Tips loopfiets 1 jaar

04-04-2020 11:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn zoontje wordt binnenkort 1 jaar. Wij willen hem graag een loopfiets cadeau doen waar hij even mee vooruit kan maar pfoeh.. Wat een keuzes! Wij denken nu aan een 4 in 1 houten loopfiets zodat hij er nog een hele tijd mee kan doen. Echter hebben wij een hond dus zal het fietsje ook vaak mee gaan met wandelingen. Ik kan me helemaal zo voorstellen dat je er dan geregeld ook zelf mee sjouwt. Ik twijfel nu tussen één van Angels&Bandits en een Trybike. Ook veel verschil in prijzen.

Wat is jullie ervaring met houten loopfietsjes? En welke beviel jullie goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nog een jaartje wachten. Vanaf 2 kunnen ze er echt meer mee. Wij hebben een Puky en die bevalt prima. Ook niet te groot, waardoor ie makkelijker op te tillen is als dat nodig mocht zijn.
Alle reacties Link kopieren
We hebben een puky op 4 wielen. Heel licht. Makkelijk te tillen en blijft leuk ook voor oudere kinderen. Straks gaan we over op een angels and bandits loopfiets met 2 wielen. De puky houden we dan voor binnen. Kan die daar lekker crossen.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons echt vol in gebruik binnen vanaf 1 jaar, zo'n houten die met 3 en met 2 wielen kan. Voor buiten vanaf 2 jaar een andere, crossfiets model met 2 wielen. Nu hij 4 is en prima op een gewone fiets kan, gebruikt hij die nog graag in zn spel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag laatst een meneer lopen, die had een loopfiets met een draagband op zijn rug hangen. Geen idee hoe, leek op een spanband. Zag er handig uit.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben voor beide kinderen een trybike steel gehad. Eerst als driewieler en daarna omgebouwd naar tweewieler. De oudste (3,5) heeft sinds kort een gewone fiets en daar fietste hij eigenlijk zo op weg, alleen het opstarten was wat lastig.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een Puky met 2 wielen sinds hij 2 is en dat gaat nu nog steeds prima (wordt deze maand 3).

Daarvoor hadden we alleen een wheelybug voor binnen en daar had hij genoeg aan, maar in alle eerlijkheid: mijn zoon is geen durfal en moet even een drempeltje over voor hij dingen durft te proberen. Zo heeft hij ook heel lang met zijn loopfiets tussen zijn benen gelopen, voordat hij ging zitten en zich liet rollen, zeg maar.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Houten trybike :mrgreen:.

Beide jongens kregen hem voor eerste verjaardag. Oudste zoon rijdt er nu 2 jaar op en dreumes maandje.
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
04-04-2020 13:12
Ik zou nog een jaartje wachten. Vanaf 2 kunnen ze er echt meer mee. Wij hebben een Puky en die bevalt prima. Ook niet te groot, waardoor ie makkelijker op te tillen is als dat nodig mocht zijn.
Hier vanaf 1 echt al een hit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor de reacties. Zo te horen is er verschil in ervaringen of het op deze leeftijd al gebruikt, wordt zo'n loopfietsje. Ik lees nu dat we ook goed moeten bedenken of we het fietsje binnen of buiten willen gebruiken. We hebben nogal een gehorig huis (horen zelfs ons buurmeisje buiten fietsen als wij binnen zitten) dus ik denk dat het buiten wordt.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben we een trybike (niet de houten versie) en ik vind het echt een pokkeding om mee te slepen, zeker toen het nog een driewieler was. Nu ze op pad kan met het ding als tweewieler, is het al beter te doen en past het in de mand van de kinderwagen.

Zwaar ding ook, zeker als ze halverwege besluit dat ze liever zelf loopt..

Voor onze jongste koop ik eerst een puckylino, wheelybug hebben we nog staan van de oudste. We hebben een houten drie-in-1 loopfiets van Angels & Bandits gekregen voor haar geboorte en die zal ook voor haar klaar staan. Maar eerst maar eens op die puckylino, ook makkelijk mee te slepen.

Verkijk je dus niet op het gewicht van loopfietsen, zeker als je van plan bent veel buiten gebruik te maken van het ding. Mijn kinderwagen leende zich niet voor handige oplossingen, misschien dat je dat ook mee kunt nemen in je overweging?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
04-04-2020 15:11
Houten trybike :mrgreen:.

Beide jongens kregen hem voor eerste verjaardag. Oudste zoon rijdt er nu 2 jaar op en dreumes maandje.
Ah kijk! En is het ding ook makkelijk mee te nemen of puur voor in de buurt om het huis? Hij is wel wat zwaarder denk ik?

...
Ik had dit berichtje al klaar staan en zie hierboven al antwoord op mijn vraag. Zwaar dus.. Zo'n simpelere houten fiets 4 in 1 is een stukje lichter geloof ik. Dan gaan we daar denk ik voor. Je kunt daar ook zo'n band bij bestellen zodat je m op de rug kunt dragen zag ik. Daar had iemand het hierboven ook al over.
anoniem_392983 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 11:23
Reden: Toevoeging
32.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sanneke_86 schreef:
05-04-2020 11:20
Ah kijk! En is het ding ook makkelijk mee te nemen of puur voor in de buurt om het huis? Hij is wel wat zwaarder denk ik?

...
Ik had dit berichtje al klaar staan en zie hierboven al antwoord op mijn vraag. Zwaar dus.. Zo'n simpelere houten fiets 4 in 1 is een stukje lichter geloof ik. Dan gaan we daar denk ik voor. Je kunt daar ook zo'n band bij bestellen zodat je m op de rug kunt dragen zag ik. Daar had iemand het hierboven ook al over.
Ik heb geen houten trybike, maar de stalen versie! Zal ook een verschil zijn hoor, maar ik vind het wel tegenvallen, het meeslepen van ( met name) de driewieler uitvoering.

Edit: nagelen, gewicht houten trybike is +/- 1 kg minder dan de stalen trybike, zowel in de driewieler als tweewieler uitvoering. Hout is 5,5 kg in driewieler uitvoering, stalen 6,3 kg.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 13:21
11.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zowel een puckylino als een houten 2-in-1 trybike voor onze dochter van 15 maanden. Op beiden kan ze sinds een paar maanden fietsen, ze gebruikt nu de trybike buiten en de pucky binnen. Bij mijn ouders staat een wheely bug en een trybike, daar pakt ze meestal de trybike.
Als je een fiets voor langere tijd wil dan zou ik voor een trybike gaan, onze buurmeisjes van 3 fietsen daar ook nog op. De pucky is leuk om in huis rondjes te rijden en als ze wat kleiner zijn, maar voor langere stukken zou ik zelf de trybike meenemen. Vind het gewicht trouwens wel meevallen, het is voor mij goed te doen om hem mee te slepen als dochter er klaar mee is, en hij past ook (net) onderin de kinderwagen.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Sanneke_86 schreef:
05-04-2020 11:20
Ah kijk! En is het ding ook makkelijk mee te nemen of puur voor in de buurt om het huis? Hij is wel wat zwaarder denk ik?

...
Ik had dit berichtje al klaar staan en zie hierboven al antwoord op mijn vraag. Zwaar dus.. Zo'n simpelere houten fiets 4 in 1 is een stukje lichter geloof ik. Dan gaan we daar denk ik voor. Je kunt daar ook zo'n band bij bestellen zodat je m op de rug kunt dragen zag ik. Daar had iemand het hierboven ook al over.
Ik vind hem niet zo zwaar. Maar heb tegenwoordig ook nog kinderwagen en bij voor de jongste en zet hem daar gewoon bovenop. Denk dat metalen stuk zwaarder is (heeft neefje maar ivm corona nog niet gezien ;-))

Heb er trouwens ook wel eens band aan gemaakt om vooruit te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben deze https://www.bol.com/nl/p/baninni-wheely ... 046061066/.

Erg licht, makkelijk mee te nemen en verrassend duurzaam gebleken. Er is mee gefietst, gecrossed, en echt niet zachtzinnig mee omgesprongen 2 jaar lang en hij is nog in prima staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven