Trots op coming out zoon.

02-06-2020 17:17 280 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Happy pride month :-)

Ik ben enorm trots op mijn zoon! Hij is (paar maanden terug) uit de kast gekomen en eindelijk gelukkig met zichzelf! Hij heeft een lastige tijd gehad en nu valt alles op zijn plek.Wat een opluchting!

Voor mij was het geen verrassing, voorgevoel ? Geen idee. Toen hij het mij vertelde was ik iig niet verrast.

Ik hoop dat de buitenwereld ook zo blij is voor hem :-) Dat is het enige waar ik me zorgen om maak; de intolerantie die er helaas nog steeds is naar LGBTQ community.

Voor mij veranderd er niets. Zijn broer en zus reageerden ook positief en de mensen die het zo langzamerhand weten ook.

Hij vroeg mij vandaag of ik het oke vond als hij de vlag op zou hangen (regenboog vlag) . En ik ben daar compleet oke mee.. En wat de rest (lees buren en alles wat er bij komt) ervan zal vinden, zal me een zorg zijn..

Dus nu wappert de vlag trots aan mijn gevel.

Wat ik hiermee wil ? Niets.. ben gewoon trots op mijn zoon dat hij zo blij is en zo open tegen mij. De goede gesprekken die we hebben..zo waardevol.
poldervrouw wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:18
0.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn :heart:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En terecht. Dat ik zeker iets om trots op te zijn! :heart:
Gefeliciteerd :)
Alle reacties Link kopieren
🏳️‍🌈❤️
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen. Ik zou liever willen dat het gewoon vanzelfsprekend was; dat ze op een gegeven moment net zo makkelijk met een vriendje als met een vriendinnetje aan zouden komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat hij nu gelukkig is! Natuurlijk ben je een trotse moeder!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat hij weer gelukkig is met zichzelf. Dat wil toch elke moeder gewoon... Er klinkt niets dan liefde uit je post... Ik snap dat je het even wilde delen :love:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat het heel fijn is om je kind weer gelukkig te zien.

Maar dat de buitenwereld ook zo blij moet zijn en dat er een vlag wordt opgehangen, die snap ik niet helemaal.

Maar ieder zijn ding.
Gefeliciteerd.
Je zoon boft met dit gezin en met de omgeving.

De intolerantie begint al op het sportveld.
Als een jongen een zacht balletje schiet, roept een teamgenoot: "Schiet niet zo slap, homo." Ik vind dat trainers èn medespelers duidelijk moeten maken dat dit onacceptabel is.
anoniem_394844 wijzigde dit bericht op 07-06-2020 22:31
45.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
02-06-2020 17:21
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen. Ik zou liever willen dat het gewoon vanzelfsprekend was; dat ze op een gegeven moment net zo makkelijk met een vriendje als met een vriendinnetje aan zouden komen.

Eens.. maar de maatschappij is nog steeds niet zo tolerant dat het kan.. jammer genoeg..
Fijn dat je zoon kan zijn wie die is. En fijn dat iedereen er oké mee is. Het maakt ook niks uit hetero, trans, bi, homo, lesbisch. Als je maar gelukkig bent en lekker in je vel zit.
<3
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
02-06-2020 17:21
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen. Ik zou liever willen dat het gewoon vanzelfsprekend was; dat ze op een gegeven moment net zo makkelijk met een vriendje als met een vriendinnetje aan zouden komen.
Eens maar dat is nu eenmaal helaas niet zo.

Bij familie van me ging het ook zo als bij TO. Fijn en liefdevol. Zoals het hoort natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Because schreef:
02-06-2020 17:25
Ik snap dat het heel fijn is om je kind weer gelukkig te zien.

Maar dat de buitenwereld ook zo blij moet zijn en dat er een vlag wordt opgehangen, die snap ik niet helemaal.

Maar ieder zijn ding.

Hij is trots en blij met zijn coming out..dát is waar de vlag voor hem voor staat.. En who cares wat de buitenwereld daarvan denkt..
Enige idee van wat het met hem heeft gedaan, de worsteling omdat de maatschappij zegt dat het niet zo gewoon is.. Echt.. het is domweg niet gewoon voor heel veel mensen. Het heeft mij nooit geboeid wat iemands sexuele voorkeur is maar blijkbaar vinden anderen dat ze daar een mening over mogen/moeten hebben.. Dus.. laat hem maar lekker die vlag laten wapperen..
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
ik kan ook haast niet begrijpen dat je er als ouder zoveel moeite mee hebt.. je wil toch alleen maar dat je kind gelukkig is ? Zijn geaardheid doet er voor mij niet toe. Ik hoop dat ik straks een leuke schoonzoon erbij krijg :-)
Astromeria schreef:
02-06-2020 17:21
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen.
Ja, laten we stoppen met het zo noemen.
Ik hang ook een vlaggetje uit voor jou en je zoon!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Odense* schreef:
02-06-2020 17:26
Gefeliciteerd.
Je zoon boft met dit gezin en met de omgeving.

De intolerantie begint al op het sportveld.
Als een jongen een zacht balletje schiet, roept een teamgenoot: "Schiet niet zo slap, homo." Ik vind dat trainers èn medespelers duidelijk moeten maken dat dit onacceptabel is.

Een medewerker van de organisatie waar ik werkte, had een brief met negatieve opmerkingen over homo's naar de krant gestuurd. Ondertekend met zijn naam en functie en bedrijfsnaam.
De volgende dag heeft de directie een mail naar alle sectoren gestuurd dat alle medewerkers zich thuis moeten kunnen voelen, dat discriminatie niet getolereerd wordt en dat de medewerker op het matje was geroepen. En uit alle ramen hebben ze regenboogvlaggen gestoken.
Zo kan het dus ook!
Bij ons gaat op het werk jaarlijks op een bepaalde dag de regenboogvlag uit. Daar komen altijd nare reacties op van relitypes die vinden dat het openlijk steunen van de LGBTQ+ community per definitie een inbreuk is op hun vrijheid van meningsuiting (of zo). Jammer is dat.
kamillet wijzigde dit bericht op 02-06-2020 17:38
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Astromeria schreef:
02-06-2020 17:21
Persoonlijk vind ik het jammer dat kinderen nog steeds "uit de kast" moeten komen. Ik zou liever willen dat het gewoon vanzelfsprekend was; dat ze op een gegeven moment net zo makkelijk met een vriendje als met een vriendinnetje aan zouden komen.
Dit.

En hoezo trots? Nou heb ik daar sowieso wat tegen, maar dit topic klinkt mij bijna als 'kijk mij eens een goede moeder zijn, ik omarm het homo-zijn van mijn zoon'.

Ik word er een beetje kriegel van eerlijk gezegd.

Maar goed, toen mijn zoon vertelde dat ie homo is heb ik helemaal niet gereageerd, want ik vind het zo niet boeiend. Was ook niet goed, zei hij later.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
KamilleT schreef:
02-06-2020 17:36
Bij ons gaat op het werk jaarlijks op een bepaalde dag de regenboogvlag uit. Daar komen altijd nare reacties op van relitypes die vinden dat het openlijk steunen van de LHBTIQ+ community per definitie een inbreuk is op hun vrijheid van meningsuiting (of zo). Jammer is dat.
Bij ons doen ze dat ook sinds dit jaar, en de negatieve reacties kwamen juist uit de LGBTQetc hoek zelf.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
02-06-2020 17:37
Bij ons doen ze dat ook sinds dit jaar, en de negatieve reacties kwamen juist uit de LGBTQetc hoek zelf.
Hoezo?
Solomio schreef:
02-06-2020 17:37
Dit.

En hoezo trots?
Hier heb je wel een punt. Het doet niet toe wat je geaardheid is maar ben je homo en durf je ervoor uit te komen dan is dat heel knap. Maar als we dat zo blijven benoemen zeg je eigenlijk 'soww jij durft, dit is nog helemaal niet geaccepteerd'. Waarmee je dat aspect alleen maar benadrukt.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
02-06-2020 17:37
Dit.

En hoezo trots? Nou heb ik daar sowieso wat tegen, maar dit topic klinkt mij bijna als 'kijk mij eens een goede moeder zijn, ik omarm het homo-zijn van mijn zoon'.

Ik word er een beetje kriegel van eerlijk gezegd.

Maar goed, toen mijn zoon vertelde dat ie homo is heb ik helemaal niet gereageerd, want ik vind het zo niet boeiend. Was ook niet goed, zei hij later.
Die kinderen willen daar een reactie op want voor hen is het wel groot. Ik reageerde in eerste instantie ook wat lauwtjes ‘oh, ok’, maar moest er toch meer woorden aan wijden en een steunbetuiging en zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven