Ongepland zwanger

24-03-2020 09:46 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... omdat ik vanwege gezondheidsredenen geen anticonceptie meer kan gebruiken heb ik mijn spriraal enige tijd geleden laten verwijderen. We hebben besloten dat mijn man zich zou laten opereren, maar hiervoor is een lange wachtrij en hij is nog niet opgeroepen. We hebben condooms gebruikt, maar de laatste keer niet. We hebben 2 kleine kinderen (peuter/kleuter) en het is niet alsof we nu nog enorm vaak seks hebben, we zijn kapot van de kinderen, huishouden, werk, iedereen kent het vast wel. maar de laatste keer hebben we er allebei gewoonweg niet bij stil gestaan om iets te gebruiken. We doen het al bijna 20 jaar zonder, macht der gewoonte? Er ging geen belletje rinkelen, zelfs niet toen ik overtijd was. Pas toen ik positief testte dacht Ik damn... we hebben helemaal niets gebruikt de laatste keer.

We hebben nog wel een kamer die omgebouwd kan worden tot kinderkamer, financieel kan het, ik wilde graag een groot gezin, er is genoeg liefde om te geven, maar.... ik ben al eind 30, mijn man nog een stuk ouder, maar vooral... voor mij zijn de laatste 2 zwangerschappen enorm belastend geweest voor mijn gezondheid, de laatste zwangerschap is dramatisch geëindigd waardoor er veel zorgen zijn geweest de laatste paar jaar. Los van de zorgen om onze eigen gezondheid. Mijn man is chronisch ziek en ondanks dat we erg gelukkig zijn zitten we allebei aan het einde van onze belasting, een extra kind zou teveel zijn. Mijn man is bang dat nog een zwangerschap mij zieker gaat maken (dat is een onvoorspelbare maar niet uit te sluiten kans, het is bij beide zwangerschappen gebeurd).

Een aantal jaren geleden hadden wij nooit kunnen voorspellen dat voor allebei de medische situatie zo zou verslechteren, Ik was voor die tijd zelf niet ziek. Wellicht hadden we dan wel veel eerder of geen kinderen genomen. Nu we dit wel weten wil ik dit mijn gezin maar ook een nieuw kind dit niet aan doen. Als ik zieker wordt dan heeft dit ook invloed op de kinderen die ik nu al heb. We zijn gelukkig nu. En ik vind het fijn om uit de baby fase te zijn, het wordt eindelijk wat makkelijker. De zorgen van een zwangerschap, gezond kindje, goede bevalling... het is me wat.

Mijn zwangerschappen waren niet vanzelfsprekend, het duurde lang en is een keer mis gegaan. Dat ik nu, eind 30, spontaan na 1 keer zwanger word.. ik vind het ongelooflijk... hoe vaak ik hoopvol naar een zwangerschapstest heb gekeken met de hoop op 2 streepjes, ik heb me er op dood gestaard, maar ze kwamen er meestal niet... en nu kan ik niet enthousiast worden dat ze er wel staan.
Ik heb de situatie besproken met mijn huisarts en een afspraak gemaakt bij de kliniek voor een curratage. Dat wordt ivm de Corona alleen. Ik wil aan de ene kant nuchter zijn, ik wordt behandeld met 5 weken en dan is het voor mij nog geen kindje, ik heb er 1tje in een later stadium verloren. Maar... toch voelt het als een gebroken hart.

Wie heeft hier ervaring mee? Of heeft tips? De tip van condooms snap ik.... het is niet onzorgvuldig bedoeld geweest, maar was duidelijk een fout van ons allebei. Ik snap dat ik spijt kan krijgen, maar spijt krijgen dat je een kind hebt gekregen lijkt mij persoonlijk veel erger dan spijt van een abortus. Ik hoop op een natuurlijke afstoting.... maar... dat weet je natuurlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Neem contact op met het Fiom voor een gesprek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Je wil niet. En je mag rouwen en zelfs spijt hebben, maar je wil niet. Voel je gevoel, huil, praat en bedenk je dat je niet trots of blij hoeft te zijn om je keuze. Je mag het niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn overtijdbehandeling echt naar. Voelde alsof ik gefaald had, begreep er niks van. Ging huilend de kliniek in, maar kwam ook huilend van opluchting weer naar buiten.
Het was een heel wijs besluit, heb er nooit spijt van gehad

als je wil weten, wat te verwachten, mag je me een PB sturen
Haal een overtijdsbehandeling of laat het weghalen. Zo te lezen zitten jullie er niet op te wachten. Heb dan maar gewoon geen seks totdat één van jullie een ingreep heeft laten doen. Zo belangrijk is dat nu ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gelijk weer een spiraal late zetten bij die overtijdsbehandeling.
Verder sterkte .
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo snel reacties zou krijgen had ik niet verwacht, bedankt! Ik heb al een gesprek met de huisarts gehad, ik heb wel veel info op het Fiom gelezen.

dat vertaal je duidelijk voor me BeaTea, ik wil het niet. dat hardop uitspreken voelt koud, maar is wel waar. Mijn gevoel volgen is inderdaad het beste wat ik kan doen.

Bedankt LilaLinda, voor het aanbod. Ik vind het fijn om te lezen dat je geen spijt hebt gehad. Dat gevoel van falen is herkenbaar.

Geen sex.... we doen het niet meer heel vaak hoor, maar de intimiteit die we daarbij voelen is ook wel heel erg fijn. Ik denk niet dat 1 van beiden ooit nog het condoom gaat vergeten totdat mijn man geopereerd is geweest en “schoon” is.
Alle reacties Link kopieren
De spiraal is geen optie meer, we wachten op de operatie.
Schrikken TO, maar je geeft heel duidelijk aan waarom je het niet wilt. Een foutje kan gebeuren, een zwangerschap was niet je bedoeling en nu handelen jullie daarnaar. Kan iemand je wel direct ophalen bij de kliniek?

Ik zou ook z.s.m. een koperspiraal laten zetten. Volgens mij gaat de T-safe 10 jaar mee. Met een beetje geluk hoef je dan nooit weer aan je AC te denken.
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
24-03-2020 10:15
De spiraal is geen optie meer, we wachten op de operatie.
De spiraal is juist een hele goede optie.
Met een beetje geluk is het ook gelijk je laatste spiraal als die 10 jaar kan blijven zitten.
Ga nu niet langer wachten op die sterilisatie. Die wachtlijst wordt nu door Corona weer met minstens 3 maande verlengd he!
Alle reacties Link kopieren
Roodborstje123 schreef:
24-03-2020 10:13
Dat is zo snel reacties zou krijgen had ik niet verwacht, bedankt! Ik heb al een gesprek met de huisarts gehad, ik heb wel veel info op het Fiom gelezen.

dat vertaal je duidelijk voor me BeaTea, ik wil het niet. dat hardop uitspreken voelt koud, maar is wel waar. Mijn gevoel volgen is inderdaad het beste wat ik kan doen.

Bedankt LilaLinda, voor het aanbod. Ik vind het fijn om te lezen dat je geen spijt hebt gehad. Dat gevoel van falen is herkenbaar.

ook het grote verschil tussen gewenst en ongewenst zwanger begrijp ik. Ik was eerst 2x heel gewenst zwanger, en toen ging het een keer mis.
Heel rot
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze allebei gehad, bij de koperspiraal kreeg ik heel heftige bloedingen, dat was echt geen doen. Bij de Mirena kreeg ik ernstige Suïcidale gedachten, en dat is echt niets voor mij, ik ben daar normaal ook niet gevoelig voor. In overleg met de psych (Speciaal voor die klachten) besloten om de mirena te verwijderen en na korte tijd verdwenen ook de klachten. ik voel me echt een ander mens zonder de Moreno, ondanks dat ik weet dat de meeste mensen daar helemaal geen last van hebben. De pil mag ik niet ivm een stollingsstoornis. Het is voor mij echt condooms of een oplossing voor mijn man. Maar die wachttijd, ja dat zal nog wel erger worden. Dan misschien idd maar een tijd zonder sex :-S
Ai, dat is vervelend TO. Ik herken dat van de Mirena. Mijn depressie verdween ook pas toen de Mirena eruit was. Ik zou als ik jou was in dit geval mijn cyclus monitoren d.m.v. temperatuur en de vruchtbare dagen ontwijken. Dit zou ik combineren met altijd condooms gebruiken. Wat je zegt, die zul je nu vast niet meer vergeten.

Ik ben het verder eens met LilaLinda. Deze zwangerschap is heel anders dan je voorgaanden, want deze is ongewenst. Punt.

Heel veel sterkte de komende tijd. Blijf lekker van je afschrijven.
Alle reacties Link kopieren
Dankje kokoro! Ik gebruik hier inderdaad een app voor, zonder temperaturen mAar wel met registratie, deze is erg spot on dus mijn cyclus is erg regelmatig. Heeft toen geholpen met zwanger worden (deze keer had ik hem Ook moeten gebruiken... maar nu kijk ik alleen nog als ik ongesteld moest worden, daar ga ik iets in veranderen).
Ach wat lijkt mij dat rot. Geen advies, wel veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Weet je het zeker? Je klinkt zo verdrietig. Je denkt nu alleen in onmogelijkheden, maar zijn er ook mogelijkheden? Is er hulp die je eventueel kan inschakelen? Heb je met een gynaecoloog gepraat over deze zwangerschap en hoe een eventuele bevalling zou gaan? Hoe oud je jongste, gaat die al bijna naar school? Dan heb je overdag ook de handen vrij, kun je eventueel (extra) kinderopvang/bso inschakelen voor de kids?

Wil je niet van je curettage afpraten, maar je mag er gerust een week langer overdenken? Overigens als het qua gezondheid niet gaat, is dat ook een hele belangrijke afweging!
Alle reacties Link kopieren
Vreemd die lange wachtlijst, mijn man kon binnen 2 weken terecht begin dit jaar. En ik laat mijn spiraal pas verwijderen als de laatste test goed is en hij zaadvrij is verklaard 😉. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Ik zou het niet kunnen laten weghalen in een dergelijke situatie, aangezien het mijn/onze eigen schuld is.
Ghost79 schreef:
30-03-2020 23:07
Vreemd die lange wachtlijst, mijn man kon binnen 2 weken terecht begin dit jaar. En ik laat mijn spiraal pas verwijderen als de laatste test goed is en hij zaadvrij is verklaard 😉. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Ik zou het niet kunnen laten weghalen in een dergelijke situatie, aangezien het mijn/onze eigen schuld is.
Aan deze zin heeft TO ook niks lijkt me.


To, hoe gaat het met je/jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ghost79 schreef:
30-03-2020 23:07
Vreemd die lange wachtlijst, mijn man kon binnen 2 weken terecht begin dit jaar. En ik laat mijn spiraal pas verwijderen als de laatste test goed is en hij zaadvrij is verklaard 😉. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Ik zou het niet kunnen laten weghalen in een dergelijke situatie, aangezien het mijn/onze eigen schuld is.
een kind is niet een strafmaatregel voor onvoorzichtige mensen
Juist door die denkwijze worden er veel Ongewenste kinderen geboren, en dat is ook een straf voor het ongeboren kind
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ja, het wordt wel moeilijk... eind deze week de afspraak en in de tussentijd beginnen de eerste zwangerschapsklachten wel op te spelen. Ik wil me niet zwanger voelen, maar ja, ben het natuurlijk wel.

In de ideale situatie zou ik dolgraag een derde kind willen, maar ja, het is geen ideale situatie. Ik bespreek het veel met mijn man. Hij staat achter mij welke beslissing ik ook neem en hij vind het ook moeilijk, maar denkt dat een abortus de beste beslissing is. Hij is vooral bang dat onze kinderen er veel voor moeten inleveren in tijd aan aandacht en is bang dat ik er weer iets aan ga overhouden. Hij weet zelf ook wel dat hij de energie mist om voor een baby te zorgen. Ik heb hem gisteren aangegeven, als ik het echt wilde houden, dan was ik wel aan de foliumzuur begonnen, maar die behoefte heb ik niet. Ik ben nog steeds niet enthousiast en elke keer dat ik naar de wc ga hoop ik een bloeding te zien, dat zijn geen gedachtes die passen bij iemand die een kind wil. Maar moeilijk vind ik het wel. Ik droom er ook veel over en denk er overdag veel aan, het is een beetje een gebroken hart gevoel.

Mijn man kan niet mee naar de afspraak (Corona) dus ik heb aangegeven dat ik liever heb dat hij bij de kinderen blijft, dan heb ik geen zorgen over oppas en wat ik die wel of niet moet vertellen. Ik krijg geen roesje dus mag gewoon rijden. Dat vindt hij ook wel moeilijk.

Geen probleem trouwens, dat er mensen zijn die het niet zouden kunnen, iedereen is anders en ik denk dat je iets niet moet doen omdat een ander het op die manier zou doen. Iedereen moet vooral zijn eigen gevoel volgen.

Bedankt voor de alle steun en reacties!
Alle reacties Link kopieren
Mooi verwoord LilaLinda!
Mooi gezegd Lilalinda.
Klinkt alsof het naar omstandigheden goed met je gaat TO. Houd je taai :rose: .
Ghost79 schreef:
30-03-2020 23:07
Vreemd die lange wachtlijst, mijn man kon binnen 2 weken terecht begin dit jaar. En ik laat mijn spiraal pas verwijderen als de laatste test goed is en hij zaadvrij is verklaard 😉. Maar goed, daar heb je nu niks aan. Ik zou het niet kunnen laten weghalen in een dergelijke situatie, aangezien het mijn/onze eigen schuld is.
Met al het gedoe rondom het coronavirus werkt het net even wat anders en worden niet-noodzakelijke ingrepen uitgesteld tot nader order. Zo vreemd is die wachtlijst dus niet.

En ook zonder het virus zijn op sommige plaatsen de wachtlijst lang.
Sterkte TO, ik heb bewondering voor hoe je ermee om gaat. En Lilalinda verwoordt het erg mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven