Kindjes insmeren tegen de zon?

03-06-2020 11:06 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moeten donkere kindjes ook ingesmeerd worden tegen de zon en met welke factor?
En als ze dan ingesmeerd zijn, kunnen ze dan nog wel vit D opnemen?
Weet iemand dit?
Ik weet niet of ik dit serieus moet nemen maar wat denk je wat er gebeurd als je ze niet insmeert?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
03-06-2020 11:08
Ik weet niet of ik dit serieus moet nemen maar wat denk je wat er gebeurd als je ze niet insmeert?
Ik denk dat ze dan verbranden in de zon maar hun moeder denkt daar dus anders over en zegt dat ze met de factor 50 die ik mee had gegeven geen vit D meer opnemen, is dit waar?
Alle reacties Link kopieren
Mensen met een huidtype 6 (negroïde huid) hoeven zich per definitie nooit in te smeren. De natuurlijke zonbescherming van een huidtype 6 is hoog genoeg. Kinderen met een huidtype 6 moeten echter wel ingesmeerd worden onder de felle zon omdat hun nog dunne huid toch kan verbranden. (Bron huidarts.com)
Als die moeder het niet wil, doe je het niet.
Alle reacties Link kopieren
Het is waar dat de opname van vit D wordt geremd door het gebruik van een hoge factor, en donkere mensen nemen (voor wat ik me herinner) ook slechter vitamine D op, maar donkere kinderen kunnen zéker net zo goed verbranden als blanke mensen, dus moeten ze zich zeer zeker wel insmeren!

Maar goed; ik weet niet wat jouw band is met de kinderen (vader? oppas? ik weet het eerlijk niet) maar meer dan uitzoeken (bij de juiste personen/websites) en vervolgens aangeven hoe het zit, kun je niet. Of ze wel insmeren als ze bij jou zijn, en moeder haar eigen keuze laten maken.
Sjulia schreef:
03-06-2020 11:12
Mensen met een huidtype 6 (negroïde huid) hoeven zich per definitie nooit in te smeren. De natuurlijke zonbescherming van een huidtype 6 is hoog genoeg.
Niet waar.
Ik ben donker en altijd ingesmeerd, ook in een tijd dat dat nog niet zo gebruikelijk was. Maar inderdaad, wij kunnen veel meer hebben. Ook zonder verbrand ik niet snel.

Vitamine D opname is inderdaad minder, maar dat speelt vooral in de winter een rol.
Zwarte mensen kunnen ook verbranden, alleen minder snel. Zwarte mensen kunnen ook huidkanker krijgen. Het toedienen van extra vitamine D kan bij donkere kinderen langer verstandig zijn dan bij lichte kinderen. Je neemt inderdaad vitamine D op door zonlicht, maar verbranding lijkt me ook niet jofel.
Alle reacties Link kopieren
Ik smeer mijn kind (mix) zeker wel in met zonnebrand. Factor 50 of 30. Ik moet eerlijk gezegd wel zeggen dan ik mijn kind minder vaak insmeer dan bijvoorbeeld mijn blonde neefjes omdat hij een stuk minder snel verbrand (en omdat hij niet goed tegen zonnebrand kan).

Mijn man (donker) smeert zich daarentegen nooit in. Maar die heb ik ook nog nooit zien verbranden en ons kind is toch een tintje lichter.

Het wordt trouwens wel aangeraden om vitamine D te blijven slikken als je donker getint bent omdat het inderdaad moeilijker opgenomen wordt. Ze slikken dus beiden dagelijks vitamine D.
Alle reacties Link kopieren
https://gezondnu.nl/dossiers/uiterlijke ... randcreme/
Dit meen je toch niet serieus he? Wil je dat je kindjes nu al huidkanker krijgen en gillend van de pijn in bed liggen vanavond?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-06-2020 11:51
Dit meen je toch niet serieus he? Wil je dat je kindjes nu al huidkanker krijgen en gillend van de pijn in bed liggen vanavond?
Doe anders even normaal
Alle reacties Link kopieren
Huidkanker wordt vaak veroorzaakt door als kind zijnde verbrand te zijn geweest heb ik mij laten vertellen door een oncoloog. Ik zou de kinderen dus zeker wel insmeren.
https://www.healthline.com/health/black ... nscreen#10
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-06-2020 11:51
Dit meen je toch niet serieus he? Wil je dat je kindjes nu al huidkanker krijgen en gillend van de pijn in bed liggen vanavond?
Relax even joh. TO schrijft toch juist dat hij van mening is dat het wel moet en heeft factor 50 meegegeven.
Alle reacties Link kopieren
Hij vraagt het toch gewoon? Ik heb daar eigenlijk ook nog nooit over nagedacht dus zo stom is de vraag niet
Alle reacties Link kopieren
Loveforfortnite schreef:
03-06-2020 11:09
Ik denk dat ze dan verbranden in de zon maar hun moeder denkt daar dus anders over en zegt dat ze met de factor 50 die ik mee had gegeven geen vit D meer opnemen, is dit waar?
maar als het niet jouw kinderen zijn, dan ga je er niet over
houd je er dan buiten
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 12:14
maar als het niet jouw kinderen zijn, dan ga je er niet over
houd je er dan buiten
Ik moet toegeven dat TO wat onhandig en beperkt is in zijn communicatie, maar gezien de vorige topics van TO denk ik dat het om zijn ex en zijn kinderen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
03-06-2020 12:19
Ik moet toegeven dat TO wat onhandig en beperkt is in zijn communicatie, maar gezien de vorige topics van TO denk ik dat het om zijn ex en zijn kinderen gaat.
ah, dat kan
Maar dan kom je op het punt, dat zij bij haar thuis bepaalt, dat ze niet smeert en hij in zijn huis, dat hij wel smeert
Hij kan niet bepalen, wat zij doet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-06-2020 12:20
ah, dat kan
Maar dan kom je op het punt, dat zij bij haar thuis bepaalt, dat ze niet smeert en hij in zijn huis, dat hij wel smeert
Hij kan niet bepalen, wat zij doet
Niet bepalen uiteindelijk nee, maar hier zou ik toch wel wat discussie voor over hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
03-06-2020 12:26
Niet bepalen uiteindelijk nee, maar hier zou ik toch wel wat discussie voor over hebben.
Maar tja, als TO en zijn ex goed konden communiceren, waren ze vast nog bij elkaar geweest
TsumTsum schreef:
03-06-2020 11:51
Dit meen je toch niet serieus he? Wil je dat je kindjes nu al huidkanker krijgen en gillend van de pijn in bed liggen vanavond?
Zitten er eigenlijk fatsoenlijke reacties in jouw reportoire? Ik zie enkel van dit soort onterechte kort door de bocht snauwen waarbij je het meestal nog mis hebt ook
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
03-06-2020 11:51
Dit meen je toch niet serieus he? Wil je dat je kindjes nu al huidkanker krijgen en gillend van de pijn in bed liggen vanavond?

Dat valt best mee. Waarschijnlijk weet de moeder uit ervaring dat het kind niet snel verbrandt.

En het klopt wel dat de vitamine D aanmaak vermindert door zonnebrandcrème en dat mensen met een donkere huidskleur het sowieso minder goed opnemen. Ik snap moeder dus wel. En dat meen ik serieus :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
In grote lijnen komt het er dus op neer dat smeren belangrijker is dan vit D?

Oke dank u voor de reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven