Welke van de 4...?

03-06-2020 23:48 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over enkele weken wordt onze zoon geboren.

We hebben al een dochter; Rosie.

Wie helpt ons met de naamkeuze?

Wij vinden het lastig en blijven twijfelen...

Uiterlijk: Half NL/half Koreaans.

Nieuwe suggesties zeker welkom!

We zijn benieuwd :-D

Een van deze namen of...?

Totaal aantal stemmen: 282

Reza (15%)
Flint (8%)
Felix (22%)
Ilja (14%)
Jake (heeft dochter bedacht, blijft ze bij 😉) (41%)
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk. Hebben jullie ook de namen Reza en Ilja in het Koreaans?
De enige van de genoemde opties die ik echt niet zou kiezen is Flint. Het bekt voor mij niet lekker en ik moet denken aan plint. Misschien nog Ezra als optie?
Alle reacties Link kopieren
Jake
Ik heb gestemd op Felix en Jake.
Reza lijkt teveel op Rosie.
Flint vind ik raar. Doet me denken aan plint of de Flintstones.

Je zegt uiterlijk half Nederlands/half Koreaans, maar hoe zit het met de achternaam (en nationaliteit)?
Alle reacties Link kopieren
Het ligt een beetje aan je achternaam vind ik, Jake Jansen is wat raar, maar ik ben eigenlijk ook wel team dochter: Rosie en Jake klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Rosie en Jake klinkt wel heel mooi samen!

Van de andere opties zou ik voor Reza gaan.
Jake.

Leukste naam, past leuk bij naam zus en zus heeft m bedacht. Hoeveel meer :love: wil je hebben?? :)
Alle reacties Link kopieren
Reza lijkt te veel op Rosa vind ik. Ik. Vind flexis of Jake het leukst.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
03-06-2020 23:50
Wat leuk. Hebben jullie ook de namen Reza en Ilja in het Koreaans?
Wat bedoel je precies?
Onze dochter heeft een 2e Koreaanse naam, voor onze zoon twijfelen we er nog over. Er zijn weinig leuke, geschikte Koreaanse namen te vinden... als je daar wat suggesties voor hebt...bring them on! ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnnaRosie schreef:
03-06-2020 23:55
Wat bedoel je precies?
Onze dochter heeft een 2e Koreaanse naam, voor onze zoon twijfelen we er nog over. Er zijn weinig leuke, geschikte Koreaanse namen te vinden... als je daar wat suggesties voor hebt...bring them on! ;-)
Ik vond het vooral leuk om die twee namen te lezen en heb er ook op gestemd. Wij komen uit het Midden Oosten en daar komen Reza en Ilja veel voor... Ik dacht dat ze misschien ook in Korea veel voorkomen. Vandaar mijn vraag ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat doet het uiterlijk er nou toe bij het geven van een naam.
Kies gewoon iets wat jullie leuk vinden en wat lekker bekt.
Alle reacties Link kopieren
Haha oh jee... gaat onze 2 jarige dochter t nog winnen straks...🤭 Hoe ze aan de naam komt, geeeeen idee, maar ze blijft stug volhouden. Als iemand vraagt 'krijg je een broertje of een zusje?' zegt ze 'Dat is mijn Jeeeekieeeee!' En als ik dan vraag 'Geen Felix/Ilja/Reza/Flint?' 'NEE. GEWOON DJEEK!' Dusss....

We vinden Jake op zich best leuk, maar de 2e naam ('Lim' of 'Jan') past er zo slecht bij... En ik vind stiekem de andere namen wat leuker. Jake nèt een beetje op het randje van...tja, hoe zeg je dat...kan het nie helemaal uitleggen...
Al is het idee dat dochter hem bedacht heeft ook weer erg mooi.

Rosie en Reza is idd erg Jip en Janneke... Daarom hadden we hem eerst geschrapt van het lijstje. Maar ja... we blijven het toch een mooie naam vinden en, zoals een forumster een keer schreef 'Hoe lang wonen ze onder 1 dak ivt de rest van hun leven, hoe vaak noem je de namen van je kinderen samen?' dus daardoor weer aan het denken gezet en hem terug gezet.

Felix vindt man vooral erg mooi.

Ilja vind ik zelf een prachtige naam, man wat minder.

Van Flint vind ik het tof dat het ook een Engelse naam is, beide hun oorsprong in de natuur.

Achternaam is een van Hollandsch meest voorkomende achternamen. Man is geadopteerd ;-)
Lim (2e naam dochter en dus evt ook 2e naam zoon) is mans oorspronkelijke biologische achternaam. Het enige wat hij weet over zijn afkomst.

Leuk, al die reacties. Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
04-06-2020 00:04
Wat doet het uiterlijk er nou toe bij het geven van een naam.
Kies gewoon iets wat jullie leuk vinden en wat lekker bekt.
Geen ene moer. Dacht ik. Maar stiekem ergens toch wel merkte ik toen we op zoek gingen naar de naam voor ons 1e kind. Bijvoorbeeld....Jackie viel hierdoor af.
Hoe vaak noem je de namen van je kinderen samen? Nou, echt wel heel vaak!
Alle reacties Link kopieren
Flint vind ik niks. Al helemaal niet met de achternaam pakweg Janssens.

Ilja vind ik niks in combinatie met Rosie.

Jake vind ik te Engels en wederom ... totaal niet matchend met Rosie.
Ze noemt haar nieuwe knuffel maar Jake.

Reza en Felix cava.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Misschien ook goed om te bedenken dat zelfde initialen niet heel handig zijn.

Dochter RL + achternaam
En als je voor zoon Reza neemt met ook L als tweede.

Dat Lim bij beide kinderen vind ik :heart:
Mooi idee.
anoniem_386970 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:12
0.71% gewijzigd
Ik zou Flint dan veranderen in Finn
Alle reacties Link kopieren
defyinggravity schreef:
04-06-2020 00:12
Ik zou Flint dan veranderen in Finn
En dan Finn Lim?

Daar zou ik toch ook voor passen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
@ Wissewis; 'Ze noemt haar nieuwe knuffel maar Jake' :rofl:

@ Peixe; leuk te horen dat je het mooi vindt. Wij twijfelen ook hierover nog. Twijfel komt van mijn kant. Het is inmiddels echt de naam van dochter. En om een deel van haar naam óók aan haar broertje te geven, voelt nog wat gek. Man zou het te gek vinden.

@ Rosalind; Geen idee, nog geen ervaring met meer dan 1 kind 'opnoemen'. Maar jij noemt de namen van je (neem ik aan?) meerdere kinders vaak? Als mensen vragen hoe je kinderen heten en....? Ben ik benieuwd naar :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, @ Peixe... als het Reza zou worden, zou Lim niet de 2e naam zijn, maar Jan. Om idd 2x RL te voorkomen. Scherp zo nog op de late avond ;-)
Alle reacties Link kopieren
AnnaRosie schreef:
04-06-2020 00:08
Geen ene moer.
Houden zo!
De kindernevendienst mijn zus noemen wij in 1 adem. En zo gaat dit overal in mijn omgeving.
Je zit dus gauw een jaar of 16 vast aan het Rosie en resa verhaal.

Wat vind je van Rick?
Wel ook zelfde initialen dan.

Beide kinderen zelfde 2e naam vind ik mooi!
AnnaRosie schreef:
04-06-2020 00:17
@ Rosalind; Geen idee, nog geen ervaring met meer dan 1 kind 'opnoemen'. Maar jij noemt de namen van je (neem ik aan?) meerdere kinders vaak? Als mensen vragen hoe je kinderen heten en....? Ben ik benieuwd naar :-D
Ja dus. Als ik over ze praat. Bij onbekenden zijn het "de kinderen" maar bij bekenden toch vaker "Jip en Janneke".
Alle reacties Link kopieren
Namen bij elkaar passen?
Ik ken iemand en daar heet de ene dochter iets in de trant van Anna -Belle en de andere Kaatje.
Past dat bij elkaar volgens de regels?
Misschien wil de ene later de naam korter maken want vindt hem te lang en de ander vindt Kaatje te kort. Net zoals de donkerharige blond en de blonde donker zou willen zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven