Peuter topic IV

07-06-2020 13:11 2113 berichten
Na het babytopic en het dreumestopic nu alweer het vierde peutertopic!
Voor iedereen die mee wil schrijven over hun leuke (of nu even niet zo leuke) peuter!
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuters zijn leuk :-D
Basisscholen moeten wij ook echt achteraan... Niet eenvoudig nu met corona. Hier wel wachtlijsten. Ook gaat man z'n werk veranderen als peuter net 4 is, naar nog onbekende locatie (kan door 't hele land zijn in theorie, al hebben we wel paar voorkeuren en vetos, maar het werk ligt niet voor het oprapen dus we moeten maar zien hoe het komt). Dus dat vind ik wel ingewikkeld. Want waar gaan wij dan wonen en is daar dan een wachtlijst etc.

Had nog een peuter gerelateerde kampeervraag. Hebben jullie ervaringen met het slapen van peuters van bijna 3 in een slaapzak?
Alle reacties Link kopieren
Hier geen ervaring Teckeltje
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste basisschooloptie hebben we gebeld voor een rondleiding, maar die is het niet geworden, het voelde niet goed. De school erna stond niet eens op ons lijstje, maar die hadden toevallig een open dag terwijl we niks te doen hadden, dus daar zijn we binnengelopen. Dat voelde meer dan goed, dus daar zijn we later nog eens geweest en toen hebben we ze allebei ingeschreven. De oudste gaat gelijk na de zomervakantie beginnen :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier een meelees (en heel soms meeschrijf) terugvindpost. Handig om te lezen over de autostoelen, ik had even niet zo door dat peuter al naar een volgende stoel kan (bijna 4 jaar en 17 kilo, ze zit nu nog braaf in haar groep 1 stoel).
Hier is de keuze voor basisschool vlak voor Corona gemaakt. Vond het wel lastig want 3 scholen in de wijk waarvan 2 prima scholen. Ene was erg gericht op ‘normaal’ onderwijs: per 1 klas les, klassikale uitleg, zo min mogelijk computers, echte vakken ipv projecten. Andere is unit-onderwijs en dat is het geworden. Ik hoop dat ze niet verloren gaat in zo’n grote groep maar het idee van projecten en heel veel samenwerken gaat haar vast blij maken.
Alle reacties Link kopieren
Thanx teckel!
O en wel lastig dat je man van baan verandert en door dat je woonplaats nog niet bekend is.
Wij zijn vorig jaar verhuisd en het plan is hier nog wel een tijd te blijven. Het enige mindere is dat ik de tuin wat klein vindt.

Ah spannend Maartje!

Hier zijn ook wachtlijsten, denk dat ik haar ook bij de andere school inschrijf.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor het openen van een nieuw topic Teckeltje :yes:

Wij hadden een afspraak staan om een school te bekijken maar helaas ivm corona is die afspraak geannuleerd.
Binnenkort maar een nieuwe afspraak inplannen. We willen bij twee scholen kijken.
Ik geloof dat er geen wachtlijsten zijn bij ons in de wijk, we hebben 4 basisscholen in de week.

Ik vind de keuze voor een school ook lastig, want welk 'principe past goed v ij je kind? Zoon word volgende maand 3, dus we hebben gelukkig nog even.
Alle reacties Link kopieren
Hier dus volgende week naar de bassischool. Na verhuizing was dit de school in de wijk. Daar rondleiding gehad en hem ingeschreven. Dreumes is nog niet ingeschreven.
Hello!!

Wij hadden al een keus gemaakt voor school toen zoon net 2 was.
Rondleidingen is wel een aanrader!
Eindelijk wat schot in de zaak wat betreft zindelijkheid. Nog geen constante, maarrrrr ze geeft nu vaker aan bij het in bad gaan of onder de douche dat ze moet plassen. Al een aantal keer vroeg ze dan ook om het potje en heeft ze een plas gedaan als ik haar er op had gezet.

Maar het aparte is dat ze er verdrietig bij wordt. Ze geeft dan half jammerend aan dat ze moet plassen en op het potje wil. Op het potje jammert ze dan nog steeds en dan in 1x is het stil omdat ze dan plast. Daarna is ze heel trots en gooien we samen de plas weg in toilet. Ik vind het zo sneu dat ze zo verdrietig is voorafgaand. Iemand dit ook meegemaakt? Soms zegt ze ook wel dat ze moet plassen, maar dan lukt het toch niet en zit ze huilend op het potje. Dan zeg ik ook dat als het niet lukt ze niet op het potje hoeft te blijven zitten, maar vaak wil ze er dan ook niet vanaf. Ik kan het niet helemaal begrijpen maar vind het ook niet leuk voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Zo, de oudste "leest" nu de jongste voor, dus man en ik kunnen wel inpakken :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ah, een nieuwe topic. Heb het heel druk, zal later op iedereen reageren als het lukt.
Daarom had ik morgen een vrije dag voor mezelf ingepland. Dochter naar de opvang, ik heerlijk thuis en ergens lunchen met vriend. Maar nu is ze verkouden met een loopneus :'( Ik baal er echt zó van. Niet zo aardig, maar had zo'n behoefte aan een dag voor mezelf. Ok, klaagmodus uit.
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Alle reacties Link kopieren
Snap ik heel goed Maisnon! Onze kids zijn de hele week niet geweest door een loopneus en zoals het er nu naar uit ziet kunnen ze de komende week ook niet komen. Best frustrerend omdat ze zich verder echt helemaal goed voelen.

@lavendel, wat lastig van dat verdrietige! Ik heb echt geen tips, hopelijk is het snel over. Wat zegt ze zelf wanneer je haar vraagt waar ze verdrietig over is?

@school, ik vind het maar lastig, er zit een school redelijk dichtbij maar die spreekt ons wat minder aan. Veel buurtkinderen gaan daar wel naartoe maar lang niet iedereen. Er zijn er twee wat verder waar je een drukke weg voor moet oversteken. We hadden afspraken staan om daar te kijken en toen kwam corona, één mogen we volgende week kijken en de andere pas in het nieuwe schooljaar. Er zijn wachtlijsten maar we zijn overal ingeschreven. In het centrum zit ook nog een montesori en dat trekt me ook wel maar ja, dan moet je ook altijd weer een grote straat over en ze hebben weinig buiten ruimte in verhouding....

Vind het jammer dat er in onze wijk zelf geen school zit.
Maisnon3 schreef:
07-06-2020 19:35
Ah, een nieuwe topic. Heb het heel druk, zal later op iedereen reageren als het lukt.
Daarom had ik morgen een vrije dag voor mezelf ingepland. Dochter naar de opvang, ik heerlijk thuis en ergens lunchen met vriend. Maar nu is ze verkouden met een loopneus :'( Ik baal er echt zó van. Niet zo aardig, maar had zo'n behoefte aan een dag voor mezelf. Ok, klaagmodus uit.
Ja dit ken ik. Sterkte. Ik probeer vaak m'n vrijdagmiddag vrij te houden van afspraken (heb altijd wel 100 andere dingen die ik kan doen zonder afspraken, dus zit dan niet om werk verlegen) maar dan kan ik ad hoc als het lekker weer is en de kids op kdv zitten zonder snot enz een middag naar het strand. Weet niet wat voor werk je doet maar zou zoiets kunnen?
Ik heb al een aantal vrije dagen door m'n neus geboord gekregen door ziekte etc (ook voor corona).
Geen bedtijd drama's deze avond! En dat terwijl peuter een tukje in de auto had gedaan. Ik ben blij! Na het eten nog lekker gewandeld met de hond en daarna dreumes op bed gelegd. Dat was ff lastig omdat vriend er niet was. Peuter wilde buiten spelen maar er waren alleen grotere kindjes en geen ouders dus vond ik geen goed idee. Peuter janken, dreumes janken (die had d'r fles gezien) - oké dus wel een beetje drama- maar uiteindelijk ging peuter mee dreumes naar bed brengen. Sta ik net een massive poopsplosion te verschonen moest meneer plassen en hoewel hij dat prima zelf kan moest ik helpen. Goed uiteindelijk goed en wel dreumes om 1915 op bed en die heb ik niet meer gehoord. Met peuter ben ik vervolgens lekker buiten gaan spelen wat dan ook wel weer heerlijk is omdat ik dan geen dreumes heb om me over te bekommeren. Om iets voor 8 kwam vriend thuis en gezellig binnen nog even gekletst met papa, hij had hem gemist. Anyways om 2015 lag hij op bed en heb hem niet meer gehoord. Hopelijk is hij nu morgen niet weer voor dag en dauw present...
@envelop: ik vraag het wel maar heb niet echt het idee dat ze me begrijpt of antwoord kan geven op het waarom. Ze jammert dan alleen maar verder over plasje doen, soms komt er wat en dan is het over en soms komt er niks maar blijft ze jammeren over een plasje. Ik hoop ook dat het snel over is, misschien als ze steeds vaker op het potje plast en het zelfvertrouwen groeit.

@maison: dat is echt balen zeg en daar mag je best even over klagen. Ik vind het ook lastig te accepteren omdat ze verder niet ziek ziek zijn. Maar ja het is nu even niet anders. Ik probeer ook zo goed en kwaad als het kan te voorkomen dat ze ziek (griep/verkouden) wordt, maar ja dat heb je voor een overgroter deel toch niet in de hand.

Wij vertrekken morgen naar centreparcs daar heb ik wel heel veel zin in!
Alle reacties Link kopieren
@Lavendel veel plezier!

@Maisnon oh ik kan me je baal gevoel echt helemaal voorstellen...!

@Teckel super fijn dat bedtijd goed ging! Hier was ik al snel de tel kwijt met terug leggen en zoon bleef aan de gang met uit bed komen.
Het was ruim een uur later :-( Maar goed vanochtend weer pas na 7u...
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
hoi dames! ik ben ook weer present!

@Maisnon: balen zeg, hopelijk heb je binnenkort alsnog een dagje voor jezelf. Zou ik ook van balen hoor, dat 't door wat snottebellen niet door gaat.

@school: als er geen corona was geweest, zouden we ook al zijn gaan kijken. Geen wachtlijsten hier, maar wil na de zomervakantie wel gaan kijken. Ook omdat we dan weten welke BSO we hem kunnen gaan inschrijven.

@Lavendel: veel plezier bij centerparcs! Alles weer open daar (zwembaden etc)?
happiness = reality - expectations
Ik lees ook weer mee!
@ Teckeltje, bedankt voor het nieuwe topic
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier in Centerparks Lavendel!

Basisschool: Wij hebben dochter al ingeschreven toen ze 1,5 was. Dat moet ook in deze regio, anders zit alles vol. Ik heb zelfs baby (bijna dreumes) al ingeschreven.

Wij hebben een rotweekend achter de rug met peuter, ze heeft drie dagen lang in haar broek gepoept. En echt 8x op een dag. Na een rondje Google denken we dat ze verstopt zit. Ze drinkt namelijk (al sinds ze baby was) heel erg weinig. Echt max 300ml op een dag. Ik las dat een verstopping kan zorgen voor het verliezen van ontlasting langs de 'prop', waardoor ze het ook niet voelen.

Echt heel zielig want ze was zo overstuur steeds. We hebben nu allemaal mierzoete lekkere drankjes in huis gehaald en ik had nog van die vezelzakjes liggen van de huisarts van een paar weken geleden, toen ze ook veel klaagde over buikpijn. Nu heeft ze gisteren dus (onder dwang) heel veel gedronken, waardoor ze vannacht haar hele bed onder heeft geplast. Volgens mij heeft ze het niet eens gemerkt en is het in haar slaap gebeurd.

Wat een gedoe zeg, na 8 maanden volledige zindelijkheid. We willen morgen met de kinderen naar een attractiepark in de buurt, maar dan moet het wel over zijn. Ze is nu met extra onderbroeken naar de peuterspeelzaal.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier lavendel! Ben benieuwd hoe het daar nu is, wij denken erover om in september naar een cp te gaan.

Balen Fiona! Al kunnen ze er niks aan doen toch wordt ik ook nooit heel blij van een poep ongelukje.

Jammer maison!!
Ik probeer te regelen dat ouders vrijdag komen en dat ik even iets alleen naar de stad kan brengen. Kan ik daarna even een paar winkels in voor mezelf. Zou wel lekker zijn, afgelopen weken mocht ik niet fietsen of autorijden dus ben blij om even iets anders te doen dan wandelen in de wijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven