Kinderfeestje in juni/juli

23-05-2020 11:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is binnenkort jarig. Bij mooi weer willen we, ondanks de coronacrisis, toch een kinderfeestje buiten vieren. Alle kinderen zijn namelijk onder de 12. Heeft iemand tips voor een thuisfeestje met 10- en 11-jarigen?
We willen sowieso barbecuen en marshmallows roosteren. We hebben een trampoline in de tuin. Maar er mag nog wel een leuke activiteit bij.
Het is voor mij even schakelen. Normaal gesproken gaan we ergens naartoe en eten we buiten de deur!
Alle reacties Link kopieren
Fotoshoot met de meisjes? En dan een eigen fotolijst versieren?

Vergeet niet om tijdig aan de ouders van de kinderen te vragen of ze dit wel zien zitten. Dit om teleurstelling te voorkomen
Verzin een race.
- Zet een sproeier neer waar ze 'droog' onder door moeten zien te komen.
- Appeltjes happen uit een bak water.
- Een parcours afleggen met een tot de rand gevuld emmertje water op je hoofd.
- Waterballonnen vangen.
Alle reacties Link kopieren
T-shirts beschilderen (of een tafelkleed), speurtocht, ouderwetse spelletjes, waterballonnen gevecht, opdrachten die bij een thema passen en dan aan het einde een diploma (ligt een beetje aan de leeftijd of ze dit nog leuk vinden).
fanatic schreef:
23-05-2020 11:21
Fotoshoot met de meisjes? En dan een eigen fotolijst versieren?

Vergeet niet om tijdig aan de ouders van de kinderen te vragen of ze dit wel zien zitten. Dit om teleurstelling te voorkomen
Ja, dit. Informeer eerst even bij de ouders voor je het feestje met je kind bespreekt.

Lasergamen vonden mijn dochters vorig jaar heel leuk. Je kunt lasergeweren huren. Is in het donker wel iets spannender, maar goed. Moet je wel wat ruimte in de tuin of in de buurt hebben. Kun je een parcours uitzetten, de kinderen vonden onder een laken doorkruipen alleen al geweldig. Maar als je wat minder actieve kinderen verwacht, is dit wellicht niet zo'n goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Meiden vinden iets knutselen altijd wel leuk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Mijn dochter is volgende week jarig, ik ben er nog niet over uit of we wel of niet een feestje geven.
Ik had juist in het hoofd om dit jaar eens wat anders dan thuis te doen. Maar dat zit er hier niet in, zwembad geeft geen feestjes en wat er in het dorp is zijn ook strakke richtlijnen en mogen maar max. 4 aan een tafel dan.

Dochter vind het wel prima om het niet te doen en dan volgend jaar wel weer.
Ik twijfel zelf omdat het er voor mijn gevoel ergens bij hoort.
Ze had voor corona eindelijk een feestje gehad van iemand anders en ze word niet zo vaak uitgenodigd.

Mijn tweede gedachte is om het later te doen.
Begin september, geen idee of er dan alweer meer mag?
Zoon is in de zomervakantie jarig, die doe ik dan ook na de zomervakantie.

Ze mogen hier op school ook niet trakteren.
Er word buiten gezongen en ze mogen dan naar de juf om iets uit te zoeken.

Meestal hoef je niet zoveel uit te vinden, vorig jaar hadden we snoephappen, stoelendans, lekker pannenkoeken eten, gewoon buiten spelen.
Jaar ervoor was het extreem heet en toen hadden we de watertafel en schelpen vol met water, ijsje erbij, ook iets met eten en klaar. Kinderen zijn op zich wel snel tevreden.

Heb wel het idee dat veel feestjes nu over worden geslagen.
Ze zijn ook 10 weken niet naar school geweest, dus dat valt dan ook niet echt op.
anoniem_391883 wijzigde dit bericht op 23-05-2020 11:31
6.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
23-05-2020 11:25

Lasergamen vonden mijn dochters vorig jaar heel leuk. Je kunt lasergeweren huren. Is in het donker wel iets spannender, maar goed. Moet je wel wat ruimte in de tuin of in de buurt hebben.
Cool!!! Dit is wel iets voor ons! Thanks.

En inderdaad, even checken bij de ouders is wel slim.
Vanaf 8 juni gaan de basisscholen weer gewoon volledig open. Zout dus geen probleem moeten zijn.

Ik zou er meidenfeestje van maken. Sieraden maken, kleding pimpen en dan foto's maken en lekker bbq'en.
Ik heb trouwens laatst een speurtocht gemaakt met https://www.troovie.nl/
Super grappig.
Wij hadden een springkussen besteld. Kinderen hadden de tijd van hun leven.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
23-05-2020 11:42
Wij hadden een springkussen besteld. Kinderen hadden de tijd van hun leven.
Ja leuk
kindrebel schreef:
23-05-2020 11:23
Verzin een race.
- Zet een sproeier neer waar ze 'droog' onder door moeten zien te komen.
- Appeltjes happen uit een bak water.
- Een parcours afleggen met een tot de rand gevuld emmertje water op je hoofd.
- Waterballonnen vangen.
Die appels happen in elk geval niet. Allemaal met hun hoofd in dezelfde bak water. Kinderen besmetten elkaar nauwelijks, maar dan moet je niet dit soort dingen gaan doen.
Garlicnaan schreef:
23-05-2020 12:05
Die appels happen in elk geval niet. Allemaal met hun hoofd in dezelfde bak water. Kinderen besmetten elkaar nauwelijks, maar dan moet je niet dit soort dingen gaan doen.
Inderdaad. Niet aan gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
23-05-2020 11:37
Vanaf 8 juni gaan de basisscholen weer gewoon volledig open. Zout dus geen probleem moeten zijn.

Ik zou er meidenfeestje van maken. Sieraden maken, kleding pimpen en dan foto's maken en lekker bbq'en.
Ik zou iets doen wat voor zowel jongens al meisjes leuk is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier alvast! Dochters feestje is nu ook gepland. Bij ons komt er iemand (na het taart- en cadeaumoment) een uurtje dansles (hip hop/streetdance) geven in de tuin. Verder mogen de meiden zelf een witte cap versieren met textielstiften.

Verder als er nog tijd is nog wat spelletjes als blik gooien, koekhappen of zwemmen in de tuin (ruim zwembad maar vrees dat het wel te klein is als iedereen erin zit).

Als afsluiting doen we eenvoudig een patattafel. Als toetje een ijsje en is het alweer tijd om te gaan. Kinderen zijn ook iets jonger.
Alle reacties Link kopieren
Daantje2103 schreef:
23-05-2020 12:48
Veel plezier alvast! Dochters feestje is nu ook gepland. Bij ons komt er iemand (na het taart- en cadeaumoment) een uurtje dansles (hip hop/streetdance) geven in de tuin. Verder mogen de meiden zelf een witte cap versieren met textielstiften.

Verder als er nog tijd is nog wat spelletjes als blik gooien, koekhappen of zwemmen in de tuin (ruim zwembad maar vrees dat het wel te klein is als iedereen erin zit).

Als afsluiting doen we eenvoudig een patattafel. Als toetje een ijsje en is het alweer tijd om te gaan. Kinderen zijn ook iets jonger.
Leuk. Maar wat als het nou regent die dag? Dat vind ik het lastige aan een buitenfeestje plannen.
Alle reacties Link kopieren
Tess1981 schreef:
23-05-2020 11:37
Vanaf 8 juni gaan de basisscholen weer gewoon volledig open. Zout dus geen probleem moeten zijn.

Ik zou er meidenfeestje van maken. Sieraden maken, kleding pimpen en dan foto's maken en lekker bbq'en.
Denk dat dat nog wel eens tegen zou kunnen vallen.
fanatic wijzigde dit bericht op 23-05-2020 14:19
Reden: Nog niet klaar
6.45% gewijzigd
Nouschi schreef:
23-05-2020 12:25
Ik zou iets doen wat voor zowel jongens al meisjes leuk is.
Als je jongens uitnodigd wel ja maar omdat je in deze tijd nogal beperkt bent in de dingen die je kunt doen zou ik dit jaar het wat anders organiseren. Haar beste vriendinnetjes uitnodigen en het wat minder moeilijk maken voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Dan doen we het dansen binnen. Wel tafel aan de kant zetten. En buiten iets van overkapping/partytent neerzetten voor ruimte .
Alle reacties Link kopieren
Wat wil kind zelf?
Op haar 10 à 11 heeft ze daar vast ook iets over te zeggen.

En ik zou niet teveel kinderen uitnodigen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
fanatic schreef:
23-05-2020 14:18
Denk dat dat nog wel eens tegen zou kunnen vallen.
Dat kan, ik denk van niet.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
23-05-2020 15:47


En ik zou niet teveel kinderen uitnodigen.
I.v.m. corona?
Ik dacht juist: we houden het een keer thuis. Da's veel goedkoper en je hebt geen vervoer nodig, dus nodig maar zoveel uit als je wilt! In de klas zitten ze immers ook met 30 bij elkaar! En dat is binnen.
Alle reacties Link kopieren
inmiddels zijn de maatregelen versoepelt. Iemand een leuk idee wat nu ineens wel mag? We zijn er nog steeds niet uit. Uitstellen is ook nog een optie....
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel kinderen worden er uitgenodigd! Iets van karaoke?

Mijn dochter is 7 dus die vindt nog heel veel leuk.

Dansles in de tuin (hebben we hier gedaan). En bij regen in huis. Was echt een succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven