Pedofielenjagers en monitoring software op je kinds telefoon

20-05-2020 23:32 405 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal

ik zag onlangs deze video over pedofielenjagers

https://www.youtube.com/watch?v=u1dkmlEqfZo

vind het eigenlijk wel cool wat ze doen

maar daarbij schrik ik wel hoe enorm snel er gereageerd wordt op online profielen van kinderen
en wat een gore praat zeg, schrik me echt helemaal gek, en dat zijn ook gewoon vaders he, tis eigenlijk niet te geloven hoe wijdverspreid dit lijkt te zijn
in dit voorbeeld een jong meisje, maar dat zal niet al te veel uitmaken

hebben jullie een soort van spyware op de telefoon of computer van je kinderen?
hoe werkt dat precies?
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08
In plaats van de schrik dat er veel pedo's op het internet zijn en hoe ver ze gaan, hebben jullie het over hoe erg het is als een onschuldig iemand word beschuldigd terwijl dat helemaal niet de situatie is in de openingspost. Het zal vast wel eens een keer gebeuren en het is niet oke, maar wel weer typisch om het echte probleem te verdoezelen.

Hoe vaak wordt er een heksenjacht op een onschuldig iemand uitgevoerd in tegenstelling tot hoe groot en massaal het probleem is van pedos die online op kinderen jagen?

Dan is het onschuldig iemand scenario toch wel echt klein. Dus om alle aandacht daarop te plaatsen is vreemd.

In mijn ogen gaat dit topic en het idee achter het exposen van pedos om te laten tonen hoe vaak het gebeurd. Om te laten zien dat je lieve vrolijke oom de pedo achter die berichten kan zitten. Om te laten zien dat het je gewone brave kantoor man in pak is. Om te laten zien hoe dit eigenlijk normaal is in de ervaring van vele mensen en om te laten zien dat je je kinderen niet op het internet moet vrijlaten.

En deze specifieke pedohunter zal best wel eens een gekkie zijn en te ver gaan. Maar mensen springen erop om altijd als eerste reactie de focus op het probleem weg te halen.
Ah, dus als pedohunten en heksenjachten niet goedkeurt, ontken je het probleem van viespeuken met een internetverbinding.


Is je hele leven zo zwart-wit?
Yvonne van Hertum was het. Ze is ondertussen overleden.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
21-05-2020 09:12
Of dat iemand hem redt als hij in de sloot valt.

Daarom doe je hem op zwemles. (Maar dat is dan weer een heel andere discussie :proud: )
Ook leuk. :biggrin:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-05-2020 10:23
Ach, en jij meldt je zelfs speciaal aan om deze reageerder bij te vallen?
Een heuse HRS, dat zie ik niet vaak meer.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen weten dat Tonnie van Tiktok eigenlijk Pietje Pedofiel kan zijn. Ik heb er een grap van gemaakt, dat twee van die pedo's af gingen spreken en dat ze dus allebei dachten dat ze met een kind afgesproken hadden.
Hilarisch vonden ze het.
Maar wel duidelijk dat iedereen kan zeggen dat ze Annabel heten en blonde vlechten hebben.

Ik zeg niet dat we daardoor veilig zijn.
Ik hoop dat ze gewoon vragen blijven stellen. En dat we ze geleerd hebben zelf na te blijven denken.
Alle reacties Link kopieren
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08
In plaats van de schrik dat er veel pedo's op het internet zijn en hoe ver ze gaan, hebben jullie het over hoe erg het is als een onschuldig iemand word beschuldigd terwijl dat helemaal niet de situatie is in de openingspost. Het zal vast wel eens een keer gebeuren en het is niet oke, maar wel weer typisch om het echte probleem te verdoezelen.

Hoe vaak wordt er een heksenjacht op een onschuldig iemand uitgevoerd in tegenstelling tot hoe groot en massaal het probleem is van pedos die online op kinderen jagen?

Dan is het onschuldig iemand scenario toch wel echt klein. Dus om alle aandacht daarop te plaatsen is vreemd.

In mijn ogen gaat dit topic en het idee achter het exposen van pedos om te laten tonen hoe vaak het gebeurd. Om te laten zien dat je lieve vrolijke oom de pedo achter die berichten kan zitten. Om te laten zien dat het je gewone brave kantoor man in pak is. Om te laten zien hoe dit eigenlijk normaal is in de ervaring van vele mensen en om te laten zien dat je je kinderen niet op het internet moet vrijlaten.

En deze specifieke pedohunter zal best wel eens een gekkie zijn en te ver gaan. Maar mensen springen erop om altijd als eerste reactie de focus op het probleem weg te halen.
Ja het is een heel groot probleem. Ook die mannen met 14 jarige meisjes.

Nee, eigenrichting is daarvoor niet de oplossing. Nog niet eens een beetje. Die neiging zodra het over dit onderwerp gaat maakt het juist alleen maar nóg moeilijk en complexer om het goed aan te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-05-2020 12:07
Een heuse HRS, dat zie ik niet vaak meer.
Nou, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08
In plaats van de schrik dat er veel pedo's op het internet zijn en hoe ver ze gaan, hebben jullie het over hoe erg het is als een onschuldig iemand word beschuldigd terwijl dat helemaal niet de situatie is in de openingspost. Het zal vast wel eens een keer gebeuren en het is niet oke, maar wel weer typisch om het echte probleem te verdoezelen.

Hoe vaak wordt er een heksenjacht op een onschuldig iemand uitgevoerd in tegenstelling tot hoe groot en massaal het probleem is van pedos die online op kinderen jagen?

Dan is het onschuldig iemand scenario toch wel echt klein. Dus om alle aandacht daarop te plaatsen is vreemd.

In mijn ogen gaat dit topic en het idee achter het exposen van pedos om te laten tonen hoe vaak het gebeurd. Om te laten zien dat je lieve vrolijke oom de pedo achter die berichten kan zitten. Om te laten zien dat het je gewone brave kantoor man in pak is. Om te laten zien hoe dit eigenlijk normaal is in de ervaring van vele mensen en om te laten zien dat je je kinderen niet op het internet moet vrijlaten.

En deze specifieke pedohunter zal best wel eens een gekkie zijn en te ver gaan. Maar mensen springen erop om altijd als eerste reactie de focus op het probleem weg te halen.
Er worden dagelijks mensen ernstig beschadigd door valse beschuldigingen. Mensen die dat hun hele leven met zich meedragen, want “waar rook is, zal wel vuur zijn” wordt al snel door de buitenwereld gedacht. En niet alleen gedacht, want men handelt er ook naar. Er is een paar jaar geleden zelfs een man vermoord nav valse beschuldigingen. En dat gebeurde gewoon hier in NL.

Als jij dat geen probleem vindt, dan heb jij een plaat voor je kop.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de zedenrecherche, die met regelmaat gedwarsboomd wordt door jagers. Zorgvuldig opgezette onderzoeken en zelfs internationaal
gecoördineerde acties die volledig de soep inlopen omdat er weer een jager vind dat hij/zij het allemaal beter weet en zelf wel even kan regelen.

Als je iemand verdenkt, dan stap je naar de politie en laat je het verder aan hen over. Dat moet gewoon niet onderhandelbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08

Hoe vaak wordt er een heksenjacht op een onschuldig iemand uitgevoerd in tegenstelling tot hoe groot en massaal het probleem is van pedos die online op kinderen jagen?

Dan is het onschuldig iemand scenario toch wel echt klein. Dus om alle aandacht daarop te plaatsen is vreemd.
Hier ontbreken de cijfers.
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08
In mijn ogen gaat dit topic en het idee achter het exposen van pedos om te laten tonen hoe vaak het gebeurd. Om te laten zien dat je lieve vrolijke oom de pedo achter die berichten kan zitten. Om te laten zien dat het je gewone brave kantoor man in pak is. Om te laten zien hoe dit eigenlijk normaal is in de ervaring van vele mensen en om te laten zien dat je je kinderen niet op het internet moet vrijlaten.
En dan? Iedereen wantrouwen?
madaleine00 schreef:
21-05-2020 11:08
En deze specifieke pedohunter zal best wel eens een gekkie zijn en te ver gaan. Maar mensen springen erop om altijd als eerste reactie de focus op het probleem weg te halen.
Geef een 'goed' voorbeeld dan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-05-2020 12:07
Een heuse HRS, dat zie ik niet vaak meer.
HRS?
x
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-05-2020 12:40
Er worden dagelijks mensen ernstig beschadigd door valse beschuldigingen. Mensen die dat hun hele leven met zich meedragen, want “waar rook is, zal wel vuur zijn” wordt al snel door de buitenwereld gedacht. En niet alleen gedacht, want men handelt er ook naar. Er is een paar jaar geleden zelfs een man vermoord nav valse beschuldigingen. En dat gebeurde gewoon hier in NL.

Als jij dat geen probleem vindt, dan heb jij een plaat voor je kop.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de zedenrecherche, die met regelmaat gedwarsboomd wordt door jagers. Zorgvuldig opgezette onderzoeken en zelfs internationaal
gecoördineerde acties die volledig de soep inlopen omdat er weer een jager vind dat hij/zij het allemaal beter weet en zelf wel even kan regelen.

Als je iemand verdenkt, dan stap je naar de politie en laat je het verder aan hen over. Dat moet gewoon niet onderhandelbaar zijn.
Dat is niet altijd de beste oplossing, helaas.
x
Alle reacties Link kopieren
jayah schreef:
21-05-2020 13:30
Dat is niet altijd de beste oplossing, helaas.
Dat is áltijd een betere optie.
Alle reacties Link kopieren
jayah schreef:
21-05-2020 13:30
Dat is niet altijd de beste oplossing, helaas.
Dat is het wel. Altijd. Zonder uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
21-05-2020 13:47
Dat is het wel. Altijd. Zonder uitzondering.
Nee.
x
jayah schreef:
21-05-2020 13:48
Nee.
Wel.

Je promoot en vergoeilijkt mishandeling.
Alle reacties Link kopieren
Plopper schreef:
21-05-2020 14:00
Wel.

Je promoot en vergoeilijkt mishandeling.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-05-2020 15:19
Reden: promoten van geweld
15.46% gewijzigd
x
jayah schreef:
21-05-2020 13:30
Dat is niet altijd de beste oplossing, helaas.
Eigen rechter spelen is altijd het beste
jayah schreef:
21-05-2020 14:02
Een pedo gun ik wel een goede afranseling.
En ik gun rationele mensen een mondiale test voor iemand toegang tot het internet krijgt.

Maar ja. We krijgen niet altijd wat we willen.

Wat jij promoot is bij wet verboden en verpest de boel, zie voorbeeld van opgezette operaties.
Alle reacties Link kopieren
jayah schreef:
21-05-2020 13:30
Dat is niet altijd de beste oplossing, helaas.
Que?????

Je woont in Nederland!!!! Als er een strafbaar feit is gepleegd, of je vermoed het, dan is de politie de énige oplossing.

Niet mee eens? Emigreer!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Ab_Normaal schreef:
21-05-2020 14:05
Eigen rechter spelen is altijd het beste
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen daarvoor kiezen.
Het rechtssysteem is bij lange na niet zaligmakend.
x
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
21-05-2020 14:07
Que?????

Je woont in Nederland!!!! Als er een strafbaar feit is gepleegd, of je vermoed het, dan is de politie de énige oplossing.

Niet mee eens? Emigreer!
Gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben.
Dus ik denk dat ik nog even blijf.
x
Th∅rdis schreef:
21-05-2020 10:41
Ik heb een tijdje met boeven gewerkt. Wat daar echt heel gebruikelijk was als je iemand ergens voor zocht en wilde opsporen (opgelicht met drugs, dat soort dingen) was ófwel een oproep op Facebook en soortgelijk plaatsen met dat je iets van iemand gevonden had, z’n sleutels, bankpas ofzo, dan vertelt iedereen namelijk meteen waar je diegene kunt vinden. Ofwel ergens plaatsen dat iemand een pedofiel was, dan hoef je zelf niet eens meer aan de bak, dan lossen andere mensen het wel voor je op. Desnoods met nep bewijzen.

Waarom zou je in godsnaam iemand geloven die roept dat een ander pedofiel is? Laat staan een wildvreemde op internet.

In onze buurtapp heb je ook een paar mensen die altijd overal pedofielen zien. Rare mannen in de speeltuin, verdachte busjes die rondrijden en meisjes die werden aangesproken in de speeltuin of op straat. Ik geloof het zelden, aangezien het altijd dezelfde mensen zijn die dit toevallig signaleren. En omdat ik dus ook de andere kant van het verhaal ken: verzin dat iemand een paar meisjes heeft aangesproken op straat en mensen meppen hem voor je in elkaar
Ik denk dat de angst voor loverboys/girls veel reëler is dan dat ze een pedo treffen. Of afpersing door leeftijdsgenoten.
jayah schreef:
21-05-2020 14:08
Gelukkig mogen we allemaal een eigen mening hebben.
Dus ik denk dat ik nog even blijf.
Ja, maar weet je wat het mooie van een mening is?


Je kunt 'm voor je houden. Zeker als ie oproept tot crimineel gedrag.
Alle reacties Link kopieren
jayah schreef:
21-05-2020 14:07
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen daarvoor kiezen.
Het rechtssysteem is bij lange na niet zaligmakend.
Ik gun jou een persoonsverwisseling! ID fraude, iets! Dan kom je er wel achter!!!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
2east schreef:
21-05-2020 14:11
Ik gun jou een persoonsverwisseling! ID fraude, iets! Dan kom je er wel achter!!!
Rare vergelijking.
x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven