Zelf haren knippen

23-05-2020 07:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kinderen thuis waarbij ik hun haren knip. Ze gaan daarom nooit naar de kapper. Ze zijn er nooit geweest in hun leven.

De afgelopen periode waren alle kappers dicht waar ik gelukkig geen last van had.

Het knippen heb ik geleerd door het gewoon vaak te doen en youtube kijken voor tips en trucs. Ik ben bewust vroeg begonnen met het leren toen zij nog jong waren. Als dan een keer fout gaat dan is dat bij een kind van 4 minder erg dan bij een kind van 8.

Ik krijg gelukkig positieve reacties over hun kapsels.

Bijkomend voordeel is dat ik geld bespaar door zelf te knippen.

Wie knipt er hier nog meer zelf?
Nee. Ik vind naar de kapper gaan zelf wel fijn, dus waarom niet?

Ik heb mijn man en zoon wel bijgeknipt toen de kappers dicht waren en dat was erg goed geslaagd, maar nu mag de kapper het toch weer doen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is zo'n hele jeugd geknipt door zijn moeder, zelfs toen hij studeerde nog. Ze is er ineens tevreden over, vooral ook omdat het zoveel uitspaarde. En niemand die het zag!

Als je de foto's ziet is het wel echt duidelijk.

Kinderen zeggen het heel laat tegen hun ouders als het niet goed zit. Dan moeten er echt happen uit geknipt zijn.

Gevolg is ook dat man kappers heel duur vindt, terwijl hij loodgieter en stucadoors lachend betaalt want hij kan dat zelf niet.

Doe eens gek. Ga naar een goede kapper ( niet die budget om de hoek). Kijk naar het verschil. Geen verschil: prima, lekker zelf doorknippen.
Ik zie ook altijd op school welke kinderen door hun moeder geknipt worden en welke kinderen naar de kapper gaan.
Het lijkt misschien goed, maar ieder zijn vak.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd. Dat was geen succes. Ik werd door iedereen uitgelachen.. Dat kan ik mijn zoontje nu niet meer aan doen haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vroeger zelf door mijn moeder geknipt en zij vond het ook prima gaan.

Als ik nu foto's kijk van vroeger is het niet om aan te zien @(

Zelf vind ik de kapper ook een fijn verwenmomentje waar ik ook lekker van geniet. En als ik ga ga ik naar een fijne (dure) kapper en niet naar de goedkoopste in de stad.


Mijn man zijn haar heb ik uit noodzaak zelf geknipt en dat is voor mij goed te zien. Nu de kappers weer open zijn stuur ik hem er het liefst zo snel mogelijk weer naartoe om het weer een beetje te laten fatsoeneren maar van hem hoeft het niet zo nodig... Hij is dus niet geweest en is van plan pas over een paar weken weer te gaan of zo.
Ik heb altijd de kinderen zelf geknipt zolang ze dat wilden. Zoon van 14 gaat nu liever naar de kapper (hij is bang dat ik een foutje maak) en dat is prima. De anderen mogen het zelf aangeven.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 08:17
Ik zie ook altijd op school welke kinderen door hun moeder geknipt worden en welke kinderen naar de kapper gaan.
Het lijkt misschien goed, maar ieder zijn vak.
Ik dacht dat ook te zien bij de klasgenootjes van zoon... Ik dacht dat F en I wel door hun moeders geknipt werden, maar die hadden het allebei over ' naar de kapper'. J ziet er altijd perfect geknipt uit, maar zou me niks verbazen als die moeder daar een handje in heeft ;)

Zoonlief zelf gaat ook niet naar de kapper, hij laat zijn haar groeien ( moet wél weer iets van model in geknipt)
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
23-05-2020 08:22
Ik dacht dat ook te zien bij de klasgenootjes van zoon... Ik dacht dat F en I wel door hun moeders geknipt werden, maar die hadden het allebei over ' naar de kapper'. J ziet er altijd perfect geknipt uit, maar zou me niks verbazen als die moeder daar een handje in heeft ;)

Zoonlief zelf gaat ook niet naar de kapper, hij laat zijn haar groeien ( moet wél weer iets van model in geknipt)
'Naar de kapper' betekende hier naar de buurvrouw die geen kappersopleiding had gehad, maar het haar van haar eigen kinderen ook knipte. Mijn moeder vond 'naar de kapper' beter klinken dan 'naar de buurvrouw', dus hebben wij het ook altijd zo gezegd. En het spaarde geld uit...
Geloof me maar, het is echt te zien als je geen kappersopleiding hebt gehad!

Jonge kinderen vinden dat misschien nog wel prima, maar tieners?
Als je geld wil besparen kan je ook een thuiskapper zoeken die je thuis wil knippen maar wel gewoon een kappersopleiding heeft gedaan.
Lijkt me beter dan zelf aan de slag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader knipte vroeger mijn haar en achteraf gezien was dat echt vreselijk o_o Ik bespaar wel door naar een thuiskapper te gaan, maar dat is gewoon een hele goede kapster. Maar zelf het haar van mijn dochters knippen: no way! Ze hebben lang, dik haar, maar wel redelijk stijl en je zou het meteen zien als het niet helemaal recht of zo zou zijn.

Een vriendin van mij knipt haar eigen pony en dat zie je ook heel goed.
Ik zie het ook op school bij mijn dochter. Het ziet er soms echt armoedig uit. Toen mijn dochter nog een pony had, knipte ik niet eens zelf de pony. Dan liever 5 euro betalen.
Nee, dat wil ik niemand aandoen. Ik heb andere talenten.
LAgirl82 schreef:
23-05-2020 08:30
Geloof me maar, het is echt te zien als je geen kappersopleiding hebt gehad!

Jonge kinderen vinden dat misschien nog wel prima, maar tieners?
Mijn tiener gaat dan ook nu naar de kapper. De tienermeiden niet, die hebben, net als hun leeftijdsgenoten, recht haar, waar weinig aan te verknallen is. Ze vinden de verplichte gesprekjes bij de kapper ook vreselijk (zijn er weleens geweest, toen ik langdurig uitgeschakeld was). De jongste boeit het sowieso niet.
Ja, zelf geknipte pony's, dat zie je meteen! Ik wil dat mijn dochters niet aandoen.
Kennissen vragen ook weleens of ik hun haar wil knippen, maar daar begin ik niet aan. Dat vind ik dan weer heel eng, vooral als er model in moet. Die wimpel ik dus altijd vriendelijk af.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2020 08:35
Mijn vader knipte vroeger mijn haar en achteraf gezien was dat echt vreselijk o_o Ik bespaar wel door naar een thuiskapper te gaan, maar dat is gewoon een hele goede kapster. Maar zelf het haar van mijn dochters knippen: no way! Ze hebben lang, dik haar, maar wel redelijk stijl en je zou het meteen zien als het niet helemaal recht of zo zou zijn.

Een vriendin van mij knipt haar eigen pony en dat zie je ook heel goed.
Ik ben benieuwd: zeg je dat dan ook tegen je vriendin? Ik zou t namelijk niet weten, twijfel tussen "ieder lekker zijn gang laten gaan" en "in een vriendschap ben je eerlijk en laat je de ander niet voor l*l lopen"
Ik kan als het moet met kapperschaar en liniaal ook de achterkant van dochters best redelijk recht knippen.

Verder valt er bij hen niets te knippen. Maar ze gaan gewoon naar de kapper, zeker de oudste wil een leuk kapsel ipv standaard rechte lokken.

Man en ik gaan gewoon naar de kapper, no way dat ik dat ga knippen. Of dat een ander zonder knipopleiding aan mijn haar mag kloten. Zeker omdat ik wel een echt kapsel wil en niet rechte achterkant.
Aan pony's begin ik ook niet meer. Gratis ( soms service bij vaste klanten) of voor een paar euro knippen de meeste kappers dat voor je.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze vooralsnog geen zin om naar de kapper te gaan, dus ik knip het zelf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil graag een pony, maar mag er geen omdat ik niet elke keer naar de kapper wil met haar. Ze gaat nu eens in het half jaar, met een pony moet dat elke paar weken. Dat doet ze maar lekker als ze alleen kan gaan.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 23-05-2020 08:54
4.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik knip mijn kinderen soms zelf, soms gaan ze naar de kapper. Ze hebben lang krullend haar, je ziet het verschil toch niet. Idem voor mijn eigen haar. En waar mijn kinderen de kapper nog een leuk uitje vinden ga ik het liefst zo min mogelijk, kappers weten het altijd te verprutsen.
Om tienerzoon moest ik trouwens wel lachen (niet waar hij bij was): hij is heel precies op zijn kapsel. Hij kan het allemaal niet uitleggen, maar het komt allemaal heel precies en er mag gaan haartje verkeerd zitten. Laatste keer dat ik hem knipte, was hij ontevreden, want het was aan de achterkant een halve millimeter te kort. Paar weken later ging hij dus naar de kapper, om boos thuis te komen. Ik zag een prima kapsel, maar volgens zoon was het weer te kort aan de achterkant en hij liep voor aap en nu nu moest hij 3 weken een muts op etcetera. Nu een jaar later weet ik dat zijn standaard riedel is na een kappersbezoek, hij moet als echte puber gewoon wat te mopperen hebben.
Ik ben heel tevreden met mijn kapper. Het is niet de goedkoopste maar wel een hele goede.
Ik wil ook graag een mooi model, niet gewoon recht afgeknipt. Zelfde geldt voor mijn dochter, de jongste dochter maakt het allemaal nog niet zoveel uit, die wordt 5 in oktober, maar die van 8 wil ook wel graag iets anders dan gewoon rechte lokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven