Hoeveel geld geven jullie op kinderfeestje?

30-06-2020 20:39 52 berichten
Hi,

Ik ben even nieuwsgierig. Als jullie kind is uitgenodigd, hoeveel geld geven jullie dan uit aan het cadeautje?
Alle reacties Link kopieren
7,50
Alle reacties Link kopieren
Zo rond de 10 euro
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
10-12,50. Bij de beste vriend vaak wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Beste vriend(in) rond 10 euro, anders tussen de 5 euro en 7,50.
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt er een beetje aan welk kind het is.
Meestal 7,50. En bij haar beste vriendinnen 10 of 12,50. Ook een beetje afhankelijk van wat ze willen hebben.

Heb bijvoorbeeld een keer voor 1 van haar beste vriendinnen een heel knutselpakket samen gesteld. We kwamen rond 5 euro uit. Ik wou er eigenlijk nog meer bij doen, maar werd toen teruggefloten door dochter. Want het pakket was al heel groot, en zou gek zijn als we er nog meer bij gingen doen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
5 euro.
10 euro voor beste vriendje.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het vooral belangrijk is wat je kan missen en weet uit ervaring dat omgeving ook meespeelt. Toen dochter op dorpsschooltje zat waren het vaak cadeaus van rond de 7,50 a 10 euro wat ze kreeg. Na onze verhuizing zat ze op een school in de stad waar de meeste mensen meer te besteden hadden en was 15 a 20 euro geen uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 5 en 12,50 euro. Maar als mijn kind jarig is en er wordt om ideeën gevraagd, noem ik dingen die ook onder de 5 euro verkrijgbaar zijn of ik noem algemene thema's van wat mijn kind leuk vindt.
Maar ik zit pas in de kleuterleeftijd dus dan is die 5 euro grens ook makkelijk te doen. Dat wordt later lastiger neem ik aan..
Ik probeer tussen de 10 en 12 uit te komen. Koop meestal een leuk kaart- of dobbelspel of een klein doosje Lego (in de aanbieding).
Alle reacties Link kopieren
Beste vriendje krijgt een tientje, de rest zo rond de 7,50.
Kadobon van 10,- van een speelgoedwinkel.
Alle reacties Link kopieren
De max is 10 euro, ze zoeken zelf uit wat, zolang ze maar onder dat bedrag blijven.
Waarom meer geld uitgeven aan het beste vriendje? Dat volg ik niet. Zou het bij kleine kinderen zo eerlijk en gelijkwaardig mogelijk willen houden, en niet aan de ene vriendschap meer geldwaarde willen koppelen dan de ander.
Alle reacties Link kopieren
€10 vind ik een mooi bedrag.

Ik vraag meestal aan ouders of het kind nog wensen heeft.
Meestal is het dan geld of een intertoys cadeaukaart.
Dan koop ik er nog zo’n zingende verjaardagskaart bij van de action.
Totaal misschien €11 ongeveer...
Adelaide schreef:
30-06-2020 20:53
Waarom meer geld uitgeven aan het beste vriendje? Dat volg ik niet. Zou het bij kleine kinderen zo eerlijk en gelijkwaardig mogelijk willen houden, en niet aan de ene vriendschap meer geldwaarde willen koppelen dan de ander.
Ik geef mijn beste vriendin ook een groter cadeau dan de buurvrouw.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe met cadeaubonnen altijd €7,50
Koop ik losse cadeautjes dan kan het soms wel goedkoper zijn. Bijvoorbeeld knutselspullen oid.
Ik zorg er wel altijd voor dat alle cadeautjes een beetje gelijk zijn qua waarde, niet een beste vriendin een duurder cadeau geven omdat ze beste vriendinnen zijn.
Hier wordt altijd zo rond de 4 a 5 euro gegeven/gekregen. Misschien is het ook een beetje regio gebonden? Ik vind €10 best veel eigenlijk.
Maar mijn kinderen zitten nog in de onderbouw, dat scheelt wellicht iets .
Een tientje ongeveer, soms wat meer, soms wat minder als het toevallig zo uitkomt, maar het is altijd tussen de 5 en 12 euro zo´n beetje. Voor de beste vrienden geef ik niet speciaal meer uit, een cadeautje dat iemand echt wil hebben voor 6 euro kan net zo leuk zijn als een duurder cadeau.
Alle reacties Link kopieren
bij de kleintjes was een scheetkussen al een prima kado
Voor groep 8 kom je daar net meer mee weg
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
30-06-2020 20:51
De max is 10 euro, ze zoeken zelf uit wat, zolang ze maar onder dat bedrag blijven.
Dit, waarbij ik het soms lastig vind hoe om te gaan met aanbiedingen. Dochter koos een keer iets uit van bijna 20 euro waar 50% korting op zat. Daar heb ik toch nee op gezegd. Ik vond dat te duur overkomen. Maar het is soms lastig daar keuzes in te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kind zit in groep 5, komt meestal op zo’n 7-10 euro.

Tegenwoordig geven we met een aantal een wat groter cadeau. Groter spel, Playmobil, knutselpakket etc.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 10 en 15 euro.
Alle reacties Link kopieren
Tussen de 10 en 15 euro.

En dan vind ik het nog best moeilijk om iets te vinden voor 9/10-jarigen. Te groot voor een servet en te klein voor een tafellaken, dat idee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
eenhoorn schreef:
30-06-2020 21:16
Dit, waarbij ik het soms lastig vind hoe om te gaan met aanbiedingen. Dochter koos een keer iets uit van bijna 20 euro waar 50% korting op zat. Daar heb ik toch nee op gezegd. Ik vond dat te duur overkomen. Maar het is soms lastig daar keuzes in te maken.

Rare redenatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven