Bewust kindvrij sinds 2010, deel 26

26-05-2020 20:28 3010 berichten
Kletstopic deel 26 alweer

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 20:39
27.41% gewijzigd
Afbeelding
Dit (grotere) plaatje hoort bij https://www.viva-svv.be/artikels/zij-wi ... n-kinderen

Ik wil proberen hier linkjes naar artikelen te blijven plaatsen die in dit topic voorkomen, dus deel ze gezellig :)

https://universiteitvannederland.nl/col ... ierstokken "wanneer krijgen vrouwen last van rammelende eierstokken"

Wie tijd over heeft kan het vorige deel ook lezen :) kinderen/bewust-kindvrij-sinds-2010-dee ... ges/442321
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 17-06-2020 15:39
66.84% gewijzigd
Present!
Alle reacties Link kopieren
Present!
Tvp
Gevonden!
Haai!
Alle reacties Link kopieren
Present!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Tvp
Alle reacties Link kopieren
:yes:
Even quoten van het vorige topic:
We verwennen onszelf! door bewust even stil te staan bij 'het leven wat helemaal aan ons voorbij is gegaan' hahahahaha! :pukey:

-naar bed wanneer we willen
-lekker eten in de stad wanneer we even geen zin hebben om te koken (alleen ja nu ff niet dan)
-minder werken
-vaker vakantie
-geen gezeik met de kids op school

en over het feit dat er mensen in onze omgeving zijn die licht spijt hebben van de kids.. maarja. itt tot een verkeerd huis of een auto kan je die niet verkopen :bye:

:rolling:


Met je eens RickDalton. Het is gewoon iedere dag genieten. En jouw lijst kunnen we heel erg lang maken.

Ik betrap me er vaak op dat ik denk: wat vinden mensen nu leuk aan kinderen? Ik snap het echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden, thanks!

En @Rickdalton: jullie ‘joepie, we zijn kindvrij’-weekend klinkt echt top. En superlief dat je nog een kaartje gaat schrijven. 🥰
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook :D
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
26-05-2020 21:38
Ik betrap me er vaak op dat ik denk: wat vinden mensen nu leuk aan kinderen? Ik snap het echt niet.
Ik heb dat ook nooit begrepen en dat gaat me ook niet lukken denk ik :frusty:
Veel gehoord van sibling en vriendinnen met kinderen: jezelf erin terug zien. Een klein mensje zien opgroeien.
Dan denk ik: dat kan ik vanaf de zijlijn prima. Hoef ik zelf geen kind voor te baren. Wat er tegenvalt aan kinderen hoor je volgens mij, behalve de gebruikelijke klaagzang over vermoeidheid, drukte etc., zelden. Alsof je niet mag zeggen: ik baal er van dat ik tóch een kind heb.
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat veel mensen echt gewoon een kind krijgen omdat het hoort en dat het gewoon geprogrammeerd is om dat leuk te vinden en dat veel mensen het daarom ook leuk vinden. Maar dat het verstandelijk gezien helemaal niet leuk is zeg maar. Een kind hebben heeft gewoon heel veel negatieve kanten (naast ook leuke natuurlijk), daarnaast is je geluk ook nog eens afhankelijk van je kind. Ik denk dat weinig ouders gelukkig zullen zijn als hun kind verslaafd in de goot ligt. Daarnaast lees je hier op het forum ook verhalen van ouders waarvan hun kind bijvoorbeeld wordt gepest of geen vriendjes heeft. Dat vind ik zo sneu om te lezen, laat staan dat ik er zelf ééntje heb die wordt gepest. Ik denk dat ik veel te emotioneel zou zijn. Ik zou echt niet lekker naar mijn werk kunnen gaan wetende dat mijn kind vandaag weer buitengesloten gaat worden brr echt horror...

Om nog even terug te komen op mijn ongeluk: ik kom de dagen wel door :) Ik woon alleen en eigenlijk heb ik wel hulp nodig, maar het is even niet anders. Ik heb wel vrienden die graag langskomen of een boodschap willen doen. Ik heb zelfs twee collega's die graag langs wilde komen en boodschappen wilde halen :) Ik word er warm van als ik aan die vriendelijke gebaren denk :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
26-05-2020 22:03

Om nog even terug te komen op mijn ongeluk: ik kom de dagen wel door :) Ik woon alleen en eigenlijk heb ik wel hulp nodig, maar het is even niet anders. Ik heb wel vrienden die graag langskomen of een boodschap willen doen. Ik heb zelfs twee collega's die graag langs wilde komen en boodschappen wilde halen :) Ik word er warm van als ik aan die vriendelijke gebaren denk :)
Zie je? Geen kids voor nodig in je (latere) leven om je met liefde te laten omringen :heart: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik keek net even bij de actieve topics en merk dat ik dan een beetje jeuk krijg van topics met titels waarin trefwoorden als "autostoeltje, doorkomende kies" in voorkomen...
Alle reacties Link kopieren
:yes:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ik krijg ook altijd jeuk van topics zoals "gaan we voor een derde?" De planeet is al vol genoeg denk ik dan o_o plus geef je andere twee kids gewoon aandacht.

Oh en ook mensen die zin hebben om te bevallen en alles mee willen maken. Brrrr waarom wil je zoiets meemaken. Ik vind een bevalling best wel traumatisch :sick:
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Vroeger toen Hyves nog bestond eens het volledige verslag van bevalling van een kennis gelezen. Zij had tot in detail beschreven hoe het allemaal was gegaan. Of haar kringspier wel of niet was gescheurd. Heerlijk! *sarcasme* :bonk:
Alle reacties Link kopieren
:cheer2:
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
26-05-2020 22:03
Ik denk dat veel mensen echt gewoon een kind krijgen omdat het hoort en dat het gewoon geprogrammeerd is om dat leuk te vinden en dat veel mensen het daarom ook leuk vinden. Maar dat het verstandelijk gezien helemaal niet leuk is zeg maar. Een kind hebben heeft gewoon heel veel negatieve kanten (naast ook leuke natuurlijk), daarnaast is je geluk ook nog eens afhankelijk van je kind. Ik denk dat weinig ouders gelukkig zullen zijn als hun kind verslaafd in de goot ligt. Daarnaast lees je hier op het forum ook verhalen van ouders waarvan hun kind bijvoorbeeld wordt gepest of geen vriendjes heeft. Dat vind ik zo sneu om te lezen, laat staan dat ik er zelf ééntje heb die wordt gepest. Ik denk dat ik veel te emotioneel zou zijn. Ik zou echt niet lekker naar mijn werk kunnen gaan wetende dat mijn kind vandaag weer buitengesloten gaat worden brr echt horror...

Om nog even terug te komen op mijn ongeluk: ik kom de dagen wel door :) Ik woon alleen en eigenlijk heb ik wel hulp nodig, maar het is even niet anders. Ik heb wel vrienden die graag langskomen of een boodschap willen doen. Ik heb zelfs twee collega's die graag langs wilde komen en boodschappen wilde halen :) Ik word er warm van als ik aan die vriendelijke gebaren denk :)
Mensen doen wat ze doen omdat iedereen dat doet (iets met lemmings die in het ravijn springen)

De horrorverhalen hoor ik elke dag hier aan de eettafel als mijn vrouw terug komt van haar werk (basisschool groep 5 lerares) als je dan hoort hoe sommigen thuis omgaan met elkaar (varierend van sexueel misbruik tot cocainegebruik en schelden op elkaar tot iemand die onder begeleiding staat met een een IQ van 80 en uit huis geplaatste kinderen die dan nog even een 3e wil wat vervolgens ook lukt dan zakt je de broek op je enkels.

Zelf hebben we gewoon geen zin in 'gezeik' het leven is te kort kwa tijd om je tijd te verdoen met futile zaken als voortplanting. dat soort zaken besteden wij graag uit zodat wij ons bezig kunnen houden met genieten van het leven en wat van de wereld zien :hihi:

tijdje geleden vroeg iemand ook aan ons: hebben jullie kids? wij: nee. toen gaf ze aan: maar jullie houden teminste van elkaar" dat vond ik wel treffend. er zullen er ook genoeg zijn die in een soort van 'stockholm' syndroom vastzitten in een relatie met 2 kids en die niet elkaar kunnen vanwege de kids en dan maar samen ongelukkig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie heel vaak mensen die helemaal niet gelukkig zijn met elkaar. Ze hebben kinderen en zullen daarom wel bij elkaar blijven. Als je dan gezeik hoort dan denk ik echt waarom in godsnaam.

Ik ben als kind en tiener een paar keer in aanraking gekomen met stellen zonder kinderen die bijvoorbeeld in de 40 of 50 waren en die vond ik er altijd heel gezellig en vrolijk uitzien. Het ging in al deze gevallen om mensen die bewust kindvrij waren. Ze hadden altijd enthousiaste verhalen en vertelden over hun werk en de reizen die ze hadden gemaakt. Als kind vond ik het altijd al heel verwarrend dat mensen andere mensen zonder kinderen vaak zielig vinden, terwijl ik hen altijd heel blij vond lijken.
Nu dat ik zelf volwassen ben begrijp ik de situatie veel beter. Ik begrijp dat een kind de norm is. Ik begrijp ook dat de mensen die ik ken zonder kinderen een mooi en rijk gevuld leven zie hebben. Ze zijn na 30 jaar allemaal nog bij elkaar en het zijn echte levensgenieters. Prachtig om te zien.

Ik herken het zo erg dat ik geen gezeik wil in mijn leven. Ik heb zelf geen fijne jeugd gehad en nu ik volwassen ben is het leven zoveel fijner! Ik zou nooit voor een kind willen zorgen. Ik wil ook helemaal niet herinnert worden aan mijn eigen jeugd. Als volwassene heb ik een heerlijk leven met leuke vrienden, lekker eten en drinken, hobbies en reizen. Ik voel mij vrij en onafhankelijk. Pas toen ik volwassen was en de touwtjes zelf in handen kreeg, kwam ik erachter dat het leven ook heel fijn kan zijn :)
Emboldened by the flame of ambition
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan groter wonen. Een vraag die daar, zo lijkt het, automatisch bij hoort is of 'er dan kinderen komen'.
Alsjeblieft niet! We zijn enorm op onze rust en vrijheid gesteld en vinden deze wereld, en dan NL in het bijzonder, al veel te vol. De maatschappij verhard, het klimaat verandert drastisch en voor alle kleine dingen is wel een of andere ellenlange wachtlijst. Zouden mensen met kinderen hier nu werkelijk nooit over nadenken?
Wat biedt je een kind nu voor toekomst op deze bijna uitgeleefde planeet?
Ik merk op mijn 34e dat ouders, schoonouders of anderen continu hameren op 'kinderen'. Al zo ontzettend vaak uitgelegd dit niet te willen, accepteer dit nou toch eens denk ik.
Persoonlijk heb ik niks tegen kinderen an sich, maar wil ze zelf gewoon niet, vind ze doodvermoeiend, tijdrovend en portemonnee plunderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven