Dochter klitten na zwemmen

05-04-2020 19:47 29 berichten
Iedere x na het zwemmen zit het vol met klitten. Wie heeft tips want vlechten/losse staart/los haar het maakt niet uit.

Ik wou foto plaatsen maar zie niet dat dat kan?
Nou voorlopig kan je toch niet zwemmen.

Maar: conditioner?
Heb je al een staart geprobeerd met om allemaal elastiekjes? Dus een lage staart maken. Dan iets naar beneden weer een elastiekje en dan weer zo verder tot de staart vol elastiekjes zit.
Badmuts?

Kort haar?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
05-04-2020 19:49
Nou voorlopig kan je toch niet zwemmen
Dit inderdaad.

Verder: staart in en direct na het zwemmen een maskertje erin.
De leuke mannen zijn niet op. Het zijn geen leren jasjes maat M bij de hema. - DropDrop
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
05-04-2020 19:49
Nou voorlopig kan je toch niet zwemmen.

Maar: conditioner?
zou ik ook zeggen. Dat of zo'n haarspray met Keratine (ze verkopen er genoeg bij de drogist), dat maakt het haar wat zachter en makkelijker doorkambaar. Ook, bij klitten in het haar, altijd van onderen beginnen met kammen. Is misschien een open deur, maar niet slecht om dat toch nog eens te herhalen :)
leeg
Ja conditioner/cremespoeling erin tijdens het douchen. Of een antiklitspray gebruiken die je na het douchen erin spuit. Ik kocht die vaak bij de kapper, duur maar fijn.
Alle reacties Link kopieren
Guhl anti klit spray
Vroeger had ik altijd twee (halfhoge) staartjes, en dan die staartjes weer verdelen in twee vlechtjes (dus vier vlechtjes en zes elastiekjes).
1 of 2 knotjes, scheelt een hoop klitten bij mijn dochter met lang dik haar.
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
05-04-2020 19:49
Nou voorlopig kan je toch niet zwemmen.

Maar: conditioner?
Misschien zwembad in eigen tuin?


Hier gebruik ik spul van Hegron, van action. Hair serum, care & oil. Voelt wat siliconenachtig maar werkt super. Maakt de haren ook anti statisch, fijn in de winter. En t glanst er super van. Wel zorgen dat je niet teveel gebruikt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een strakke knot maken boven op haar hoofd.

Voor het zwemmen haar naar boven kammen, elastiekje erin, strak oprollen en daar weer een elastiek omheen.
Alle reacties Link kopieren
Vlecht super simpel en effectief
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Een badmuts.
Alle reacties Link kopieren
Uitkammen net conditioner en sowieso haar niet meer wassen met shampoo. Alleen conditioner.
...
Met die antiklitspray moet je wel uitkijken. Als het op de vloer komt wordt die spekglad (maar dan ook echt heel erg). Dat moet je dus niet in de kleedruimte bij het zwembad gebruiken.
We hebben inderdaad zwembad in achtertuin. Vlechten met en zonder elastiek geprobeerd en de rest ook behalve de knot die gaan we eens proberen. En anders moet het eraf maar dat wil ze niet want ze wil haar haar doneren en ze moet nog maar paar cm.
En de badmuts niet maar die heb ik besteld.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochters ging het juist enorm in de knoop als ze een vlecht hadden, werden dan net dreadlocks. Los haar werkt hier het beste.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde probleem, staarten of vlechten maakt geen verschil. Vlechten waarschijnlijk nog het ergste. Ga ook de knot eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Staarten of vlechten met een dik elastiek.
Meteen na het zwemmen een knijp conditioneer erin en dan pas de elastieken eruit.
Of voor het zwemmen kokosolie erin smeren, en na het zwemmen wassen + conditioner.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van. Ik kam het gewoon niet tot ik het gewassen heb met minstens 20 minuten conditioner erin.

Dan maar met coupe wanhoop over straat. Beter dan kaal.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Veel duikinstructeurs in Egypte met lang haar gebruiken olijfolie om het haar te ontklitten en te verzorgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Badmuts een optie?
Alle reacties Link kopieren
ekeim schreef:
05-04-2020 21:31
Bij mijn dochters ging het juist enorm in de knoop als ze een vlecht hadden, werden dan net dreadlocks. Los haar werkt hier het beste.
Hier oo. Een vlecht kreeg ik er echt niet meer uit. Een staart ging beter. Liefst los, maar dan hangt het voor haar ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven