Vaderdag in deze tijd

03-06-2020 19:43 98 berichten
Vandaag punt op de agenda van de vergadering waar de meningen nogal over verdeeld waren. Vaderdag.

Binnen ons onderwijs hebben de belangrijkste vakken nu even voorrang op alle andere zaken op school. Dus kwam de vraag of we wel vaderdagcadeautjes zouden maken. De één vond het niet nodig want we deden immers ook niets aan Moederdag, behalve dan wat linkjes met ideetjes. De ander vond het juist heel belangrijk om gewone dingen nu weer gewoon door te laten gaan, ik vond het ook dat we dat gewoon moesten doen, maar een ander wilde sowieso wel eens met elkaar brainstormen of het überhaupt nog van deze tijd was. Meningen van ouders hebben we (nog) niet kunnen/willen vragen. Eén ongevraagde mening gehad van een gescheiden ouder, die het niet nodig vond omdat zij ook niets met Moederdag had gekregen. Verder ook nog wat kinderen op school die geen vader hebben die een rol speelt in hun leven, dus dat is elk jaar sowieso al een puntje van aandacht.

Dus ik dacht, laat ik eens wat anonieme meningen vragen.

Vaderdag wel of niet dit jaar ? Vaderdag én Moederdag sowieso achterhaald

Totaal aantal stemmen: 170

Nu geen Vaderdag, want Moederdag was er ook niet. (1%)
Wel Vaderdag, want zsm terug naar normaal. (45%)
Nu geen Vaderdag want onderwijs is belangrijker (7%)
V-dag en M-dag gewoon zou houden, want zo leuk (25%)
Van mij mag die hele poppenkast afgeschaft (21%)
Als er tijd voor is; lekker knutselen.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel vaders zitten ér echt te wachten op de zoveelste papieren asbak / tekening / ... ?

Als er toch iets aan gedaan moet worden organiseren moeders thuis maar iets met de kinderen. Of reik je weer wat websites en ideeën aan.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
03-06-2020 19:47
Hoeveel vaders zitten ér echt te wachten op de zoveelste papieren asbak / tekening / ... ?

Als er toch iets aan gedaan moet worden organiseren moeders thuis maar iets met de kinderen. Of reik je weer wat websites en ideeën aan.
Jij hebt geen kinderen en geen piemel dus kan me voorstellen dat het jouw inbeeldingsvermogen te boven gaat.
Alle reacties Link kopieren
Op de school van mijn kinderen wordt niet aan vader- of moederdag gedaan. Ik heb het nog nooit gemist. Ik vind dat soort dagen ook eigenlijk geen collectieve feesten, maar privéfeestjes.
Lijkt me prima om weer gewoon Vaderdag te vieren. Die traditie ter discussie stellen kan altijd nog.
Alle reacties Link kopieren
Star3 schreef:
03-06-2020 19:49
Jij hebt geen kinderen en geen piemel dus kan me voorstellen dat het jouw inbeeldingsvermogen te boven gaat.
Mijn vader zat er alvast echt nooit op te wachten.
(En nog altijd niet.)

Maar mijn moeder vergeten ... dat was en is heiligschennis en mochten / mogen we 5 jaar later nog horen :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
9 stemmen, 33% voor optie B, C en D :-)

Gestemd op: wel Vaderdag, weer snel terug naar normaal. Omdat mijn zoon dat allemaal heel belangrijk vindt want stel je voor dat hij extra rekenen moet gaan doen
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Al die zooi.
Lijkt me dat dit jaar sowieso leervakken moeten prevaleren, en dan volgend jaar gewoon achterwege laten.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alhoewel het mij niet kan schelen, weet ik dat wat minder cynische types (waaronder mijn eigen echtgenoot) het wel heel erg waarderen. Als er een beetje ruimte is, zou ik iets kleins doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kind op school maken ze nu een vader- en moederdagkado ineen. Vind ik wel orgineel.
Star3 schreef:
03-06-2020 19:49
Jij hebt geen kinderen en geen piemel dus kan me voorstellen dat het jouw inbeeldingsvermogen te boven gaat.
Ik heb (ben) wel een lul en een kind, maar vindt haar opmerking zeker terecht.
Mijn vriend is vast weer heel blij met zijn knutselwerkje. Ik was er uiteraard ook weer heel blij mee. Zat een instructie voor dochter in haar huiswerkpakketje met de materialen voor moederdag. Ik kan mij niet voorstellen dat ze vaderdag nu gaan overslaan.

Knutselen is ook gewoon belangrijk in het onderwijsprogramma.
anoniem_6500601441f07 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 19:54
13.73% gewijzigd
Ik vier al geen vaderdag meer sinds ik 16 was, en geen moederdag meer sinds ik 27 was.

En geen van beiden zaten te wachten op die commerciële bullshit.

Wat mijn moeder nog wel kon waarderen, is dat ik haar tuin op orde bracht, dat soort dingen. Maar zeker niet iets wat geld kostte.

Dus als je al iets wil van je kids, zoek het dan in die hoek. Al de rest is commerciële bullshit die echt niet ter zake doet. Tenzij jij daar op kickt, nattuurlijk, dat dan weer wel.
Moirmel schreef:
03-06-2020 19:53
Ik heb (ben) wel een lul en een kind, maar vindt haar opmerking zeker terecht.

Die zag ik even niet aankomen :proud:
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
03-06-2020 19:53
Ik vier al geen vaderdag meer sinds ik 16 was, en geen moederdag meer sinds ik 27 was.

En geen van beiden zaten te wachten op die commerciële bullshit.

Wat mijn moeder nog wel kon waarderen, is dat ik haar tuin op orde bracht, dat soort dingen. Maar zeker niet iets wat geld kostte.

Dus als je al iets wil van je kids, zoek het dan in die hoek. Al de rest is commerciële bullshit die echt niet ter zake doet. Tenzij jij daar op kickt, nattuurlijk, dat dan weer wel.

Ah, ik zat er al op te wachten. Wat is er precies commercieel aan een gekleide asbak of een macaroniketting?

En erop kicken? Wat een trieste opmerking als het gaat om een kinderknutsel.
anoniem_397748 wijzigde dit bericht op 03-06-2020 19:55
5.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Op de school van onze kinderen is het al jarenlang afgeschaft. Op Valentijn noemen ze het 'naam van de school' -dag. (Dus stel dat de school Klimop heet, dan Klimop-dag).
Die dag mag je dingen knutselen voor iemand die je lief vindt. Dat kunnen dus je ouders zijn, maar ook je beste vriend, je oma of tante.
Ach, de één hecht er waarde aan, de ander niet, dus wat je ook kiest: je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
03-06-2020 19:53
Ik vier al geen vaderdag meer sinds ik 16 was, en geen moederdag meer sinds ik 27 was.

En geen van beiden zaten te wachten op die commerciële bullshit.

Wat mijn moeder nog wel kon waarderen, is dat ik haar tuin op orde bracht, dat soort dingen. Maar zeker niet iets wat geld kostte.

Dus als je al iets wil van je kids, zoek het dan in die hoek. Al de rest is commerciële bullshit die echt niet ter zake doet. Tenzij jij daar op kickt, nattuurlijk, dat dan weer wel.
Doorgaans knutselen kinderen wat op school, het is niet zo dat de juf een side hussle heeft met cadeautjes die de kinderen exclusief bij haar kopen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Je kan natuurlijk ook zeggen "al wie persé een cadeau voor vaderdag wil knutselen kan op vrijdag zijn middagpauze opgeven en op een half uur iets ineen flansen".

Gaat het ten minste niet ten koste van andere vakken.
Ik gok dat pa liever heeft dat zijn kind fatsoenlijk kan lezen en rekenen ipv de zoveelste onzin-wc-rol.
wissewis wijzigde dit bericht op 03-06-2020 19:56
33.06% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
sneeuwwitje80 schreef:
03-06-2020 19:53
Mijn vriend is vast weer heel blij met zijn knutselwerkje. Ik was er uiteraard ook weer heel blij mee. Zat een instructie voor dochter in haar huiswerkpakketje met de materialen voor moederdag. Ik kan mij niet voorstellen dat ze vaderdag nu gaan overslaan.

Knutselen is ook gewoon belangrijk in het onderwijsprogramma.

Eens, maar de schaarse tijd kunnen we dan ook in een echt creatief project steken. Vaderdag iets kleins, beetje pre-fab.
Trouwens, het doet er toch helemaal niet toe wat ouders ervan vinden? Het gaat toch om wat de kinderen ervan vinden? Kijkend naar die van mij vinden ze het leuk om ons iets te geven.
Alle reacties Link kopieren
Als je terugdenkt aan toen je zelf nog op de basisschool zat: hoe leuk was het om je zelfgemaakte prullaria aan je vader of moeder te geven, nadat je het eerst heel goed (album) verstopt had thuis.
Verder is het een ‘feestdag’ die overal ter wereld gevierd wordt, ik vind het wel goed dat school aan dit soort dingen kort aandacht schenkt.
Koppel het maken van een vaderdag/moederdagkado aan het uurtje knutselen/tekenen/handvaardigheid, en er gaat geen tijd verloren.
Ik hecht er geen waarde aan, aan moederdag/vaderdag. Maar ik het lijkt me wel belangrijk om ook tijd te hebben voor een knutsel. Dus zou zeggen wel doen.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
03-06-2020 19:47
Hoeveel vaders zitten ér echt te wachten op de zoveelste papieren asbak / tekening / ... ?

Als er toch iets aan gedaan moet worden organiseren moeders thuis maar iets met de kinderen. Of reik je weer wat websites en ideeën aan.
Ik!
Van mijn oudste kind die deze maand 16 wordt heb ik elk zelf geknutseld cadeau nog, ik stel ze ten toon in een antiek vitrinekastje die ik van mn oma heb georven. Ik heb al een glas met flesje water, een peer van klei, een paar asbakken en een paar tegeltjes. Dat gooi ik nooit meer weg, die dingen zijn mij zo dierbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven