Speelvriendje neemt / krijgt speelgoed mee [Lege OP]

04-06-2020 00:22 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2020 06:08
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het weggeven of delen van kleine spullen zou ik niet zo'n probleem vinden. maar zou wel willen uitzoeken of hij dat met al zijn vriendjes doet of alleen bij dit ene kind. En als het alleen dat ene kind is, wat is dan de reden daarvan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Waarom mag hij voorlopig geen speelafspraken meer? Vind je dat niet een beetje cru? Hij moet het toch leren.
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:34
99.65% gewijzigd
Maak het niet zo groot. Bij kleintjes moet je regelmatig herhalen, en uitleggen. Dat kan toch ook zonder straf.
Voorlopig geen speelafspraken meer? Waarom?

Vriendje heeft vaker iets gekregen en daar wist ik van.
Op wiens initiatief was dat? Is je zoon vrijgevig of vroeg het vriendje erom?
KamilleT schreef:
04-06-2020 00:27
Waarom mag hij voorlopig geen speelafspraken meer? Vind je dat niet een beetje cru? Hij moet het toch leren.
Dit inderdaad. Komt over alsof je hem straft. Wat is het probleem om het op te lossen zoals je nu gedaan hebt? Namelijk met ouders bespreken en terug laten geven? Voor beide kinderen leerzaam...
.
anoniem_6518854ad4e60 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:38
Reden: Dubbel
99.47% gewijzigd
.
anoniem_6518854ad4e60 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:37
Reden: Dubbel
99.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:35
99.32% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 00:31
Dit doet hij vooral bij grotere jongens. Om erbij te horen. Denk ik dan.

Nu zegt hij alleen dat hij niet wist dat vriendje het toch had meegenomen. Als dit klopt dan vind ik het niet netjes van vriendje. Of vriendje spreekt waarheid dat zoon het wist en dan liegt zoon.
Als je zoon aan oudere jongens speelgoed weggeeft, denk je dan niet dat de kans bestaat dat je zoon het ook aan dit vriendje aangeboden heeft? Om aardig gevonden te worden?
summerville schreef:
04-06-2020 00:33
De afspraak was dat niets zou worden weggegeven. Daar moet je je dan ook aan houden. Dan even niet afspreken.
Maar toch krijg ik de indruk dat je denkt dat je zoon er niet van wist dat het vriendje iets had meegenomen.
Waarom dan toch zeggen dat je zoon zich niet aan de afspraak heeft gehouden?
Wat een toestand maak je ervan. Je zoontje biedt zijn spullen aan als hij ziet dat een ander er graag mee speelt. Lief van hem, maar niet helemaal de bedoeling, maar dat moeten ze nog leren. Vriendje gaat ervan uit dat het goed is, want hij krijgt het aangeboden en wil het graag.

Ze moeten dit nog leren. Ik snap niet waarom je er zo'n rotgevoel van krijgt?
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:36
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:44
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeetje. Ze zijn 5.

Haal adem. Laat je zoon spelen. Vertel hem (wanneer de relevante kans zich voordoet) dat het niet nodig is om speelgoed weg te geven om aardig gevonden te worden. Laat hem ook (op maat) regie krijgen over zijn eigen spullen. Weg is weg. Soms krijg je dan spijt. Enz. Enz.
Alle reacties Link kopieren
summerville schreef:
04-06-2020 00:38
Zeker lief. En ze moeten het zeker nog leren. De vraag is of hij het heeft aangeboden nadat ik op de kamer ben geweest. Of niet.
en waarom is dat zo belangrijk. Hij zou wel gek zijn om dat toe te geven want dan word je boos. (Kinder en mannen logica :proud: ).

Realiseer je dat 1 van beiden ongehoorzaam is geweest. De behoefte was groter dan naar jou te luisteren. Houd daar rekening mee voor de volgende keer en check dan onopvallend even voordat vriendje weg gaat.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:43
23.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:44
99.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maak je niet zo druk joh. Laat gaan.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
summerville schreef:
04-06-2020 00:33
De afspraak was dat niets zou worden weggegeven. Daar moet je je dan ook aan houden. Dan even niet afspreken.
Was het een echte afspraak of een afgedwongen toezegging?
En de ware toedracht, daar kom je meestal niet achter. Je moet zorgen dat je zoon goed snapt waarom jij dit niet wilt. Als hij toch iets weg wil geven kun je misschien iets samen uitzoeken, bellenblaas of zo. Als je weet waarom hij het wil geven.
kamillet wijzigde dit bericht op 04-06-2020 00:48
33.51% gewijzigd
Weet je zeker dat hij het doet om aardig gevonden te worden? Ik herken het van mijn zoontje, maar die is van nature vrijgevig. Als hij ziet dat iemand leuk met iets speelt, terwijl hij het zelf zo, zo vindt, dan zal hij in een opwelling zeggen dat die ander het wel mag hebben. Daar zit verder geen idee achter, alleen maar: jij vindt iets leuk, ik hoef het niet per se te hebben, dus alsjeblieft hier is het.
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:45
99.67% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 00:43
Ik zal adem blijven halen. Anders wordt het lastig posten. ;) Het gaat vooral over het meenemen of weggeven. Ben ik de enige die het niet goed vind dat een kind iets meeneemt?
Ik zou het zeker niet zo zwaar opvatten. Het kind is 5 (!!!) en je zoontje flapte er iets uit, waardoor hij misschien dacht dat het wel ok was, want het is zoontje zijn speelgoed en van hem mocht het.

Veel verder denken kinderen niet hoor. Of denk je echt dat dat jochie moedwillig iets van je heeft gestolen?
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:46
99.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tja. Ik vind een 12 jarige die stiekem geld uit mijn portemonnee haalt of een 10 jarige die willens en wetens duur speelgoed weggeeft / wegneemt een ander verhaal dan een 5 jarige die de wereld aan het verkennen is.

Dat jij nu met een rotgevoel achterblijft omdat je niet exact tot in de punt komma weet wat en waarom, komt op mij over dat je meer controle over de situatie wilt hebben dan goed voor je is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven