiers. Oh en ik doe de knoopjes van zijn romper los als hij gaat slapen, dat helpt zeker en zijn luier zit er in de ochtend altijd nog gewoon goed ookal beweegt hij vrij veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga de knoopjes van de romper open laten, eerst zo maar eens kijken.
Man zweert bij Etos huismerk (Woezel en Pip luiers) en dan maat 4+.
Dus eerst dat maar eens proberen en dan die Pampers maat 5.
Het houdt je van de straat zeg maar :proud:


Geen interesse in wasbare luiers Pinda-Kaas, bedankt voor het aanbod!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe zwaar je dreumes is, maar hier dus 1 van net 1 en die heeft woezel en pip maat 5
Alle reacties Link kopieren
snowgirl1 schreef:
19-02-2020 12:05
Ik weet niet hoe zwaar je dreumes is, maar hier dus 1 van net 1 en die heeft woezel en pip maat 5
Rond de 11 kilo wel nu denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Als je in de buurt van Rotterdam woont mag je hier wel wat luiers komen halen om te proberen, dat scheelt weer pakken luiers waar je later niks mee doet.

We hebben woezel en pip 5, en pampers baby dry 5, 5+ en 6.
Alle reacties Link kopieren
WholeLottaLove schreef:
19-02-2020 12:17
Rond de 11 kilo wel nu denk ik...
Mijne weegt echt minder. Ik zou echt grotere maat kopen .
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
19-02-2020 08:58
Logisch, want dan kan de luier niet uitzetten, want daar is dan geen ruimte voor...

Nooit bij stil gestaan maar inderdaad. Logisch🙈🤭
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
19-02-2020 12:19
Als je in de buurt van Rotterdam woont mag je hier wel wat luiers komen halen om te proberen, dat scheelt weer pakken luiers waar je later niks mee doet.

We hebben woezel en pip 5, en pampers baby dry 5, 5+ en 6.
Lief! Maar is helaas niet het geval :-(
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat luiers. Hier lekten pampers ook altijd door toen ze de babyleeftijd eenmaal uit waren.
En luier andersom doen als ze op de buik slapen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vrij lichte zoontje (net 10 kilo met 17 maanden) zit al maanden in maat 5 snachts. Ik denk voor zijn eerste verjaardag al. Pamperbroekjes, niet eens andersom, en sindsdien nooit meer doorgelekt.
Bij onze dochter lekken broekjes door, maar luiers niet. Ik denk omdat die laatste beter sluiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven