Speelhuis of trampoline

22-05-2020 20:22 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie
1 dochter van over een maand vier
1 dochter van vier maanden

We willen graag wat tofs te spelen in eigen tuin gezien alleen naar de speeltuintjes in de wijk nog even niet kan voorlopig. ( veel water hier en ze rijden als gekken door de wijk)

Nu hebben veel tuinen in onze straat een trampoline waar dochter ook regelmatig op mag springen. Ze vind dat geweldig maar in principe is een trampoline dus al best vaak beschikbaar. Natuurlijk is die niet eigen dus het kan niet altijd.

We hebben een zeer ruime tuin.
Nu dachten wij om zelf een speelhuis neer te zetten met glijbaan. We hebben al een zandbak en er komt sowieso een schommel.

https://www.topbuitenspeelgoed.nl/houte ... ppelgroen/

Maar ergens blijf ik twijfelen of dat nog een paar jaar leuk blijft of dat we beter een trampoline kunnen doen.

Graag hoor ik van anderen met kinderen wat bij jullie favoriet is

Trampoline of speelhuis

Totaal aantal stemmen: 52

Trampoline (88%)
Speelhuis (12%)
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Allebei leuk. Wij hadden ze ook allebei werd ook met allebei goed gespeeld. Maar trampoline net wat meer.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Trampoline! Nooit spijt van gehad. Ze is nu 10 en springt nog dagelijks.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Zonder twijfel: trampoline. Hebben ze jaren en jaren profijt van.

Mijn oudste is puber en die springt nog steeds graag op de trampoline. Mijn jongste speelt er al op sinds ze baby was en net kon kruipen. Inmiddels is ze 4 en springt ze ruim een meter hoog en doet er allerlei kunstjes op, maar kan er ook lekker in het zonnetje op liggen 'chillen' met haar poppen.

Wij hebben wel een grote, 3,80 m diameter ingegraven.
Am Yisrael Chai!
Dat speelhuis werd bij ons een paar maanden gebruikt, daarna was de lol eraf.

Trampoline wordt hier al 7 jaar intensief gebruikt. Kinderen zijn nu 11 en bijna 9.
Speelhuis zijn ze al snel te groot voor. Trampoline hebben ze jaren en jaren wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Dagelijks springen ze hier op de trampoline, ook dochter van 14 jaar. Gestemd op de trampoline, want dat blijft leuk.
Alle reacties Link kopieren
https://mamasopinternet.nl/50-prachtige ... -elk-kind/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben overigens ook de andere dingen die je noemt maar daar wordt veel minder mee gespeeld, daar is dochter eigenlijk wel op uitgekeken. De zandbak is dan na de trampoline nog het meest populair.
Am Yisrael Chai!
Superleuk dit. Alleen jammer dat het vrijwel alleen foto's van Amerikaanse tuinen zijn. Niet in verhouding tot de postzegeltuintjes van het gemiddelde Nederlandse rijtjeshuis. Die ideeën passen hier vaak niet als je nog een beetje leuk wilt zitten.
Trampoline. Een huisje bouw je af en toe even met een wasrek en kleden, en dat is dan een paar dagen leuk.
Trampoline is hier dagelijks in gebruik.

Schommel vind ik ook heel leuk trouwens, maar aangezien je nog een kleintje hebt ook even opletten hoe je 'm zet (dat de kleinste niet de schommel tegen het hoofd krijgt). Beetje achteraan ofzo, niet precies in de loop.
Alle reacties Link kopieren
https://nl.pinterest.com/fkruize/speeltoestellen/


Een speelhuis is altijd leuk. Maar kan ook zoiets zijn



https://nl.pinterest.com/pin/377809856243834934/ dan heb je misschien nog plek over voor een trampoline. ( ik zou voor een zandbak gaan als je die nog niet hebt )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een speelhuis met glijbaan en 2 schommels al 4 jaar in de tuin staan. De oudste is bijna 8 en heeft er elke dag nog plezier van. Iets meer nu van de schommels / ringen dan van het huis, maar hij heeft z’n geld zeker opgebracht.
Ha, wat een toffe dingen zitten daar tussen! Ik zie er ook die klein genoeg zijn om hier te passen :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder een duikelrek neerzetten dan een glijbaan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://wickey.nl/speeltoestel-freeflyer Deze is het.
swift wijzigde dit bericht op 22-05-2020 20:42
16.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nog wel een tipje: je kunt ipv een speelhuisje ook een leuke speeltent kopen die je met mooi weer op zet. Ikea had vroeger een hele leuke, maar ik zie net op de site van Ikea dat die niet meer in het assortiment zit, Misschien op Marktplaats wel. Was een tent in de vorm van een caravan met raampjes en een deurtje enzo.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
22-05-2020 20:40
Ik zou eerder een duikelrek neerzetten dan een glijbaan.
Dat is een goede tip!

Ik heb een losse glijbaan en nu jij dit zegt denk ik dat ik die inderdaad ga vervangen voor een duikelrek.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt niet twijfelen en voor de trampoline gaan. Dat is hier echt het meest gebruikte speelgoed van alles dat ze hebben (gehad)! Zelfs nu ze wat ouder worden!
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
22-05-2020 20:32
Superleuk dit. Alleen jammer dat het vrijwel alleen foto's van Amerikaanse tuinen zijn. Niet in verhouding tot de postzegeltuintjes van het gemiddelde Nederlandse rijtjeshuis. Die ideeën passen hier vaak niet als je nog een beetje leuk wilt zitten.
Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Maar wat er zou passen was dan ook echt wel heel erg leuk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
moizer schreef:
22-05-2020 20:43
Ik zou echt niet twijfelen en voor de trampoline gaan. Dat is hier echt het meest gebruikte speelgoed van alles dat ze hebben (gehad)! Zelfs nu ze wat ouder worden!
Hier ook. Met stip op nummer 2 dit ding:

Afbeelding

Nog steeds gebruikt zoon dit, ook om lekker te spetteren. Al 9 jaar in gebruik en ik denk dat we hem straks doorgeven aan vrienden met kleine kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Georgia19zoveel schreef:
22-05-2020 20:27
Speelhuis zijn ze al snel te groot voor. Trampoline hebben ze jaren en jaren wat aan.
Dan kunnen die kruiwagen, poppenwagen, , zes voetballen, opblaasbadje, rolschaatsen en andere zooi er in 😄😄
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n duikelrek is ook helemaal niet duur, zie ik. Echt supergoeie tip, BGB!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-05-2020 20:48
Zo'n duikelrek is ook helemaal niet duur, zie ik. Echt supergoeie tip, BGB!
Dankje ! Hoop dat je dochter er plezier van heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort een speelhuisje. En dat is een groot succes bij onze kinderen. Een trampoline past niet in onze kleine tuin en ik vind ze ook best gevaarlijk ( met een net en ingegraven wel veiliger)
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven