Groep 1-2 topic schooljaar 2020-2021

02-07-2020 16:11 562 berichten
Voor iedereen die wil meeschrijven of -lezen over het wel en wee van de kinderen in de groepen 1 en 2 en voor iedereen die een kind heeft dat dit schooljaar komt instromen.

Maar allereerst: (alvast) een fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hamer schreef:
07-07-2020 18:56
Voor mijn kind heeft het juist grote voordelen dat ik er grotendeels niet bij ben: ze let dan beter op de badmeester en stelt zich minder aan. Via een camera in de kantine kan ik toch zien wat ze doet
Ja idd. Maar hier in het plaatselijke zwembad is het dus echt afgesloten. Niemand, behalve de kinderen en zwemleraren weet wat daar precies gebeurt, 1x in de maand 10 minuten kijkles ofzo- en nu met corona helemaal niet. Niet dat ik bang ben voor ongure praktijken maar je hebt zo totaal geen zicht op de inhoud en voortgang van de lessen. Al meerdere ouders gesproken die om die reden hebben opgezegd, na een paar maanden amper vooruitgang zonder dat je zelf kunt zien waar dat aan ligt. Toen ik dat hoorde, icm andere starre regeltjes (niet kunnen inhalen bij ziekte oid) ben ik gaan uitkijken naar andere opties. Uiteraard zijn er ook mensen die daar wel goede ervaringen hebben, daarom kijk en vergelijk, er zit veel verschil tussen en zoek iets wat bij jullie past.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
07-07-2020 19:49
Kan je dan niet beter naar een andere dag overstappen in plaats van steeds te moeten verzetten? Dan kan iemand anders op die zaterdag. Hier schijnt dat de dag met de langste wachtrij te zijn, dus er is vast animo genoeg.
Hier is geen wachtlijst, ook niet voor de zaterdag. Ja sommige tijden zijn vol, maar dat is op de dinsdag, woensdag en zondag (de andere dagen dat wij kunnen) niet anders. Er zijn ook voor sommige badjes specifieke lessen voor schoolslag, borstcrawl en duiken. Daarvoor heb ik ook regelmatig eens moeten ruilen, omdat die alleen op zaterdag of zaterdag en donderdag (dan zijn wij aan het werk) werden gegeven. Dit dat voorkom je toch niet. Ik denk dat we gemiddeld elke maand 1 keer hebben geschoven (vooral in de latere badjes ivm de specifieke lessen. Voor feestjes soms maanden niet en dan weer 3 keer in 1 maand).
En je dus afzegt moet dat minimaal een dag van tevoren en dan kan iemand anders de plek op de zaterdag dus juist weer reserveren als die bijv. normaal op zondag zwom en dan niet kan.
Voor de kinderen die na dit weekend (weer) naar school gaan: veel plezier.
Zelf nog 1 week zomervakantie.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook nog een week zomervakantie. Ik ben zooo benieuwd hoe mijn dochter het gaat vinden op school! Ze is er helemaal klaar voor. 😊
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog een weekje vakantie. Voor de zomervakantie is hij al 4 weken geweest en hij had het super naar zijn zin. Hij wil heel graag dat de school weer begint.
Alle reacties Link kopieren
Maandag de allereerste schooldag! Ben wel blij dat dat mijn vrije dag is. Kan ik haar zelf brengen en halen.
Ze heeft er wel zin in geloof ik. Ze wil leren gymmen en klimmen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hier nog eventjes wachten. Over 2 weekjes een weekje op vakantie. En dan nog een maand en gaat ze naar school. Ze heeft er nu al zin in. Wil er leren schrijven. Ik vroeg haar vandaag zal ik op het krijtbord jouw naam schrijven kun je die overschrijven was het antwoord nee we zijn niet op school :-D
Alle reacties Link kopieren
Min dochter wil graag leren touwtje springen en eten op school...
Ze heeft een lunchtrommeltje gekregen op haar verjaardag en we hebben nu al een paar keer schooltje gespeeld en het bakje gevuld met de lunch. Dan ging ze ergens in de kamer in haar eentje brood eten en water drinken.
Alle reacties Link kopieren
Hier is dochter ook dolgelukkig met haar broodtrommel (met apart vakje en vorkje, heel belangrijk volgens haar) en beker en tas. Moeten alleen nog even gymschoenen scoren geloof ik. Nog 2 weken vakantie en dan start ze!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog een weekje. Dochter geniet van de vakantie maar heeft ook erg veel zin om in groep 2 te zitten.
Ze zit trouwens in een 1/2 en blijft ook bij dezelfde juf. Maar bij groep 2 horen ipv groep 1 vindt ze toch erg belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog twee weken. Mijn jongste is in juni 4 geworden en mocht nog een paar weekjes meepikken. Ze vond het helemaal geweldig, ondanks dat de start heel erg rommelig verliep door een combinatie van alle Corona-maatregelen en er was geen optimale communicatie met de juf. Oudste dochter heeft in de andere kleuterklas gezeten, dus deze juf is ook voor mij nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter begint ook maandag! Vind het zelf erg spannend en doe erg mijn best dat niet op haar over te brengen :-). Jullie ook succes Giraffe! En Zussel, een Mepal-broodtrommel zeker? Hier ook dus :-)
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier en succes voor de kinderen die maandag naar school gaan!
Wij zijn vandaag teruggekomen van vakantie en hebben nog 2 weken voor de scholen weer beginnen. Dan gaat dochter ook naar groep 2, met dezelfde juffen als hiervoor (ook een combiklas). Haar neefje gaat dan ook starten en komt bij haar in de klas, dat vindt ze erg leuk.
Hier nog 2 weken te gaan en kleuter (half mei begonnen in groep 1) kan niet wachten. Die vindt de vakantie maar niks.
Alle reacties Link kopieren
Azalea747 schreef:
15-08-2020 20:54
Mijn dochter begint ook maandag! Vind het zelf erg spannend en doe erg mijn best dat niet op haar over te brengen :-). Jullie ook succes Giraffe! En Zussel, een Mepal-broodtrommel zeker? Hier ook dus :-)
Haha ja, ik vrees dezelfde als de halve klas maar ze moest en zou de eenhoorn hebben :rolling:
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een mepal broodtrommel en beker. Wel met Assepoester erop. Tasje moeten we er nog een kopen.

Ik moet ook nog kijken voor gymschoenen.
Alle reacties Link kopieren
Groentespies schreef:
15-08-2020 20:19
Hier nog twee weken. Mijn jongste is in juni 4 geworden en mocht nog een paar weekjes meepikken. Ze vond het helemaal geweldig, ondanks dat de start heel erg rommelig verliep door een combinatie van alle Corona-maatregelen en er was geen optimale communicatie met de juf. Oudste dochter heeft in de andere kleuterklas gezeten, dus deze juf is ook voor mij nieuw.
Zoon is ook half juni begonnen. Ook hier beetje rommelig door corona en minder contact dan normaal, maar zoontje maakt het allemaal niets uit, die vind het allemaal prachtig.
83angel schreef:
16-08-2020 07:01
Hier ook een mepal broodtrommel en beker. Wel met Assepoester erop. Tasje moeten we er nog een kopen.

Ik moet ook nog kijken voor gymschoenen.
Ha, goeie! Ik moet voor beide jongens ook nog nieuwe gymschoenen kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog een week wachten voordat school (eindelijk) begint. Dochter is er helemaal klaar voor.

Hebben samen een aftelkalender gemaakt, zodat ze kan aftellen naar de laatste dag op het kinderdagverblijf, haar eerste schooldag, haar 4e verjaardag (in de eerste schoolweek) en haar verjaardagsfeestjes :-D
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Ha ha, hier ook de eenhoorn van mepal op de broodtrommel, de beker en het fruitbakje. Wel met haar naam erop gedrukt, dus dat moet goed gaan!
Volgens mij hoeven wij geen gymschoenen, maar wel goed om even na te vragen.

Hebben jullie al iets van mail van school gehad over hoe het gaat na de vakantie? Ik weet nog niets over hoe het brengen/halen gaat nu met corona.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Azalea!
Ik probeer mijn zenuwen ook niet te laten merken haha.

Hier ook mepal trommel en beker. Maar dan Paw Patrol. Zal nog even haar naam erop schrijven.


Wij hebben geen mail gehad over halen en brengen. Wel van de overkoepelende organisatie over de maatregelen. Maar op de website van de school stond een bericht met waar brengen/halen. Is een kleine school dus niet heel veel 'gedoe' met aparte tijden enzo. Wel 1 t/m4 aan de ene kant (zijn maar 2 klassen) en 5 t/m 8 andere kant van gebouw.

Nog een dagje 'vakantie'. (Oke ik nog 2 vrije dagen want begin zelf dinsdag pas weer).
Alle reacties Link kopieren
Chantelle2015 schreef:
16-08-2020 08:19
Hebben jullie al iets van mail van school gehad over hoe het gaat na de vakantie? Ik weet nog niets over hoe het brengen/halen gaat nu met corona.
Bericht hierover hebben wij al voor de vakantie gehad. Aanvullende info komt volgende week.
Alles komt goed, het kan alleen even duren
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vanuit dat dit hetzelfde gaat bij ons als voor de vakantie. Wachten bij het hek en juf komt hen dan halen.
Eerste dag kreeg mijn zoon gewoon een hand en liep hij aan de hand mee naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaan ze hier door de nooddeur naar binnen en buiten (ieder lokaal heeft een nooddeur). Tenminste de oudere kinderen de kleuters zitten aan de andere kant van de school die heb ik niet naar binnen zien gaan.

Wij hebben na de vakantie een kennismaking (althans dat stond in het bericht voor Corona). Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Giraffe, hier ook Paw Patrol! Had ze al cadeau gegeven aan twee vriendjes dus toen wilde ze hem zelf ook natuurlijk :-).

Nog een zijdelings schoolgerelateerde vraag: het leek mij handig om wat generieke cadeautjes klaar te hebben liggen voor als ze uitgenodigd wordt voor een feestje (wonen niet in de buurt van winkels nu dus lijkt me handig wat te hebben liggen voor als ik er niet aan toe kom om wat te gaan kopen). Wat voor dingen zouden daarvoor leuk zijn, hebben jullie tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven