Zelf haren knippen

23-05-2020 07:46 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 kinderen thuis waarbij ik hun haren knip. Ze gaan daarom nooit naar de kapper. Ze zijn er nooit geweest in hun leven.

De afgelopen periode waren alle kappers dicht waar ik gelukkig geen last van had.

Het knippen heb ik geleerd door het gewoon vaak te doen en youtube kijken voor tips en trucs. Ik ben bewust vroeg begonnen met het leren toen zij nog jong waren. Als dan een keer fout gaat dan is dat bij een kind van 4 minder erg dan bij een kind van 8.

Ik krijg gelukkig positieve reacties over hun kapsels.

Bijkomend voordeel is dat ik geld bespaar door zelf te knippen.

Wie knipt er hier nog meer zelf?
Alle reacties Link kopieren
De meeste van de kappercreaties voor jongens vind ik lelijk en ordinair.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder knipte mijn haar vaak .
Nu heb ik lang haar en pony doe ik zelf.

Kapper is hier sinds Corona weer 5 euro duurder.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen moet lekker doen wat voor hem of haar (en het budget) werkt. Maar mij niet gezien. Ik vind het een te moeilijk vak en heb geen zin om dat te leren.
Ik werd zelf vroeger geknipt door de buurvrouw die zichzelf had leren knippen. Haar dochters liepen er keurig bij en daar zag ik het niet aan af, maar bij mij zag het er niet uit. Ik had een grote bos krullen en ze gaf mij hetzelfde kapsel als haar dochters met steil haar. Want dat was het enige dat ze kende. Ik was een grote pluizebol en maffe laagjes.
Toen ze op een dag besloot mijn haar totaal anders te knippen dan ik gevraagd had (want ze vond dat mooier staan) heb ik het eindelijk huilend durven zeggen tegen mijn moeder. Vanaf toen mocht ik gewoon naar een echte kapper. Dus ja, mijn eigen negatieve ervaring speelt ook mee in mijn overweging.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
23-05-2020 08:28
'Naar de kapper' betekende hier naar de buurvrouw die geen kappersopleiding had gehad, maar het haar van haar eigen kinderen ook knipte. Mijn moeder vond 'naar de kapper' beter klinken dan 'naar de buurvrouw', dus hebben wij het ook altijd zo gezegd. En het spaarde geld uit...
Ja hier ook. Die buurvrouw heette de kapper aan huis.
Ik knip mijn man en kind ook zelf. Maar ik ben dan ook kapster. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Financiën speelt bij een boel mensen wel een rol. Bij ons in het dorp is de kapper echt prijzig.

Een man gaat toch zeker elke 4-6 weken naar de kapper a € 25,95. Kinderen t/m de 12 kosten €19,95. Als je dan de 'pech' hebt 3 zoons te hebben ben je jaarlijks alleen al aan man + kids € 1000,00 kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de kinderen een tijdje gedaan, zag er prima uit. Maar omdat ik nogal een mierenneuker ben en geen knipje fout durfde te zetten, deed ik er úren over. Dus het was me al vrij snel teveel moeite.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
23-05-2020 08:28
'Naar de kapper' betekende hier naar de buurvrouw die geen kappersopleiding had gehad, maar het haar van haar eigen kinderen ook knipte. Mijn moeder vond 'naar de kapper' beter klinken dan 'naar de buurvrouw', dus hebben wij het ook altijd zo gezegd. En het spaarde geld uit...
Hahahaha inderdaad, dat zat ik ook te denken toen ik het schreef, vooral 1 van de heren denk ik dit van ;) hij is de leukste en liefste jongen van de klas ( op zoon na) maar zijn haar zit voor geen meter... Maar dat hele steile haar, wat doe je daarmee? Ik kan alleen iets bedenken met goed laten knippen en een halve kilo gel.

Ik vind so wie so jongenshaar moeilijk. Toen T een baby was wel eens zelf geknipt en toen hij drie was de tondeuse erop gezet...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in mijn hele leven denk ik 5x naar de kapper geweest. Tussen mijn 35e en 43e ofzo.

Ik heb wel heel makkelijk haar, heb het pas door kleuter laten knippen en níemand viel het op. Als ik het door de kapper laat knippen valt het ook niemand op, dus ik heb mijn keuze wel gemaakt.

Diezelfde kleuter is 1x bij de kapper geweest om haar enorme klit eruit te laten knippen en nu doe ik het. Op voorwaarde dat zij mijn haar ook mag knippen🤣
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-05-2020 09:47
Ik ben in mijn hele leven denk ik 5x naar de kapper geweest. Tussen mijn 35e en 43e ofzo.

Ik heb wel heel makkelijk haar, heb het pas door kleuter laten knippen en níemand viel het op. Als ik het door de kapper laat knippen valt het ook niemand op, dus ik heb mijn keuze wel gemaakt.

Diezelfde kleuter is 1x bij de kapper geweest om haar enorme klit eruit te laten knippen en nu doe ik het. Op voorwaarde dat zij mijn haar ook mag knippen🤣
Alle reacties Link kopieren
Bij lang krullend haar van dochter doe ik het wel bijpunten.
Bij zoon laatst zelf gedaan en die mag als het weer wat langer is fijn naar de kapper.
Ik herkende ineens mijn man in het kapsel en die werd geknipt door een niet zo getalenteerde thuiskapper vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging vroeger ook naar de buurvrouw, maar die was echt kapster. Dan werden we voor 5 gulden geknipt. Tegenwoordig moet ik wel even slikken als mijn kinderen naar de kapper moeten. Gelukkig heb ik een kapster die vanuit huis werkt en die iets minder duur is, maar de kapsalon waar ik eerst kwam kostte voor de oudste (boven de 12) 40 euro en voor de jongste 25. Daar wil je niet elke maand naartoe moeten!
Alle reacties Link kopieren
Nu woon ik in het buitenland, maar verdien niet heel veel meer dan de gemiddelde NL. Ongerekend betaal ik voor de kinderen 35 euro en voor mezelf minimaal 60 voor een gewone knipbeurt. Vandaar dat mijn dochter met krullend haar door mezelf geknipt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ceester schreef:
23-05-2020 09:45
Hahahaha inderdaad, dat zat ik ook te denken toen ik het schreef, vooral 1 van de heren denk ik dit van ;) hij is de leukste en liefste jongen van de klas ( op zoon na) maar zijn haar zit voor geen meter... Maar dat hele steile haar, wat doe je daarmee? Ik kan alleen iets bedenken met goed laten knippen en een halve kilo gel.

Ik vind so wie so jongenshaar moeilijk. Toen T een baby was wel eens zelf geknipt en toen hij drie was de tondeuse erop gezet...
Dat is precies de reden dat zoon naar de kapper gaat (afgewisseld met onze buurvrouw, die toevallig dan weer wel een echte kapper is, maar dat noemen we 'naar de buurvrouw').
En zoon heeft een hekel aan gel, dus dat helpt ook niet. Gelukkig valt zijn haar makkelijk goed (maar daar geef ik de kappers de credits voor).
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2020 08:53
Mijn dochter wil graag een pony, maar mag er geen omdat ik niet elke keer naar de kapper wil met haar. Ze gaat nu eens in het half jaar, met een pony moet dat elke paar weken. Dat doet ze maar lekker als ze alleen kan gaan.
Ca 1 keer in een maand ongeveer 10 minuten... poehpoeh onoverkomelijk.

Hoe oud is ze en moet ze van joi dan nog 'wachten' op een kapsel dat ze graag wil?
Want boven de pakweg 8 jaar kun je prima alleen natuurlijk, als je ouders niet meewillen.
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
23-05-2020 10:19
Ca 1 keer in een maand ongeveer 10 minuten... poehpoeh onoverkomelijk.

Hoe oud is ze en moet ze van joi dan nog 'wachten' op een kapsel dat ze graag wil?
Want boven de pakweg 8 jaar kun je prima alleen natuurlijk, als je ouders niet meewillen.
Bij ons niet hoor, wij wonen overal ver vandaan. En het is niet alleen dat, ik ken haar een beetje en weet nu al dat ze er spijt van gaat krijgen omdat het niet lekker zit. Ze kan namelijk echt niks hebben aan haar lijf dat iets anders is dan anders. En ze verandert ongeveer elke week van mening over wat ze wil. Dus het is niet zozeer wachten qua leeftijd, maar wachten tot ze een idee heeft van wat ze echt wil. Ze wil namelijk ook de ene week haar haar blauw en de volgende week weer spierwit en als ze het een stuk korter heeft laten knippen, heeft ze er twee dagen later al spijt van.
De oudste en de jongste gaan naar de kapper. Bij de oudste wil ik tussendoor nog wel eens de nekharen wij werken. Bij de middelste knip ik wel zelf de haren. Haar haar heeft veel slag waardoor het eigenlijk altijd goed zit.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
23-05-2020 12:07
Bij ons niet hoor, wij wonen overal ver vandaan. En het is niet alleen dat, ik ken haar een beetje en weet nu al dat ze er spijt van gaat krijgen omdat het niet lekker zit. Ze kan namelijk echt niks hebben aan haar lijf dat iets anders is dan anders. En ze verandert ongeveer elke week van mening over wat ze wil. Dus het is niet zozeer wachten qua leeftijd, maar wachten tot ze een idee heeft van wat ze echt wil. Ze wil namelijk ook de ene week haar haar blauw en de volgende week weer spierwit en als ze het een stuk korter heeft laten knippen, heeft ze er twee dagen later al spijt van.
Oh, totaal ander verhaal dan je eerste post hierover.
Klinkt overigens nog steeds als iemand die het prima kan beslissen zonder dat haar moeder mee hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
23-05-2020 09:47
Ik ben in mijn hele leven denk ik 5x naar de kapper geweest. Tussen mijn 35e en 43e ofzo.

Ik heb wel heel makkelijk haar, heb het pas door kleuter laten knippen en níemand viel het op. Als ik het door de kapper laat knippen valt het ook niemand op, dus ik heb mijn keuze wel gemaakt.

Diezelfde kleuter is 1x bij de kapper geweest om haar enorme klit eruit te laten knippen en nu doe ik het. Op voorwaarde dat zij mijn haar ook mag knippen🤣
Liefde!
Alle reacties Link kopieren
Ik begon zo'n 5 a 6 jaar geleden zelf met knippen. Eigenlijk was het meer met de tondeuse bijwerken. Langzamerhand probeerde ik met een schaar de zijkanten bij te knippen. Vervolgens op youtube gekeken naar filmpjes en kreeg ik tips van iemand.
Ik heb allemaal jongens die ik op dezelfde manier knip. Met gel kun je het haar uiteindelijk een andere look geven.

Ik Knip ongeveer om de 5 weken. Het kost mij maximaal 1 uurtje per kind om te knippen.

Ik vind het fijn om zelf de kinderen te knippen. Het geeft mij vaak een heerlijke voldoening als de haren netjes zijn bijgeknipt en niet meer zo lang en onverzorgd uitzien.

De kapper hier in de buurt kost 18 euro voor kinderen tot 5 jaar, 20 euro tot 12 jaar, 24 euro voor mannen en 27 voor vrouwen. Ik weet niet of zij een toeslag hebben vanwege corona.
Beparing: Als ik Per jaar 10 knipbeurten reken per kind dan bepaar ik 600 euro uit. Maar zelfs als ik niks bespaar knip ik alsnog mijn kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen worden vanaf baby af aan door de kapster geknipt.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven