Wat te doen lange regenachtige dagen

22-02-2020 21:25 51 berichten
Hallo,

Wij hebben een peuter van 3. De laatste tijd met regenachtige dagen vind ik de dagen erg lang duren met de kleine thuis. Ik vind het lastig om de dag te vullen. Wat doen jullie met een peuter op een regenachtige dag zoals morgen?
Alle reacties Link kopieren
Kaplaarsjes en paraplu en gaan wandelen?
Alle reacties Link kopieren
voor de tv zetten
Alle reacties Link kopieren
In regenpak naar buiten! Of binnen verstoppertje spelen, hutten bouwen met lakens, knutselen, kleien, koekjes bakken, mama helpen met huishouden ...ect
Alle reacties Link kopieren
Knutselen, puzzelen, liedjes zingen & dansen, overall aan en in de plassen spelen, ergens iets gaan drinken, videobellen met oma, bijna alles kan toch gewoon?
Alle reacties Link kopieren
Helaas erg herkenbaar. Leuk al dat knutselen, dansen en verstoppertje spelen maar de kinderen zijn er zat van en willen naar buiten! En ik ook!
Met dit weer is het heel leuk om buiten te zijn met regenkleding aan, als de kinderen bijna wegwaaien zijn ze er ook gauw zat van.

Geen tips helaas, daarvoor lees ik mee maar dus wel herkenning. Succes, hoop dat het voorjaar snel begint!
Alle reacties Link kopieren
bij de oma afzetten als je ze beu bent!
Alle reacties Link kopieren
Wij vinden het ook lastig!! Kinderen willen gewoon naar buiten, maar waaien weg. Een beetje regen vinden we nog wel grappig (laarzen aan en plassen stampen).

Morgen gaan we maar naar het zwembad, zijn ze daarna lekker moe!
Wij dansen, knutselen, kijken tv, spelen, knuffelen, bakken en koken, poetsen het huis, ipadden, gaan in bad, doen verstoppertje, doen de was.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mee laten helpen met wat je zelf aan het doen bent. Helpen met de was opvouwen, poetsen, eten koken, naar de supermarkt, stofzuigen en noem maar op. Het duurt wel 3x zo lang en het zal niet perfect zijn maar ze vinden ‘helpen’ vaak leuk.

Verder : lekker lang in bad, filmpje kijken, naar de binnenspeeltuin, op bezoek bij iemand, knutselen/spelletjes, koekjes bakken etc. Genoeg te doen hoor.
Hutten bouwen, knutselen, bouwen, koekjes bakken, lezen. Naar buiten in regenpak en laarzen en plassen stampen maar. Overdekte speeltuin. Bibliotheek.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Ten eerste vind ik de hele dag knutselen en zingen en koekjes bakken helemaal niet zo leuk, en vermaakt zoon zich veel beter als ik de tuindeuren open gooi en hij afwisselend binnen en buiten kan spelen, zodat ik ook nog wat huishouden gedaan krijg :P, maar zoon is ook nog eens een ontzettende mieperT als het op regen en wind aankomt, dus die wil niks momenteel.

Wij gaan vaak zwemmen, naar oma/een café met speelhoek, toch gauw naar buiten als het droog is. Thuis schilderen we samen vaak, of maken we puzzels. Hij helpt graag met koken. En verder vermaakt hij zich met de duplotrein of speelgarage.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik zorg altijd dat peuter niet al het speelgoed standaard tot haar beschikking heeft. Op regenachtige weekenddagen haal ik dan weer iets naar beneden wat ze even niet heeft gedaan en ruim ik het vorige op. Zo was ze vandaag weer helemaal op nieuw blij en vol in het spel met een poppenhuis.

Verder ook naar buiten geweest toen het droog was met de hond. De tv ging zowaar echt pas vijf uur aan.
Alle reacties Link kopieren
Maak een regenpot met dingen. Dingen die ze kunnen doen, of ideeen die ze soms hebben. Hier staat zo'n pot en dat helpt heel goed
Alle reacties Link kopieren
lekker naar buiten en (met laarzen) heel hard in plassen stampen en springen. Vind ik zelf ook nog steeds erg leuk ;-)
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Buitenshuis bedoel je?
Bibliotheek, zwembad, theater, ergens op bezoek, tuincentrum en bouwmarkt, overdekt winkelcentrum, museum.

Ik moet wel echt elke dag de deur uit hoor met kind, anders word ik gek.
Alle reacties Link kopieren
De kinderen vinden het vaak leuk idd om me te helpen met de was, koken of fijn op de stofzuiger te zitten, liefst nog samen ook zodat ik niks meer kan met dat ding
Ik ga ook met ze binnenspeeltuin, stad in, peutergym/ dans, spelen bij vriendje of vriendinnetje. Activiteiten genoeg overal.
Maar ze willen graag naar buiten. Al maanden dat het koud en guur is, veel ziek geweest dus die muren hebben ze wel genoeg gezien thuis.
Zodra het ff droog is of de zon schijnt staan ze te springen om naar buiten te gaan. Laat het voorjaar maar komen :daisy:
RUUUUBY REGENBOOG JA RUUUUBY REGENBOOG GAAT VEEEER PAW PATROOOL HEY HEY HEY HEY HEY HEY PAAAWPATROOOOOL HEY HEY HEY HEY HEY HEY HAAAL OP HET DOEK VOOR BARBAPAPAAAAAH HET EIND IS ZOEEEEK
Alle reacties Link kopieren
Hier vinden ze het heerlijk om in de stromende regen trampoline te springen. Wel extra oppassen want dat wordt wat glad. Maar het 'aardt' zo lekker voor ze.
Door en door nat naar binnen en dan samen onder een warme douche of in een warm bad. Filmpje als afsluiting en de middag is al grotendeels gevuld
O 3 is wel lastig.
Verstoppertje spelen in huis, spelletje, dansen, een opblaasmatras neerzetten en stoeien of gewoon op bed, een hut bouwen, een filmpje maken van lego of zelf, een boekje maken.
Iemand uitnodigen en samen voor diegene een cake oid bakken, film met popcorn.
Binnenspeeltuin, binnenzwembad, dierentuin en dan alle binnenverblijven, bios, ergens lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Ja herkenbaar hoor... Doordeweeks gaan we bij slecht weer nog wel eens naar de binnenspeeltuin en de bibliotheek, maar de binnenspeeltuin is op zondag zo druk en de bibliotheek is dan dicht... ;-D
Ik denk dat wij morgen koekjes gaan bakken en dat ze uitgebreid in bad mogen spelen.
Maar ik kan ook niet wachten op het voorjaar... ;-D
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan sowieso ook met dit soort dagen even naar buiten. Al is het maar een blokje om het huizenblok.
Niet bij keiharde stromende regen maar wind en miezer of net wat meer als miezer regen laat ons niet tegenhouden.
Zoon vind dat echt geweldig, tegen de wind in lopen of juist de wind in de rug.

Maar ook bovenstaande, speelgoed wat niet altijd voor het grijpen staat zoals de treinbaan, haal ik tevoorschijn op mindere dagen.
Andere dingen zijn rondje tuincentrum visjes kijken, op bezoek bij opa's/oma's tantes, bibliotheek, mee laten helpen met de was enz.
Tralalalala
Wij vermaken ons altijd prima met regenachtig weer. Met alle goede tips die al genoemd zijn. We spelen ook veel spelletjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan morgen naar het tuincentrum, alvast zaadjes uitzoeken voor de moestuin en bloementuin, vissen kijken etc... en waarschijnlijk nonnenvotten bakken.
Ook leuk vinden ze als ik een knutseltafel maak (stickers, scharen, lijm, papier, kleurboeken, oude rol behang, kartonnen doos, eierdozen en kleurspullen op tafel en lekker aanrommelen), film kijken (Casper en Emma op Safari vandaag).

Mijn twee oudsten (5 en 3) spelen trouwens het best zelf als we in de ochtend eerst even de deur uit zijn geweest, met dit weer plassen stampen. Maar dat lukt qua tijd niet altijd omdat er nog een jongere tweeling in huis is die dan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk op een KDV en ben afgelopen gewoon elke dag naar buiten geweest met de peuters. Soms even tussen de buien door, maar dat is omdat ik geen regenkleding aan mag schaffen ;-) Het liefst ga ik met ze in de plassen springen.

Kinderen vinden het vaak helemaal niet erg als het slecht weer is, het zijn de ouders vaak die hier moeite mee hebben.
Such a beautiful place to be with Friends.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven